4x06 Spin the Bottle

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Ok, let's Spin the Bottle.

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
2%
4
0
Inga röster
5
1
2%
6
5
11%
7
5
11%
8
15
33%
9
9
20%
10
9
20%
 
Antal röster : 45

Inläggav Binchy » tis maj 03, 2005 11:10

Lite väl mycket Tabula Rasa över det här avsnittet. Been there, done that, typ.

Det är underhållande att Angel är tillbaka till sitt mänskliga jag. Men att vara rädd för bilar och inte förstå teknologi har också det gjorts tidigare i Buffyverse.

Lorne verkar vara den enda som inte blev tonåring på nytt. Upplägget, att han berättade avsnittet för oss från en bar, var underhållande.

Inget lysande avsnitt, men det slår ju ändå det mesta som visas på TV.

Edit. Kommer nog gilla det mer och mer ju fler gånger jag ser det. Bara genom att läsa era kommentarer, så gillar jag avsnittet mer än när jag skrev ovanstående.
Senast redigerad av Binchy tis maj 03, 2005 11:23, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » tis maj 03, 2005 11:22

Binchy skrev:Lite väl mycket Tabula Rasa över det här avsnittet. Been there, done that, typ.


På sätt och vis, men ju mer jag tänker efter så blir Tabula Rase sämer och sämre. Det avsnittet gör några riktigt otrevligaslutsatser för att det ska fungera medan Spin The Bottle bara skruvar tillbaka karaktärerna lite. Skillnaden i sig mellan detta är rätt minimal, men StB gör inga dumma slutsatser för att få det att fungera.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis maj 03, 2005 11:25

Nyfiken på noike: Vilka slutsatser är det du menar?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis maj 03, 2005 11:32

A bear skrev:Nyfiken på noike: Vilka slutsatser är det du menar?

(buffy 6.8)Att vem man alltid finns där och inte är baserat på minnen alls. I Buffy föll de in i sina rollen fruktansvärt snabbt, med vissa undantag och då enbart för att kvinnor utan superkrafter nästan bara duger åt att skrika och fly. Buffys-stakereflex kan jag förstå, men allt annat Nej, det blir bara värre och värre för varje gång jag ser det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis maj 03, 2005 11:51

noike skrev:
A bear skrev:Nyfiken på noike: Vilka slutsatser är det du menar?

(buffy 6.8 )Att vem man alltid finns där och inte är baserat på minnen alls. I Buffy föll de in i sina rollen fruktansvärt snabbt, med vissa undantag och då enbart för att kvinnor utan superkrafter nästan bara duger åt att skrika och fly. Buffys-stakereflex kan jag förstå, men allt annat Nej, det blir bara värre och värre för varje gång jag ser det.


Du menar att de är för lika sig trots att de tappat minnet? Får jag göra en noike-defeats-the-ubervamps och komma med ett förslag till förklaring: Willows besvärjelse är ju uttryckligen till för att få dem att glömma dåliga minnen. Den överdoserar rejält och påverkar alla, men det är ju fortfarande det som är syftet. Och det som snart dyker upp "naturligt" är ju i regel de goda minnena, deras goda sidor; Willow och Xander blir snabbt vänner liksom Buffy och Dawn, Willow och Tara dras till varann, Spike dras till Buffy, Giles börjar leta i böcker, Buffy beskyddar de andra etc. De dåliga minnena, däremot, är som bortblåsta; Spike vet inte att han är vampyr, Buffy vet inte att hon varit död, Giles blir lika förvånad som någon annan när han upptäcker biljetten, etc...

Vet inte om den håller streck, men det är så jag alltid sett det i alla fall, även om det inte sägs rakt ut. Överhuvudtaget är ju det där med minnesförlust en grej som finns i grader; ingen av dem har ju uppenbarligen fullständig amnesi - de minns allt om samhället runtomkring dem - och om man tänker att personlighet är en kombination av minnen, egna tankar och personlig läggning i största allmänhet... har man en väldigt lång diskussion. (Umberto Eco gav nyligen ut en väldigt bra bok om det där, "Drottning Loanas mystiska eld". Men det är en HELT annan tråd.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » tis maj 03, 2005 21:12

Jag håller med Binchy, jag tyckte att det här avsnittet var lite väl likt Tabula Rasa. Samma invändning hade jag mot "Waiting in the Wings" i s3. Återanvändande av idéer, visserligen med en liten twist. "Spin the Bottle" är bra, framförallt Wes och Cordy, men jag tycker nog bättre om Tabula Rasa ändå..

Spoiler Tabula Rasa
Tabula Rasa har ju en av Buffyverse roligaste scener, när dom öppnar dörren och ser vampyrerna utanför. Alla gallskriker. Jag skrattar. :D

I övrigt håller jag med A bear i det han skrev.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Lipton » mån maj 16, 2005 20:24

Detta var inte bättre än Tabula Rasa om man nu ska jämföra. Jag gillar Wes som han är nu stenhård och cool.
Jag tror att jag förstör lite för mig själv när jag ser för många avsnitt på raken, det har en tendens att bli lite små tjatigt då och man uppskattar inte de här roliga stunderna som man bör göra. Så fr.o.m nu så blir det bara ett avsnitt per dag, max.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav dansdansdans » tor maj 19, 2005 13:47

ja det är lite hatkärleksaktigkänsla att se för många avsnitt i rad.
förstör jag för mig själv? tänker jag, men jag blir ju så sugen och det är bara att trycka på en knapp ....
men samtidigt måste man hinna smälta avsnittet..
tror dock inte jag kan hålla mig till ett per dag, jag är alltför principlös för det...

jag har en bra förklaring till det som Minsc_and_Boo skrev
Vad jag däremot är lite besviken på är Angel. Jag hade fått uppfattningen av att Liam var mycket mer skitstövel och mycker mindre whimp. Jag menar, han söp, slogs och horade runt innan han träffade Darla. Här blev han är skrämd liten skolflicka från en klosterskola


- hej han var ju Nykter!! förklarar allt!
Liam var säkert en feg liten kille, sen söp han så blev han en skitstövel och horade runt sig.

jag blev lite sådär "men detta har de ju använt sig av innan"-känsla ala som ni redan sagt, tabula rasa. men jag älskar båda avsnitten.
så roligt avsnitt med allt rammel och komik. jä!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Ai » tor maj 19, 2005 15:03

Ja, skillnaden är ju att Liam i det här avsnittet är ju ungefär sexton år. Liam vi träffat tidigare är runt 27. En hel del hinner hända dom åren vill jag minnas. :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » tor maj 19, 2005 16:25

Ai skrev:Ja, skillnaden är ju att Liam i det här avsnittet är ju ungefär sexton år. Liam vi träffat tidigare är runt 27. En hel del hinner hända dom åren vill jag minnas. :D


Jup, jag har ett svagt minne av det också. :) Bli 16 igen? Aldrig i livet!!!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav HeY » lör maj 21, 2005 1:09

Jätteroligt avsnitt. Ett utav de roligaste i serien (ihop med Harms Way m.fl). Wes är bara så rolig.

Vampyr testet var ju så bra också, Fred som analyserar hela kroppen och Gunn som slår till Wes och "Liam" som står och biter ihop och skriker förtjust "The Devil has woke up!" och bara slänger iväg korset. Det var verkligen ett roligt avsnitt :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » ons jun 01, 2005 13:52

Kommentarerna till detta avsnitt är också väldigt bra, av Joss och Alexis, de är så roliga, man sitter bara och ler när man hör dem. Där pratar de ju också litegran om skillnaderna på detta och Tabula Rasa.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » lör jun 11, 2005 0:07

Lipton skrev:Kommentarerna till detta avsnitt är också väldigt bra, av Joss och Alexis, de är så roliga, man sitter bara och ler när man hör dem. Där pratar de ju också litegran om skillnaderna på detta och Tabula Rasa.



Hmm, jag har inte sett komentators spåret ännu. Får nog ta och göra det! :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sjostrand » tor jun 16, 2005 12:50

Oj, det var länge sedan jag skrattade så mycket!!!
Men innan dess så hann jag tänka att upplägget med Lorne som berättare var lysande. Och så hann jag skrika "Wesley är kool" många gånger till mina medtittare... (jag skriker i och för sig alltid det när wesley är med...)
Sedan började skrattfesten! Cordelia är ju bäst, men Liam, Wesley och Fred är också kul. "Slaven" hamnar dock lite utanför... Något att tänka på är att Fred inte visar något intresse för Gunn (tyder på deras påbörjade problem?) Men däremot så tar hon kontakt med Wesley och Angel.
Angående Wesley. Jag håller med i det mesta som A Bear sa. Jag tycker i och för sig inte att han beter sig underligt. Dom andra är väldigt avvisande mot honom och gör det VÄLDIGT klart för honom att han inte ska försöka förklara vad han gjort. Men jag känner mig ju lite partisk eftersom jag alltid sympatiserat med Wesley (kanske inte de allra första avsnitten i Buffy...)
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 13:40

Tror jag ska ta en omtitt på detta avnittet. Det är verkligen underhållande och Cordy är ju bara för rolig "The gouvement took my hair" :D

Wes är riktigt rolig också och Liam när han blir testat med korset och Fred som hela tiden frågar "Do you got some weed?" ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör jul 30, 2005 0:51

Tycker det är roligt att karaktärerna faller tillbaka i dem rollerna som dem en gång hade. Roligast är kanske då att se Wesley och Cordelia, då man där har deras historik serverat på ett annat sätt. Inga hysteriskt roliga repliker eller scener men ändå väldigt många små roliga och kvicka repliker som sitter där dem skall.

Sen Cordy som har fått tillbaka minnet. Och visst kan man se avsnittet som en ursäkt för att låta Cordy få tillbaka minnet, men vilken ursäkt? bra avsnitt är det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Rombat » lör jul 30, 2005 4:50

Gunn:What happened to you, man?
Wesley:I had my throat cut and all my friends abandoned me


Bara det citatet gör avsnittet till en 10:a. Resten gör det bara ännu bättre. Fan, va bra det är. Antagligen det AtS-avsnitt som fått mest omtittar hos mig (jämte Destiny, of course).

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav xAMNESIAx » tor sep 01, 2005 20:16

Defenitiva Whedon vibbar här. Kombination komedi, drama och spänning mixas ihop av häxmästaren själv, och det kan bara sluta som någonting speciellt. Wes, seriens nuvarande konung är självklart den mest intressanta i detta avsnittet. "Spin The Bottle" visar så klart och tydligt de starka kontraster mellan old school Wes och vad han blivit nu. Scenen med Gunn i början (innan magi katastrofen) är helt underbar.

Gunn: Wes, what the hell happened to you?
Wesley: I had my throat cut and all my friends abandoned me.

Sjukt vad bra...

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav A bear » fre dec 09, 2005 13:39

LORNE: Memories, like the corner of my mind. Misty water-colored memories of the way we were...


En fundering: NÄR berättar Lorne detta? Det är ju uppenbarligen inte direkt efter att allt händer, eftersom han vet betydligt mer i nattklubbsscenen än han gör i slutet av avsnittet.

LORNE: So, you can see, I didn't have all the facts when I started this.

LORNE: But since nothing ended all that well, I guess I gotta say that well, nothing was well.


(resten serien) "Ended"? Han hänvisar till att det de inte vet är att det är här Evil Cordy vaknar. Så exakt hur mycket flashforward är det här? Slutet av säsongen? Säsong 5? Efter säsong 5?

LORNE: Well, it's been a long night. For everyone.

Och Lorne lämnar scenen och vi ser att han är ensam kvar.
LORNE: (sighs, looks down) Good night, folks. (drops gun on floor as he walks out)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » fre dec 09, 2005 14:19

A bear.
Släpper han en pistol på scenen? eller läser jag helt fel. Kan det vara efter att han lämnat Lindsey skjuten i s.5 då? Det är väl bara då han haft en pistol.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav gaspode » fre dec 09, 2005 14:30

Lipton: Det sista citatet är från Not Fade Away (5x22). Annars hade det ju varit ruskigt coolt. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » fre dec 09, 2005 14:45

Precis, vad gaspode sa. Men scenerna är rätt lika: Lorne, ensam i hela världen, som tar farväl och går ut genom dörren... nu vet jag inte hur långt fram Joss hade planerat vid det här laget (han ville ju göra minst sex säsonger) men jag tycker inte det är otänkbart att han redan här visste att Lorne skulle bli en av de få som man VET överlever, och spelade på det. Att ramen i "Spin The Bottle" alltså utspelar sig efter "Not Fade Away". Det skulle onekligen förklara hur Lorne kan veta så mycket, och ger ytterligare vikt åt hans sista repliker här - "I got a seabreeze that's gonna up and leave with someone else if I don't get to her soon. So you kids be good and go home. Hug your families while you can."

(För att inte tala om den där i publiken som ropar "Finish it!" - vilket väl var vad många sa efter "Not Fade Away" också... men nu övertolkar jag.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » fre dec 09, 2005 15:21

(Spoilers för hela Angel)
A bear skrev:Att ramen i "Spin The Bottle" alltså utspelar sig efter "Not Fade Away". Det skulle onekligen förklara hur Lorne kan veta så mycket, och ger ytterligare vikt åt hans sista repliker här

Jag är tillräckligt mycket av en fanwanker för att adoptera den här teorin vare sig den stämmer eller inte. Det ger onekligen en större resonans igenom hela serien om man ser det på det viset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » fre dec 09, 2005 19:00

noike skrev:(Spoilers för hela Angel)
A bear skrev:Att ramen i "Spin The Bottle" alltså utspelar sig efter "Not Fade Away". Det skulle onekligen förklara hur Lorne kan veta så mycket, och ger ytterligare vikt åt hans sista repliker här

Jag är tillräckligt mycket av en fanwanker för att adoptera den här teorin vare sig den stämmer eller inte. Det ger onekligen en större resonans igenom hela serien om man ser det på det viset.

Ivrigt medhåll. Blir helt enkelt mysigare på något sätt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » lör dec 10, 2005 1:32

Rombat skrev:
noike skrev:(Spoilers för hela Angel)
A bear skrev:Att ramen i "Spin The Bottle" alltså utspelar sig efter "Not Fade Away". Det skulle onekligen förklara hur Lorne kan veta så mycket, och ger ytterligare vikt åt hans sista repliker här

Jag är tillräckligt mycket av en fanwanker för att adoptera den här teorin vare sig den stämmer eller inte. Det ger onekligen en större resonans igenom hela serien om man ser det på det viset.

Ivrigt medhåll. Blir helt enkelt mysigare på något sätt.

Storartad teori! Vi klubbar det va? All in favor?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav wyndham » sön dec 11, 2005 1:27

Snubblade över den här tråden av en ren slump och är smått hänförd över tankarna ovan. Måste se om STB, eller hela Angel för den delen, snarast möjligt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Binchy » sön dec 11, 2005 10:21

Tam skrev:
Rombat skrev:
noike skrev:(Spoilers för hela Angel)
A bear skrev:Att ramen i "Spin The Bottle" alltså utspelar sig efter "Not Fade Away". Det skulle onekligen förklara hur Lorne kan veta så mycket, och ger ytterligare vikt åt hans sista repliker här

Jag är tillräckligt mycket av en fanwanker för att adoptera den här teorin vare sig den stämmer eller inte. Det ger onekligen en större resonans igenom hela serien om man ser det på det viset.

Ivrigt medhåll. Blir helt enkelt mysigare på något sätt.

Storartad teori! Vi klubbar det va? All in favor?


AI!!!!


...or is it AYE!!!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » sön dec 11, 2005 12:34

Ja, jag kan också gå med på den teorin.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » mån dec 12, 2005 15:25

gaspode skrev:Lipton: Det sista citatet är från Not Fade Away (5x22). Annars hade det ju varit ruskigt coolt. :)


Ja, när man tänker på det så skulle det ha varit väldigt bra. En sån där sak som man skulle ha fattat i efterhand eller bara lagt märke till vid en omtitt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Garim » tor mar 30, 2006 17:55

Ok... Bästa avsnittet hittills av Angel tror jag minsann... Men så var det ju skrivet av Joss också. Jag hade höga förväntningar innan, eftersom jag visste vem som skrivit det.

Väldigt snyggt filmat. Spännande då man inte hade en aning om vad man kunde förvänta sig. Skulle Angel vara ond när han började slåss eller inte? Många mycket bra moment...

Innan flaskan snurrats:
Cordy: I even know who's the president... Although I wish I didn't hehe, politiskt statement från Joss? :D

Wes och Gunn bråkar med varandra. wes "trollar" fram kniven från handleden och trycker upp den mot Wes. Bra! Jag gillar Wes nu :)

Efter snurren
Cordy är tonårs-våpet igen! hehe, passar kanon här, bra kontrast mot hur hon varit tidigare.
Wes är en stel tråkig britt igen. Som jag tyckte var jobbig då det hände i BTVS, men nu funkade det skitbra.
Fred frågar efter "Weed"?! hehe, stereotypiskt av en högintelligent akademiker på ett snyggt sätt. Att Joss törs :D

Jäkla bra scen när Angel kommer på att han är en vampyr. Transformerar sig fram och tillbaka om och om igen. Kanon!

Gunn: Pugilist? Yo ass better pray I don't look that word up! :D (pugilist = boxare)

Connor var faktiskt också bra i det här avsnittet. Dels scenen i gränden, och sedan när han kom till hotellet...

Jag gillade också att Angel var god, trots att han tappat minnet.

Sen så var det ju Fred som fick rädda dagen! Yay, Fred! :):):)

Hela upplägget är skitbra, med Lorne som en sagoberättare. Joss är fan så jäkla bra. Snyggt filmat. Cordy kommer ihåg allt! Yes! Bra, nu kan vi fortsätta på det här spåret! Och... Hon erkänner att hon och Angel var "in love"... Soooo sweet....

Bästa Angel hittills! 9/10

Det här avsnittet har fått mig att se fram emot fler ATS avsnitt.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron