Gilmore Girls

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 15:49

adolvsson skrev:5x21: Jag kan till viss del hålla med om transportsträckeåsikten, men det var en bra sträcka, en bra uppbyggnad. Lite som lugnet före stormen.

Jo, det var ju inte direkt en tråkig transportsträcka jämförelsevis, men likväl en transportsträcka, vilket känns som det borde kommit något avsnitt tidigare, inte nästsista avsnittet... Ingen jättespännande cliffhanger heller, tyckte jag.
Önskar de kunde ge officiellt besked om säsong 6 snart. Eller nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 11, 2005 19:29

5.21:
Håller med lite om transportsträckan, men det hände ändå såpass mycket i det här avsnittet att jag inte tyckte att det kändes tråkigt.

En sak reagerade jag över... hur snabbt/lätt/känslokallt Sookie tvingade sin man att sterilisera sig! OMG!!

Lite spekulationer, nu då... vad hände i slutet egentligen? Efter snacket med chefen kände väl Rory att hon behövde ta lite chanser och göra oväntade saker, men vad? Jag misstänker två alternativ....
1: Båtolycka
2: Oskyddat sex (för det hade gått bra ihop med avsnittets övriga sensmoral)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 19:57

Yog-Sothoth skrev:5.21:
En sak reagerade jag över... hur snabbt/lätt/känslokallt Sookie tvingade sin man att sterilisera sig! OMG!!

Det kändes väldigt olustigt, därför kommenterade jag inte det ens. Och han gick bara med på det också? Eeh. Förövrigt var jag glad att det var så lite, eller lagom, med att Sookie fick dottern, det kan lätt bli hysteriskt annars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 11, 2005 20:42

Illyria skrev:
Yog-Sothoth skrev:5.21:
En sak reagerade jag över... hur snabbt/lätt/känslokallt Sookie tvingade sin man att sterilisera sig! OMG!!

Det kändes väldigt olustigt, därför kommenterade jag inte det ens. Och han gick bara med på det också? Eeh. Förövrigt var jag glad att det var så lite, eller lagom, med att Sookie fick dottern, det kan lätt bli hysteriskt annars.

Jag vet! De försökte ju inte ens skämta bort det eller förklara det efteråt. Ganska hemskt alltså... OT: vet nån om man kan återställa en sån sterilisering?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav adolvsson » ons maj 11, 2005 21:24

Yog-Sothoth skrev:5.21:
Lite spekulationer, nu då... vad hände i slutet egentligen? Efter snacket med chefen kände väl Rory att hon behövde ta lite chanser och göra oväntade saker, men vad? Jag misstänker två alternativ....
1: Båtolycka
2: Oskyddat sex (för det hade gått bra ihop med avsnittets övriga sensmoral)

3: I häktet efter att hon och Logan snodde en båt. Med tanke på att det lät på Rory som hon ringde från en plats säger jag 1 eller 3. 3 var min första tanke.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Gordo » ons maj 11, 2005 21:44

Yog-Sothoth skrev:Jag vet! De försökte ju inte ens skämta bort det eller förklara det efteråt. Ganska hemskt alltså... OT: vet nån om man kan återställa en sån sterilisering?


Det var faktiskt helt sjukt men såvitt jag vet så går det att återställa en sterilisering på män.

Angående avsnittet så tyckte jag också att det var bra. Visst, mycket uppbyggnad inför nästa men det gjordes bra. Jag hoppades nästan att Lorelai skulle vara gravid. Men vi kanske inte har sett slutet på detta än, känns som om det är en lite lös tråd.

Jag satsar på att Rory sitter i häktet.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons maj 11, 2005 23:19

5.21Rory i häktet gissar jag också på. Med tanke på att hon vill bli hämtad så...

Steriliseringen var helt bisarr. Man fattar inte ett sådant beslut åt någon annan. Skönt också att den där artikeln äntligen blivit läst.

Riktigt bra avsnitt, lite för mycket uppbyggnad bara men å andra sidan var scenen i limon helt underbar så jag förlåter dem.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » tor maj 12, 2005 19:39

adolvsson skrev:
Yog-Sothoth skrev:5.21:
Lite spekulationer, nu då... vad hände i slutet egentligen? Efter snacket med chefen kände väl Rory att hon behövde ta lite chanser och göra oväntade saker, men vad? Jag misstänker två alternativ....
1: Båtolycka
2: Oskyddat sex (för det hade gått bra ihop med avsnittets övriga sensmoral)

3: I häktet efter att hon och Logan snodde en båt. Med tanke på att det lät på Rory som hon ringde från en plats säger jag 1 eller 3. 3 var min första tanke.


fantasilöst om det skulle vara en olycka med tanke på bilolyckan med jess..

och ja..bra avsnitt.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » sön maj 15, 2005 13:21

Gillade avsnittet även om det inte var utmärkt. Hoppas nu på en suverän säsongsavslutning. Tror det är fullkomligt möjligt med tanke på det mästerverk som var 4.22 trots att säsong 4 i övrigt förmodligen var seriens mest problematiska.

Älskade hur avsnittsttiteln hintade till vad som än kan ha hänt som orsakade cliffhangern.
Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön maj 15, 2005 13:30

caffeineaddict skrev:Gillade avsnittet även om det inte var utmärkt..

Jag uttrycker mig fortfarande med en Katie Finneran-WTF-gest när jag tänker på tvångssteriliseringen. It's fucking insane. Och dåligt skrivet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön maj 15, 2005 13:33

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Gillade avsnittet även om det inte var utmärkt..

Jag uttrycker mig fortfarande med en Katie Finneran-WTF-gest när jag tänker på tvångssteriliseringen. It's fucking insane. Och dåligt skrivet.


Jo, medhåll.

Hade jag varit Jackson hade jag ilsknat till och gjorde något normalt som att slå något hårt och vasst i huvudet på Sookie.

För övrigt skrämmer Sean Gunns bara överkropp mig något alldeles enormt. Han ser ut som The Newborn i Alien Resurrection. Freaky...
Dock var karln med handduken precis lagom bisarr och rolig och påminde mig om David Fury i underarmsscenen i Smile Time.
Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » sön maj 15, 2005 18:30

noike skrev:Jag uttrycker mig fortfarande med en Katie Finneran-WTF-gest när jag tänker på tvångssteriliseringen. It's fucking insane. Och dåligt skrivet.

Det måste vara något vi inte förstår. Hur kan de låta något gå åt slumpen i en sån välskriven serie som GG? Det kan ha att göra med USA också, det kanske är så accepterat att de kastrerar sig med en axelryckning?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Willowtree » mån maj 16, 2005 11:16

Säkerligen har någon redan skrivit det här någonstans i denna tråd men Lorelei nämnde Spike och Drusilla i avsnittet igår, hur kul som helst.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån maj 16, 2005 15:55

Fast det var Rory som nämnde dem ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » mån maj 16, 2005 16:40

Dessutom verkar det nu klart med en sjätte säsong för GG, ivarjefall enligt The Futon Critic! :)

Serien behöver verkligen en säsong till för att klara upp allt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Willowtree » tis maj 17, 2005 12:51

Jag menade såklart Rory (även fast hon faktiskt heter Lorelei oxå ;) )
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons maj 18, 2005 18:00

5x22, säsongsfinal: Hade föredragit mer av en dramatisk paus där på slutet efter Lukes "What?!", nu blev det så abrupt men yay, Lorelai frågar Luke om de ska gifta sig :)

Angående hela Rory-situationen så tycker jag inte att det är fel av henne att ta ett sabbatsår och tänka igenom vad hon vill göra, gå i skolan eller göra annat - men att bo hos Emily och Richard? Hon verkar vara på väg ner i en depression...

Lane och bandet och Mrs Kim som kommer och kickar iväg dem ut på turné, lovely.

Avsnittet lämnar en verkligen med att vilja se mer på en gång, många intressanta storylines på gång nu, tur det blir en sjätte säsong! Men en lång väntan till hösten... kommer Luke säga ja?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons maj 18, 2005 20:03

Illyria skrev:5x22, säsongsfinal: Angående hela Rory-situationen så tycker jag inte att det är fel av henne att ta ett sabbatsår och tänka igenom vad hon vill göra, gå i skolan eller göra annat - men att bo hos Emily och Richard? Hon verkar vara på väg ner i en depression...


Håller med om allt Illyria skrev om avsnittet.

Lorelai var kanske något för hård när hon sa nej om Rorys sabbatsår -- vilket faktiskt var en bra idé -- men det känns mer som om att hon var i chock över vad hon hörde. Först fängelset och nu det här, två saker som hon inte förväntade sig alls på kort tid.

Rory, jag vet inte, det verkade inte vara typiskt henne alls. Kanske är det depressionen som gör det, men för att ha velat vara journalist hela sitt liv så tar hon förvånansvärt ensidigt på vad Logans pappa sa och accepterar det på tok för snabbt som ren obestridbar fakta.

Och att flytta hem till Richard och Emily? WTF?! Hade hon varit femton eller yngre så hade jag kunnat förstå varför, men har ju sett hur de beter sig. De är ju fullständigt avskyvärda mot allt och alla de inte förstår sig på eller anser sämre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Gordo » ons maj 18, 2005 21:49

5x22

Håller med tidigare talare. Vad håller Rory på med? Självklart ska hon ta ett litet uppehåll om det är det hon vill men att flytta in till R&E? Tyckte så synd om Lorelai när hons tog utanför och såg Rory flytta in.

Angående Luke och Lorelai så vill jag bara säga, It was about time? Hoppas nu bata att Lorlai menade vad hon sa och att Luke i så fall tar henne på allvar. På något sätt kändes det som om det gick upp för Lorelai hur mycket hon älskar Luke när han visade hur mycket han älskar Rory.

Kul att vi fick se lite mer av Lane och bandet, har varit lite tyst om dem ett tag nu. Mrs Kim är bara för skön, hur härlig som helst :D

Jag tycker att det känns bra inför nästa säsong, det finns mycket att spinna vidare på och sommaren kommer att kännas lång :)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons maj 18, 2005 21:55

noike skrev:Lorelai var kanske något för hård när hon sa nej om Rorys sabbatsår -- vilket faktiskt var en bra idé -- men det känns mer som om att hon var i chock över vad hon hörde.

Måste ha varit någon slags chock, speciellt som hon själv gått sin egen väg så tycker jag Lorelai borde kunna se, åtminstone efter ett tag, att vad än Rory väljer så skulle hon vara med och stötta...

Det känns så fel att Rory flyttar in i poolhuset, okej att Lorelai var emot idéen (först) men efter det hade de inte ens pratat om det igen?

noike: du måste byta avatar, scary rabbit, eller är det en åsna? ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons maj 18, 2005 22:19

Illyria skrev:
noike skrev:Lorelai var kanske något för hård när hon sa nej om Rorys sabbatsår -- vilket faktiskt var en bra idé -- men det känns mer som om att hon var i chock över vad hon hörde.

Det känns så fel att Rory flyttar in i poolhuset, okej att Lorelai var emot idéen (först) men efter det hade de inte ens pratat om det igen?


Precis. Lorelai hade mycket väl kunnat blivit positiv till det om hon hade fått lugna ner sig och de hade pratat igenom det. Rory hade haft bra agrument, det är jag också övertygad om, men att höra det från Richard? Det där mellan Lorelai och Emily tidigare som fick Lorelai att säga "we're done" verkar som en småsak jämfört med det här.

noike: du måste byta avatar, scary rabbit, eller är det en åsna? ;)


Kan den inte få vara båda? Den har något av en känguru tecknad av the Hewll i sig också. (Fullt möjligt att det blir ett till byte framöver. Fast inte tillbaka till Jayne. Inte förrän det nästan är Serenity-dags. Jag klarar inte av att se Firefly-saker utan att gråta.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » ons maj 18, 2005 22:37

Är det inte Jaynes mössa fortfarande? :P

Med en så bra säsongsavslutning är det tur jag har större delen av s3-dvdn kvar att titta på, annars skulle det kännas väldigt tomt efter GG nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » ons maj 18, 2005 22:50

Illyria skrev:Är det inte Jaynes mössa fortfarande? :P
Med en så bra säsongsavslutning är det tur jag har större delen av s3-dvdn kvar att titta på, annars skulle det kännas väldigt tomt efter GG nu.


Jo, det var det. Och ja, jag har kvar halva s4 och sedan blir det till att leta efter s3. Tyckte också att cliffhangern fungerade mycekt bättre än den som de hade i VM till exempel. För här spelar det en roll ifall Luke säger ja eller nej, samt att man faktiskt inte vet riktigt hur han kommer att svara.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » lör maj 21, 2005 21:49

Har precis sett 5x22...

Wow, vilket avsnitt!! Det rymde såå mycket. Loved it!
Killarnas dyrkande gester mot Rory i början; Kirk!; Mr Trubadur; "Big hole!"; the witty prison banter; Lane och bandet och Mrs Kim; Kirk!; Rorys kläder (vill ha!); telefonsamtalet Logan/Lorelai; Rorys lockiga frisyr (vill ha!); Luke som fortfarande inte berättat om huset; "Well, what about the kids?!!" - "What kids?"; Rory och Lorelais ökande disconnection; den intensiva Lorelai-ber-föräldrarna-om-hjälp-scenen; Kirk!; "I Think it's Going to Rain Today" (rätt låt på rätt plats); Lorelais frieri..! osv. osv.

Det jag gillade bäst med avsnittet var nog att allt hölls tillbaka nog mycket - GG brukar ofta ha en tendens att bli för mycket. Det är såhär det ska se ut! Wow. Hm.. måste man vänta tills i höst på nästa avsnitt nu? Typiskt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » sön maj 22, 2005 22:36

5.22:Jag gillade verkligen avsnittet, även om det inte var i klass med flera av de tidigare säsongsavslutningarna (4.22 är fortfarande det bästa avsnittet någonsin trots att den säsongen som helhet nog var svagare). Vid olika tillfällen var jag väldigt frustrerad på båda Lorelais, men tycker inte det känns så långsökt att Rory skulle flytta in hos Richard och Emily. Hon älskar trots allt sina morföräldrar och har lättare för deras, öhm, beteende.

Längtar naturligtvis som en tok efter S6 nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre jun 03, 2005 10:13

Det har nyligen presenterats att Gilmore Girls S4 ska släppas på DVD snart, men det visar sig också att precis samma widescreen-kontrovers som för de senare säsongerna av Buffy rears it's ugly head:

TVShowsonDVD.com skrev:The set comes with the standard specs; full frame video (1.33:1)*, English stereo track, and English, Spanish and French subtitles.

*We've received a number of emails from people pointing out that season 4 was broadcast in widescreen as well as full frame. We asked Warner Bros about this and they replied that the creator of the show, Amy Sherman, preferred the full frame version of the show.

http://tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=3480


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 10:20

Då är det väl inte speciellt mycket kontrovers över det? Dessutom har tidigare boxar varit i det formatet så varför inte fortsätta. Tidigare nämndes att det kanske skulle finnas med någon commentary men tydligen inte...

Jag gillade inte s4 speciellt mycket så jag lär inte köpa fler GG-dvder (utöver de 3 jag nu har).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » fre jun 03, 2005 10:49

Illyria skrev:Då är det väl inte speciellt mycket kontrovers över det?


Jo, definitivt. Joss föredrar på samma sätt 4:3 för Buffy S4-S7 (förutom OMWF), men vi är många som tycker att det här är ett av de tillfällen då han har fel och att WS-formatet ser utmärkt. Damn, i mitt fall var det orsaken till att jag började köpa R2UK-boxar fr.o.m. S4 istället för R1.

Gilmore Girls säsong 4 var onekligen ups and downs, men hade ordentliga guldklimpar och jag håller nog 4.22 som seriens allra bästa avsnitt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre jun 03, 2005 10:54

Han är skaparen, han har rätt att välja, samma med Amy S-P i detta fallet - även om jag är van vid att se GG i widescreen. GG är dessutom en nyare serie, tycker det känns mer självklart för nyare saker att från början presenteras i widescreen men när de nu en gång börjat med 4:3 kan de lika bra fortsätta.

Visst var säsongsavslutningen bra, men bara för den köper jag inte en hel box.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » ons sep 14, 2005 21:54

Jaaaaaa! Det är dags att göra GG-tråden aktuell igen! :D Som jag har längtat!

6.01:Utmärkt. Har nästan börjat känna som att GG:s senare säsonger går att jämföra med utvecklingen som Buffy gick igenom. Det är sammare serie i grunden, men har växt till något svårare och mörkare genom sina karaktärer. Det är inte längre bara den mys-serie som jag blev kär i. Den är riktigt tung ibland, och sparkar mig hårt i hjärtat. Vilket fortfarande känns lite ovant (kanske för att jag såg de första fem säsongerna så fort att förändringen svishade förbi), men inte är helt ovälkommet om man är ett emotional freak som jag.

Luke och Lorelai. Det var väntat, men det är underbart.

Lorelai och Rory. Jävlar i havet, vad det svider. Avsnittets sista scen har gett mig en klump i halsen stor som Gibraltar. Jag har svårt att svälja. Jag kanske helt enkelt är förkyld? *springer och dricker vatten* Nope, fortfarande en klump. En GG-relaterad klump. I love it and I hate it.

Jag menar, en säsongsöppnare där Lorelai och Rory inte utbyter en enda replik, men som ändå i mångt och mycket handlar om deras förhållande, eller kanske slutet på deras förhållande (knappast, men ändå...). Och som inte löser det utan om något förvärrar konflikten. Det är banne mig WSWB-modigt. Go, ångest, go!

Scenen strax innan, med Lorelai i sina föräldrars sovrum, när hon berättar den gamla historien om paddan (det är en padda, inte en sköldpadda, åtminstone i versionerna jag har hört) var också hjärtslitande. Särskilt just repliken som gav avsnittet dess namn, den om "You got your new and improved Lorelai"... salt i redan djupt upphuggna sår.

I love it 'cause it hurts me. Bara de bästa serierna gör så här ont.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron