3x20 A New World

Säsong 3-debatter

Den nya världen, eller den gamla?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
11%
6
0
Inga röster
7
8
44%
8
8
44%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 18

Inläggav Gordo » sön apr 24, 2005 18:26

Nja, jag vet inte riktigt vad jag tycker. Trodde nog att uppföljningen på förra avsnittet skulle bli bättre än så här. Connor och Sunny-delen känns som ett om inte onödigt så i alla fall ganska ointressant inslag.

Trots att det kanske inte är ett toppenavsnitt så är det ett avsnitt där man får veta lite mer om Connor och det behövdes.

Att Holtz visar sig på slutet är ett stort plus och känns spännande inför nästa avsnitt som jag hoppas är bättre.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav BePatient » tor maj 26, 2005 22:56

Gillar när Angel blir så här John Woo-igt. Nästan ännu mer Woo än Angel med cigarett i munnen... Fast bara nästan.
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav Tob » mån jul 25, 2005 17:57

Förändringen av actionscenerna är det första jag tänker på när jag ser detta avsnittet och det känns inte riktigt bra. Det hade vart bättre om jag mindes det som en rafflande återkomst av Connor. Helt ok avsnitt som sådan och det är ju fortfarande spännande som tusan. Gillar Connor som är tillbaka från en helvets dimension och inte alls vet hur man bör eller skall bete sig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Re: 3x20 A New World

Inläggav xAMNESIAx » ons aug 10, 2005 19:55

xAMNESIAx skrev:Connor är tillbaka...men som en irriterande tonåring? Ok, han hade bara en replik, men jag har en känning att han kommer att vara irriterande, på ett äckligt Macaulay Culkin sätt.


Jag vill inte påstå att jag hade fel, inte än. Men i detta avsnitt så är Connor faktiskt OK. Matrix scenen i början känndes lite överdriven. men visst såg det bra ut. Gillar även Connors vapen, Buffy möter From Dusk Til Dawn! Dom lyckades även få inte lite moral predikan i avsnittet, vilket kan vara störande när det är för tydligt. Visst, jag är extremt emot droger (straight edge och allt...), men övertydliga predikningar i TV serier som Angel vinner inte någon på. Annars ett ganska bra avsnitt, säg vad man vill om Connor, men det finns ändå en viss spänning i luften.
Och Holtz...han ser jävligt nött ut. :-/

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tea » mån maj 29, 2006 13:33

vilken söt liten man connor/steven har blivit... (något man inte direkt kan säga om Holtz)

Ojoj vad Wes växer i mina ögon nu...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Glorificus » mån maj 29, 2006 17:01

Tea skrev:Ojoj vad Wes växer i mina ögon nu...

Lite skillnad från första säsongen, huh? :D

Wes, Wes, Wes... Wes, Wes, Wes, Wes, Wes, Wes, Wes.... aarghh, jag kan inte sluta... WES! 8) 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tea » mån maj 29, 2006 17:04

Glorificus skrev:
Tea skrev:Ojoj vad Wes växer i mina ögon nu...

Lite skillnad från första säsongen, huh? :D

Wes, Wes, Wes... Wes, Wes, Wes, Wes, Wes, Wes, Wes.... aarghh, jag kan inte sluta... WES! 8) 8)


Eftersom de valde att ta bort mina BÅDA favoriter... (curse and damn... etc) så har jag ju varit tvungen att hitta en annan favorit.. vilket inte blev så svårt... :D Wes är underbar... (dennis oxå naturligtvis, men det är ju givet lixom)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » mån jun 05, 2006 23:16

Okej, väldigt mycke slow motion och Connor är inte lika söt som förut ju :(
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » tis jul 31, 2007 13:10

Nej, det här avsnittet är inte så bra. Det är mycket spännande att återse Connor som tonåring, men jag tycker att avsnittet är lite långsamt särskilt scenerna med Sunny.

Det finns dock en del riktigt bra scener som den där Connor slår Angel och begär att få se honom som vampyr. Det är så sorgligt på nåt vis då vi vet att det ansiktet var något han älskade som spädbarn. Actionscenerna tycker jag också funkar riktigt bra och är coola, men det är detta med tempot som sagt.

Groo har verkligen vuxit som karaktär. Under Pylea-arcen och Couplet så hatade jag honom verkligen (första gången jag såg serien), men han är ett roligt komiskt tillägg till serien (spoiler resten av AtS) som gärna hade fått stannat kvar i serien då karaktärerna Gunn och Fred ganska ofta tråkade ut mig resten av serien. Tycker synd om honom då det gäller detta med Cordy och Angel. Det förtjänar han verkligen inte.

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » fre jan 08, 2010 13:31

Jag har alltid gillat det här avsnittet. Det är väldigt intressant att få se Connor och hur Holtz har uppfostrat honom. Scenen när Angel hittar Connor på toaletten med Sunny och allt efter det, som när Angel visar honom sitt vampyransikte, är väldigt starkt. Jag tycker så synd om Angel.

Wesley är grym som vanligt. Det är när han är såhär mörk, som han varit de senaste avsnitten, som han blir en av mina favoritkaraktärer i hela Buffyverse.

Favoritcitat:
Connor: I know - everything. He told me all about you. That you're a *thing* that kills and drinks blood. You're a vampire.
Angel: What do you know about vampires?
Connor: Decapitation, stake in the heart, daylight, fire - did I forget anything? - You have a second face. A face for killing. - Show it to me. I wanna see it. Come on, show me! Show me the face you used to kill my father's family. Show me! Come on! Show me!

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön jul 25, 2010 2:08

Bra avsnitt, måste säga att jag inte gillar Connor speciellt mycket just nu men vi får se hur han utvecklas..
Bra slut med Holtz, spännande minst sagt.. :D
Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare