1x12 The Message

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Vad tycks?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
4
24%
7
3
18%
8
3
18%
9
4
24%
10
3
18%
 
Antal röster : 17

1x12 The Message

Inläggav AKS » sön aug 08, 2004 1:48

Detta avsnitt är återigen ett mycket bra avsnitt! Ett av de tio bästa avsnitten, skulle jag tro. Gästskådespelaren, Woodward (sp?), är mycket bra och lyckas göra Tracey (eller vad han nu hette) till en ytterst charmig karaktär. Man förstår varför Kaylee blir intresserad så där på en gång (särskilt efter att Simon klampat runt på hennes hjärta med träskor i storlek 45). Det är också kul att få återblickar till Zoe och Mal i kriget och Jayne och hans mössa... Needs to be seen to be believed! :D Och hans sårade uttryck då "polisen" säger att mössan får honom att se ut som en idiot... Alan Baldwin = underbar.

Och musiken... Återigen musiken. (Se OoG-tråden.) Stycket på slutet är smärtsamt vackert. Och att veta att det i princip är kompositörens sorgesång över Fireflys slut (enligt dokumentären på DVD:erna, tror jag) gör det hela ännu vackrare och sorgligare. För ja, jag tycker att det är sorgligt där på slutet. Firefly är helt underbar!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön aug 08, 2004 1:56

Jag tycker avsnittet är grymt bra, men innehåller ett plot hole så stort att t.o.m. Jewel & Alan på kommentarspåret inte kan låta bli att peka ut det. Om någon bara, under de flera minuter som standoffen pågår, hade brytt sig om att berätta för Tracey att "hey, vi tänkte bara fejka. Ingen kommer sälja dig till Mr. Rogue Psycho Cop." så hade han överlevt, och ingen hade råkat i någon större fara. Och det är så läskigt uppenbart att det var allt som hade krävts!

Det irriterar mig oerhört, men det är också mer eller mindre bara det som är fel med avsnittet. Annars är det underbart. Jonathan Woodward (ytterligare en av Joss hat tricks = en roll i var och en av serierna) är grymt bra, och slutscenen är oerhört rörande (och AKS har oj så rätt i att musiken är fantastisk).

Kan inte låta bli att älska Wash här också. "Oh my God, it grotesque! Oh, and there's something in a jar."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön aug 08, 2004 2:03

Jag hade totalt glömt bort den missen, men tänkte på det "i förbigående" där mot slutet. Men då var jag så rörd över Traceys död och musiken att det försvann ganska snabbt. Blir nog värre nästa gång...

Men som sagt, ett bra avsnitt trots det! Vilken annan serie skulle klara av det! (D v s ett jävligt bra avsnitt trots ett plot hole the size of Alaska.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön aug 08, 2004 2:21

AKS skrev:Vilken annan serie skulle klara av det! (D v s ett jävligt bra avsnitt trots ett plot hole the size of Alaska.)


Buffy iaf. ;) (spoiler Buffy S5):Tänker då främst på The Gift, No Place Like Home och, damnit, S5-arcen i allmänhet. Som jag ändå älskar. Tror dock jag förklarat mer ingående vilka plot holes jag då tänker på här: http://buffyforum.se/viewtopic.php?p=2999#2999


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön aug 08, 2004 11:45

Men är det ett sådant stort hål i handlingen egentligen?

Tracey hör vad de planerarar göra, fast han har missat början, han hoppar in med pistol. Kommer han verkligen att tro på om de andra säger att det bara är på låtsas när han hotar skjuta dem? Det är ju faktiskt fullt möjligt att de ljuger för att få honom att ta bort pistolen. Och Tracey är inte världens smartaste människa i vanliga fall heller.

Dessutom tror jag att både Mal och Zoe fortfarande ser sig som hans bäfäl omedvetet, de ger en order och väntar sig att han ska lyda eftersom så har det fungerat tidigare. Gamla vanor och så vidare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön aug 08, 2004 11:49

noike: Jo, men, det känns som om det ändå hade helt klart varit värt ett försök. De hinner säga, oj, så många andra saker. Säg åt honom att ta det lugnt och behålla Kaylee som gisslan, men vara lite lugnare och inte lika... dödligt dumt förbannad så ska han nog allt få se att allt kommer ordna sig finfint utan att han eller nån annan behöver bli skjuten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » sön nov 28, 2004 23:10

noikes mössa är med i Firefly!! :D Fiiin mössa...

Holden/Knox är med igen, han hittar på dumheter som vanligt..

Jag tyckte att avsnittet var ok, men kanske inte lika bra som tex "War stories", "Shindig" eller "Trash". Det var tråkigt att Tracey dog men man hade inte riktigt hunnit fäst sig vid honom för att det beröra en, det som berörde mer var isåfall när man fick se hans familj och all snön. Kyla och sorg.

Spoiler Angel s5
Sen är jag fortfarande sur på Knox för att han "mördade" Fred. Stackars Wesley... Eftersom det är samma skådespelare så hade jag svårt att lägga det åt sidan, utan ville helst slå honom i huvudet med nåt och tyckte inte alls att det var synd att han dog. Hade han varit med i flera avsnitt så hade det såklart gått bort, precis som att hela Malcolm/Caleb kopplingen försvann ganska snabbt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Off » tor dec 09, 2004 4:02

Jag tycker det här avsnittet är riktigt bra. Missen som kaffe nämner kan täckas någorlunda av noikes förklaring men det är helt klart något som stör en lite. Jag är en total sucker när det gäller flashbacks vilket säkert har framgått av mina omdömen av vissa angel-avsnitt så det här är perfekt för mig.

En lite rolig grej som jag tänkte på i förbifarten. Det här med att River är så smart men inte kan äta det där godiset vars namn försvann pang boom nu när jag skrev. Det är lite som de tre snäckorna i demolition man :D . Hur tusan ska man egentligen äta en boll på ett snöre?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Ai » tor dec 09, 2004 4:14

Tinwiel skrev:noikes mössa är med i Firefly!! Fiiin mössa...


:D *kramar Tinwiel* Fast jag tror nog att det är Jaynes mössa som är i noike's avatar - Jayne också för den delen. Men jag älskar din kommentar - för den bara visar hur viktig noike är för oss! Det är hans mössa!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » tor dec 09, 2004 12:11

Tack! *kramar Ai tillbaks*

Jo, jag förstod nog att det var Jayne som var noikes avatar och inte tvärtom, men det första jag tänkte när jag såg Jayne och mössan var faktist- "noikes mössa är med i Firefly". :D

Noike är såklart viktig, och nu blir jag dessutom fnissig så fort jag ser hans avatar... haha... så ful är väl ändå inte mössan? Fast det kommer från mig som inte bryr mig om att jag ser mesig ut, det roliga var ju hårdingen Jayne med mammas hemstickade mössa.. Hade man kunnat sticka så hade man kunnat gjort en sån mössa, det är bara det att det hade bara varit jag och några få till som fattat det roliga med det hela.... :)
Senast redigerad av Tinwiel tor dec 09, 2004 16:17, redigerad totalt 1 gång.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tor dec 09, 2004 13:10

Jag tror det är poser som faktist ÄGER en sån mössa! Det ska finnas en bild nånstans....

Edit: FEL av mig - det var karykh!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » tor dec 09, 2004 16:14

*skrattar* haha, nu lever jag på den bilden resten av dan.... :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Emily » tor dec 09, 2004 20:54

Bara två kvar *snyff*

Glömde totalt vad jag skulle skriva.


River: My food is problematical
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav A bear » fre jun 10, 2005 0:47

Ännu ett bra avsnitt, och definitivt ett steg upp från "Trash". Holden/Knox dyker upp igen och - surprise - visar sig vara lite sådär halvond igen. Och han är NÄSTAN lika bra som i Buffy, och MYCKET bättre än i Angel. (Buffy/Angel)(Helt galen tanke: är Firefly helvetet man hamnar i när man dör i Buffyverse? Fullt med gamla badguys som kutar omkring på Firefly... om Harry Groener dyker upp som skeppskock i filmen vet vi.)

Jayne har en mor?

Mössan! Mössan! Mössan! Mössan!

Slutscenen oerhört fin också. Inte lite "Hero" över den, men bättre gjort.

Yep. That's a cow fetus.


Annars känns det lite som ett fullständigt standalone - händer inte mycket med storyn som börjar smyga fram. Vilket är lite trist, eftersom det bara är en och en halv timma kvar av serien. Suck. Men ett bra standalone är det.

Och VAD sysslar River med när hon lägger sig på kistan? Börjar bli riktigt riktigt nyfiken på filmen nu.

Men mössan!
Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sharatec » fre jun 10, 2005 1:01

A bear skrev:Slutscenen oerhört fin också. Inte lite "Hero" över den, men bättre gjort.


För mig är det lite det som sabbar slutet på det här avsnittet...

Spoiler Angel 1x09 Hero
Jag sitter alltid och beklagar mig om att den scenen redan är perfekt gjord, och att det här tyvärr enligt mig inte kan bli mer än en ganska fantasilös upprepning. Tyvärr, för texten är välskriven (om än inte lika bra som i Hero), men Tracey är ingen etablerad karaktär som jag lärt mig att älska. Stör mig rejält på det här, hoppas att jag kommer över det...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Ai » fre jun 10, 2005 1:36

Nu saknar jag noikes gamla avatar igen... :cry:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » fre jun 10, 2005 1:43

Ai skrev:Nu saknar jag noikes gamla avatar igen... :cry:

Ditto.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » fre jun 10, 2005 9:12

sharatec skrev:
A bear skrev:Slutscenen oerhört fin också. Inte lite "Hero" över den, men bättre gjort.


För mig är det lite det som sabbar slutet på det här avsnittet...


Förstår din poäng, och jag uttryckte mig lite slarvigt. Slutscenen ÄR bättre gjord i "Hero"; "The Message" är dock ett klart bättre avsnitt överlag (tycker jag). Inga nazistdemoner, inga fånar som gör en katten-i-Alien (alltså springer iväg just när det är som farligast och måste letas upp igen), inga fåniga visionskyssar... ingen Doyle...

Sen är ju tydligen scenen i snön där den allra sista scenen som filmades av Firefly. Bara det gör den lite extra fin.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sharatec » fre jun 10, 2005 12:20

Okej, då förstår jag... Håller inte riktigt med om allt där, men jag är nog också inne på att The Message kan vara bättre gjort överlag.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Yog-Sothoth » lör aug 06, 2005 20:09

Blir nästan lite besviken när t o m skådespelarna erkänner att det är en miss i handlingen att de inte berättar för Tracey att de fejkar. Trodde att syftet var bortom min förståelse... var det verkligen nödvändigt att Mal & gänget skulle vara good guys även i detta avsnitt? Kan de aldrig visa en mörkare sida? Vad jag menar med det är att de kanske skulle ha struntat i fejk-detaljen utan helt sonika låtit Mal och Zoe ha som avsikt att lämna över Tracey.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » lör aug 06, 2005 20:17

Det hade inte varit i Mals karaktär -- inte ens som den mörkar Mal i piloten. Tracey var en vän -- dum måhända, men de slogs ihop mot Alliansen. Mal föråder inte sådana personer. Han är oerhört lojal.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tompa » sön aug 21, 2005 23:22

Fråga: Om Tracey skule sälja organen till orginalköparna och då få sina egna insatta igen, hur fan skulle han göra om han säljer organen till någon annan köpare?

Annars så är avsnittet riktigt bra, jag menar, mössan!

Bild
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Kirko » mån nov 21, 2005 13:15

Avsnittet är ju bra fram till att Tracey vaknar upp. Simon och Kaylee, mössan, River liggandes på kistan, mössan igen... Men sedan blir det lite sämre. När jag såg avsnittet störde jag mig mest på hur Tracey hade tänkt få tillbaka sina egna organ. OK att han är dum, men SÅ korkad? Efter att jag sett avsnittet störde jag mig dock mest på att ingen berättade för honom vad planen gick ut på. Det hade ju inte behövts någon tid alls att säga tex "trust us", vilket Tracey ju gjort förr. Dessutom, hade Book berättat att agenten frilansade när Tracey kom in mitt i samtalet? Kommer inte ihåg just nu... Om han inte hade det är det ännu konstigare att ingen sa ngt till Tracey.

Men slutet var fint.
Bite me!
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav Binchy » lör jan 07, 2006 9:52

Mössan - jag har äntligen sett MÖSSAN!!! Och hört River säga "My food is problematic". Det blir ju ett Eureka-moment varje gång man hör en replik som någon använder som signatur, eller svänger sig med.

Tracey - fjolligt namn, på en rätt fjollig person.

Spoiler Buffy-Conversation with Dead People och Angel säs 5

Får han bara spela fega, halvskurkar i Whedonverse? Holden, Knox och nu Tracey...

Lite av poetic justice att hans falska meddelande till Mel och Zoe blev till ett äkta på slutet. ("Titta, en mp3-spelare", sa jag när de tog fram den lilla manicken.)

Stackars Simon, han får aldrig till det. Han råkar säga en massa gulliga saker till Kaylee, men när han sedan anstränger sig för att säga något riktigt bra så blir det pannkaka av alltihop. Och stackars Kaylee tvingas gång på gång falla från allt högre höjder av hoppfullhet.

"If you see a man walk down the street with that hat on, you KNOW he ain't afraid of anything. " (citat ur minnet)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » lör jan 07, 2006 11:44

Binchy skrev:Spoiler Buffy-Conversation with Dead People och Angel säs 5

Får han bara spela fega, halvskurkar i Whedonverse? Holden, Knox och nu Tracey...


...som dör dessutom.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » fre mar 03, 2006 23:55

Yay, inte två inlägg på rad. :D

Mååånga sköna repliker i det här avsnittet. De jag redan nämnt plus:

The Mona Who?

What d'y'all order a dead guy for?

Återigen hoppade jag högt av glädje när mössan dök upp, och sa "titta en mp3-spelare, finns de fortfarande om 500 år?" den här gången med. Nu har jag lärt mig att ha papper och penna redo för tankar som dyker upp under avsnitten, många av tankarna är ju glömda efteråt, för det kommer ju så många nya hela tiden. Stupid FOX!!!!!!!!!!! :evil: :evil:

Det var i samband med begravningscenen de fick redan på att det inte blev något 15:e avsnitt, eller? Tycker man kan märka att gänget är RIKTIGT nere.

Ghaaaa, bara två avsnitt kvar... Fast jag har inte skrivit i riktigt alla trådarna, får fixa det under helgen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » lör mar 04, 2006 0:06

Binchy: Du som har skivan framme - jag läste idag att Joss tydligen var med i begravningsscenen. Har du lust att kolla? Jag hade inte hört det innan idag och inte lagt märke till det heller. Bringa klarhet i detta, tack! :lovebunny:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » lör mar 04, 2006 0:35

Ai skrev:Binchy: Du som har skivan framme - jag läste idag att Joss tydligen var med i begravningsscenen. Har du lust att kolla? Jag hade inte hört det innan idag och inte lagt märke till det heller. Bringa klarhet i detta, tack! :lovebunny:


Kunde inte se honom, och då satt jag en till två dm från skärmen. Han KAN ha varit Traceys pappa, men tror inte det. Dessutom hade jag på kommentatorspåret, och Alan eller Jewel borde ju ha sagt något om det, tycker man. Det var visserligen några i bakgrunden som inte hade fokus på sig, så de var bara suddiga människoformade skuggor. Kan ha varit en av dem.

Filmade de de sista två avsnitten före detta? Alan och Jewel sa flera gånger att detta var sista avsnittet de filmade. Höll på och somna tjugo minuter in i avsnittet, så jag tar resten av kommentatorsgenomgången i morgon.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » lör mar 04, 2006 0:37

'Kay. Tack. Gå och sov nu. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Garim » ons mar 29, 2006 22:27

Inte ett av höjdaravsnitten enligt mig, trots att Joss skrivit det... men...

Bild

Vissa kul scener var det ju...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Nästa

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron