Six Feet Under

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » sön jan 11, 2004 17:47

är six feet under bra?.. den har en snygg box iallfall :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön jan 11, 2004 17:51

Zaxx: första säsongen är lysande, andra hyfsad och det jag såg av tredje så verkar den ha tagit sig rejält (äveon om jag inte hängde med ordentligt).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån jan 12, 2004 1:20

Zaxx: Six Feet Under är, i min mening, alldeles jävla lysande och (förutom möjligen Simpsons) den bästa serie som fortfarande produceras nu när Buffy gått i graven.

Egentligen finns väl ingen "handling" på det traditionella sättet, utan det är ett familjedrama om relationer och liv, men som lyckas undvika de flesta såpopera-varningar genom att vara så briljant skriven och spelad, ha så starka, älskvärda och trovärdiga karaktärer och ha så mycket bisarr humor.

Att det går på HBO och därför tillåts ha sex, våld och svordomar förhöjer ju bara nöjet ytterligare! :D

Man kan väl egentligen säga så här: om du tyckte American Beauty var en bra film, så är Six Feet Under värd en närmare titt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » mån jan 12, 2004 1:22

tack caffeine.. det låter bra.. kanske skall ta mig en närmre titt på den då :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån jan 12, 2004 1:23

Angående Six Feet Under, Alan Ball fick kommentaren "make it more fucked up" av HBO. Det är inte ofta man hör sådant. Jag undrar om de är intresserade av en Whedon-produktion på den kanalen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Six Feet Under

Inläggav Illyria » tis maj 17, 2005 22:46

Sista säsongen av SFU börjar 6 juni i USA och trailern inför s5 är grymt snygg (finns på HBO's hemsida). Dessutom i princip spoilerfri och sånt uppskattas verkligen, nu ser jag verkligen fram emot sista säsongen av serien!

(Letade och hittade ingen egen tråd för SFU, sorry om det redan finns en.)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » ons maj 18, 2005 10:17

Tror mest det har varit jag som har skrikit högt i text om 6FU tills nu, så någon egen tråd tror jag aldrig den har haft. Men denna underbara trailer nämnde jag ju redan i "Andra serier"-tråden och den förtjänar att nämnas igen. Goddarnit!
Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Bender » ons maj 18, 2005 11:29

Jag får speeda upp mitt s4-tittande så jag kan hänga med i s5-diskussionerna här. Jag såg s1 och s2 på Canal+ och det känns som en evighet sedan nu (2 år minst) s3 såg jag på SVT nu i vinter och jag tror inte det glappet var så bra för min känsla för serien. Men nu är jag laddad att se s4 och sen s5.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav eponinethen » tor maj 19, 2005 10:52

Åh, det var en seriöst vacker trailer. Gah, Maya måste vara det sötaste barnet i världen, jag vill ha henne som dotter. Jag hade "glömt bort" den här serien ett tag, men såg nyss slutet av säsong 4 och är irriterad över att säsongerna är så korta... Well well, snart sista säsongen då, hmm...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor maj 19, 2005 19:30

Uhm. Jag tar och svarar här på något som ställdes i Carnivale-tråden, men rätt serie på rätt plats så...

Kaffekicken:
Precis som noike dödade S2 mitt intresse för karaktärerna och jag var på god väg att sluta titta, men av någon anledning höll jag mig kvar och serien tog sig igen i S3 för att sedan sparka rumpa med S4. Jag håller alltså inte med dig det minsta, utan tycker säsong fyra är den bästa sedan första.

noike:
En chans till, en chans till!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor maj 19, 2005 19:45

adolvsson: för att citera Willow i Pangs: "Grumble, grumble."

Kanske... Får se. De ligger ju här på en dvd-skiva.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre maj 20, 2005 9:26

adolvsson skrev:Uhm. Jag tar och svarar här på något som ställdes i Carnivale-tråden, men rätt serie på rätt plats så...

Kaffekicken:
Precis som noike dödade S2 mitt intresse för karaktärerna och jag var på god väg att sluta titta, men av någon anledning höll jag mig kvar och serien tog sig igen i S3 för att sedan sparka rumpa med S4. Jag håller alltså inte med dig det minsta, utan tycker säsong fyra är den bästa sedan första.

noike:
En chans till, en chans till!


Ni måste verkligen ta upp (ev. inom spoilerblock) vad det här mystiska i S2 som "dödade ert intresse för karaktärerna" är för något, för jag har uppenbarligen helt förträngt det. Jag sitter här som ett ännu större frågetecken än vanligt. Som jag minns det var S1 och S2 ungefär jämvärdiga i ton och stil och karaktärer (och kvalitet) och sedan började serien utmana formen och tonen och förlora en del tittare i början av S3 (även om jag personligen vande mig in i den nya stilen och tyckte det blev lika bra igen, även om annorlunda).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre maj 20, 2005 9:37

Ja, jag är också nyfiken på hur/vad som gör s2 sämre för er, för det tyckte verkligen inte jag. Håller med caffe att s1-2 är i princip jämnlika och även s3 gillade jag mycket, s4 borde jag egentligen ta och se om nu innan s5 börjar...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » fre maj 20, 2005 10:25

Om S2:
Kan det vara så att det blev mer centrerat på Brenda? Att det blev för stört och uppfuckat helt enkelt. Jag vet att när jag såg serien så upplevde jag det som ganska stor skillnad på s1 och s2.. Nu är minnet lite uppluckrat så jag kan inte komma med något konkret.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav noike » fre maj 20, 2005 11:20

s2: okej, det här är inte så bra formulerat men det får duga. Förutom vissa scener här och var fann jagden bara tråkig. Handling och vad de gjorde med karaktärerna var tråkigt. Det hade potential men jag tyckte att de inte gjorde något med det. För mig kändes det väldigt oinspirerat och gimmickartat. Som om de hela tiden hade skrivet ""Look at this, sin't it *quirky*? i röd spritpenna i nedre hörnet hela tiden. Och alltihop gjorde bara karaktärerna till mer av karaktyrer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eponinethen » fre maj 20, 2005 11:23

Hm, det var säsong 2 som gjorde mig verkligen förälskad i SFU... Det var den enda säsongen jag såg på TV i Sverige... Jag tycker nog snarare att slutet av säsong 3/början av säsong 4 har varit det skummaste... Hm.
Jag älskar Lili Taylor men gah, jag är så glad att vi nu slipper Lisa, hon är ju bara för mycket. Plus att jag alltid gillat Brenda (och Rachel Griffiths), åtminstone när hon är en aning mindre screwed up...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre maj 20, 2005 23:04

eponinethen skrev:Jag tycker nog snarare att slutet av säsong 3/början av säsong 4 har varit det skummaste... Hm.


eponinethen: Precis det som är så härligt. De sista avsnitten i S3 och första avsnittet i S4 kan nästan vara min favoritdel av serien. Precis fantastiskt. Så jävla mörkt och vridet och samtidigt vackert.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » lör maj 28, 2005 20:03

Jag letade runt lite efter torrents för säsong 4 och hittade absolut nada. Hade gärnat velat se om säsongen nu innan s5, ingen som har ett tips på var jag kan hitta hdtv-ripparna?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » ons jun 08, 2005 21:57

Är inget jättefan av 6FU men tycket att 5:e säsongsöppnaren var riktigt bra.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Illyria » ons jun 08, 2005 22:06

Jag har inte hunnit se första avsnittet ännu för jag hittade s4 tillslut och tittar på den nu. Har precis kommit fram till det där jobbiga avsnittet När David blir kidnappad Och jag tror jag ska hoppa över det... det var jobbig nog att titta på fösta gången.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » tis jun 28, 2005 18:46

Som jag i min förra post är jag inget jätte 6FU fan men säsong 5 har varit riktigt bra. Det är så att jag sitter och väntar lite på nästa avsnitt.

Måste också bara påpeka att de som spelar Maya måste vara bland de sötaste ungarna som finns.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Bender » tis jun 28, 2005 20:31

Canal+ visar s4 nu men så klart har digitalboxen gått och dött.. :eek:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav caffeineaddict » tis jul 12, 2005 18:27

Six Feet Under 5.06... mästerverk. (Ibland) världens bästa serie är tillbaka med råge. 5.04 var också ohyggligt bra men det här var bättre. Strumpbyxor, musikalnummer och tanter som röker bong kring ett lik. That's my kinda show!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis jul 12, 2005 18:32

Jag tycker säsong 5 är svår att kommentera, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den heller. Det är inte dåligt, långt ifrån, men det känns ändå som något saknas. Har svårt att säga exakt vad, jag tyckte likadant om s4 men nu när jag såg om den så tyckte jag om den mycket mer... Har inte hunnit se senaste avsnittet ännu, låter lovande dock.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tis jul 19, 2005 17:08

Har nån sett ett spår av 5.07 än? Jag har inte hittat nåt. :(


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis jul 19, 2005 19:06

caffeineaddict skrev:Har nån sett ett spår av 5.07 än? Jag har inte hittat nåt. :(

¨
Då är vi två :(

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis jul 19, 2005 19:07

poser: Määäääh! :( Om inte du kan hitta den finns den väl inte ute än helt enkelt. Vad fan pågår?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons jul 20, 2005 12:34

Jag vill ha 5.07! Jag viiiiiiiiiiiiill! :(


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Langtry » ons jul 20, 2005 12:50

caffeineaddict skrev:Jag vill ha 5.07! Jag viiiiiiiiiiiiill! :(


Instämmer helt!
Vill också ha.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav caffeineaddict » ons jul 20, 2005 17:18

Nu finns en .asf i precis gräslig kvalitet. Jag väntar typ ett dygn till, sen får det väl bli att se den ändå...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare