Varför började du titta på Buffy?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav AKS » tis maj 10, 2005 17:04

Jag har heller aldrig tvivlat. Inte ens för en sekund.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » tis maj 10, 2005 17:08

AKS skrev:Jag har heller aldrig tvivlat. Inte ens för en sekund.


What she said.

För mig var det enkelt. Vampyrer = intressant. Längre behövde jag inte tänka.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav JRT » tis maj 10, 2005 17:38

Ingen fd tvivlare här heller. Buffy var svinbra redan från början, och det tog inte många avsnitt innan den riktiga fixeringen tog vid. Den har blivit kvar.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav The Buffster » tis maj 10, 2005 17:39

Jag önskar att jag också aldrig hade tvivlat, att jag direkt hade insett att
det aldrig kan bli bättre än Buffy, men så var det inte riktigt. Det
hindrar ju inte att jag är ett stort fan idag, bättre sent än aldrig som man
brukar säga!
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Sara » tis maj 10, 2005 18:09

När Buffy Gick på Fyran så Gick det oftast väldigt sent,jag såg d på reklam då och då och ville se det..En gång var jag uppe när det började men allt jag hann se innan jag skulle gå till sängs var låten och videon där i början..Sen dess glömde jag aldrig låten..Sen en dag i skolan så hörde jag mina kompisar snacka om att Buffy skulle börja på Femman,så jag frågade när å då sa dom imorgon..Då så längtade jag jätte mycket tills första avsnittet och sen när d äntligen kom så älskade jag serien direkt..Sen dess så har jag följt serien till sista avsnittet,Mina kompisar följde den i början men slutade titta..En av mina kompisar följde serien rätt så länge,enda till säsong 5 men sedan fick hon en sköthäst som hon skulle ta hand om varje dag efter skolan så då hann hon inte kolla på Buffy längre..Så då var jag den enda av alla som jag kände som kollade på Buffy..Men som sagt så har jag vart fast i serien innan jag ens sett ett avsnitt utan bara låten och videon ;p...
Stop Touching My Magic Bone
Sara
Minion
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 10 dec 2004

Inläggav Binchy » tis maj 10, 2005 20:47

Jag kan inte säga att jag tvivlat på Buffy heller. Jag gillade filmen när den kom. Visst, den når inte alls upp till Joss höjder, men dem kände jag ju inte till då. Det enda jag kan säga att jag var lite tveksam till var att SMG inte alls verkade vara samma typ som Kristy Swanson. Men när jag väl sett första avsnittet av Buffy med SMG, så insåg jag ju att det var en stor fördel. And I was hooked...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Nyx » tis maj 10, 2005 22:49

Jag måste ju då bekänna att jag är en omvänd syndare, jag menar tvivlare. Trodde att BtVS var "en sån där amerikansk high-schoolserie med en liten blond tjej som dödar vampyrer fastän det bara är en ursäkt för att visa mer tonårsångest". Fick väl helt fel uppfattning eftersom jag aldrig gav serien en chans när den gick första gången.

Jag gillar i regel starka fantasykvinnor som slåss på film och tv och ett av de avsnitt som jag minns att jag såg lite av var Halloween, där Buffy ju inte riktigt beter sig som hon brukar även om avsnittet är roligt ;) Kanske bidrog detta till min missuppfattning.

I höstas när serien gick på femman råkade jag alltsom oftast se snuttar av avsnitt. Motvilligt började jag dra på munnen och bli smått intresserad, framför allt av en viss blonderad vampyr... men även av den fantastiskt välskrivna dialogen. Jag höll på att skriva om xenamusikalen The Bitter Suite för ett litet fanzine och av nyfikenhet spelade jag in OMWF för att jämföra. Efter det var jag fast.

Därefter följde jag alla avsnitt som gick på tv och beställde sen samlingsboxen med hela serien på dvd. Jag fortsatte att fascineras av Whedonversums språk, dess ovanligt välkonstruerade storyarcs och hur karaktärsdriven hela seriens uppbyggnad är!

Nu har jag också skaffat hela Angel och när mitt beroende på daglig basis!

Och jag har iochmed detta inlägg blivit upphöjd till Scooby på BF! Hurra! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis maj 10, 2005 22:52

GRATTIS till nya titeln, Nyx. 8)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Kirko » ons maj 11, 2005 15:20

Jag hade väl inget direkt emot serien från början, för jag fortsatte ju titta på den, men jag kan inte komma på något som jag omgående gillade mer än just "Grr Arrgh". Det har väl iofs att göra med att jag fortfarande håller på med min första genomtittning av samtliga säsonger (är på Buffy s.6 och Angel s.3). Eftersom jag hittills inte sett om några avsnitt har jag inte så bra kom-ihåg av vad som fick mig att fortsätta titta, mer än den där "jag vill ha MER-känslan", som jag fortfarande har...
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav Binchy » ons maj 11, 2005 15:49

Kirko skrev: Eftersom jag hittills inte sett om några avsnitt har jag inte så bra kom-ihåg av vad som fick mig att fortsätta titta, mer än den där "jag vill ha MER-känslan", som jag fortfarande har...


Den känslan räcker långt. :) Det är ju den som får en att titta på avsnitt efter avsnitt tills man plötsligt ser att klockan är halv tre på natten :eek: och man ska upp kl 7.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Kirko » ons maj 11, 2005 16:13

Det är inte nu man erkänner att man somnat till Buffy, va? Jag är tyvärr väldigt bra på att somna överhuvudtaget (en av mina få riktiga talanger... :oops: ), så trots att det är jag som (bokstavligen) hoppar upp och ner i sängen och skriker "Ett avsnitt till, ett TILL" kan jag trots det somna halvvägs in i det hela.

Det ska dock understrykas att jag somnar till allt när jag är trött, det är dock sällan jag brukar bemöda mig om att titta på det jag missat dagen efter. Det gör jag dock ALLTID med Buffy/Angel.
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav Binchy » ons maj 11, 2005 16:16

Du kan ju alltid vinkla det till att du känner dig så hemma och bekväm med Buffy att du slappnar av totalt. :P

Jag har somnat till Natural Born Killers, mitt under fängelseupproret, på biograf. Hoppas jag inte snarkade... :oops:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav William The Bloody » sön maj 15, 2005 12:50

För att ja älskar när det handlar om vampyrer mm...
Användarvisningsbild
William The Bloody
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 jan 2005
Ort: Sweden

Inläggav latarmig » tis maj 24, 2005 11:57

Med tanke på diskussionen om att falla för BtVS direkt eller vara mer svårflörtad, tar jag i gammal god BF-anda tillfället i akt och citerar mig själv från en saligen insomnad tråd.

----------------------------------------------

"För att ta det från början brukade jag sitta och slötitta på "Äventyrssöndag" på 3:an för ett par år sedan. Där körde de Hercules, Xena och lite annat i den lättare slapstick komedi/äventyr för barn, -genren. Det gillade jag, det var tillräckligt hjärndött för att jag skulle slippa engagera mig, och tillräckligt kul för att jag inte skulle stänga av.

Sedan började 4:an sända Buffy, och eftersom jag redan trodde mig veta vad som väntade, började jag se serien. Jag tog för givet att den bara var ännu ett tidsfördriv som de övriga, och första säsongen fick mig inte heller att ändra uppfattning. Eftersom jag inte brydde mig såg jag bara något avsnitt då och då, och varje gång tog det nog en kvart eller så att få det avsnitt jag såg att hänga ihop med det avsnitt jag sett innan (för flera veckor sedan).

Jag kommer ihåg att första gången jag tänkte, "det här är ju riktigt spännande" var när det började dra ihop sig i slutet av säsong tre, men jag minns också hur besviken jag blev av säsongsöppningen i säsong fyra. TV Fyra Plus hade nu tagit över men slutade att sända efter några få avsnitt och jag blev utan Buffy (jag antar att rätt många här känner igen sig i den situationen).

Fortfarande var jag inte fast. För mig var Buffy bara en äventyrsserie, och enda skillnaden var att jag nu tyckte det var en bra serie.

Någon gång i november (tror jag) förra året [2003] var jag less och uttråkad och ville muntra upp mig själv med någonting meningslöst. Jag började fundera över möjligheterna att ladda ner tv-program, bränna dem och se dem på TV:n. Men vad skulle man ladda ner? Valet stod till slut mellan Andromeda och Buffy (ett absolut krav var att jag inte skulle riskera att bli engagerad, sånt hade jag dåligt med tid för). Tre saker talade för Buffy, dels hade jag blivit irriterad över att fyran slutade sända, dels gick den inte redan på tv (vilket Andromeda gjorde), och dels var det betydligt lättare att hitta Buffy-avsnitt på hubbarna än det var att hitta avsnitt av Andromeda.

Samtidigt fick jag förskräckligt mycket att göra och kunde inte titta på tv, så datorn stod på och laddade hem episod efter episod utan att jag såg dem. Till sist var nästan alla säsongerna nedladdade, samtidigt som jag åter fick lite mer fri tid. Ett maratonrace tog sin början. Jag såg samtliga säsonger i ett svep. Dagen började med frukost, sedan åkte TV:n på och jag tittade på Buffy hela dagen och vidare till sent inpå natten (bara små pauser för middag och att koka kaffe godtogs). Därefter var det dags att gå och lägga sig, sätta klockan på ringning för att inte sova bort för mycket tid, och göra om proceduren. Jag vet inte hur lång tid det tog att se alltihop, men det gick undan.

När jag nu såg alltihop i ett svep fastnade jag redan för första säsongen. Jag blev viss om att serien hade något speciellt som andra serier inte hade. Jag visste också vad det var - en underström av gravallvar - även om jag så tidigt i serien inte kunde sätta fingret på det.

Mitt nuvarande omdöme - att BtVS är det bästa jag överhuvudtaget sett på TV - fällde jag under tiden jag såg säsong fem. Hur skulle jag kunna veta att följande säsong skulle visa sig vara ännu ett strå vassare?"
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav DarthRosenberg » tis maj 24, 2005 19:34

Började titta på Buffy när det gick på fyran för en himla massa år sen. När det gick på eftermiddagarna och det var den där timmen med Kim och Mia (om nån minns dem). Fastnade dirket i det fast mest för att det var roligt och lite våldsamt på ett annorlunda sätt. Sen är jag såg de andra säsongerna lärde jag känna alla karaktärerna och blev liksom kär i dem. Sen har det bara fortsatt. Har inte följt det på fyran och femman som alla andra här verkar ha gjort efterom jag inte kunde bärga mig utan köpte dem på vhs innan tv visade dem. Senare har jag köpt dvd-boxarna också bara för att jag var så rädd att jag skulle slita ut min vhs-band eller att videon skulle förstöra dem...
Bored now...
Användarvisningsbild
DarthRosenberg
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 maj 2005
Ort: Skåne

Inläggav sfinx » ons maj 25, 2005 2:53

Jag började också titta på fyran, men eftersom de lägger ner varje bra serie blev det ett uppehåll tills Buffy dök upp i femman. Det gick efter en kass indiana jones inspirerad serie och så fastnade jag igen. Då bodde jag med ett gäng kompisar som inte alls förstod mig.
När jag sedan flyttade satt jag bänkad framför teven och åt midd...drack te och åt smörgås varje vardag. Det var en så lagom tid, jag kom hem från skolan precis en halvtimme innan. Några gånger ville folk att jag skulle möta dem efter skolan, men jag hade plötsligt blivit väldigt noga med mina middagstider.
Jag var fortfarande ensam bland mina vänner att fatta vilken dunder serie detta var sedan Xena, fast ändå bättre och utan risk fabulerande med historiska fakta, och när jag på grund av renoveringar var tvungen att bo hos mina vänner kunde jag få dem intresserade.
Sedan flyttade jag hit där jag inte har kabelteve, så då laddade jag tills jag fick låna säsong sex och sju och körde världens bästa Buffymaraton över en helg. Nu äger mina kompisar alla boxarna, ngt jag ska göra den dagen jag skaffar en DVD. Så är dett.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav baffy » tor maj 26, 2005 8:52

William The Bloody skrev:För att ja älskar när det handlar om vampyrer mm...

frö att jag älskar när dte handlar om vapyrer!! mm.... hehe vi kanske har smama smak hehe!
Ja buffy the vampire slayer är nog bäst!
Joss Whedon !!!!!!!!! En av dom bästa utvecklarna av filmserie.
Användarvisningsbild
baffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 maj 2005

Inläggav love_buffy_4ever » sön sep 17, 2006 21:29

två gamla kompisar tjatade om buffy hela dagarna i 8an-9an. sen gick det i repris en gång till och då tänkte jag kolla lite. därefter var jag helt fast, nu o för alltid! buffy <3
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav Isabella » sön sep 17, 2006 22:01

Såhär gick det till för mig: En kompis började kolla på slutet av säsong 7 av Buffy och kom en dag till skolan och berätta att (Spoiler s.7) Spike hade dött. Jag bara jaha medans en annan person berättade att hon sett lite av en serie som hette Angel och så började dem två och en till kolla på Angel s.1 som turligt nog gick på tv då. De talade hela tiden om serien och jag försökte hänga med i serien (Första avsnittet var hero, kanske inte det bästa avsnittet att börja med) så jag fattade ingenting och tyckte det var väldigt tråkigt.
Men, så började alla se på Buffy och de köpte boxar mded både Buffy och Angel och snackade hela tiden om Buffy/Angel. Så en dag fick jag nog och frågade om jag fick låna samtliga säsonger av Buffy (Ända fram till säsong 6) . Det var det som fick mig att kolla på Buffy, och jag ångrar mig inte! (Just nu har jag 25 avsnitt kvar innan serien Angel är slut :cry: Sen har man sett allt!)
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav adolvsson » ons okt 18, 2006 14:27

noike skrev:
Zaxx skrev:Jag började kolla för ni (oldies) övertalade mig i DVDforum tråden ... tackar

We rule! Steve Holt!

STEVE HOLT!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons okt 18, 2006 14:41

adolvsson skrev:
noike skrev:
Zaxx skrev:Jag började kolla för ni (oldies) övertalade mig i DVDforum tråden ... tackar

We rule! Steve Holt!

STEVE HOLT!

Steve Holt! \o/
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Oncemorewithfeeling » tor okt 19, 2006 2:27

Jag trodde att det var ännu en värdelös B-serie. En kompis sa till mig att den var bra och hade feministiska inslag. Jag började kolla och sen köpte jag DVD-filmerna. Jag älskar hela serien och har sett den otaliga gånger. Den har förändrat mitt liv.
Oncemorewithfeeling
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 16 okt 2006

Inläggav wyndham » tor okt 19, 2006 10:42

Oncemorewithfeeling skrev:Jag trodde att det var ännu en värdelös B-serie. En kompis sa till mig att den var bra och hade feministiska inslag. Jag började kolla och sen köpte jag DVD-filmerna. Jag älskar hela serien och har sett den otaliga gånger. Den har förändrat mitt liv.


Väl talat och välkommen till buffyforum Omwf!
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Nyx » tor okt 19, 2006 23:02

Oncemorewithfeeling skrev:Jag trodde att det var ännu en värdelös B-serie. En kompis sa till mig att den var bra och hade feministiska inslag. Jag började kolla och sen köpte jag DVD-filmerna. Jag älskar hela serien och har sett den otaliga gånger. Den har förändrat mitt liv.

Välkommen! Och instämmer - BtVS för livskvalité, allt enligt oss på BF (samt Orup)! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » fre okt 20, 2006 6:30

Välkommen!!!

Om du inte redan sett dem: Presentationslänkar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Oncemorewithfeeling » mån okt 23, 2006 22:46

Tack Wyndham, Nyx och Binchy.

Brukar vid tillfälle se om alla säsonger men 6:an och 7:an är storfavoriter! Ska kika på presentationstråden.
Oncemorewithfeeling
Demon Fodder
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 16 okt 2006

Inläggav Prue » tis dec 25, 2007 16:20

Hm
Började se när serien gick på tv 5 eller vad det en annan kanal
Minns inte
Tyckde buffy serien var så löjligt roligt så kunde inte låta bli att följa den
Såg först Filmen som man gillade & fastnade för serien

Har inte sett klart säsong 7 än , men nu var det så länge sen man såg serien ihuvdutaget så man måste ta å köra serien från början för att hänga med.

Tyckar att vampyrerna ser för löjliga ut & inte tala om varulvarna.
men serien (även angel serien) har sin charm så man kan förbli se de udda utseende på vampyrerna & varulvarna
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion
 
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 nov 2007
Ort: Gnällbältet

Inläggav Peak » tis dec 25, 2007 20:56

Eftersom jag letat i tråden och inte hittat nåt svar från mig så får ni det här:

Allt är tidningen SFX:s fel. Jag började prenumerera på den tidningen genom SF-bokis för bra många år sedan (långt före den där nymodigheten som heter Internet), vilket innebar att den förblev min främsta källa till SF-nyheter. Prenumererar fortfarande, men nu har dess betydelse minskat avsevärt.

Nåväl. SFX höll på den tidfne att gå igenom säsong 3 i deras Spoiler Zone, och det lät intressant. Speciellt eftersom jag sett filmen innan och tyckte att den var helt ok.

Så, jag köpte säsong 1 på VHS (som nyss kommit ut då), såg, gillade och lånade ut till kompis. När jag kom till kompisen för att hämta boxen så hade han själv köpt säsong 1 (det var den första skåran på kolven, kommer inte att bli den sista).

Säsong 3 var den sista säsongen jag köpte på VHS innan jag gick över till DVD, för övrigt.

*stolt över att jag var den första någonsin som recenserade Firefly på http://www.fireflyfans.net. Tack pre-airs*
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Andrea » sön jul 13, 2008 20:45

Jag fastnade vid första avsnittet när det först sändes och sedan fortsatte jag att följa hela serien, det var alltså bara en slump när jag zappade ;)
Andrea
Demon Fodder
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 13 jul 2008

Inläggav BlackYesterday » sön jul 13, 2008 20:55

Jag har inte varit ett Buffy fan länge "/ Men jag är så fast som man kan bli, det var väl så att brosans ex är helt galen i serien... Började söka lite på youtube på det och såg lite småklipp, fick reda på att en kompis har alla säsonger, så vi såg ett par avsnitt och jag var fast. (:
Love isn't brains children it's blood
Blood screaming inside you to work its will
Användarvisningsbild
BlackYesterday
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 jul 2008
Ort: Norrköping

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron