1x03 Witch

Här pratar vi mest om Säsong 1

Var inte snåla nu

1
0
Inga röster
2
2
4%
3
0
Inga röster
4
2
4%
5
4
8%
6
9
18%
7
24
47%
8
4
8%
9
4
8%
10
2
4%
 
Antal röster : 51

Inläggav Pazuzu » lör nov 27, 2004 0:54

Hade nästan helt glömt bort handlingen i det här avsnittet, vilket gjorde det hur kul som helst att se om det. :) Det var dock inte lika bra som de föregående i säsongen, och jag ger det en sjua. Skrämmande med mammor som försöker leva genom sina barn...
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav xAMNESIAx » fre dec 03, 2004 20:21

Hade inte sett detta avsnitt. Helt Ok avsnitt. Visste inte att Amy introducerades såhär tidigt. Gillar dock post-rat Amy mer. 8)
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Lipton » tis dec 07, 2004 8:40

Det här var kul att se för jag hade missat detta avsnitt så det var helt nytt.
Jag tycker att det var värt 8+. Vet inte vad det är men de här första avsnitten har någonting som gör att det känns mer spännande. Om det är sättet som det filmas på eller något annat, det är en känsla man får.

Det är så kul att se om S.1 nu när man sett allt, det blir lite speciellt. Alla är så söta.
Gillar de här ögonblicken där de visar att Buffy är övermänsklig, som när hon hoppar över grinden m.m.

Tänkte på vilket tjat det är hela tiden om att de andra inte ska följa med Buffy för att de kan bli skadade men att de naturligtvis slutar men att de följer med ändå.
spoiler hela serien.
Det fortsätter de att tjata om genom hela serien.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tompa » tis dec 07, 2004 23:11

Gillar också detta avsnitt även om just beslutet att placera ett stand-alone så tidigt kan diskuteras. Hade kanske velat ha lite mer kött på benen.

Nåväl, Amy presenteras och kör väl en Green Goblin kan man väl säga om inte det spoilar för mycket. Gillar när Cordelia spelar tuff och Xanders klassiska Danger replik.
Dock bara en sjua.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav noike » ons dec 08, 2004 1:52

Tompa skrev:Gillar också detta avsnitt även om just beslutet att placera ett stand-alone så tidigt kan diskuteras. Hade kanske velat ha lite mer kött på benen.


Huh? (Spoiler resten av s1)Hela säsong ett förutom dubbelavsnittet i början, ett i mitten och så avsnitt 12 så är ju självstående.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » ons dec 08, 2004 2:34

noike skrev:
Tompa skrev:Gillar också detta avsnitt även om just beslutet att placera ett stand-alone så tidigt kan diskuteras. Hade kanske velat ha lite mer kött på benen.


Huh? (Spoiler resten av s1)Hela säsong ett förutom dubbelavsnittet i början, ett i mitten och så avsnitt 12 så är ju självstående.


Ja och dom flesta serier har mycket fristående avsnitt speciellt i början av serien och ofta i hela första säsongen.
Det är ju likadant med Angel och många till...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tompa » ons dec 08, 2004 20:05

noike: ?

Vad har det med saken att göra?
Bara för att resten av säsongen utspelas på det sättet betyder ju inte att det måste börja redan i avsnitt 3, snarare så är det ju bara ännu ett skäl att ge ännu mer bakgrund till alla karaktärer och händelser.[/spoiler]
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav noike » ons dec 08, 2004 20:19

Tompa skrev:noike: ?

Vad har det med saken att göra?
Bara för att resten av säsongen utspelas på det sättet betyder ju inte att det måste börja redan i avsnitt 3, snarare så är det ju bara ännu ett skäl att ge ännu mer bakgrund till alla karaktärer och händelser.[/spoiler]


Men bakgrund kommer inte från arc, utan från karaktärerna själva. Och det gör de väldigt bra utan arc-uppbyggnad i de flesta serier. Det är när du ska bygga vidare på det som arc-arna behövs. Dessutom finns det många skäl till varför man inte ska överdriva arcarna i första säsongen, det främsta är att de behöver få nya tittare eftersom de börjar från noll. Detta gör du nästan bara genom fristående avsnitt, om folk kommer in mitt i en handling lär de inte titta vidare förrän repriseringen av hela säsongen -- och då kan det vara för sent för eventuell överlevnad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tompa » tor dec 09, 2004 0:20

Noike:
Nackdelen är ju om man missat de första avsnitten så är man helt nollställd och sitter mest och funderar på vilka alla är. För att stand-alone avsnitten ska fungera så är det nästan ett krav på att man sett de första avsnitten, annars så kan man knappast ta till sig karaktärsutvecklingen i SA-avsnitten.
Kanske var det anledningen till att så många tycker att Buffy var så dåligt då dom såg det första gången. Hon dödar vampyrer, varför och hur kommer det sig att ingen i den där staden verkar märka något osv? Det var snarare det jag menade med att det var en nackdel att ha det så tidigt, jag fattar att man som skapare av en serie inte kan täcka alla baser men det är skillnad på att komma in sent i tex en vanlig sit-com än i en dramaserie där det i regel brukar ta ett visst antal avsnitt innan man får klarhet i allt.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav noike » tor dec 09, 2004 0:30

Tompa: Nej, tidigt i första säsongen måste alla avsnitt mer eller mindre fungera som minipiloter annars har inte serien en chans att överleva och få mer tittare i tid. Är det ett arc-avsnitt sitter nya människor coh undrar varför de gör på det viset? Och varför reagerar de så? Känner de de här personerna sedan tidigare? Men vad är det där? Och så vidare. Stand-alone avsnitt är gjorde för att ses ensamma, utan känne dom om serien. Även ifall det muterar senare i serien till att innebär fristående-från-huvudhandlingen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Emily » fre dec 10, 2004 19:27

Giles: Why should someone want to harm Cordelia?
Willow: Maybe because they met her? Did I say that?


Willow är så sött.

Hade totalt glömt att hon har haft så långt hår :eek:
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Binchy » sön dec 26, 2004 22:09

Det här avsnittet var bättre än jag kom ihåg. Jag gillar "witches", det
kunde ni inte gissa med tanke på bilden till vänster, va? :D Anne Rice's
Witching Hour är mycket mycket bättre än vampyrserien, sorry om jag
hädar. Har förstått av inläggen att en mindre populär person som kallade
sig Lestat har figurerat här.

Spoiler säsong 5
Och Buffy dissar väl Lestat i Buffy vs. Dracula.

Avnittet får en 8:a av mig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav jvc_man » ons dec 29, 2004 0:32

Betyg :arrow: 7

Intressant avsnitt och storyn man får kring "witches" är bra. Lite små tufft med sådana krafter, Buffy kom lite lätt undan där med speglen tycker jag faktiskt, men tur var väl det! ;)

Cordelia gör en jätte fin insats som vanligt och hennes karaktär växte ytterligare*

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav CheeseGuy » fre jan 28, 2005 0:06

Det här avsnittet är svårt att bedöma. Det finns ju en hel del roliga repliker, och jag gillar storyn, men det är inte särskilt upphetsande ändå. Med andra ord är det ganska bra, utan att ha några konkreta svagheter.

"I laugh in the face of danger. Then I hide until it goes away."
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » tor feb 17, 2005 11:23

Såg just om det här och insåg något. Tjejen som får Willow att utbrista "That girl's on fire!" heter Amber och tränas av coach Benson...

...OK, så det är en slump. Men en småkul sådan. Och jag säger inte mer, så det är väl ingen spoiler.

Annars är det ett av de bättre s1-avsnitten, tycker jag. Även om serien självklart är felviktad från början; den heter Buffy, The Vampire Slayer och efter den första 2-partern ser vi knappt en vampyr på hela säsongen. Häxor, syrsor, robotar... nåja, det här är åtminstone kul, vi får lära oss en massa både om rollerna och mytologin, Xander får kläcka ur sig den där repliken som alla redan postat...

Jo, just det; redan här visar det sig att paddögon duger lika bra som salamanderögon.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » tor feb 17, 2005 13:36

"Macho, macho man, I want to be a macho man..."

Ett bra avsnitt, många roliga repliker och scener!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tis jun 14, 2005 17:56

"I natt kan du se en helt oklippt version av Buffy och Vampyrerna. Fast då blir det förstås lite läskigare, när det dessutom är mörkt ute."

:eek:

Corship, ta henne! :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sharatec » tis jun 14, 2005 18:41

JRT skrev:"I natt kan du se en helt oklippt version av Buffy och Vampyrerna. Fast då blir det förstås lite läskigare, när det dessutom är mörkt ute."

:eek:

Corship, ta henne! :D


Dags att maila femman och fråga varför de vill att folk ska tro att det är en barnserie...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Binchy » tis jun 14, 2005 20:42

sharatec skrev:
JRT skrev:"I natt kan du se en helt oklippt version av Buffy och Vampyrerna. Fast då blir det förstås lite läskigare, när det dessutom är mörkt ute."

:eek:

Corship, ta henne! :D


Dags att maila femman och fråga varför de vill att folk ska tro att det är en barnserie...


NEEEEJ, hela avsnittet går i samma hastighet, vad läskigt! Maaaaaaaaaaamma! Och vampyrerna blir till aska, de klipper inte från när pålen börjar närma sig bröstkorgen till när man får se att vampyren är borta, guuuuud vad läskigt.

Och hallååå, hur mörkt är det ute så här års, egentligen? Här är det rätt ljust fortfarande vid elva...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tis jun 14, 2005 21:36

Binchy skrev:Och hallååå, hur mörkt är det ute så här års, egentligen? Här är det rätt ljust fortfarande vid elva...


I natt går avsnittet klockan 2, då börjar det ju dra sig mot gryning igen.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Rombat » tis jun 14, 2005 22:45

JRT skrev:"I natt kan du se en helt oklippt version av Buffy och Vampyrerna. Fast då blir det förstås lite läskigare, när det dessutom är mörkt ute."


Femman har återigen fått mig att omvärdera ordet idioti. Vad är det för mystiska slemmskallar som skriver de där replikerna? Dom borde fantamig förföljas och nedgöras!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav LWes » tis jun 14, 2005 22:47

Rombat skrev:
JRT skrev:"I natt kan du se en helt oklippt version av Buffy och Vampyrerna. Fast då blir det förstås lite läskigare, när det dessutom är mörkt ute."


Femman har återigen fått mig att omvärdera ordet idioti. Vad är det för mystiska slemmskallar som skriver de där replikerna? Dom borde fantamig förföljas och nedgöras!


Vad spelar det för roll vad dom säger? Det är ju bara roligt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis jun 14, 2005 23:03

LWes: Du har rätt. Moving on right now.

The Witch

Helt ok avsnitt för att vara s1, även om det gör en djupdykning vid kitteln med grön sörja. :)

Gillar de sköna citaten i avsnittet, även om mitt hjärta blöder för Xander vid "...one of the girls". Stackars kille, han blir ju helt krossad. Detta är dock långt ifrån mitt favoritavsnitt. Även om plot-twisten är helt ok, så tycker jag fortfarande att det känns fel. Jag kan dock inte motivera (förståeligt) varför. För mig är detta avsnitt en femma. Inte dåligt, men inte ett av de bättre heller.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav eponinethen » tor jun 16, 2005 12:55

Mm, Amy. Jag kommer ihåg att jag gillade Amy i början. Men, nu när jag ser The Witch är Amy inte hälften så charmig som jag först tyckte. Men hur som helst, ett sjysst avsnitt, som sagt, för att vara säsong ett. Men jag måste säga att de enda avsnitt jag verkligen gillar i den här säsongen är Prophecy Girl, och faktiskt Welcome To The Hellmouth (& The Harvest)...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tor jun 23, 2005 15:49

Witch verkar vara ett rätt populärt avsnitt (har för mig att det fick rätt många röster i turneringen) men jag måste säga att jag inte tycker om det speciellt mycket alls. Säsong 1 är enligt mig den sämsta säsongen och dom enda avsnitten jag riktigt gillar är Welcome to the Hellmouth, The Harvest, Angel och Prophecy Girl. Det som stör mig mest är nog att Amy är en så pass tråkig karaktär, varför dom valde att han med henne i så många avsnitt senare har jag aldrig förstått. Sen lider Witch givetvis av samma problem som många avsnitt i säsong 1, det är helt fristående och för inte hela säsongens arc vidare och jag tycker att det är mycket mindre intressant med sådana avsnitt. Sen så tycker jag också att hela historien med att Amy och hennes mamma har bytt kroppar med varandra är rätt ointressant (fast i och för sig är det rätt oväntat).

Men det finns givetvis, som med alla Buffy avsnitt, vissa väldigt bra saker med avsnittet även om dom i det här fallet inte riktigt väger upp allt det som jag inte gillar. När Buffy blir förhäxad och börjar bete sig underligt är det givetvis riktigt roligt, ”I’m a macho macho man”. Jag gillar att Buffy och Giles kommer varandra allt närmare och Willow är så söt som bara hon kan vara. Men som sagt såt räcker detta inte riktigt och Witch är tyvärr bara ett av dom sämre avsnitten i säsong ett och därför ett av dom sämre Buffy avsnitten överhuvudtaget (fast inte alls det sämsta).


Favoritcitat:

Giles: But that's the thrill of living on the Hellmouth! There's a veritable cornucopia of, of fiends and devils and, and ghouls to engage. (everyone looks at him) Pardon me for finding the glass half full.


Xander: I got her! I got her! Cut her head off!
Buffy: Xander, what are you doing?
Xander: Saving you?
Buffy: Get your hands off of her.
Xander: But she's evil.


Willow: Uh, well, y'know, all your witchcraft! I, I know this really good cauldron. (Xander sneaks up behind Amy.) Do you actually ride a broom?


Betyg: 2/10 (kan verka super lågt men min betygsättning bygger på att jag jämför avsnitten med varandra.)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tobie » tor aug 25, 2005 20:54

Det bestämma avsnittet. Tack vare detta avsnittet som fick mig att börja titta på Buffy. Såg det första gången på Tv 4. Min pappa bara sa att det va nåt som hete Buffy The Vampire Slayer på tv så jag såg på det. Jag tror jag bara såg dem sista 10 mins och jag tyckte det va så coolt! Jag tänkte på det länge. Kanske 1 år eller mer men sen så berätta en kompis att hon titta på det sen när det gick på 5:an sen gick det inte många avsnitt tills jag var fast.

Men om jag ser det idag så e det ju inte jätte bra. Man fick se Amy för första gången som kommer betyda mycket i buffy :)

Hur roligt är det inte när Oz tittar på statyen och säger att den ser levande ut (tror han säger det)

[Moderator-edit: tog bort de andra postningarna.]
Ah, that's the stuff! Slayer musk. It is bitter and aggravating! Grrrr!
Användarvisningsbild
Tobie
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 20 feb 2005

Inläggav AKS » tor aug 25, 2005 21:01

Fyra identiska postningar. Är det nåt du försöker säga, Tobie?

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Buffy_4ever » tis sep 13, 2005 14:17

Jag gav The Witch avsnittet 7 poäng :)
Buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 02 sep 2005
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » ons nov 30, 2005 21:43

Jeepers!

Detta var ett bra avsnitt, med en hysteriskt rolig inledning, när Giles är förfärad över att Buffy har gått med i någon form av cult.

Xander är lite smålustig, och Willow pratar om the slayerettes.

Avsnittet har ju en ganska enkel story, en liten släng av Harry Potter när de blandar potions och så. En häxa, som i den där andra serien med Alyssa Milano, men inte så mycket.

Nej, det är det komiska som härskar in detta avsnitt. Det är fantastiskt kul när Buffy vaknar upp "berusad". Detta avsnitt kunde väl ändå blivit än bättre om de visats senare, efter att Buffy blivit lite hårdare och mer kallhamrad? Vilket jag kallt räknar med.

Hon börjar som en glad positiv high-school-girl som vill starta om, vad kan det bli av det? Bara elände tror jag. Jag vill se the dark Mal, nej jag menar the dark Buffy.

De knöt ihop avsnittet snyggt med att Willow liknades en killkompis av Xander, och senare liknades Xander vid en tjejkompis av Buffy. Tala om osynlig.

Detta var nog minst lika bra som avsnitt 1.

Betyg 6
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Garim » sön maj 07, 2006 22:00

Bra introduktion av Amy. Ett bra avsnitt. Nästan i klass med de två tidigare. Många roliga scener, Xander höjer komedinivån avsevärt. Willows första spell!!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron