2x17 Disharmony

Diskutera Säsong 2

Harmony to all of us

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
6%
6
2
6%
7
9
29%
8
12
39%
9
4
13%
10
2
6%
 
Antal röster : 31

Inläggav Binchy » mån apr 04, 2005 9:34

A bear skrev:Gillar att the host kallar henne "Cacaphony" också. Lika välförtjänt som "Harm".


Och Harmony är lika clueless om att båda är förolämpningar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav dansdansdans » ons apr 20, 2005 13:10

varför får man inte se när willow berättar att hon är lesbisk?
räknas detta som spoiler?
kanske de tyckte det va spoiler därför vi inte fick höra/se?
[/spoiler]
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav A bear » ons apr 20, 2005 13:20

dansdansdans skrev:varför får man inte se när willow berättar att hon är lesbisk?
räknas detta som spoiler?
kanske de tyckte det va spoiler därför vi inte fick höra/se?
[/spoiler]


Snarare utgick de väl från att alla som följer Angel också följer Buffy och därmed redan visste det, och att det skulle bli mer komiskt om vi bara får se Cordys reaktion.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav dansdansdans » ons apr 20, 2005 13:38

ja jag tyckte det va lite konstigt!! men kul grej :P
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Binchy » ons apr 20, 2005 14:33

A bear skrev:
dansdansdans skrev:varför får man inte se när willow berättar att hon är lesbisk?
räknas detta som spoiler?
kanske de tyckte det va spoiler därför vi inte fick höra/se?
[/spoiler]


Snarare utgick de väl från att alla som följer Angel också följer Buffy och därmed redan visste det, och att det skulle bli mer komiskt om vi bara får se Cordys reaktion.


Man behöver ju i vilket fall som helst inte vara någon Einsten för att kunna räkna ut Willows del av konversationen. Den är rätt uppenbar...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » ons apr 20, 2005 17:51

Ett roligt avsnitt! Kul att se Will och Harmony, även om jag inte är något stort Harmonyfan så bidrar hon till en hel del roliga scener. Och telefonsamtalet mellan Cordy och Will :)

Gunn, don't you just love the guy? Jag tycker att han är så himla bra!
Don't we kill them any more?
--
Hey, Can we yell a little louder? I'm not sure the crazed cult of vampires heard us sneaking up on them.


Slutscenen med kläderna var härlig :)
Cordy: la, la, la, la, la, new clothes! I have new clothes!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör maj 28, 2005 11:37

Cordy skulle ha dödat Harmony. Så hade s5 varit Harmony-fritt, ett underbart scenario. Hon är blåst på ett ej underhållande sätt, fungerade i Buffy s1-3 men inte nu längre, ungefär som Cordys personlighet fungerade då också men inte i s1 av Angel (och fortfarande inte emellanåt). Harms roll är utspelad och det skulle kunnat gett Cordy något nytt att hantera (dödandet av en gammal vän) och då hade vi kanske fått slippa den hemska kläd-scenen på slutet också.

Telefonsamtalet med Willow ger många pluspoäng.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav xAMNESIAx » tor jun 02, 2005 17:49

Handen på hjärtat, jag har aldrig gillat Cordelia speciellt mycket. I Buffy var hon inte ens mediåker, hon var en ensidik och tråkig karaktär. I Angel S1 så blev hon bättre, men aldrig en personlig favorit. Men med tiden i Angel har hon blivt betydligt mer mångsidit karaktär och inte riktigt lika förutsägbar, speciellt under S2. Det är just därför jag tycker att det är lite trist att hon låter sig bli mutad av Angel. Visst, hon kanske inte har förlåtit honom, det återstår att se. Men det känns ändå lite som att den gamla Cordelia lyste igenom.

Men trots allt det så skulle jag inte vilja att hon går omkring och surar för att hon inte kan förlåta Angel. Och jag vill defenitivt inte att han ska spring runt och spendera 70% av varje avsnitt på att fjäska för henne. Det blir ingen glad för. Hoppas bara att dom kan blicka framåt nu, och ta upp fighten med Wolfram & Hart på allvar.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Illyria » tor jun 02, 2005 20:08

xAMNESIAx skrev:Handen på hjärtat, jag har aldrig gillat Cordelia speciellt mycket. I Buffy var hon inte ens mediåker, hon var en ensidik och tråkig karaktär. I Angel S1 så blev hon bättre

Jag gillade Cordy i BtVS, hon fungerade bra som en liten komisk ytlig sidokaraktär, men sedan flytten till Angel så blir hon bara värre och värre. Hon fungerar inte som huvudkaraktär och försöken att göra henne en mer djup blandat med hennes ditzighet blir bara pannkaka och verkligen inte trovärdigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor jun 02, 2005 20:28

Jag tyckte inte att Cordy var så bra som karaktär i BtVS, däremot så gillar jag henne mer och mer under AtS.

SPOILER alla AtS-säsonger
Runt mitten av S3 blir hon mindre intressant och sedan så är hon ju inte med mellan slutet av S3 och 5.12 You're Welcome. Och i You're Welcome *älskar* jag henne. Finns en anledning till att en bild från Cordy i det avsnittet är min avatar. Plus att hon är söt som fan på det fotot.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Isabella » sön apr 02, 2006 21:34

Jag tycker detta är ett ganska bra avsnitt. Fast jag gillar ju Harmony så.. :P Föresten, Får man reda i btvs att Cordy har ringt Willow? Var så¨länge sedan jag såg S.5 av Buffy :P
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Tea » ons maj 24, 2006 20:13

åh, harmony lilla underbara harmony...

Småroligt avsnitt...
Diggar oxå slutet... Cordy är söt

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » tis feb 20, 2007 10:56

Underbart Cordy-avsnitt.

Glädjen över kläderna i slutet var härlig, en väg tillbaka hoppas jag.

Scenerna med Harmony var superbra. Och att Harmony var rädd för spöket Dennis, men... framför allt, bästa roliga scenen på bra länge:

Cordy's apartment, day. Cordy is on the phone.
Cordy: "How come you guys didn't tell me about Harmony. Sunnydale is that far away you couldn't afford a little phone call?"
Willow is sitting on her bed at the dorm, phone to her ear, brushing her teeth.
Willow: "Harmony? (Takes the toothbrush out of her mouth and swallows) Wha-what about Harmony?"
Cordy: "She's here - in L.A."
Willow: "Yikes. Big yikes. Uh. What happened? Did she come after you?"
Cordy: "Yeah! She practically attacked me in my bedroom last night."
Willow: "Your bedroom. How did she..."
Cordy: "Came in while I was sleeping. Good thing I woke up, too. She was ready to jump me right there! But I think she got the message that I don?t' go for that sort of stuff when I shot her down."
Willow: "You wounded her?"
Cordy: "She'll get over it. I never should have invited her to stay with me."
Willow: "Say what?"
Cordy: "Yeah, I know. Awkward much?"
Willow: "Cordelia! Okay. We're all clear on the fact that Harmony is a vampire, right?"
Cordy: "Oh. Harmony is a vampire? - That's why she - oh, my god, I'm so embarrassed! (Giggles) All this time I thought she was a great big lesbo! - Oh, yeah? Really? - Well, that's great! Good for you."
Willow: "Thanks for the affirmation. Cordelia, Harmony is *very* dangerous. You have to get out of there!"
Cordy: "Okay. Yeah. (Behind her Harmony appears in the doorway) I'll call you when I get somewhere safe."
Harmony: "Where are you going?"
Cordy puts the phone down and turns to see Harmony watching her.
:D

Cordy: "But, just so we understand each other - you and I? - We're not friends."
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » tor jun 28, 2007 22:24

Jag gillar den odöda Harmony, speciellt i S5.

Men det som gör det här avsnittet så guld är en liten detalj: Willows tandborstning!

Hon och Cordy har ju inte direkt varit bästa polare, och hon visar väldigt tydligt hur lite hon bryr sig om Cordy när hon pratar i telefon med tandborste i munnen.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tor jun 28, 2007 22:46

Får man se Will i detta avsnitt?! Yay, the joy av att inte se en tv-serie på en del år: man glömmer saker!! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Capt. Peroxide » fre jun 29, 2007 1:33

Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » fre jun 29, 2007 9:23

Ah! Just det! Nu kommer jag ihåg. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor jul 19, 2007 20:04

Jag är inte ett fan av detta avsnitt. Det har många väldigt roliga separata scener, men heltheten känns lite... utdragen.

Mina tre favoritscener:

1. Angel ger Cordy kläder och allt är glömt. Älskar då Cordy småhoppar då hon sjunger "La-lala-lala" och Angel storler och studsar med. :D

2. Cordy får oväntad gäst i sovrummet och de pratar om helt olika saker. Såna scener är alltid roliga.

3. Willows och Cordys telefonsamtal.

Det finns andra småscener som också är underhållande, men som sagt: helheten...

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tor dec 24, 2009 1:26

Det här avsnittet tycker jag inte är så jättebra. Första tjugo minuterna eller nåt sånt flyter på okej, men sen blir det rätt segt. Harmony finner jag inte alls särskilt underhållande här heller, jag har för det mesta svårt för den typen av humor som hon bidrar med.

Det jag ändå gillar med avsnittet är Angels nervösa beteende kring Cordy, Cordys samtal med Willow och slutscenen med kläderna.

Favoritcitat:
Cordy: They're taking people and, and, whoa, big bird.
Gunn: Big bird?
Cordy: Not the muppet, you dumb ass.

Betyg: 5
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » fre jun 18, 2010 13:41

Gillar detta avsnitt, speciellt att Willow är med lite iaf, kul med lite karaktärer från Buffy.
Är dock inget större fan av Harmony.
Avsnittet i helhet tycker jag är bra, även fast storyn om den där vampyr sekten känns lite tunn.
Betyg: 8
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » lör jan 22, 2011 19:53

Såklart var det bästa med detta avsnitt WILLOW! :lovebunny: även om det bara var en kortis.
Och Angels leende när Cordy upptäckte kläderna han fixat åt henne, haha! underbart
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare