Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » sön maj 15, 2005 14:36

Såg precis trailern för den kommande, sista säsongen av Six Feet Under på hbo.com. Även om S4 inte var lika bra som de tre föregående säsongerna så var den ändå utmärkt och serien är tillsammans med The Wire min favorit bland de som fortfarande görs. Trailern är oerhört vacker. En tematisk fortsättning på de trailers som gjordes inför S4. Inga spoilers, utan speciella filmade musikmontage som är ute efter att skapa stämning snarare än att avslöja något av handlingen. Blev ordentligt rörd, älskar ju dessa karaktärer så ohyggligt.

Entourage S2-trailerarna (snälla nån, vad är det svenska pluralet på "trailer") är i jämförelse väldigt mycket mer traditionella och mycket mindre förväntningsväckande, men visst längtar jag efter att ha min officiella guilty pleasure tillbaka. "I wanna fuck Angelina Jolie, the only difference is I might actually have a shot."
Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön maj 15, 2005 14:41

caffeineaddict skrev:(snälla nån, vad är det svenska pluralet på "trailer")

Mini-filmerna?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » ons maj 18, 2005 1:12

Tydligen är det officiellt nu: Fox har 'plockat upp' Bones med David Boreanaz och Kitchen Confidential med Nick Brendon till nästa säsong! Kul! Speciellt att få se Nick i nåt nytt. :D säg det snabbt tio gånger

Hoppas bara Fox kan hålla sin cacellation-iver under kontroll ett tag...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav LWes » fre maj 20, 2005 22:13

CSI 5x24-5x25
Fantastiskt avsnitt. Bästa i serien tror jag.
Jag var rädd hela avsnittet. Vid flera tillfällen trodde jag att Nick skulle dö. Väldigt bra var det.
Jag blev glad över att han överlevde.
Orkar inte skriva mer om det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » sön maj 22, 2005 18:12

Senaste Dr Who -- avsnitt 9: det här var riktigt, riktigt bra. Gasmasken. Fuck, gasmaskar på barn. Crrrrrreeiest thing sedan ja, ett par årtionden eller så. Synd att de tog bort ljudeffekten när skallen sprack och gasmasken kom fram. Och en too be continued, hemskt elakt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån maj 23, 2005 12:31

Redan säsongsfinal för Grey's Anatomy efter 9 avsnitt, ovanligt elakt, precis när du kommit in i serien och karaktärerna så är det "sommarlov". Kommer definitivt följa s2 till hösten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån maj 23, 2005 15:10

Visst är fler avsnitt inspelade? Konstigt, om så är fallet, att de inte kör en halvsäsong i alla fall, d.v.s. två avsnitt till. Känns lite... snopet. Jag kommer också att se S2 till hösten, men med tanke på vilken sorts serier det är så tvivlar jag på att den kommer att kunna hålla uppe mitt intresse under hela S2. *Men* fortsätter det som nu så är det ju bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån maj 23, 2005 17:06

Ah, har hittat en serie som jag *verkligen* ser fram emot. Hoppas den blir lite gritty och samtidigt rolig. SF-tema naturligtvis (har svårt att bli riktigt engagerad om det inte är det):

Life on Mars

Och yay! Inspelad i Manchester vilket är en stad jag gillar.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån maj 23, 2005 18:27

AKS skrev:Visst är fler avsnitt inspelade?

Fyra till avsnitt är inspelade men de sparas till hösten. Hade långt hellre sett dem nu. Nästan så att 26 avsnitt nästa säsong kan bli för mycket.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån maj 23, 2005 18:31

AKS skrev:Ah, har hittat en serie som jag *verkligen* ser fram emot. Hoppas den blir lite gritty och samtidigt rolig. SF-tema naturligtvis (har svårt att bli riktigt engagerad om det inte är det):
Life on Mars
Och yay! Inspelad i Manchester vilket är en stad jag gillar.

Det lät lovande. Jag vill se.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån maj 23, 2005 19:14

Illyria skrev:Fyra till avsnitt är inspelade men de sparas till hösten. Hade långt hellre sett dem nu. Nästan så att 26 avsnitt nästa säsong kan bli för mycket.

Medhåll. Men...

1.9
... detta avsnitt kändes nästan som en säsongsavslutning med en litelagom cliffhanger. Gillade *verkligen* detta avsnitt. Skrattade faktiskt högt åt George(?) då stackarn skulle få penicillinsprutan och alla tre tjejer kom in. :D

Har dock lite problem med huvudrollskaraktären och den där tuffa tjejen. Gillar däremot George (om det nu var vad han hette), the Nazi, Isobel/Isabelle och Dr Shepherd. Men Meredith... nej, tack.

Ser fram emot nästa säsong, men 26 avsnitt känns minst sagt mastigt. Hade varit roligare att få se serien till i slutet av juni. Fast iofs lär det väl inte bli några längre pauser för Grey's Anatomy nästa säsong. I alla fall inte lika många som för ex Veronica Mars.

noike: Hoppas den verkligen kommer i slutet av året också. Vill inte vänta till nästa år. Och det lär väl bli 4-8 avsnitt som brukligt är i engelska TV-säsonger. Det är så *lite*. 12-14 avsnitt à la HBO-serier skulle vara lagom.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån maj 23, 2005 20:02

Grey's Anatomy 1x09: Det blev som en säsongsavslutning med cliffhangern men de borde ju ha något liknande planerat till avsnitt 13? Jag gillar hur serien är nu och vill se mer.

I början hade jag svårare för Meredith än nu, hon har blivit bättre, men är långt ifrån den mest intressanta eller underhållande karaktären. Hon och Derek passar dock bra ihop. Christina, den tuffa, känns avig ibland men ibland inte, kan ju hoppas på en förbättring. George ägde det här avsnittet :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån maj 23, 2005 20:16

AKS skrev:noike: Hoppas den verkligen kommer i slutet av året också. Vill inte vänta till nästa år. Och det lär väl bli 4-8 avsnitt som brukligt är i engelska TV-säsonger. Det är så *lite*. 12-14 avsnitt à la HBO-serier skulle vara lagom.

Man kan ju hoppas på en lite längre säsong. Kunde de ge Dr Who 13 avsnitt så borde de kunna göra det här med. (Även om det givetvis är en pengafråga.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån maj 23, 2005 20:55

Ah! Fick Dr Who 13 avsnitt? Men då lever hoppet i alla fall. Om serien är bra vill man ju ha mer än sex avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » tis maj 24, 2005 0:37

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » tis maj 24, 2005 0:48

Undrade just vad taggen eztv stod för, tre av avsnitten jag laddade hem idag hade den nämligen. Bra att kunna bookmarka ursprungssidan :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tis maj 24, 2005 1:02

Illyria skrev:Undrade just vad taggen eztv stod för, tre av avsnitten jag laddade hem idag hade den nämligen. Bra att kunna bookmarka ursprungssidan :)

Precis så tänkte jag och gav mig därför ut på lite jakt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav carre » tis maj 24, 2005 8:02

poser the torrenthunter
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav poser » tis maj 24, 2005 8:24

ey skrev:poser the torrenthunter

Now that would make a great tv-show!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » ons maj 25, 2005 16:48

Las Vegas säsongsavslutning säsong 2:
Ganska fantastiskt avsnitt. I alla fall slutet, för det var spännande.
Innan det var det bara bra.
Jag hoppas att många får sparken.
Delinda hoppas jag att bli av med, för hon är helt onödig.
Maty är tråkig. Nessa är tråkig. och även Danny skulle jag inte ha något emot att förlora.
Sam får itne sluta! Hon är bäst!
Det vore kul med lite nya karaktärer. Det behövs.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 16:10

En torrentsida som du måste bli medlem på, vet inte hur bra den är, men den har tydligen varit invite only men nu är registreringen öppen ett tag: http://torrentit.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tor maj 26, 2005 16:45

Illyria skrev:En torrentsida som du måste bli medlem på, vet inte hur bra den är, men den har tydligen varit invite only men nu är registreringen öppen ett tag: http://torrentit.com

Intressant.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav carre » tor maj 26, 2005 16:56

torrentit 8)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav poser » tor maj 26, 2005 17:01

ey skrev:torrentit 8)

Cooboobiebits!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 18:45

Du gillar verkligen att tolka saker så perverst som det går.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » tor maj 26, 2005 18:55

Yog-Sothoth skrev:

Involverar det inte trepanering så går det alltid att göra det mer perverst. Bröst är väldigt långt ner perversskalan, även om det nu råkar vara en massdistribution av det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 19:02

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:

Involverar det inte trepanering så går det alltid att göra det mer perverst. Bröst är väldigt långt ner perversskalan, även om det nu råkar vara en massdistribution av det.

Vet inte om du noterade det, men häromdan så skrev jag "lyxhustru" vid ett tillfälle, varpå ey tolkade det som "lyxhora"...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » tor maj 26, 2005 19:08

Yog-Sothoth skrev:Vet inte om du noterade det, men häromdan så skrev jag "lyxhustru" vid ett tillfälle, varpå ey tolkade det som "lyxhora"...

Jo, men är inte de synonymer ändå?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 19:26

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:Vet inte om du noterade det, men häromdan så skrev jag "lyxhustru" vid ett tillfälle, varpå ey tolkade det som "lyxhora"...

Vad mig anbelangar är de precis samma sak, förutom faktumet att lyxhustrur i många fall verkar vara monogama.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » tor maj 26, 2005 19:54

Yog-Sothoth skrev:
noike skrev:

Vad mig anbelangar är de precis samma sak, förutom faktumet att lyxhustrur i många fall verkar vara monogama.

Monogama och monogama, det är snarare en fråga om kontrakt och anställningstrygghet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film