4x11 Soulless

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Betygsätt Soulless

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
1
4%
6
0
Inga röster
7
7
29%
8
8
33%
9
5
21%
10
2
8%
 
Antal röster : 24

4x11 Soulless

Inläggav pfant » sön nov 23, 2003 22:21

Äntligen ett riktigt bra avsnitt av Angel, det var på tiden!

Jag har väntat på att få se Angelus igen, när var det senast? Var det i säsong ett eller två när Angel drogades och tillfälligt återföll?

Hur som helst var det kul att se Angelus som den smartare versionen av Angel som spelar ut de andra karaktärerna mot varandra och som vet vilka knappar han ska trycka på för att verkligen såra dem.

Och Angels förlorade själ, jag sätter en femma på Connor...that kid's no good I say!
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » tor dec 04, 2003 0:30

Håller med, riktigt bra, trots att de bara står och pratar med Angelus eller tittar på skärmen när någon annan gör det. Boreanaz gör Angelus jättebra får jag säga, riktigt kul att se honom igen.
Tror dock inte det är Connor som tagit Angels själ, för uppenbart och skulle vara mer överraskande om förrädaren är någon i den inre gruppen.

Betyg 8

Och vad ser jag: Directed by Sean "Sam" Astin. 8)
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav JRT » fre apr 16, 2004 21:19

Oerhört bra. Har just sett avsnittet för... vad kan det vara, 10:e gången? Sedan i julas... Man skulle kunna tro att ett avsnitt där det mest pratas kan bli trist, Soulless är dock allt annat än tråkigt. Härligt att få se Angelus igen, han får visserligen väldigt lite "hands on" i det hä avsnittet, men hans mind games är lika bra och farliga som alltid.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tob » lör sep 18, 2004 0:15

Jag är lite osäker på vad jag tycker om detta avsnittet. Efter en hel drös av avsnitt som har varit grymt tempofyllda så kändes det underligt med ett såpass dialogbaserat avsnitt.

Jag måste först berömma Davis Boranez för en grym skådespelarinsats. Han lyckas få fram skillnaderna mellan Angel och Angelus utan att egentligen göra någon direkt ondskefull handling. Fysiskt alltså. Starkt.
Något som också är riktigt bra är hur smart Angelus verkligen är. Trots det faktum att han sitter inne i en bur och egentligen borde vara i underläge, skaffar han sig blixtfort ett överläge. Hmm, slutet ja. Det känns väldigt uppenbart att det är Connor som har stulit hans själ nästan lite för uppenbart som dizzy skrev, skall bli riktigt intressant att se vad som händer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » lör sep 18, 2004 11:37

Bara snack ja, men så bra snack!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » fre nov 05, 2004 1:17

ja, detta får en åtta :)
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » ons jan 12, 2005 20:52

Det blev lika bra som jag trodde, om än något bättre. :) Lite av Silence of the lambs över det, och som någon skrivit innan, väl spelat av Boreanaz.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Zaxx » ons jan 19, 2005 1:55

"There should be a play" är klart bästa linen i avsnittet.

Såg om det idag nu, det var underbart bra!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » tor jan 20, 2005 0:50

Det här avsnittet är överjävligt bra, och finns det någon ondare vampyr än Angelus? Nä, tror inte det. Jag tycker att avsnittets styrka är att det är så pass dialogbaserat, det gör att det skiljer sig lite från andra avsnitt, och det är spännande hela tiden ändå (jag tycker visserligen att bra dialog oftast är mycket mer spännande än actionscener så det är inte så konstigt att jag gillar avsnittet).

Spoiler s4 och 5.
Det här är ett av de allra bästa avsnitten av alla säsonger av Angel, andra som kommer upp i toppen är tex Orpheus, Damage, A Hole in the world, Shells, och några till.

Ok, kanske inte en spoiler men jag var lite övernitisk där...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav JRT » sön jan 23, 2005 3:21

Även om jag redan skrivit i den här tråden tänker jag göra det igen, bara för att ett sådant suveränt avsnitt har så oerhört få kommentarer. Det här är jävligt bra, helt enkelt. Angelus på sin spets. Han må vara hindrad från att vålla fysisk skada, men det bekommer honom inte eftersom han kan ställa till med lika mycket bara genom sin mentala tortyr. Otroligt bra. Förstår inte hur folk ens kan komma på tanken att reta David Boreanaz skådespelarinsats i det här avsnittet.

Angelus: But… doesn't it freak you out, that she used to change your diapers? I mean, when you think about it… the first woman you boned is the closet thing you've ever had to a Mother. Doin' your Mom, and trying to kill your Dad… humm… there should be a play.
Angelus: Which do you think is worse Wes? Stealin' my kid like you did or banging him like Cordelia… all that bumpin' and grindin', fire raining in the sky, quite a picture. Well, more of a snap shot, cause Connor- *chuckles*
Angelus: Buttering me up. Getting me all relaxed. Not the most innovative interrogation technique, but OK. I’ll play.
Wesley: Wes: Is it a game?
Angelus: Hey, open book. Anything you want to know. How sweet that virgin gypsy tasted? Special smell of a newborn’s neck? My first nun? Now that’s a great story!
Angelus: The more you piss me off, the longer I'll keep you alive. Humm, something tells me she's a screamer.
Wesley: I've imagined this moment many times… years of study, research! I've read everything ever written about you.
Angelus: Stop, I'm blushing.
Wesley: To be one-on-one with the legendary Angelus- as a former Watcher, it's a high point.
Angelus: I guess you just can't understand, the special bond between Dad and son. Given that you own Father's ashamed of you…
Wesley: And Connor's ashamed of you. The universe's way of maintaining order I guess.
Wesley: Before Angelus was ensouled, his viciousness was mythic. You all know his history.
Fred: Killing, maiming, torture.
Lorne: Puppies nailed to walls. Thank you Cordelia for that lovely image. But, I think that brings us up to speed.
Wesley: There's only one thing Angelus will be focused on, getting free… so he can slaughter us.
Angelus: You want to impress the girl... move in, get her to love you... a couple of days of flowers and chocolate-covered cherries ... you'll bend her over the kitchen counter and...
Wesley: That’s supposed to rattle me?
Angelus: Kind of bony for my taste, but. . . different strokes.
Wesley: The Beast called you an adversary.
Angelus: I’ll bet he loves to rub that shiny bold head against her soft, milky skin. Mmmm. . . good.
Angelus: What are you going to do, kill me?
Wesley: If I have to.
Angelus: Wait 'till they drop Wes, then try that line again.
Angelus: That Slayer, she's a pistol.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav A bear » mån feb 14, 2005 13:51

Synd att sveaprästinnorna blev slaktade bara. Såg fram emot mer "svensk" dialog à la "Selfless".
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » tis apr 26, 2005 7:52

Angelus bitarna är helt lysande. Jag satt och såg det här avsnittet med skräckblandad förtjusning. Angelus är så genomond att man bara kan njuta av det och han är ju så effektiv i sina kommentarer. Det är väl så att de värsta fienderna är de som känner dig. Och Angelus känner dem alla väldigt väl.

Det är två saker jag stör mig på i det här avsnittet. Dels Wes när han kysser Fred och dels Cordy när hon lovar Angelus sig själv i utbyte mot information. Wes agerande är så respektlöst både mot Gunn och Fred och även om Fred inte direkt gör någonting för att stoppa det så kunde väl Wes gått tillväga på något annat sätt för att få Fred. När det gäller det löfte som Cordy ger Angelus känns det ganska lamt och fjantigt.

Bortsett från detta är det ett briljant avsnitt och det är fascinerande att se hur mycket skada Angelus kan göra bara med sina ord. The word i mightier than the sword!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tis maj 03, 2005 22:26

Söndra och härska! Två flugor på smällen för Angelus, dels får han underhållningen att se alla vara ovänner, dels kanske någon går för nära med en nyckel eller en nacke; när de är upprörda gör folk dumheter.

Cordelia: He distorts everything. He lies with the truth. It's part of what makes him so dangerous.


Angelus: When you think about it, the first woman you boned is the closest thing you've ever had to a mother. Screwing your mom and trying to kill your dad. Hmm, there should be a play.


Jag säger det igen; Oidipus, anyone?

Och här får vi ännu en svenskanknytning i Buffyverse; Prästinnan Svea. Visserligen sägs det bara nordisk, men det namnet låter ju ruskigt svenskt. Don't know why? :D Det låter så gulligt när Fred säger sevea.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » lör maj 07, 2005 22:35

Vem är Hannibal Lecter?

Bild

Poooooos!
Bild
Senast redigerad av Tompa lör maj 07, 2005 22:50, redigerad totalt 1 gång.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Ai » lör maj 07, 2005 22:44

Tompa skrev:Vem är Hannibal Lecter?


Massmördaren från När Lammen Tystnar.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Pazuzu » lör maj 07, 2005 22:46

Ai skrev:
Tompa skrev:Vem är Hannibal Lecter?


Massmördaren från När Lammen Tystnar.


[besserwisser-mode]

Om man ska vara korrekt är han väl en seriemördare? Massmördare har väl ihjäl alla på en gång...

[/besserwisser-mode]
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Ai » lör maj 07, 2005 22:47

Pazuzu skrev:
Ai skrev:
Tompa skrev:Vem är Hannibal Lecter?


Massmördaren från När Lammen Tystnar.


[besserwisser-mode]

Om man ska vara korrekt är han väl en seriemördare? Massmördare har väl ihjäl alla på en gång...

[/besserwisser-mode]


Absolut. My bad. Trött i ögat.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Pazuzu » lör maj 07, 2005 22:50

Ai skrev:
Pazuzu skrev:
Ai skrev:
Tompa skrev:Vem är Hannibal Lecter?


Massmördaren från När Lammen Tystnar.


[besserwisser-mode]

Om man ska vara korrekt är han väl en seriemördare? Massmördare har väl ihjäl alla på en gång...

[/besserwisser-mode]


Absolut. My bad. Trött i ögat.


Ingen fara. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tompa » lör maj 07, 2005 22:58

Ai skrev:
Tompa skrev:Vem är Hannibal Lecter?


Massmördaren från När Lammen Tystnar.


Nu vet jag mycket väl vem han är men jag gjorde en antydan om att Angelus jämfört med Hannibal är mycket bättre när det gäller att gräva sig in i folks psyke och således skrev jag "Vem är Hannibal Lecter?" på samma sätt som tex fotbollsfans kan nedvärdera motståndarnas stjärna genom att jämföra honom med deras egna storstjärna som är mycket bättre.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav sjostrand » mån jul 18, 2005 12:25

Äntligen har jag kommit igång att titta på Angel igen. Det är ett smärre mirakel att lyckades hålla mig från att "tjuvkolla" när min fru var i Frankrike i tre veckor...

Det här är nog ett av mina favoritavsnitt i Angel så här långt. Men jag måste säga att jag tycker Connor är lite trist... Han är bra för handlingen för att förstöra mellan Angel/Cordy, men jag tycker att han är så jobbig när han går omkring och gnäller. Dawn var ju i alla fall rolig i sitt gnällande...

Det är kul att se Angelus tillbaka för han är verkligen helt lysande, men eftersom jag tycker om lyckliga slut (i lagom mängd) så är jag orolig för framtiden. Att ta ifrån Angel hans själ är dömt att gå snett...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav A bear » tis nov 29, 2005 12:15

Reflektion som jag reflekterat på ett tag och lika gärna kan stoppa in här som någon annanstans:

En viktig skillnad mellan monster/big bads/skurkar/etc i BtVS och AtS är ju just det här med sanningen.

FRED: Charles, remember. We can’t believe anything Angelus says.
GUNN: How about the stuff that’s true? Can we believe that?

I BtVS talar onda i regel sanning. De som ljuger för sig själva och varandra är de goda; de onda kör, om inte med öppna kort och hela sanningen, i regel med uttalanden som inte är rena lögner. Det är helt logiskt; i BtVS är monstren ofta (åtminstone på något plan) metaforer för något alla kan identifiera sig med, och det skulle inte fungera om de inte var ärliga. Ett penismonster är inte ett penismonster om det klär ut sig till ett icke-penismonster, för att hårdra det.

I AtS däremot ljuger de ofta och gärna, och drar väldigt stora växlar på det. Ta säsong 3: Sahjhan får Wesley att kidnappa Connor genom att förfalska en profetia, och Holtz ljuger både för Justine och Connor. (Resten As4) Och Evil Cordy och Jasmine ska vi bara inte snacka om. Det är inte det att de drar till med en liten lögn när de är stressade, utan hela deras plan bygger på att vara så ohederliga och lögnaktiga som möjligt. Så skulle aldrig en duktig BtVS-big bad uppföra sig. (Bs6+7) Med möjligt undantag för Warren och The First... men Warren är ju också ingen "typisk" skurk, och nu tänker jag att jag borde ha skrivit detta någon annanstans så att jag kunde gå iväg längre här utan att det blir ett lååångt spoilerblock... och The First är ju ända sedan "Amends" helt ärligt med att jo, det är ont och vill förstöra världen.
Det går bra ihop med den betydligt gråare moralskalan AtS håller sig med - och att Angel-gänget kanske också är något mer benägna att tala sanning för varandra än vad scoobies är. Cordelias funktion ända från början av serien är att vara en mänsklig bullshit detector, alla vet om Wesleys förälskelse i Fred, etc etc. Det gör dem inte nödvändigtvis lyckligare, förstås.

Men undantaget: Angelus. Delvis är det ju det att han i grund och botten är en BtVS-figur - sist vi såg honom (flashbacks undantagna) var ju i "Becoming", fyra och en halv säsong tidigare - och följaktligen agerar lite som en sådan. Men också att hans roll i det här avsnittet är ungefär detsamma som (Bs6) Sweets i "Once More With Feeling": att sätta fingret på alla ömma punkter och tvinga fram en konfrontation mellan våra hjältar. Och jisses, vad snyggt han gör det, vissa väl överdrivna Lecterismer till trots. Han plockar isär gänget på nolltid, något han kan göra just eftersom han känner dem så väl. JRT listade ett gäng zingers ovan som är klockrena. Kanske är det just det som gör detta till ett så starkt avsnitt: Angelus skiljer sig från allt annat de mött. Fysiskt helt ofarlig så länge man håller sig på rätt sida den röda linjen, men just tack vare sin intelligens, kunskap och - jodå - moral minst lika farlig som något annat.

Förresten älskar jag den här:
LORNE: Oh, for the love of Mike Tyson!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » tor dec 01, 2005 14:49

Ang A bears spoiler.

The First ljög väl aldrig heller, han använde väl personers osäkerhet och sanning för att "knäcka" dem.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav adolvsson » tor dec 01, 2005 14:57

A bear:
Väl skrivet och analyserat. Mat för tankarna, tror jag. Liten golfapplåd, det är du allt värd.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » sön apr 09, 2006 0:29

Sisådär... Ett genomsnittligt avsnitt tycker jag. Connor bra fortfarande. Kul att Wes och Fred kysstes, ger lite spänning och ännu ett menage-a-troi. Angelus är eeeevil, men lyckas inte riktigt övertyga. Jaja. får se hur detta utvecklas. Jag är lite störd av att krossover till Buffy inte riktigt rimmar här... Jaja, move on...

Och hur kommer det sig att Connor är bättre på att spöa vampyrer än Buffy?! She's the chosen one, so WTF?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Glorificus » sön apr 09, 2006 0:52

Finns en trevlig liten spoiler-fri intervju med Sean Astin som regisserade avsnittet...
http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

Go 'Buffy' and go 'Angel.'

:D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » sön apr 09, 2006 10:22

Garim skrev:Och hur kommer det sig att Connor är bättre på att spöa vampyrer än Buffy?! She's the chosen one, so WTF?


Fast Connor är ju en slump hela han. Två vampyrer får barn, det är ju inte så underligt om han har fått superkrafter och kanske t.o.m. är starkare än en Chosen One...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » tis apr 11, 2006 16:22

AKS skrev:
Garim skrev:Och hur kommer det sig att Connor är bättre på att spöa vampyrer än Buffy?! She's the chosen one, so WTF?


Fast Connor är ju en slump hela han. Två vampyrer får barn, det är ju inte så underligt om han har fått superkrafter och kanske t.o.m. är starkare än en Chosen One...


Spoiler senare i S4 Angel:
Men Faith spöar ju lätt skiten ur Connor... så, jag tycker nog fortfarande det är lite inkonsekvent...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » tor jun 01, 2006 21:28

Jag gillar det här... :D

Gillar oxå Sean Astin, så avsnittet blir snäppet bättre då :D

Det är psykiskt och spännade...
tänkte nästan rigna till jobeb toch sjukanmäla mej de sista timmarna för att kunan kolla vidare... hittills är det faktiskt bara QaF som fått mej att göra det
Såg du Ai... här med... är jag duktig?:)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Ai » fre jun 02, 2006 0:34

Tea skrev: Såg du Ai... här med... är jag duktig?:)


:lovebunny:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Isabella » fre sep 15, 2006 16:59

Kul att det var en bild på där Fred och Wesley kysste varandra på dvdn innan man skulle starta avsnittet ;) Bra avsnitt, men var är Angels själ? Jag tror inte the beast har tagit det (Eller så har han det). Nu vill man bara kolla vidare. 7/10
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Nästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare