Star Wars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav monkeyboy » mån jun 06, 2005 13:32

noike skrev:
monkeyboy skrev:Tönt, det handlar helt enkelt den underbara njutningen av att se det igen, minnen slår inte det...

Vad säger att du inte ger upp vid Teaaher's Pet?


Min fantastiska braighet helt enkelt...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Johannah » mån jun 06, 2005 16:30

Glorificus skrev:Um... vad menas med "'rätt' ordning"? Jag skulle säga att IV, V, VI, I, II, III är den ordning filmerna borde ses i.

"Rätt" ordning är alltså 1, 2, 3, 4, 5, 6. Då vet jag ju inte alls vad som händer utan fäljer i kronologisk ordning så att säga.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Glorificus » mån jun 06, 2005 17:31

Johannah skrev:
Glorificus skrev:Um... vad menas med "'rätt' ordning"? Jag skulle säga att IV, V, VI, I, II, III är den ordning filmerna borde ses i.

"Rätt" ordning är alltså 1, 2, 3, 4, 5, 6. Då vet jag ju inte alls vad som händer utan fäljer i kronologisk ordning så att säga.


Tja... det beror ju på om man talar om filmtid eller realtid. :P
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Yog-Sothoth » mån jun 06, 2005 19:43

Johannah skrev:
Glorificus skrev:Um... vad menas med "'rätt' ordning"? Jag skulle säga att IV, V, VI, I, II, III är den ordning filmerna borde ses i.

"Rätt" ordning är alltså 1, 2, 3, 4, 5, 6. Då vet jag ju inte alls vad som händer utan fäljer i kronologisk ordning så att säga.

Det verkar logiskt. De som är födda 2000 och framåt kommer kanske att börja kolla på "vuxenfilmer" om några år, och då verkar det konstigt att hela handlingen avslöjas i de tre första delarna.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Johannah » mån jun 06, 2005 20:12

Yog-Sothoth skrev:Det verkar logiskt. De som är födda 2000 och framåt kommer kanske att börja kolla på "vuxenfilmer" om några år, och då verkar det konstigt att hela handlingen avslöjas i de tre första delarna.

Precis. Nu blir det ju mer spännande för mig att se hur det går för personerna i filmerna. Jag har ju inte en aning om någonting. Förutom det med Anakin då, det har väl ingen undgått att läsa om ;)

Jag har aldrig varit intresserad av såna där "rymdäventyr" så som Star Wars, Star Trek och liknande. Men jag tänkte att jag kunde ju ge Star Wars en chans i alla fall.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Tomas » lör jun 18, 2005 23:23

What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » sön jun 19, 2005 13:50

WELL AT LEAST I CAN HAVE MY DARTH DEW SLURPEE!


:D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön maj 11, 2008 19:24

Den nya Clone Wars-trailern var ju inte helt tokig! Nästan så man blir lite sugen på Star Wars igen. Och det gör ju lite mindre att actionen ser så CG ut när det är en CG-film. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » sön maj 11, 2008 20:16

Jag är sugen. Men jag hade varit mer sugen på någonting från SWEU! Bring on the Vong, Lucas! I want me som Chiss FFS!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tomas » sön maj 11, 2008 23:32

Animerade Clone Wars (i 2D) har varit riktigt bra så en serie med lite längre avsnitt ser jag fram emot.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » mån maj 12, 2008 5:22

Tomas skrev:Animerade Clone Wars (i 2D) har varit riktigt bra så en serie med lite längre avsnitt ser jag fram emot.

Jo, en del var riktigt feta.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » mån maj 12, 2008 5:23

Men, bring on the Imperial Knights! pLIXX?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » ons aug 31, 2011 18:58

Jaha, tydligen har George Lucas pillat lite inför blurayreleaserna.


Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav herdware » ons aug 31, 2011 19:24

:roadkill:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav caffeineaddict » ons aug 31, 2011 20:01

Vid det här laget är det väl bara att skratta och slå sig för knäna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Murnau » ons aug 31, 2011 20:21

Kan inte den där mannen bara lära sig att masturbera istället för att pilla på sina filmer hela tiden?
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tomas » tor sep 01, 2011 1:30

Kan faktiskt förstå att han vill fortsätta att ändra i filmerna och skulle med största sannolikhet göra samma sak i hans position.

Jag tycker om att förbättra saker i efterhand och brukar aldrig bli riktigt nöjd om jag vet att det finns saker jag kan göra bättre.
Målar inte mina Warhammer-figurer med lack utan lämnar färgen oskyddad för att kunna lägga till mer detaljer någon gång i framtiden.

För tillfället sitter jag och arbetar på en dvd med vårt senaste spex och jag vet att jag inte kommer att hinna göra allt jag vill med klippning, textning, menyer och extramaterial innan den ska skickas på tryck om några veckor.

Vad som däremot är betydligt svårare att försvara är VAD han väljer att lägga till och ändra på.
Varför inte nöja sig med att förbättra kvalitén på ljud och bild samt rätta till några misstag i specialeffekterna?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » tor sep 01, 2011 7:11

Problemet är väl främst att han fortsätter röra runt i de tre bra filmerna för att matcha upp emot de tre dåliga. Trots att han någonstans måste känna med sig att de tre nya faktiskt inte blev så jävla lyckade alls, och att det kanske inte är en så fantastisk idé att få de tre bra att likna dem och böja sig för dem mer och mer. Alla vet ju ändå att det är ändrat vid det här laget och sitter och retar sig på det, ingen kommer se det där och tänka "Oooh, vad genomtänkt när han uppenbarligen lade in NOOOOOOOO! 1983 och sedan kopplar han tillbaka till det 22 år senare!"

Nån som kan/kommer ihåg det här bättre än jag nu för tiden förresten: vem skjuter först vid det här laget?

(spoiler Buffy S8) Vill någon se nya scener inlagda i blurayen av Buffy S5 där vi ser tydligt hur Dracula inte dör, säger något i stil med "Screw this, I'm going biker!" eller där en överdubbad Dawn drar ett par välplacerade "Giant"-skämt bara så att det "bygger upp" inför och kopplas "tematiskt" med S8?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor sep 01, 2011 8:33

caffeineaddict skrev:Nån som kan/kommer ihåg det här bättre än jag nu för tiden förresten: vem skjuter först vid det här laget?


Greedo, förstås. Han har visserligen gjort om den scenen också, men det är fortfarande Greedo som skjuter först. Det är ju en klassisk detalj, den kan man inte bara ändra sådär.

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tor sep 01, 2011 8:45

Då var det bara i min dröm som det inte var så på senaste DVD:erna då.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor sep 01, 2011 12:09

caffeineaddict skrev:Då var det bara i min dröm som det inte var så på senaste DVD:erna då.

De senaste DVD:erna var väl de icke-anamorfiska theatrical cuts så båda kan ha rätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tor sep 01, 2011 18:35

Fyfan!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Rombat » tor sep 01, 2011 18:58

Tror faktiskt att de skjuter samtidigt numera.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav chanda » ons sep 07, 2011 21:08

Problemet är väl främst att han fortsätter röra runt i de tre bra filmerna för att matcha upp emot de tre dåliga.



From your certain point of view

Själv kommer jag aldrig i håg vem så skjut först eller om emporer skrek eller inte och jag har nog sett de gamla filmerna minst över 30 gånger var.

För min del tycker jag de nya filmer skapade ett nytt liv i de gamla filmerna .Obi- Wan/Ben .Anakin/Vader ,Palpatine/Sidious ,Yoda till och med R2-D2och C-3PO fick en backgrund som bara hintades i de gamla filmerna .Men sen är jag konstig på de viset att jag tycker om karaktär som utvecklas på ett och annat sätt och få veta hur allt kom till vilket i mina ögon är ganska viktigt .
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav noike » ons sep 07, 2011 21:46

Även om jag gillar karaktärsutveckling som satan, så föredrar jag att använda egen fantasi om saker som egentligen inte spelar någon roll än att få det berättat på ett uselt sätt.

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tomas » tor sep 08, 2011 2:54

Berättat på ett bitvis uselt sätt. Jag har lyckats förtränga undan de värsta bitarna och minns mest det som var bra.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav chanda » mån sep 12, 2011 16:16

noike skrev:Även om jag gillar karaktärsutveckling som satan, så föredrar jag att använda egen fantasi om saker som egentligen inte spelar någon roll än att få det berättat på ett uselt sätt.



Bara en fråga varför tittar du på något du ogillar så fruktans värt mycket ,skulle aldrig någonsin tittat på något som jag hatar så intensivt . Livet är för kort. Star Wars har ju alltid haft fånig dialog ,fåniga bi karaktärer osv . Sen som sagt bryr jag mig inte vad han gör det är hans skapelse i mina ögon har han ju inte förändrat på handling bara fördjupat den mera .
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav Rombat » mån sep 12, 2011 16:25

Mitt problem är mest att de sköna miljöerna bytts mot total CGI. Och att det visar sig att alla kände alla redan innan IV. Och Jarjar.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » mån sep 12, 2011 16:29

Rombat skrev:Mitt problem är mest att de sköna miljöerna bytts mot total CGI.

Ja.
Rombat skrev:Och att det visar sig att alla kände alla redan innan IV.

Stör mig oerhört. Retcons for the loss!
Rombat skrev:Och Jarjar.

Kommentar överflödig.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav gaspode » mån sep 12, 2011 16:43

haha, men herregud?

Många av oss har växt upp med originaltrilogin och sett den som något magiskt och fantastiskt.
Det är tre filmer vi verkligen älskat, karaktärer, miljöer och hela mytologin.

När prequelsen skulle komma var vi nog många som var väldigt förväntansfulla. Det är "fortsättningen" på en barndomskärlek.
Därför tittade vi. Sen är det ju svårt att veta innan man tittar hur dåliga de är. Jag har faktiskt sett Episode 1 två gånger, men de andra har jag bara sett en gång.

Har vi rätt att göra narr av saker vi tycker är dåliga? Självklart.
Bryr vi oss mer för att de här katastroferna grundar sig i något vi älskat hela våra liv? Ja.

Jag tycker inte det är konstigt.

Du säger att SW alltid haft fånig dialog, och visst finns det delar i originaltrilogin som inte är fantastiska, men det är på en helt annan nivå än 1-3...
Jag kan förmodligen plocka 10 exempel på dialog ur prequelsarna som får mig att rysa rakt ur huvudet.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron