5x01 Conviction

Här pratas det om Angel Säsong 5

Ny säsong (äntligen!). Vad tyckte du om första avsnittet?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
6%
6
4
12%
7
10
29%
8
14
41%
9
1
3%
10
3
9%
 
Antal röster : 34

Inläggav caffeineaddict » tis mar 01, 2005 9:01

Det mest fascinerade i Joss kommentarspår (som inte var ett av hans bättre tyvärr, men ändå underhållande) var nog när han avslöjade att Alexis var förlamad i halva ansiktet under hela inspelningen (tack och lov blev han bättre relativt kvickt), och därför fick han planera filmningen så att bara Wesleys andra ansiktshalva är i bild under hela avsnittet!

Och, jo, jag upptäckte samma skämt för första gången under DVD-tittningen också. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tis mar 01, 2005 22:12

Helt OK öppningsavsnitt. Misstänker att de lär använda en stor del av början på säsongen till att anpassa sig till W&H - eller anpassa W&H till sig, eller bäggedera.

Vafan var vitsen med att ha Spike i creditsen? Tack för spoilern, ME. Tycker hans comeback var väldigt gripen ur luften - inte bara för att (spoiler Buffy s7)
jag faktiskt tycker att han hade fått kunna vila i frid efter sin slutscen där
utan lika mycket för att det liksom inte har någonting med någonting i det här avsnittet att göra. Ett halsband lyser, det blåser lite och där är Spike, liksom. Tycker han kunde ha förtjänat en intressantare entré, eller åtminstone någon sorts foreshadowing. Nåja. Vi får se vad som händer med det. Hur som helst är Spike - om de inte gjort något med hans roll - roligare än 95% av casten i Angel tidigare, så det kan bli intressant.

Eve är irriterande, men jag gillar hennes introduktion.
EVE: My name is Eve. And just so we get the whole irony thing of the way... (picks up a shiny red apple from the desk and throws it to Angel)

Snyggt spelat på hela goda-hjältar-basar-över-ond-firma-grejen.

ÄNTLIGEN, efter tre långa säsonger, kommer någon på att göra något mer av Gunn än bara neger-med-hårda-nypor. Att det sen inte känns helt logiskt (att han lär sig juridik köper jag. Att han blir accepterad advokat på ett par timmar, med rätt att praktisera juridik, känns konstigare. Men men) är en annan sak. Men uppenbarligen har W&H planer för honom.

Så Gunn är möjligen den som ligger närmast att bli ond just nu. Wesley vete fan - varför tar han in Harmony? Han borde väl för katten veta bättre? Angel dödar folk utan minsta eftertanke, men det har han ju gjort förut. Men jag undrar ändå... med allt solljus han nu får befinna sig i tack vare W&Hs glasmästare, fina kontor och alltihop... hmm...
Angel: They have help. The whole world is designed for them, so much that they have no idea what goes on around them after dark. They don’t see the weak ones lost in the night, - or the things that prey on them. And if I join them, maybe I’d stop seeing, too.


Ingen Connor. Prisa Gud i hans barmhärtighet, nu och för evigt, halleluja.

Harmony. Suck. Rollutveckling eller spetsig påle hitåt, tack. Hon har alltid varit kul som liten bifigur, men om hon nu ska dyka upp i var och varannan scen...

Annars, lagom lättsamt, hopplöst MOTW, och kan nog sätta upp för några intressanta moraliska spörsmål rätt snart. Vem är ond, vem är god, och hur länge, och vad är egentligen skillnaden? Inte så pjåkigt alls för ett öppningsavsnitt, alltså.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tis mar 01, 2005 22:27

Jo förresten, kom på två saker som fick mig att flina brett:

1: Advokaten i teasern som lurar tjejen Angel räddade att skriva över sin själ på W&H.

2: Avslöjandet att W&H representerar Olsen-tvillingarna. Jag VISSTE väl att de är onda.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav CheeseGuy » mån mar 14, 2005 1:44

Det här var inte riktigt lika bra som förra gången, men det beror nog på att jag såg det direkt efter att jag avslutade min Buffyomtitt. Säsongsöppningar brukar inte fungera lika bra om man ser dem direkt efter föregående säsongsfinal. Hur som helst, det är ett riktigt bra avsnitt och definitivt en av de bättre säsongspremiärerna i Buffyverse.

Budgeten var väl (?) mindre den här säsongen, och stridsscenerna ser helt fantastiska ut, så jag antar att det var något annat som blev billigare. Fighten i slutet mellan Angel och SWAT-killarna är nog den snyggaste i Buffyverse (av de som är i mindre skala, den kan förstås inte jämföras med t.ex. The Gift eller Chosen).

Så här långt tycker jag att Eve är utmärkt. Hon är ingen Lilah, men Lilah skulle ändå inte kunna ta samma roll som Eve utan en drastisk personlighetsförändring.

Harmony fungerar faktiskt utmärkt i små doser. Hennes reaktion i slutet är förstås lysande.
Spoiler resten av säsongen
Jag får väl se hur jag uppfattar henne längre fram under den här omtitten. Om jag minns rätt så tyckte jag att hon tog upp för mycket plats senare i säsongen. T.ex. förtjänar hon absolut inte ett helt avsnitt.

Spike kommer lite väl plötsligt. Den här gången lade jag märke till att Angel faktiskt ser brevet när han går igenom sin brevhög, men lägger det åt sidan - men jag vill ha mer uppbyggnad än så. Förslagsvis hade man kunnat följa brevets väg, från att någon person, vars ansikte man förstås inte ser, postar det, tills att Angel plockar fram det i slutet av avsnittet.

Växer vampyrers hår extra snabbt? Angels har nämligen blivit väldigt långt på bara 19 dagar.

Jag ÄLSKAR förresten teasern och den überlånga tagningen i början av avsnittet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Gordo » ons apr 27, 2005 19:38

Stabil inledning på den sista säsongen. Ett riktigt bra avsnitt med en hel del intressanta trådar att spinna vidare på.

Gunn! Jag trodde ett tag att skulle bli ond, eller att han blivit hjärntvättad. Nu visade det sig istället att han fått hjärnan fylld med en massa ny kunskap. Vilket i och för sig kan sägas vara en form av hjärntvätt. Men stannar det verkligen där? Det känns som att det är en lite lös tråd som kan utvecklas under säsongen.

Eve. Tyckte inte alls om henne, en väldigt irriterande kvinna.

Harmony. Har aldrig varit ett stort Harmony-fan men jag tror att hon kan göra sig bra i den här säsongen. Kan nog behövas någon som lättar upp stämningen något.

Jag måste också säga att jag tycker att hela W&H-twisten är mycket intressant. Kommer de lyckas med att vända företagets rikting och låta all dess makt arbeta för dem istället för emot dem. Det känns som om möjligheterna är ändlösa och att nästan vad som helst kan hända i den här säsongen.

Skönt också att se Fred ta i med hårdhanskarna på labbet. Hon är så härlig!

Huvudhandlingen i avsnittet tyckte jag också om. Lagom sjukt att förvara ett dödligt virus i sin egen son. Och vilken fajt det blev mellan Angel och the comandos i skolan.

Att Spike kom tillbaka vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Men det ska bli kul att se hur det går för Angel och Spike att jobba tillsammans igen nu när båda är goda :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Dasse » tor maj 05, 2005 15:55

Härligt härligt!!
först såg man hela Buffy, och vart så impad.. och efter det så började jag att se Angel fast bara fram till säsong 3.. orkade typ inte mer..
men så en dag tänkte jag.. fan jag måste börja se klart Angel..
så på en vecka har jag sett S03-04 och nu som ni förstår första avsnittet av S05!
sanningens ord.. fy fan va bra detta är! hur kunde jag bara tänka "ja orkar inte se mer" fy på mig! spank me! ;)

harmony har alltid vart en favvo.. rolig som fan!
mot slutet när Spike kommer in i bilden "blondie bear!?" haha..
men ja gillar inte övergången från S04 till S05.. för stort kliv.. känns som de glömt nått.. men det kanske man får svar på längre fram!
------
Frogs are damn cute
--------------
Dasse
Demon Fodder
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 sep 2004
Ort: Västerås

Inläggav Tompa » mån maj 16, 2005 19:33

Avslutade S4 igår och idag så satte jag igång med S5. Svagsint som man är.

Det första som slår mig. Vad har hänt med Angels hår? ;) Ser ut som 50-tals Angel.

Min favoritdel var direkt efter mercy-scenen. På väggen i skolan hänger en banner: "Respect: Learn it - Know it - Show it"

Många problem nu när gänget ska prioritera vem man ska hjälpa, kan bli intressant. Eva = Dålig, Lilah = Bäst (apatin hon visar när hon är bergis på att W&H ska ta livet av henne i seriens första halva är underbar)

Byråkratin i första scenen är underbar, kontrakt, PR-bilder osv. Underbart.

Och helt plötsligt "Previously on" på DVD'n nu när man sluppit det i fyra säsonger. Jobbigt.


Oftast ingen röd tråd i mina inlägg för min hjärna fungerar tydligen inte linjärt.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav HeY » tis maj 17, 2005 17:58

Tompa skrev:Avslutade S4 igår och idag så satte jag igång med S5. Svagsint som man är.

Det första som slår mig. Vad har hänt med Angels hår? ;) Ser ut som 50-tals Angel.

Min favoritdel var direkt efter mercy-scenen. På väggen i skolan hänger en banner: "Respect: Learn it - Know it - Show it"

Många problem nu när gänget ska prioritera vem man ska hjälpa, kan bli intressant. Eva = Dålig, Lilah = Bäst (apatin hon visar när hon är bergis på att W&H ska ta livet av henne i seriens första halva är underbar)

Byråkratin i första scenen är underbar, kontrakt, PR-bilder osv. Underbart.

Och helt plötsligt "Previously on" på DVD'n nu när man sluppit det i fyra säsonger. Jobbigt.


Oftast ingen röd tråd i mina inlägg för min hjärna fungerar tydligen inte linjärt.


Har inte du haft Previosly på dina Dvd? Det har jag haft på alla (säsong 2-5 iaf), det började i säsong 2 och sedan har det var it det på nästan alla avsnitt. Förrutom säsong 5, det har inte alls varit mycket i säsong 5, bara några få avsnitt. Men jag gillar Previosly, vet inte varför men jag gillar alltid när det säger "Previosly on Angel" speciellt när de säger det i Buffy. Charmed är också bra när de säger det! Jag tycker det bygger upp spänningen lite!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tis maj 17, 2005 19:16

Det var en helt OK säsongsstart, Harmony störde dock mer än vad hon tillförde, när hon stod där och jidrade så tänkte jag bara att kan inte hon vara tyst nu. Den här Eve får man väl hoppas att hon inte blir långvarig. Kul med "Holden".
Men nu är Spike här så då blir allt bra hoppas jag.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » tis maj 17, 2005 22:06

Lipton skrev:Det var en helt OK säsongsstart, Harmony störde dock mer än vad hon tillförde, när hon stod där och jidrade så tänkte jag bara att kan inte hon vara tyst nu. Den här Eve får man väl hoppas att hon inte blir långvarig. Kul med "Holden".
Men nu är Spike här så då blir allt bra hoppas jag.


Jasså du gillade inte Harm, de gjorde däremot jag. Jag tycker at hon är så rolig och hennes sista replik i avsnittet är ju värld guld! :D

Angel: Spike!
Wes: Spike

Harm tittar fram i dörren.

Harmony: Blondi bear! :D

Det är så kul :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » ons jun 22, 2005 14:28

angels hår är ju jättefint!! ja okej det är lite längre men.
och tjock???
jag tycker definitivt inte angel är tjock. han är ju vrålsnygg!

Holden från Conversations With Dead People... aaaah ajg tyckte väl jag kände igen honom.

komedin ja.. den tänkte jag på med. men den störde mig inte direkt.. jag gillar humorn..
men det känns lite konstigt nu när buffy är slut, så vet man att det bara finns denna säsongen kvar av angel.. hmm hmm
och spike. jag älskar spike. men..

Nea skrev:
Harmony är inte någon favorit direkt och jag skulle verkligen vilja ha en förklaring till hela "ingen själ-men-helt-ok-ändå" upplägget.


ja, så skrev nån att hon oxå bara dricker grisblod?
jag såg ju att hon serverde Angel detta men tänkte inte på att hon drack det själv med. om det nu är så..

men spike då! innan han skaffade sig sin själ så kunde han vara hyffsat schysst. fast han var chippad, okej han kunde inte slå någon men han behövde inte vara sån han var ändå.[/spoiler][/i]
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Binchy » fre jul 15, 2005 9:58

Bra säsongsinledning. Väldigt kul när alla plöstligt dyker upp efter att Angel räddat kvinnan i gränden, och de har henne att skriva på ett papper...

Ingen verkar känna sig hemma än. Ja, utom Lorne då, han trivs som fisken i vattnet. Harmony som CEO assistant, fun-ny!!! Hon är så ledsen att Cordy ligger i koma, i tre hela sekunder. Och vilken förändring Gunn går igenom, tänk om man kunde ha gjort så med alla kunskaper de ville banka in i skallen på en under grund- och gymnasieskolan.

Synnerligen bestialiskt att göra om sin son till tidsinställd bomb, för retrovirus. And he gets off on a technicality...

Eve är rätt creepy. Är hon människa, robot, illusion, demon, vad?

And Blondie Bear is back! Gôtt att det enda jag var spoilad om hände i första avsnittet. Now it's all shiny and new.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Forever Chosen » tor feb 23, 2006 17:27

Rätt så stark öppning på s5, men varför gjordes Gunn till en advokat för? Ser ju inte ens ut som han längre. Och i slutet när Spike dyker upp får jag delade känslor. Han gjorde ju nått väldigt hjältemodigt och dog i strid, varför kunde han inte fortsatt vara död för? Hade gärna sett att han varit med i alla fall utan att han dött i sista avsnittet av Buffy, men som nått sorts spöke? Inte värdigt Spike tycker jag, men han lär ju inte fortsätta vara ett "spöke" i för sig.

Ska ändå bli kul att följa Spike i sista säsongen framöver
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » tor mar 02, 2006 17:53

Då har man äntligen börjat på sista Angel-säsongen då. Conviction tycker jag känns som en bra inledning på det "nya" Angel. Det känns som att serien förändras en del från tidigare säsonger. Bara det att Angel-gänget nu tagit över Wolfram&Hart gör ju att allt vänds på ända. Nu ska de på något sätt klara av att driva och förändra den firma som i alla år varit deras fiende.

Kul att få se Harmony igen. Även om jag inte riktigt fattar varför Wesley skulle välja att anställa henne. Det känns väldigt orimligt att han skulle vilja ha henne där.

Gunns förändring eller ska man säga förvandling var jag definitivt inte beredd på. Trevligt att få lite mer insikt i vad hans tripp till the white room i Home handlade om. Fast vid närmare eftertanke borde det ha varit ganska självklart att man behöver en advokat i teamet om man ska driva en advokatfirma. Fast varför man valde just Gunn undrar jag fortfarande över, liksom huruvida man har tryckt in mer saker i hans hjärna än lagen.

Spike på slutet var ju väntad, svårt att undgå att veta att Spike skulle dyka upp. Vilket gjorde att jag satt och väntade större delen av avsnittet på när och hur Spike skulle dyka upp. Gillade Angels reaktion på att se Spike igen! Desto roligare i kontrast till Harms förtjusning.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tor mar 02, 2006 18:10

Jag vill bara uttrycka min illa dolda förtjusning över att det rasslat in så många nya skribenter i avsnittstrådarna! *squeeeeeel* Bild

Kul att läsa merl, hoppas du skriver lika mycket säsongen igenom!

Numfar! Do the dance of joy!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav AKS » tor mar 02, 2006 19:15

Mm, det är lovely.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » fre apr 14, 2006 17:11

Inte så tokigt... Känns som en ny serie dock, men man vänjer sig väl med att Angel & Co numera är W&H... Kanonavslutning dock, Spike is back! Yay!

Fred är riktigt bra här, och fightscenerna är också bra. Angel har lärt sig lite nytt verkar det som.

Vem är Eve dock?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 13:02

Åh, de ska alltid vänta tills sista scenen med min favoritskådis... :P

Hela avsnittet satt jag och skrek : ÖPPNA BREVET DÅ ANGEL-FAN!, men han hörde inte...

Helt okej öppning som sagt. Hoppas Knox är med ett tag.. tycker Woodward är så söööt.

Jag är glad över att Connor är borta (ärligt) fast.. visst känns det lite tomt utan honom...
Och mycket tomt utan Cordy... MYCKET TOMT!

Eve, eve.. jag känenr igen henne.. irriterande liten sak
Gunn, tappar... han ska vara musklerna inte jurudiken

Wesley har.. hmm.. fått en liten utom-roll nu... konstigt...
Det här känns konstigt

(och jobbigt, då hela avsnittet var osynkat...)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav eriked » tis nov 14, 2006 13:32

Nu har min omtitt kommit till s5. Hoppas första halvan (knappt då) av säsongen växer denna gång då jag inte var så imponerad av den första gången jag såg den.

Som vanligt i buffyverse är inte säsongsstarten helt lysande. Men ändå inte helt fel. Gillar teasern t.ex
GIRL: You did this for publicity?


Gillar hur man löst att W/H låter Angel göra som han vill fast ändå inte. Och hur fang gang (heter de så föresten?) inte riktigt bestämt sig om denna idé var bra.

Slutfajten var dock.. hmm snygg men lite för orealistisk tycker jag. Om nu insatsstyrkan verkligen ville skjuta Angel så.. borde de väl ändå lyckats med det. De var några fler menar jag.

Spike då.. ja... Håller med om att det var lite billigt sätt att få tillbaka honom. Amuletten befriar spike automatiskt, huh? En tanke jag fick, som kanske kan förklara detta lite, var iofs att W/H hade tänkt att Angel skulle dustas i 7x22 av buffy och då "befrias" så fort amuletten kommer till W/H och då tvingas vara på deras sida i apokalypsen. spoiler 5x02 Spike kan ju inte lämna L.A utan poppar upp i W/H igen Bara en tanke... inte så genomtänkt sådan och jag köper den inte helt.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » sön feb 18, 2007 22:42

Vilken tråkig start :( Visst, lite spännande det där med Spike men nje, bättre öppnigar har man sett.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Capt. Peroxide » mån jul 09, 2007 19:56

Ååååh, vilken bra inledning på den bästa Angel-säsongen! Jag älskar den här typen av handling, när man får följa med och upptäcka en massa nytt i en anläggning som antyds vara ofattbart stor (jag är ett stort fan av Tim Burtons Kalle och chokladfabriken). Plus givetvis att hjältarna äntligen har ordentligt med resurser.

Sen älskar jag långa tagningar som följer olika personer, och även om cirka 3:30 inte direkt är "Goodfellas"-klass, så är inledningen på Wolfram and Hart härlig att se. Och precis som jag hoppades kommenterar Joss den tagningen ordentligt.

Någon klagade på att det var för mycket komedi. Men det KAN inte bli för mycket komedi, ME är ju alltid bäst när de är roliga. Eller när Eliza Dushku är med.

Hela Cordor-arcen var skittråkig när allt blev så allvarligt och man tvingades stå ut med den missanpassade snorungen och hans onda gravidfeta flickvän/styvmorsa i avsnitt efter avsnitt. Minnesförlust-spellen är det smartaste Angel (och ME) gjort. Sopa rent, in med gänget på W&H och in med Spike och Harmony i serien. Tonen blir helt annorlunda.

(spoiler AtS S5) Synd bara att det inte gick att få fler Buffy-karaktärer till Angel S5. Å andra sidan slapp vi fler tårfyllda uppgörelser mellan Buffy och Angel
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Tam » tis jul 10, 2007 17:27

Capt. Peroxide skrev:Cordor-arcen

Är det namnet man använder? Vad är det för fel på ConCorde?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Capt. Peroxide » tis jul 10, 2007 18:18

Tam skrev:
Capt. Peroxide skrev:Cordor-arcen

Är det namnet man använder? Vad är det för fel på ConCorde?


Cordor hittade jag på själv. Concorde går väl lika bra antar jag. Fast bäst är såklart Conny (Connor + Cordy).
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tis jul 10, 2007 18:56

Åh, om vi absolut måste använda de där hemska sammansättningarna så vill jag att vi använder Conny på detta forum. Snälla, snälla, snälla!!!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Capt. Peroxide » ons jul 11, 2007 0:43

OK, Conny it is.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » ons jul 11, 2007 0:45

Yay! :monsterhug:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 2:02

Detta är helt klart en bra inledning på den nya säsongen, men inte så mycket mer än det. Det som är kul med avsnittet är allt det "nya" som Harmony, allas kontor, vad som händer med Gunn... Veckans fall är inget speciellt dock, men det är ju bara till för att allt det andra ska ha nåt att cirkulera kring.

Angel var väldigt långhårig här. Inte jämfört med Liam eller 70-talsversionen, men jämfört med "vanliga" Angel. Älskar hans avrättning av ledaren för insatsstyrkan. Iskallt.

Det fanns en hel del småsaker jag tänkt att nämna (Whedon-avsnitt så mycket sånt), men jag kommer inte ihåg nu. Ja, ja, bra inledning i alla fall.

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav makane » tor nov 08, 2007 10:38

Aaah igår kväll fick jag äntligen se första avsnittet av säsong 5! Hurra!!

Jag tycker det var ett jättebra avsnitt. En start som gör mig otroligt sugen på mer. Men om vi börjar med irriterande saker, Angel som plötsligt har långt hår, varför? Om han nu i stort sett haft samma frisyr i 4 säsonger så kan han väl ha den den sista säsongen också? Harmony... visst är hon rolig då och då men om hon får så här mycket screentime fram över kommer jag bli tokig på henne. Och hennes "Blondie bear" kommentar funkade inte alls på mig. Att Spike kom tillbaka var jag spoilad om men det gick lite för fort och lätt tycker jag. Dock ska det bli riktigt spännande att se vad han får för roll här.

Saker som var bra då. Hela problematiken med ont och gott nu när de bossar över LA kontoret på W&H är riktigt intressant. Gunn får äntligen lite mer att göra än att bara vara i bakgrunden och slåss eller pussa på Fred. Ingen Connor och ingen säsong 4 Cordy! Däremot skulle jag gärna se den gamla Cordelia komma tillbaka.. henne saknar jag.

Uh glömde på irriterande saker... EVE! Jag har aldrig gillat den skådisen och det färger säkert mitt intryck men usch vilken irriterande liten sak. Bara inte hon och Angel ska få till det. Urk. Jag var ju ett Lilah fan, men att ens jämföra de 2 är ju straffbart.

Oh jag fullkomligt älskar att jag har en säsong av Angel kvar och jag ska njuta av varje sekund! Hoppas bara den lever upp till mina förväntningar.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » tor nov 08, 2007 18:02

makane skrev:Jag var ju ett Lilah fan, men att ens jämföra de 2 är ju straffbart.


Fuck you too. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav makane » tor nov 08, 2007 19:24

AKS skrev:
makane skrev:Jag var ju ett Lilah fan, men att ens jämföra de 2 är ju straffbart.


Fuck you too. :)


:twisted: Jag har ju inte så sett mycket av Eve, hon kanske bättrar sig. Men sen vet jag ju hur illa du tycker om Lilah så jag kunde inte låta bli. :monsterhug:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare