4x15 Orpheus

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Ditt betyg på "Orpheus"?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
1
3%
8
11
28%
9
15
38%
10
13
33%
 
Antal röster : 40

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 06, 2005 3:00

Good things come in jars. Peanut butter, jelly,
those two-headed fetal pigs at the
natural history museum.


ÅH Willow!
Jag blir helt varm om hjärtat när hon kommer in genom dörren.

ÅH Faith!
Jag blir ännu varmare om hjärtat när hon spöar skiten ur Connor. Nog för att han bara är en korkad tonåring, men nån jädra hjärna måste han väl ändå ha?

Är det bara jag eller såg inte Angel VÄÄÄÄLDIGT chubby ut på caféet?
Lite för mycket hamburgare i blodet antar jag.

Willow och Fred har en väldig kemi och dom är så lika varandra när dom sätter igång. Tur att Willow tog sig samman och sade ifrån, för det var faktiskt lite gnistor som flög där (helt utan Gwens hjälp).
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav A bear » mån feb 14, 2005 19:41

Hmm, börjar verkligen se skillnaden mellan Buffy och Angel nu:

Buffy 4x05: "Beer bad."
Angel 3x19: "Vodka good."
Buffy 6x10: "Crack bad."
Angel 4x15: "Heroin good."
:D

Tycker det är fullt begripligt att Willow är rätt lättad att vara i LA - och att hon vågar använda magi. (Spoilers Buffy s7)
The First är ju uppenbarligen centrerad just till helvetesgapet i Sunnydale, och ett av skälen till att hon inte vågar trolla så mycket i s7 ("The wicca who won'ta") är ju att hon är rädd att The First ska ta över henne igen. Om jag levde under den sortens press skulle jag också vara glad över några dagars semester och köra en besvärjelse som hon väl kan utantill och är rätt nöjd med. Dessutom, som någon påpekade ovan, Willow har ju alltid satt upp ett brave face inför omvärlden.

Nåja. Bra avsnitt, även om jag måste undra... med allt snack om att allt Connor gör är genetiskt efter hans far tycker man att han borde ha ärvt LITE intelligens. Varken Angel eller Darla var ju några dreglande imbeciller direkt. Men Connor... jaja.

Faith, Faith, Faith. You GOTTA have Faith. Trist att hon inte fick vara med mer i serien (dvs, jag har inte sätt säsong 5 än förstås). Hon kunde ha lyft serien en hel del.

ANGEL: I’m not perfect, Faith. Even with a soul I’ve done things I’ve wished a thousand times I could take back.
ANGELUS: Yeah, like those Manilow concerts, you son of a bitch!

Det är det jag alltid sagt. Angelus ÄR mer sympatisk på alla sätt än Angel.

EDIT: Just det ja, en scen som verkligen var fantastisk. Wesley. Wesley. Sa jag att jag inte hade saknat honom när han dök upp i s1? Jisses vad den mannen utvecklats. Så hård, så förbittrad... men ändå, när Lorne anklagar honom för att ha dopat Faith tittar han bara ner och sväljer det. Lysande spelat. Små gester.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav CheeseGuy » mån feb 14, 2005 21:19

A bear skrev:Hmm, börjar verkligen se skillnaden mellan Buffy och Angel nu:

Buffy 4x05: "Beer bad."
Angel 3x19: "Vodka good."
Buffy 6x10: "Crack bad."
Angel 4x15: "Heroin good."
:D


Haha :D

A bear skrev:Nåja. Bra avsnitt, även om jag måste undra... med allt snack om att allt Connor gör är genetiskt efter hans far tycker man att han borde ha ärvt LITE intelligens. Varken Angel eller Darla var ju några dreglande imbeciller direkt. Men Connor... jaja.


Ibland är problematisk uppväxt en fullt acceptabel ursäkt. :) Han har ju blivit mer eller mindre hjärntvättad sedan sin födsel, så det är inte så konstigt att han är förvirrad och beter sig som en idiot.

A bear skrev:EDIT: Just det ja, en scen som verkligen var fantastisk. Wesley. Wesley. Sa jag att jag inte hade saknat honom när han dök upp i s1? Jisses vad den mannen utvecklats. Så hård, så förbittrad... men ändå, när Lorne anklagar honom för att ha dopat Faith tittar han bara ner och sväljer det. Lysande spelat. Små gester.


Det är IMO ett av AtS starkaste kort mot BTVS. BTVS är bättre på mycket, men BTVS har inte Wesley. Hans utveckling är lätt den bästa i Buffyverse, och saken blir inte sämre av att Alexis regerar.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav A bear » mån feb 14, 2005 21:45

CheeseGuy skrev:
A bear skrev:Nåja. Bra avsnitt, även om jag måste undra... med allt snack om att allt Connor gör är genetiskt efter hans far tycker man att han borde ha ärvt LITE intelligens. Varken Angel eller Darla var ju några dreglande imbeciller direkt. Men Connor... jaja.


Ibland är problematisk uppväxt en fullt acceptabel ursäkt. :) Han har ju blivit mer eller mindre hjärntvättad sedan sin födsel, så det är inte så konstigt att han är förvirrad och beter sig som en idiot.


Jo, men oupphörligen? Han lyckas ju missförstå, feltolka och felsluta ALLT. VARENDA gång någon säger honom sanningen tolkar han det som en lögn och tvärtom. Är Quor-Toth någon sorts bizarrovärld där allt är precis som här fast tvärtom? Nä, gillar inte honom alls.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Johannah » ons feb 16, 2005 1:50

A bear skrev:Jo, men oupphörligen? Han lyckas ju missförstå, feltolka och felsluta ALLT. VARENDA gång någon säger honom sanningen tolkar han det som en lögn och tvärtom. Är Quor-Toth någon sorts bizarrovärld där allt är precis som här fast tvärtom? Nä, gillar inte honom alls.

Det är väl liksom inte bara det... Holtz har ju intalat honom sedan födseln att Angel (Angelus) är en ond vampyr som dödar allt. Kan nog vara ganska svårt att komma ifrån det. Och Holtz var ju allt han hade i hela världen (nåja), och tom han ljög för honom precis innan han dog. Eller ja, om hans egen död då. Jag har också svårt för att lita på människor, men jag har knappast gått igenom sånt som Connor har gjort. Uj uj. Men ja, jag håller med om att han är grymt idiotisk ibland. Ja ja, ofta.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav A bear » ons feb 23, 2005 12:57

Såg om det här avsnittet i går (jo, jag såg om ett Angel-avsnitt, wanna make something of it?) och noterade en grej som verkligen är så typisk att jag inte kan låta bli att gapskratta trots att det är en rätt allvarlig scen.

Ett av kännetecknena för både Buffy och Angel är ju hur rollfigurerna hela tiden utvecklas - men utan att bli någon annan, det finns hela tiden en konsekvens i det. Tänker här främst på Wesley. Som ju, som sagt, gått igenom en otrolig utveckling sedan han dök upp i Buffy s3, han är skäggig, hård, bitter och cynisk. Men fortfarande har han den gamle Wesley i sig; precis som när han skröt om att ha sett två vampyrer "under controlled circumstances, of course" så är han fortfarande inte hälften så hård som han själv gärna vill tro.
WESLEY (ultraallvarlig): A lot’s happened. Not just Angelus. I’ve been… I’ve changed. I’ve seen a darkness in myself. I’m not sure you’d even begin to understand.
WILLOW (saklig): I flayed a guy alive and tried to destroy the world.
WESLEY (hajar till): Oh. So…
WILLOW: Darkness. Been there.
WESLEY (osäker, toner av den gamle Wesley): Yes. Well, I never… flayed. I had a woman chained in a closet...?
WILLOW (uppmuntrande): Oh, well, hey!
WESLEY (skamsen): Nah, it doesn’t compare.
WILLOW: No, dark! That’s dark. You’ve been to a... place.

Och därigenom får vi också toner av den gamla Willow - den enda rollfigur vars utveckling överträffar Wesleys, som har gått igenom saker och bär på mer skuld än någon i Buffyverse utom Angel, men fortfarande kan vara ren personifierad snällhet när det behövs. Hon ser att Wesleys bild av sig själv är något han behöver, och ser till att inte ta den ifrån honom - bara ge honom lite perspektiv så att han inte helt förlorar sig i sin egen myt.

Vilket ju går snyggt ihop med avslöjandet att Angelus alltid finns inom Angel och tvärsom, och Faiths oförmåga att helt skaka av sig sitt gamla jag ("I'm a murderer, are you?"). Utveckling innebär inte att man hakar av sig det förflutna, det innebär att bygga på det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » ons feb 23, 2005 18:22

A bear skrev:Och därigenom får vi också toner av den gamla Willow - den enda rollfigur vars utveckling överträffar Wesleys, som har gått igenom saker och bär på mer skuld än någon i Buffyverse utom Angel, men fortfarande kan vara ren personifierad snällhet när det behövs

Mycket vettigt sagt, men jag håller inte riktigt med om det ovan eftersom det de var med om är väldigt olika på sitt sett. Willow förlorade kontrollen över sig själv till sådan grad att det knappt inte var hon själv längre. Wes fall däremot är mycket mer kontrollerat, han vet vad han gör men bryr sig inte.

Vilket är en av anledningarna till att Willow fortfarande kan bete sig som den gamla Willow (den andra är att hon vill bli bättre). Jag är inte så säker på att wes kan gå tillbaka till sin gamla roll lika lätt eftersom han har accepterat var han är och vad han har blivit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons feb 23, 2005 20:41

noike skrev:
A bear skrev:Och därigenom får vi också toner av den gamla Willow - den enda rollfigur vars utveckling överträffar Wesleys, som har gått igenom saker och bär på mer skuld än någon i Buffyverse utom Angel, men fortfarande kan vara ren personifierad snällhet när det behövs

Mycket vettigt sagt, men jag håller inte riktigt med om det ovan eftersom det de var med om är väldigt olika på sitt sett. Willow förlorade kontrollen över sig själv till sådan grad att det knappt inte var hon själv längre. Wes fall däremot är mycket mer kontrollerat, han vet vad han gör men bryr sig inte.

Vilket är en av anledningarna till att Willow fortfarande kan bete sig som den gamla Willow (den andra är att hon vill bli bättre). Jag är inte så säker på att wes kan gå tillbaka till sin gamla roll lika lätt eftersom han har accepterat var han är och vad han har blivit.


Sant, på sätt och vis, även om Willows utveckling över 7 säsonger ju inte börjar och slutar med att hon blev ultimate evil i ett par dar. Nu tror jag inte att någon av dem faktiskt kan GÅ tillbaka till det de en gång var - däremot är Willow antagligen bättre på att låtsas. Ser man tillbaka till hur de var när vi först lärde känna dem är det uppenbart att båda är i grund och botten rätt osäkra personer som lärt sig att (för att fortsätta samma hemska anglicism jag använde ovan) sätta upp ett brave face mot omvärlden. Skillnaden är att Willow i regel, vare sig det gäller att låtsas som om hon inte är förälskad i Xander eller att låtsas som om hon kan hantera det hon gjorde i s6, är medveten om att hon förställer sig. Wesley har alltid själv trott på den bild han presenterar för omvärlden - han gjorde det när han försökte vara superwatcher(TM) i Buffy, och han gör det när han nu intalat sig själv att han är den cyniskaste badass som går i ett par skor. Willow i "Orpheus" vet mycket väl om att hon inte längre är den glada, sorglösa tjej hon framställer sig som; Wesley i "Orpheus" har så fullständigt gått upp i sin nya roll att han verkligen blir förvånad när det visar sig att han inte har monopol på mörkret. De är lika, men ändå varandras motsatser.

Men poängen: ingen av dem har utvecklats/förändrats så mycket att de blivit fullständigt olika det de en gång var. De "nya" Willow och Wesley har inte ersatt de gamla - de har utvecklats ur dem. De har blivit mörkare, mer tyngda personer, men de är fortfarande sig själva. Och det är jävligt skickligt av ME-gänget och skådespelarna.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » ons feb 23, 2005 20:45

A bear skrev:De har blivit mörkare, mer tyngda personer, men de är fortfarande sig själva. Och det är jävligt skickligt av ME-gänget och skådespelarna.


Jupp. Sett Angel s5 än?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons feb 23, 2005 21:24

noike skrev:Sett Angel s5 än?


Inte än. Ska ta tag i det till helgen, tror jag.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » tis apr 26, 2005 22:29

Så bra, så fantastiskt bra. Jag var tvungen att se avsnittet två gånger på raken för att det var så bra :D

Om det inte hade varit för bitarna med Cordy så hade det här avsnittet fått Angels första 10:a. Nu blev det en 9:a.

Scenen när de kommer gående på övervåningen på hotellet, Wes med Faith i famnen är så snygg. Musiken, tempot, åh vad bra!

"Dröm"-sekvenserna är helt underbara. Faiths murder-rehab kommentar fick mig att skratta högt. Det fick Angel mig också att göra när han kommer in på fiket med det långa håret och spelar Mandy på juke-boxen.

Och Willow, underbara Willow:
I don't think so, I think you need a witch
Hennes och Wes samtal om vem som varit mest ond var också riktigt bra.

Så nu är Angelus borta men vad är det Cordy egentligen är? Och vad är det som växer i henne? Jag hoppas att hela Cordy-biten kommer att bli bättre för jag är fortfarande väldigt kritisk till den.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Johannah » ons apr 27, 2005 14:24

Gordo skrev:Om det inte hade varit för bitarna med Cordy så hade det här avsnittet fått Angels första 10:a. Nu blev det en 9:a.

PRECIS så känner jag för stora delar av S4. Magnifikt - OM inte "Cordy" hade varit med.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 12:57

Yay, tillbakablickar. Men vad tänkte Angel på när han skaffade den frisyren, yisch!

Funny när Angel och Angelus slåss. Och när Angelus panikslagen säger "jag måste härifrån nu" innan Angel räddar en hund...

Inte så långt från dödsriket och en Euridike kom upp ur helvetet också.

Big YAY, för att få se Aly/Willow igen. Man märker allt lite att det är något speciellt mellan Aly och Alex. Trevligt med spells som man nästan kan läsa med i, "A CUM" har man ju hört förr. Heja Connor, han var ju verkligen till nytta här, utan egen förskyllan, när han distraherade Cordy vid rätt tillfälle!

And Cordy spills the beans! Eller rättare sagt blottar magen.

Måste se ett avsnitt till NU! Borde egentligen diska och städa och gå ner och handla, men man måste ju prioritera.

EDIT. Angående att Connors föräldrar inte var imbeciler. När de var tonåringar så var Darla prostituerad och Angel/Liam drunken whoring layabout. Så de kanske måste mogna ca hundra år, innan de blir intelligenta. Någon gång runt 2095 kanske Connor också lärt sig lyssna och fatta övervägda beslut. :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » sön maj 08, 2005 19:35

Då har man fått en ny Angel favorit. 70-tals Angel som diggar till jukeboxen. Skrattade så jag fick ont i magen.
Angelus beteende innan hundräddningen var nästan lika underhållande. Dessa underbara flashbacks.

Att se Angelus nevärdera Angels beteende och uppriktigt må illa över hur mesig han är är riktigt bra.

Och som en liten ljusklick (motsägelsefult med tanke på BtVS S6-7) så kommer positiva Willow. Lite svårt att ta kanske men det funkar.

Synd att Cordy helt plötsligt har blivit ett irritationsmoment men utan henne så skulle man kanske inte upskatta det som är bra. Connor gjorde iaf lite nytta och han fick stryk av Faith.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 1:21

Jättebra avsnitt, gillar att Willow var med, det var ett tag sedan jag såg henne nu eftersom Buffy inte går längre!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » mån maj 16, 2005 19:40

Kul med Willow, som sagt så reagerade man lite på att hon här trollar utav bara farten medans hon samtidigt i Buffy är livrädd för att göra det minsta. Men man kommer över det.

WESLEY: You seem exactly the same as when I left. No other major changes I'm not up on?
WILLOW: (shrugs) Just little things. So, uh, Fred. What's her story?

Det var också kul när Willow tror att Fred stöter på henne och Freds förvirrade uttryck när Willow säger att hon redan träffar någon.

Men Angel....när han kommer in på baren i tillbaka blicken, det var ju bara för fånigt, hur han står där och diggar till musiken som om han vore påtänd, inte alls likt honom, jag brukar tycka om tillbaka blickar, men de här var inte bra. Jag kan bara inte vänja mig vid den här överviktiga Angel, det är inte så Angel ska se ut. Inte så att jag tycker illa om människor som har några kilon mer eller mindre de får man gärna ha, men man har en bild av hur en karaktär ska se ut och kommer han för långt bort i från den då blir det konstigt.
Senast redigerad av Lipton mån maj 16, 2005 19:43, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Lipton » mån maj 16, 2005 19:41

Edit: dubbel postning, fel fel.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » tis maj 17, 2005 22:22

Lipton skrev:Men Angel....när han kommer in på baren i tillbaka blicken, det var ju bara för fånigt, hur han står där och diggar till musiken som om han vore påtänd, inte alls likt honom, jag brukar tycka om tillbaka blickar, men de här var inte bra. Jag kan bara inte vänja mig vid den här överviktiga Angel, det är inte så Angel ska se ut. Inte så att jag tycker illa om människor som har några kilon mer eller mindre de får man gärna ha, men man har en bild av hur en karaktär ska se ut och kommer han för långt bort i från den då blir det konstigt.


Jo men det är ju samtidigt kul. Han påminner mig om en typisk Flower Power fasst med mindre färger :P
Jag gillar också att Faith (eliza) är med. Jag har alltid gillat Faith, hon är häftig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav mattek72 » mån jul 18, 2005 16:15

Mitt absoluta favorit avsnitt av Angel. Härliga flashbacks där Angelus och Faith ser Angel i sina tidigare år med själ.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Tea » fre jun 02, 2006 13:43

får jag lägga det här som bästa avsnittet hittills?? För.. wow... jag har itga ord... wow








WOW

ps. Jag älskar Willow

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tea » fre jun 02, 2006 14:36

Jag vill tillägga några saker om det är okej...

1. Faith får verkligen de bästa avsnitten i Buffy-verse
2. Att veta att denna följs direkt av Dirty Girls i Buffy är ju underbart, då det är då Buffy har sin Klimax tycker jag... (och det bästa av Buffy börjar)

Jag röstar Joss for God 2007- efinity (stavas det så?)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » fre jun 02, 2006 14:57

Kan det vara "infinity" du menar?

Annars är det kul att du äntligen har börjat gilla Angel. Förändringen började märkas under S3 tycker jag. Och ja, Faith får många bra avsnitt. Bästa S7-avsnittet (BtVS) är ju helt klart Dirty Girls, t.ex..
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre jun 02, 2006 15:02

Jag älskar också det här avsnittet. Ett av dom allra bästa i Angel, topp 5 lätt. Det kanske bara är nåt ur s 5 som kan tävla med det, men som helhet så är nog det här bäst..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tea » fre jun 02, 2006 15:18

AKS skrev:Kan det vara "infinity" du menar?

Annars är det kul att du äntligen har börjat gilla Angel. Förändringen började märkas under S3 tycker jag.


JAA infinity tack, det blev någon blandning av eternity och infinity (borde kunna infinity, då det är Nissans nya bil :P)

Fast jag måste säga AKS att en del episoder i S3 är SKRÄP

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Tob » fre jun 02, 2006 15:38

Tea skrev:
AKS skrev:Kan det vara "infinity" du menar?

Annars är det kul att du äntligen har börjat gilla Angel. Förändringen började märkas under S3 tycker jag.


JAA infinity tack, det blev någon blandning av eternity och infinity (borde kunna infinity, då det är Nissans nya bil :P)

Fast jag måste säga AKS att en del episoder i S3 är SKRÄP


Det finns en del avsnitt i Angel som kan klassas som SKRÄP men ändå, finns något av dem i S3, jag tycker säsong 3 är oerhört jämn. S3 kan vara den bästa säsongen.

Nåja, väldigt roligt att du har börjat gilla Angel så här mycket, tror inte det kommer bli några problem med säsong 5.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » fre jun 02, 2006 17:08

Tob skrev:Det finns en del avsnitt i Angel som kan klassas som SKRÄP men ändå, finns något av dem i S3, jag tycker säsong 3 är oerhört jämn. S3 kan vara den bästa säsongen.

Nåja, väldigt roligt att du har börjat gilla Angel så här mycket, tror inte det kommer bli några problem med säsong 5.


Måste säga att du och jag itne alls tycker likadant, Vilket är riktigt roligt,m för den här säsongen är mycket bättre (och jämnare tycker jag) än s3.

Har ingen tvekan om att jag kommer tycka om säsong 5...
nackdelen med att folk pratar så öppet om angel och buffy överallt annars är ju att min blir spoilad mot sin vilja... Jag visste tex redan att spike dyker upp i säsong 5.. ja, för han är ju tom på omslaget på dvdn... :rolleyes: Sen fick jag en spioler som jag gärna kunant vara utan och det är att Lindsay är med i 3 av 5 säsonger i angel.. efterson han itne är med i säsong 3, och jag antar att han itne är med i säsong 4 heller, så komemr han att vara med i säsong 5... Visserligen ser jag GRYMT mycket fram emot att få se min fgavoritkaraktär igen, men det hade varit roligare om det kom som en övveraskning...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav dansdansdans » sön jul 16, 2006 14:25

hello!!

är det nån annan hardcore fan som vet vad faiths replik "scratch you out" refererar till? eller kanske inte refererar men i kommentarspåret (på dvdn) så säger den som pratar (kommer inte ihåg vem det är) att den repliken varit med innan. jag kommer inte på. nån som vet?
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Isabella » lör sep 16, 2006 23:12

Willow! Äntligen kom hon och så gjrode hon så att Angel fick tillbaka sin själ. Men Cordy... vad händer med henne? :S Detta känns inte alls bra. Men jag gillar Willow och att Angel får tillbaka sin själ (Även om jag gillar Angelus också) så avsnittet får en 9:a. Btw, Frillan Angel hade då när han var på cafet som blev rånat måste vara den fulaste han haft. Haha!
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Capt. Peroxide » sön jul 08, 2007 2:37

A bear skrev:The First är ju uppenbarligen centrerad just till helvetesgapet i Sunnydale, och ett av skälen till att hon inte vågar trolla så mycket i s7 ("The wicca who won'ta") är ju att hon är rädd att The First ska ta över henne igen.


(spoiler BtVS S7) "att The First ska ta över henne igen"? Det enda The First gjort med Willow är väl att lura i henne att den är en död gothtjej? EvilWillow var väl ändå EvilWillow alldeles på egen hand?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » sön jul 08, 2007 10:40

I ett avsnitt i S7 så hoppar the First in i Willow då hon utför magi. Jag kommer inte ihåg när det var dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare