4x16 Players

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Betyg för "Players"

10
0
Inga röster
09
0
Inga röster
08
5
33%
07
5
33%
06
2
13%
05
3
20%
04
0
Inga röster
03
0
Inga röster
02
0
Inga röster
01
0
Inga röster
 
Antal röster : 15

4x16 Players

Inläggav adolvsson » mån jan 05, 2004 20:09

När jag nu håller på att ta mig igenom fjärde säsongen kanske jag borde kommenterat tidigare, men jag erkänner, för att vara ett fan har jag varit väldigt dåligt på att posta här (medlem nummer sju, och det här är fjärde postningen? Jag borde skämmas...).

Var var jag?

Jo. Players. Fantastiskt avsnitt och ett som inte kan hålla mig ifrån att plita ner några ord. Caffeineaddict (har jag någonsin sagt vilket underbart nick det där är, om det inte redan var upptaget... rrr!) nämnde att S4 inte riktigt höll måttet efter Orpheus. Åh jo. Medan förra avsnittet för all del var väldigt bra (Willow!!), så knäpper Players ännu ett steg på betygsskalan. Det kändes som om manuset var tajtare, flöt på bättre, än stora delar av säsongen. Missförstå mig inte, jag tycker S4 har varit kanske den bästa hittils, men saker som jag har känt mig lite osäker på innan (Cordy som baddie, graviditeten) kändes jättebra, samspelet med karaktärerna var bättre än på länge. Avsnittet satt helt enkelt.

Vad ska man nämna, vad måste man nämna?
*Angel är tillbaka, och visar än en gång varför han är ledaren. *Sidohistorien med Gunn och Electroflickan (korta, starka, kvinnor sparkar rumpa) var klockren. Gunn fick utrymme han förtjänar. Och visa sin coolhet. Inte fel alls.
*Stunden mellan Fred och Wesley på kontoret, Wesley och Lilahs (varför var hon tvungen att dö, varför, varför??!) förhållande var ett av seriens mest intressanta.
*Och naturligtvis slutet. Jag var övertygad om att stackars Lornes tid var ute. Vilket naturligtvis är en av Whedonuniversumens största styrkor, överraskningarna. Jag skulle t o m vilja påstå att avsnittets slutscen är Classic Mutant Enemy. Jodå.

Players. Helt enkelt fantastisk. Så, om ni ursäktar ska jag dra vidare till nästa avsnitt. Kan inte vänta på att få reda på exakt hur de kom på Cordy...

Fred: But you hated her. Didn't you?
Wes: It's not always about holding hands.
Senast redigerad av adolvsson tis jan 06, 2004 3:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån jan 05, 2004 23:01

adolvsson eller gaspode: Gör oss alla en tjänst och lägg till en omröstning (betyg 1-10) längst upp. Tack så mycket. :)

Tycker inte det är något större problem med Players. Dock kändes det lite väl stand-alone och "nothing special", särskilt efter fantastiska Orpheus.

Spoiler resten av S4:
Ändå är det bättre än de följande avsnitten i S4, förutom avslutande Home... och kanske Peace Out.

En sjua.

adolvsson: Och tack så mycket för komplimangen ang. mitt nick. :) Var faktiskt rätt nöjd när jag kom på det för några år sen. :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis jan 06, 2004 3:48

So there. En omröstning ditprickad.

Stand alone? Det håller jag absolut inte med om. Mer nedtonat jämfört med Orpheus, men jag har inga problem med nedtonat. Dessutom, starkare på karaktärsutvecklingsbiten. Jodå. Man kan behöva lite lugnare avsnitt ibland. Måste ju hämta andan före stormen, om inte annat :)
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis mar 23, 2004 0:09

Jag har kommit till Players i min omtitt av Angel S4 och jag skriver eftersom jag blev förvånad över hur förtjust jag är i detta avsnitt. Jag har inte sett det sedan det sändes förra året och kom ihåg det som ett bra stand alone-avsnitt, inte mer. Men i detta avsnitt finns det verkligen kvaliteter!

Först och främst så är det skönt att vi slipper att umgås med Cordyarcen i ett helt avsnitt. Fast avsnittet var iofs mer arctungt än vad jag kommer ihåg att det var.

Gunn... Denne karaktär är en av de tråkigare i hela Buffyverse (av regulars). Men i detta avsnitt får han skina och leva upp till sitt fulla potential... och vilket potential det är!! Seriöst, fajten med de fyra(?) japanerna är ju så oerhört underhållande. Och Gunn som rättar till slipsen är ju bara så kul! :)

Gwen... Efter detta avsnitt så längtar i alla fall jag efter att se henne i *många* fler avsnitt. En sådan här karaktär skulle gärna få bli en regular, om ni frågade mig. Hon är fantastisk. Och scenen med henne och Gunn mot slutet... awww.

Och slutet: "Has Cordy been a bad, bad girl?" och the Magic 8-balls (el vad det nu heter) svar "Definitely". Så... kul på nåt vis. Och Wes får se extremhård ut med sin älskling (hagelgeväret, alltså).

Mycket underhållande avsnitt och även om arcen förs framåt så får vi en välbehövlig andhämtningspaus här.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis mar 23, 2004 0:14

Ja, det var bättre än vad jag mindes det. Höjning från en sjua till en hög sjua eller t.o.m. en låg åtta. :)

Ordentligt underhållande, men inget riktigt speciellt. Dock är det sant att både Gunn och Gwen skiner, och att slutscenen är VÄLDIGT bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » sön maj 16, 2004 17:00

Oj, största överraskningen hittils i Buffyverse kanske? Jag var 100% säker på att det skulle vara kört för Lorne! Intressant slut - undrar vad som händer sen.
Annars så tyckte jag Cordyarcen var starkast och att Gwen/Gunn var lite svagare. Och ANGEL är tillbaka!!!!!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Illyria » sön jun 20, 2004 19:59

AKS skrev:Och slutet: "Has Cordy been a bad, bad girl?" och the Magic 8-balls (el vad det nu heter) svar "Definitely". Så... kul på nåt vis.

Ja, slutet med svaret "definitely" från en magic 8-ball var det bästa med detta avsnittet. Rolig "leksak" :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » lör sep 18, 2004 19:41

sus@n skrev:Annars så tyckte jag Cordyarcen var starkast och att Gwen/Gunn var lite svagare. Och ANGEL är tillbaka!!!!!


Kanska skoj att läsa min kommentar nu när jag sett om Nu tyckte jag helt tvärtom, Gwen/Gunn är helt klart starkast!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » tor sep 23, 2004 0:05

Efter 8 sammanhängande avsnitt som har bjudit på en fantastisk resa så är det faktiskt skönt att man tonar ner arcen litegrann och kör en självständig historia vid sidan av. Gwyn och Gunn funkar bra ihop och fighten med japanerna var riktigt vass. Slutet när han rättar till slipsen var en liten rolig detaltj som hintar rätt kraftigt till Bond.

Även om jag älskar totalt sammanhängande avsnitt (som det har varit det sista) så är det skönt att se ett sådant här avsnitt som är någerlunda fristående, men ändå driver huvudarcen framåt. I hur många andra amerikanska serier hade det inte kommit in någon som bara råkat se Gwyn och Gunn? Skönt att slippa en triangelhistoria, och jag ber att jag får slippa det i fortsättningen också. Det var på tiden att Cordy "åkte fast", även om det har hänt mycket dem senaste avsnitten så har Cordy som karaktär stått ganska stilla.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Koala » fre nov 12, 2004 4:45

Undra just hur de fick reda på att det var fru.Cordan.

Hur som helst, tungt avsnitt med ett rejält avsnitt alá 8a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Tam » sön dec 26, 2004 6:06

(ur minnet)
WES: You can't feel bad for what Angelus did.
ANGEL: I don't.

Var det inte så att Angel började med sina goda handlingar som botgöring för gammal ondska och är det inte det som är hela hans pryl?, tänkte jag. Sen tänkte jag på 2x16 Epiphany när han pratade om att göra gott för göra gottandets skull och insåg att Angel sen dess faktiskt arbetat med den agendan.

Och när jag kom på det började jag också tycka om att Angel och Angelus är olika karaktärer som glatt pratar om varandra i tredje person vilket var nåt jag en gång i tiden fann klocksmutsigt (ibland när man ska leka med ord blir det bara fel, jag vet).

Sånt tänker jag.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Pazuzu » fre jan 14, 2005 20:35

Får lov att hålla med tidigare skrivare om att Players inte riktigt kom upp till samma nivå som Orpheus, men fortfarande är det bra. Och äntligen blev Cordy avslöjad! Ska bli oerhört intressant att få se när/hur (om det nu inte var i samband med higher being-storyn) hon blev the beastmaster.

Det skulle nog varit ännu intressantare om man kunde hade sett BtVS s07 för första gången tillsammans med AtS s04, som det var meningen. Men, men, man kan inte få allt...
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav caffeineaddict » fre jan 14, 2005 22:06

Pazuzu skrev:Det skulle nog varit ännu intressantare om man kunde hade sett BtVS s07 för första gången tillsammans med AtS s04, som det var meningen. Men, men, man kan inte få allt...


Been there, done that. Det tillförde, i all ärlighet, inte så jättemycket. (Spoiler Buffy S7):Bortsett från att man inte behövde undra över hur Faith kom in i bilden igen.Buffy 7.17 och Orpheus sändes ändå i fel ordning, så Willow-grejen fungerade inte till 100% ens om man såg det när det sändes första gången.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Pazuzu » fre jan 14, 2005 22:09

caffeineaddict skrev:
Pazuzu skrev:Det skulle nog varit ännu intressantare om man kunde hade sett BtVS s07 för första gången tillsammans med AtS s04, som det var meningen. Men, men, man kan inte få allt...


Been there, done that. Det tillförde, i all ärlighet, inte så jättemycket. (Spoiler Buffy S7):Bortsett från att man inte behövde undra över hur Faith kom in i bilden igen.Buffy 7.17 och Orpheus sändes ändå i fel ordning, så Willow-grejen fungerade inte till 100% ens om man såg det när det sändes första gången.


Ok, då missade man inte så mycket ändå.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 06, 2005 4:26

Jag bara älskar Gwen.
Och äntligen, ÄNTLIGEN fyller Gunn ett syfte i serien.

Fast jag borde ha anat att något var på G mellan Gwen och Gunn redan i Long Day's Journey, så var jag ändå lite förvånad.

Vad jag undrar däremot är:
Den lilla figuren som Gunn beundrar/snor/ger bort/får tillbaka, är det en tiger eller en panter?
4x22: Den liknar kattdjuret från vita rummet i 4x22

Och varför klär sig Cordy plötsligt somom hon var nattens drottning eller en gotharbrud? Hon tigger ju om att folk ska fatta att hon är evil...
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Gordo » ons apr 27, 2005 9:35

Has Cordy been a bad, bad girl?
Skönt att de äntligen har kommit på henne. Nu ska det bli spännande att se hur det verkligen ligger till.

Ett helt okej avsnitt, sämre än de Angelus-avnitt som varit innan men det var väl ganska väntat.

Trots att jag tycker att Gunn och Fred ska vara tillsammans så tycker jag att Gunn och Gwen funkar bra ihop. Jag tycker att det var tur att Gwen inte satte dit Gunn helt utan att det löste sig och att det visade sig att det var hon som skulle använda manicken.

Wes förklaring till Fred om varför han varit med Lilah tycker jag också om.
It's not always about holding hands.


Nu är jag lite förväntansfull inför hur hela Cordy-biten kommer klaras upp.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 14:28

Cordy säger rakt ut till Angel att hon är the Beast's Master, och tror inte att han uppfattar det så bokstavligt, stupid girl.

Stackars Gunn, bli lurad att kidnappa en liten tjej. Men han verkade ha ruskigt kul trots det. Vad skönt det måste ha varit för Gwen att äntligen få känna mänsklig beröring. Heaven 17, minst... Undrar om de får till det, här är ju ännu en tjej som haft ett hårt liv och som har tvingats klara sig själv sedan barnsben.

Cordy faller snyggt och prydligt i fällan. Är den där Master en psykopat? De har ju stark tro på sin egen förträfflighet och tar för givet att alla andra är blibbering idiots.

Blev lite ledsen i förra tråden, när alla skrev att nu är det slut på höjdaravsnitten, nu kommer en svacka. Kanske att jag sänkte mina förväntningar då, men jag tycker det här är helt OK.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav CheeseGuy » ons maj 04, 2005 15:05

Binchy skrev:Blev lite ledsen i förra tråden, när alla skrev att nu är det slut på höjdaravsnitten, nu kommer en svacka. Kanske att jag sänkte mina förväntningar då, men jag tycker det här är helt OK.


Tyvärr så börjar den riktiga svackan efter det här avsnittet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 15:08

CheeseGuy skrev:
Binchy skrev:Blev lite ledsen i förra tråden, när alla skrev att nu är det slut på höjdaravsnitten, nu kommer en svacka. Kanske att jag sänkte mina förväntningar då, men jag tycker det här är helt OK.


Tyvärr så börjar den riktiga svackan efter det här avsnittet.


Säg inte så, nu blir jag ledsen igen... :( Nåja, då är det väl lika bra att jag går och diskar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » ons maj 04, 2005 17:33

Nej....Inside Out tycker jag är riktigt bra. Bättre än Players. Så lugn Binchy.

Sen verkar det nästan vara lag på att man skall tycka dem sista avsnitten ut säsong 4 är piss. Tycker inte det är så illa. Det vore roligt om Binchy verkligen tyckte om den.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » ons maj 04, 2005 18:16

EDIT: Av någon anledning så trodde jag att det här var Inside Out-tråden. Med andra ord menade jag att svackan börjar efter nästa avsnitt.

Tob skrev:Nej....Inside Out tycker jag är riktigt bra. Bättre än Players. Så lugn Binchy.

Sen verkar det nästan vara lag på att man skall tycka dem sista avsnitten ut säsong 4 är piss. Tycker inte det är så illa. Det vore roligt om Binchy verkligen tyckte om den.


Jag håller med om allt utom "Sen verkar det nästan vara lag på att man skall tycka dem sista avsnitten ut säsong 4 är piss.". Det intrycket har jag inte alls fått, även om (eller möjligtvis p.g.a att) jag inte har sett någon som tycker om avsnitten.

Hur som helst, IMO ÄR det en rejäl svacka, men inte så genomuselt som vissa påstår. 4x21 är i alla fall bra och 4x22 är helt fantastiskt (fast det brukar inte räknas in i svackan).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 20:09

Tob skrev:Nej....Inside Out tycker jag är riktigt bra. Bättre än Players. Så lugn Binchy.

Sen verkar det nästan vara lag på att man skall tycka dem sista avsnitten ut säsong 4 är piss. Tycker inte det är så illa. Det vore roligt om Binchy verkligen tyckte om den.


Har nu sett tom 4:20, ska snart skriva om dem i trådarna (ville hinna se så många avsnitt som möjligt innan hockeyn började). Och jag kan inte se någon direkt svacka, tycker alla avsnitt hittills har varit BRA, kanske inte LYSANDE, men hur många avsnitt är det? Så om 4:21 och 4:22 är bra resp fantastiskt så hyser jag tillförsikt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » ons maj 04, 2005 20:25

Jag tycker inte alls slutet av säsong 4 är dåligt - så det så. Inte lysande, visst, men det tycker jag är gemensamt för alla säsongsavslutningar som löper över mer än ett par avsnitt och blir ett väldigt kompakt mini-arc i slutet av säsongen. Jämför Buffy säsong 5, 6 och 7 samt Angel säsong 3.

Inte tycker jag att Big Bad:en - som väl inte ska nämnas närmare i den här tråden - är så dålig heller. Blev ännu bättre efter att jag läst den del i boken "Five Seasons of Angel" som behandlar denne. Någon gång kan jag citera ur boken för jag tycker författaren har mer än en poäng.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav dansdansdans » sön maj 29, 2005 22:18

määääh inte skriva att resten av säsongen inte är bra.
det är ju inte kul!! borde räknas som spoiler ;)


det ska ju vara angel & gwen!! inte gunn..
hon fick ju för bövelen hans hjärta att slå!!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav latarmig » tis feb 07, 2006 1:56

Det finns en liten detalj som kunde ha gjorts bättre. När Gunn smeker Gwen över skulderbladen är det den första direkta fysiska beröring Gwen har haft där hon inte gett personen ifråga en stöt som lett till döden, medvetslöshet eller i bästa fall ett intensivt obehag. Hon har aldrig någonsin känt en annan människas kontakt. Det måste ha varit fantastiskt. En hand som smeker upp och ner över ryggen är underbart för de flesta av oss, för Gwen var det säkert en höjdpunkt i hennes liv.

Det jag har problem med är bara just den lilla scenen som jag tycker gick alldeles för fort och inte lämnade de spår den borde. Att tankarna direkt går över i att ha sex, vilket hon naturligtvis inte heller har haft innan, tar bort lite av det överväldigande i ögonblicket. Frånsett denna detalj så är scenen väl förberedd. Gwens förklaring av vad LISA betyder för henne går fram. Detta inte minst efter att hon så tydligt visat vad hon är beredd att offra för möjligheten att kunna nå fram (bokstavligt talat) till andra människor.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » mån apr 10, 2006 20:39

Hmm... Jag blev inte det minsta överraskad av slutet... Klart dom hade genomskådat att det var hon.

För mig blev det uppenbart att det var Wes som kom på det, när han läste den där texten och helt plötsligt började babbla rappakalja, det var ju bara för att inte tipsa Cordy, som stod alldeles intill.

Jag kanske har sett för mycket Mutant Enemy :P

Ett skapligt avsnitt, om än inte samma klass som de innan med Angelus - som redan pekats ut.

Och, Gwen gillar jag också, hoppas hon får vara med i fler avsnitt framöver.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » fre jun 02, 2006 21:05

det h'r är inget mellan avsnitt, emn det känns nästan som ett sådant.. förtrollningen (i sinnet) efter Orpheus verkar långt borta nu.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » sön sep 17, 2006 1:06

Äntligen så kom de på Cordelia när hon smög sig på Lorne (btw, så har min kompis exakt en sånn där sak som det stod "definitely" i) frågan är vad som kommer hända sen så det är bara att kolla vidare. 7/10 (Hmm.. jag ger det betyget på alla avsnitt nästan :S)
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav wyndham » sön jul 01, 2007 1:23

Scenen mellan Wes och Fred är som tidigare nämnts en av avsnittets mest minnesvärda stunder. "It's not always about holding hands." Men först vid den senaste omkollen gjorde jag kopplingen att detta citat går hand i hand med vad Gwen säger till Gunn.
That thing might let me be... Well, not normal, but... Hold hands maybe.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » sön aug 05, 2007 0:28

Jag har redan kommenterat detta avsnitt utförligt i början av tråden, så jag tänker inte säga så mycket mer eftersom jag fortfarande håller med mig själv. Väldigt underhållande, rörande då Gwen får känna hud mot hud för första gången i sitt liv (utan att halvt ta ihjäl nån) och slutet med the Magic 8 Ball = kul.

Betyg? Stark 6 av 10.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron