1x12 - Expecting

Prata om Säsong 1

?

1
0
Inga röster
2
1
4%
3
1
4%
4
1
4%
5
2
8%
6
8
32%
7
7
28%
8
2
8%
9
2
8%
10
1
4%
 
Antal röster : 25

Inläggav jvc_man » sön dec 19, 2004 19:32

latarmig skrev:Nä, det finns ingen anledning till ledsna miner.

Att saknaden av Doyle är stor innebär inte att någon skugga faller över Wes. Wesley toppar min lista över karaktärer i hela buffyverse (AtS & BtVS). Han är ohotad etta, och jag har svårt att tro att Doyle skulle kunnat ta den platsen även om han varit kvar hela serien igenom.


Ojdå, ohotad etta?
Jag själv hatade Wesley till en början, men efter avsnitt 12 (detta avsnittet) så var han som sagt mindre irriterande i mina ögon. Dock skulle jag helst vilja se honom försvinna. Men jag har ju inte börjat se Buffy-säsongerna som helhet ännu, har köpt Buffy Season 1 nu och skall börja se alla avsnitt/säsonger i följd nu så att jag får riktigt koll på läget o så blir man mer fängslad, slipper titta på Televisionen!
PS: Eftersom han är med i Buffy också så kanske man får en annerlunda syn på honom om man ser alla de avsnitt i rätt ordning också, dvs*

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav CheeseGuy » sön dec 19, 2004 19:39

jvc_man skrev:
latarmig skrev:Nä, det finns ingen anledning till ledsna miner.

Att saknaden av Doyle är stor innebär inte att någon skugga faller över Wes. Wesley toppar min lista över karaktärer i hela buffyverse (AtS & BtVS). Han är ohotad etta, och jag har svårt att tro att Doyle skulle kunnat ta den platsen även om han varit kvar hela serien igenom.


Ojdå, ohotad etta?
Jag själv hatade Wesley till en början, men efter avsnitt 12 (detta avsnittet) så var han som sagt mindre irriterande i mina ögon. Dock skulle jag helst vilja se honom försvinna. Men jag har ju inte börjat se Buffy-säsongerna som helhet ännu, har köpt Buffy Season 1 nu och skall börja se alla avsnitt/säsonger i följd nu så att jag får riktigt koll på läget o så blir man mer fängslad, slipper titta på Televisionen!
PS: Eftersom han är med i Buffy också så kanske man får en annerlunda syn på honom om man ser alla de avsnitt i rätt ordning också, dvs*

Mvh


Jag tycker också att Wesley är den absolut bästa karaktären i Buffyverse (och jag är inte direkt ensam om den åsikten), och det är inte p.g.a. hans tid på Buffy eller hans första avsnitt i Angel. Han blir bättre. Mycket bättre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav JRT » sön dec 19, 2004 19:56

Wesley är inte min absoluta favoritkaraktär, men han ligger helt klart högt på listan. Han blir som sagt mycket bättre, står kanske för en av de bästa karaktärsutvecklingarna i Buffyverse.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav jvc_man » sön dec 19, 2004 20:02

JRT skrev:Wesley är inte min absoluta favoritkaraktär, men han ligger helt klart högt på listan. Han blir som sagt mycket bättre, står kanske för en av de bästa karaktärsutvecklingarna i Buffyverse.


Då skall det bli intressant att se hur han utvecklas i serierna, speciellt Buffy då som jag skall börja trappa av 1:e Januari! :)

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav JRT » sön dec 19, 2004 20:10

jvc_man skrev:
JRT skrev:Wesley är inte min absoluta favoritkaraktär, men han ligger helt klart högt på listan. Han blir som sagt mycket bättre, står kanske för en av de bästa karaktärsutvecklingarna i Buffyverse.


Då skall det bli intressant att se hur han utvecklas i serierna, speciellt Buffy då som jag skall börja trappa av 1:e Januari! :)

Mvh


Fast i Buffy är han bara med i halva säsong 3, det finns mycket trevligheter i de tidiga Buffysäsongerna, men Wesley är ingen stor del av det.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav jvc_man » sön dec 19, 2004 20:17

JRT skrev:Fast i Buffy är han bara med i halva säsong 3, det finns mycket trevligheter i de tidiga Buffysäsongerna, men Wesley är ingen stor del av det.


:x Nu spoilade du ju*
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav JRT » sön dec 19, 2004 20:19

Nej, Angel säsong 1 ligger efter Buffy säsong 3... Det som redan har hänt räknas inte som spoiler.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav jvc_man » sön dec 19, 2004 20:26

Error, nu vet jag att han inte kommer vara med i Buffy längre än halva säsong 3 , o det visste jag ej...
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav jvc_man » sön dec 19, 2004 20:28

Jag förstår att han inte kan vara med Angel säsong 1 samtidigt som i Buffy säsong 4 , men han kanske skulle återvänt, ngt.... :?

Men, hmm, det ordnar sig nog! :)

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Fixx » mån dec 20, 2004 3:45

caffeineaddict skrev:Fixx: Heh. Gissar att du följer serien på TV4?

Yes box, det stämmer...

och, nej jag hoppas verkligen inte att Wesley skulle ersätta Doyle på något vis *hemska tanke*!
Men jag saknar verkligen Doyle, och sen ger dom sig faktiskt till att innan hans "kropp ens hunnit kallna" skyffla in Buffyverses (hittills) sämsta karaktär i "tomrummet" efter honom. Det känns bara liksom litegranna irriterande för att underdriva...
Jag avskyr idioter som inte klarar av att hitta sin egen bakficka, så är det bara.
May they all sleep tight
Down in hell tonight
Or where ever they may be
Användarvisningsbild
Fixx
Demon Fodder
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 23 nov 2004

Inläggav Binchy » lör feb 12, 2005 18:59

Monstret är ju inte direkt skrämmande, och ännu mindre blir det ju det när man hör på kommentatorspår (eller extramaterial) att det var ett litet monster som filmades ur grodperspektiv.

Cordy som häller i sig blod (och Angels kommentar "I never realised how discusting that looks") är ju höjdpunkter. Transen tjejerna befinner sig i hos monstret är rätt läskig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » sön mar 20, 2005 15:08

Tänkte ge Expecting en 4:a, för i ärlighetens namn så är det ett ganska fåningt avsnitt. Men, jag kan inte förneka att jag tyckte att första halvan, då man inte visste vad det var Cordy hade i magen, var spännande. Men det är också det enda positiva med Expecting, det blir en 5:a, känner mig snäll idag.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tam » mån mar 21, 2005 0:40

Charisma Carpenter. Hon är fantastisk rolig och bra på komedi, men det allvarliga, det funkar inte riktigt. Riktigt dåligt skådespeleri blir det när hon inte spelar Cordelia, utan besatt Cordelia. Det kunde ses i Bad eggs, det kan ses här, det kommer att ses igen.
Säsong 2 & 3
När hon är full i Redefinition är ett exempel. Som kanske inte hör hit men ändå. Waiting in the wings är ett stort undantag.

Wesley visar att han passar fint in i gänget med fint roligt samspel med David Boreanaz, det komiska geniet.

På det hela taget inget bra avsnitt, ett av dom sämsta.
Roligaste replikskiftet:
Wilson: This is a private club. Featured word; 'private'.
Angel: You don't talk to me, I'll kick your ass. Featured word; 'ass'.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » tor maj 12, 2005 9:22

Eftersom jag på allmän rekommendation hoppade över det här och nästa avsnitt när jag såg s1 första gången tänkte jag att jag får väl glo igen dem då.

Måste säga att jag inte riktigt tyckte det här var så dåligt. Inte sämre än större delen av s1, i alla fall. Visst, Charismas agerande är VÄLDIGT styltigt och monstret i slutet är verkligen patetiskt... men som The Brood-fan gillar jag av princip grejen med demongraviditeter som gör mamman galen. Även om Cronenberg gjorde det typ 100 ggr bättre.

Och Cordys tjejkompisar är ganska typiska rödskjortor; endimensionella typer som aldrig syns till igen. (spoilerish)
Överhuvudtaget verkar ju Cordelias sociala liv dö fullständigt efter det här avsnittet. Vi får väl knappt någonsin se henne gå på klubb, på fest, dejta, ha kompisar...? Känns lite underligt med tanke på hur hon var bara ett år tidigare. Men men.

Sen är det ju en välsignad tur att det tydligen bara finns en 2-3 stycken skytteklubbar i hela LA. Eller att Angel råkade börja i rätt ända. Och även om han är vampyr borde ju faktiskt kulor göra lite större skada på honom - åtminstone mer än att fastna strax under skinnet så att det bara blir lite obekvämt att plocka bort dem.

EDIT: Och just det ja, apropå välsignad tur: att tanken med flytande kväve landar med hålet rakt uppåt, och inte riktat mot karet med kvinnorna i! McGyver himself kunde inte ha gjort det bättre.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tor maj 12, 2005 9:40

Jo just det, "Just how much of an invitation do vampires really need anyway?" part 23:

Angel 1x12:
ANGEL: Sarina, it’s Angel, Cordelia’s friend.  Can I come in?
SARINA: Okay.
[Angel promenerar rakt in.]


Buffy 4x20:
ANGEL: Hi.  Can I come in?
BUFFY: I guess.
ANGEL: Uh, I need a little more than that.
BUFFY: Oh.  Um . . . come in.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » tor maj 12, 2005 9:52

"Okey" är väl mer bestämt än "I guess".
Det är ungefär som när någon frågar mig om jag vill ha kaffe t ex och jag svarar kanske, vilket händer, då vet personen varken ut eller in, medans om jag svarar okey så då är det ju en helt annan sak.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » tor maj 12, 2005 10:12

Visst är det svagare, men "I guess" känns ändå som ett jakande svar. "Jaja, om du måste så, 'kejrå." Menar inte att det nödvändigtvis är en motsägelse, men om det inte är det så innebär det att den där inbjudningsprylen är rätt specifik med hur tydlig en inbjudan måste vara. Räcker ett "mmm"? Räcker ett "Tja, varför inte?"? Räcker en nick? Och i så fall, hur tydlig måste den vara? Vad händer med folk från länder där en nick upp och ner betyder "nej"? Räcker det att ha en dörrmatta där det står "Välkommen!"? Etc. Kalla mig gammalmodig, men jag föredrog när vampyrer behövde en uttalad inbjudan - "I invite you in", "Get in!" etc. Men no biggie, jag tyckte bara det var en kul detalj.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tor maj 12, 2005 10:25

En dörrmatta räcker nog. Angel kan ju komma in i skolan eftersom det står över porten "All you who seek knowledge, enter", eller något sådant (på latin var det, om jag inte minns fel, vilket skulle betyda att ingen av eleverna fattar vad det står). Det gäller i alla fall i Buffy säs 2. Senare har det väl sagts att det enbart är privata ställen, typ hem, de behöver en inbjudan till...


Miniminispoiler Angel säs 2
Behöver Angel en inbjudan till Caritas förresten?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tor maj 12, 2005 10:35

Där tror jag iofs Angelus skämtar lite - han har ju inga problem att komma in på t ex The Bronze, eller sjukhuset i "Killed By Death", så att allmänna lokaler funkar utan inbjudan är väl solklart redan från början. Han hade alltså kunnat komma in på skolan även om där hade stått "Vampyrer, vade retro!" ovanför dörren.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav JRT » tor maj 12, 2005 11:13

A bear skrev:Där tror jag iofs Angelus skämtar lite

Ja, skolor och andra allmänna byggnader behövs ju ingen inbjudan till. Det är klart att Angelus bara retas.

eller något sådant

Formatia trans sicere educatorum. Har man sett avsnittet för många gånger när man kommer ihåg det? Nä...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Lipton » tor maj 12, 2005 12:05

Binchy skrev:Miniminispoiler Angel säs 2
Behöver Angel en inbjudan till Caritas förresten?


Det är väl en "offentlig" lokal så där kan han väl komma in utan.
och ja just det,
När Kate försöker ta livet av sig då kommer han ju in utan någon inbjudan alls.Där "visste" han att han fick komma in ändå?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav latarmig » tor maj 12, 2005 12:44

Inbjudan behövs inte heller för hotell och liknande. Någon måste bo där på riktigt för att en invitation ska vara nödvändig.

Jag förstod för övrigt aldrig allt ståhej om att hoppa över avsnitt. Så dåliga avsnitt i buffyverse finns inte så att det ska behövas.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » tor maj 12, 2005 15:38

JRT skrev:
A bear skrev:Där tror jag iofs Angelus skämtar lite

Ja, skolor och andra allmänna byggnader behövs ju ingen inbjudan till. Det är klart att Angelus bara retas.

eller något sådant

Formatia trans sicere educatorum. Har man sett avsnittet för många gånger när man kommer ihåg det? Nä...


Trust JRT to know EVERYTHING by heart! :) "För många gånger"? Ain't no such thing!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tor maj 12, 2005 17:09

Binchy skrev:Trust JRT to know EVERYTHING by heart! :) "För många gånger"? Ain't no such thing!


What can I say? I'm a knowledge holder. :D Jag såg Passion åtta gånger på ett dygn en gång. Tröttnade självklart inte på det. 8)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav noike » tor maj 12, 2005 17:47

(Spoiler s2)
Lipton skrev:och ja just det,
När Kate försöker ta livet av sig då kommer han ju in utan någon inbjudan alls.Där "visste" han att han fick komma in ändå?


Nej. För att komma in där någon bor behöver han ha en uttryklig inbjudan. Formuleringen går att tumma lite på verkar det som, men en vampyr måste bli inbjuden. Hur Angel kunde komma in hos Kate är en sak somvarken tittarna, Kate eller Angel vet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tor maj 12, 2005 20:51

noike skrev:(Spoiler s2)
Lipton skrev:och ja just det,
När Kate försöker ta livet av sig då kommer han ju in utan någon inbjudan alls.Där "visste" han att han fick komma in ändå?


Nej. För att komma in där någon bor behöver han ha en uttryklig inbjudan. Formuleringen går att tumma lite på verkar det som, men en vampyr måste bli inbjuden. Hur Angel kunde komma in hos Kate är en sak somvarken tittarna, Kate eller Angel vet.


Jag trodde att hon var kliniskt död, då kan ju Angel komma in. Det ser man ju när Kates pappa dör, och där Darla och hennes falska make bor, där är väl innehavarna också döda.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » fre maj 13, 2005 0:10

Binchy skrev:
noike skrev:(Spoiler s2)
Lipton skrev:och ja just det,
När Kate försöker ta livet av sig då kommer han ju in utan någon inbjudan alls.Där "visste" han att han fick komma in ändå?


Nej. För att komma in där någon bor behöver han ha en uttryklig inbjudan. Formuleringen går att tumma lite på verkar det som, men en vampyr måste bli inbjuden. Hur Angel kunde komma in hos Kate är en sak somvarken tittarna, Kate eller Angel vet.


Jag trodde att hon var kliniskt död, då kan ju Angel komma in. Det ser man ju när Kates pappa dör, och där Darla och hennes falska make bor, där är väl innehavarna också döda.


Kate: [...] I'm very grateful. I never thought you'd come for me, but... I got cut a huge break and I believe... I don't know what I believe, but I have faith. I think maybe we're not alone in this.

Angel: Why?

Kate: Because I never invited you in.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tob » lör jun 25, 2005 18:09

Inte så uselt avsnitt som jag mindes det som. Det enda jag mindes (tyvärr) var den überfåniga slutscenen med dock demonen och Wesley som försöker morska upp sig. Dessförinnan så är det bra. Cordelia är bra. Gillar verkligen henne i Angel. Sen slutdialogen givetvis:

CORDELIA: I learned something, too. I learned, um, men are evil? Oh, wait, I knew that. I learned that LA is full of self-serving phonies. No, had that one down, too. Uh... sex is bad?

ANGEL: We all knew that.

CORDELIA: Okay. I learned that I have two people I trust absolutely with my life. And that part's new.

WESLEY: (covering as he tears up) Uh, some, uh - allergies.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav OhMySpike » sön jan 01, 2006 15:15

Den bästa delen i det här avsnittet är ju när Cordy dricker blod. :P
"Dude, I think that's Spike"
Användarvisningsbild
OhMySpike
Minion
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 31 dec 2005
Ort: Solna.

Inläggav merl » tor apr 20, 2006 17:29

Såg ztv:s sändning igår främst för att se få Cordy dricka blod (och Angels reaktion). Wes som råkar drämma yxan i väggen är rätt underhållande också, men i övrigt finns det inte så mycket positivt att säga om det här avsnittet.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron