5x04 Hell Bound

Här pratas det om Angel Säsong 5

Hur bra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
0
Inga röster
6
2
6%
7
2
6%
8
17
53%
9
6
19%
10
4
13%
 
Antal röster : 32

Inläggav Gordo » tor apr 28, 2005 20:27

Riktigt läskigt avsnitt. Ryckte till flera gånger och ibland var det riktigt obehagligt. Men det var inget jättebra avsnitt.

Jag tycker att det var tur att de inte lyckades med att återställa Spike för då skulle det ha gått för lätt.

Tyckte om Spikes och Angels samtal i soffan och Spikes och Freds på slutet.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » ons maj 18, 2005 14:23

ANGEL: Yeah, I never told anybody about this, but I—I liked your poems.
SPIKE: (not flattered) *You* like Barry Manilow.

Här har man trott att Angel är en cool kille hela tiden, men nu får man höra, han har varit en maskerad tönt hela tiden.
Bild

Förövrigt ett bra avsnitt. Fingrarna på bordet fick mig att rycka till. Stympade spöken är alltid läskigt. Man tycker verkligen synd om Spike som håller på att sugas in i helvetet.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » ons maj 18, 2005 14:44

Lipton skrev:ANGEL: Yeah, I never told anybody about this, but I—I liked your poems.
SPIKE: (not flattered) *You* like Barry Manilow.

Här har man trott att Angel är en cool kille hela tiden, men nu får man höra, han har varit en maskerad tönt hela tiden.

Öh? Va? Tycker det har varit rätt klart att Angel varit väldigt goofy hela tiden egentligen. Man kanske inte fick se det så mycket i Buffy, men å andra sidan fick man där inte någon vidare inblick i Angel alls. Vi har ju vetat att han gillar Manilow sedan säsong två, så att han gillar Spikes dikter är inte så långt därifrån. Angel och Spike har mer gemensamt än vad de vill låtsas om.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 17:12

Det här avsnittet är nog det läskigaste i säsongen iaf. Om inte i hela serien, jag kommer inte på ngt annat så läskigt avsnitt som detta i säsongen, påminn mig!

Men avsnittet var so msagt väldigt bra, tycker verklgien det är äckligt när han skär av sina fingrar! :twisted:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » lör jul 16, 2005 11:17

Wolfram & Hart byggt på deconsecrated ground...who would have guessed? Gulliga spöken, konstigt att de inte ger utslag i Freds lab.

Spike som faller igenom skrivbordet och en massa golv illustrerar en fråga jag ställt mig många gånger; Varför kan spöken gå genom väggar, men de faller inte genom golv (förutom just här, då)? Gamla engelska spöken, Grå Damen och liknande, går ju ofta endast genom väggar som byggts efter att de dött, och följdaktligen inte finns i deras verklighet.

Spike räddar hellre Fred, än blir corporeal, hans själ är verkligen alive and kicking.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » lör jul 16, 2005 14:21

Vad det gäller spöken i allmänhet så skulle det ju kunna vara en förmåga dem har. Dem kan gå igenom väggar om dem vill. Vad det gäller Spike så försöker jag bortse från hela den biten. Han vandrar igenom det mesta, väggar, dörrar, möbler osv. Men kan däremot sätta sig i bilar, åka i en bil, gå på mark, trappor osv.

Eftersom jag bli galen över att tänka på logiska luckor som kommer tillbaka hela tiden så har jag valt att bortse från det helt enkelt. Spike kan helt enkelt göra vissa saker.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sjostrand » fre jul 29, 2005 12:36

Ett riktigt läskigt avsnitt. Bra skräckfilmskänsla! Men i övrigt är det väl ett tämligen medelmåttigt avsnitt...
Jag väntar fortfarande på att säsongen ska komma igång...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Mudbath » lör jan 21, 2006 18:45

sjostrand skrev:Jag väntar fortfarande på att säsongen ska komma igång...


Samma här.. samt att jag väntar på att Spike ska komma igång. Han kan ju inte leva ut sitt riktiga jag när han inte har fått anta riktig kroppslig form..
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Forever Chosen » fre feb 24, 2006 2:14

Det blir bättre för varje avsnitt nu! Reaper var ganska bra och framförallt otäck bad-guy. Angel gjorde rätt i att låsa in han där kan han sitta och ruttna!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » fre mar 03, 2006 22:58

Ett bra och inte så lite skrämmande avsnitt. Spike börjar utvecklas åt rätt håll, skönt det. Jag gillade Spike/Angel-scenen i soffan, riktigt kul!

Reaper var ju rätt så läskig. Fast jag blev lite full i skratt när hans repliker och röst ett tag hade ganska stora likheter med gnarl i buffy säsong 7.

Ett passande slut för Reaper också. Lite nytta gjorde Connor trots allt, det måste ju vara därifrån Angel får idén om hur man ska hantera Reaper. Samma replik också "you get to live - forever"
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 13:59

Jo, jag tycker att det här avsnittet är grymt och som många sagt förmodligen det läskigaste i Buffyverse överhuvud taget. Någongång ska jag göra en jämförande studie om "the scary basement" i serierna. Tycker att just källare väldigt ofta används som spelplats för ultimate evil och någon gång vill jag belysa detta med en massa roliga exempel. Någon gång. Inte just nu dock! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » lör apr 15, 2006 15:58

Spooky!! Jag gillade avsnittet. Hoppas ju att de skulle få tillbaka Spike i kroppslig form, men det går väl att köra på så här ett tag till, antar jag. Ingen speciell scen som var favorit, men hela avsnittet var bra. En del skratt också, framförallt i scenerna mellan Angel & Spike. Fred och Spike verkar ju komma bra överens, undrar var det tar vägen :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 16:21

det är för det här vi älskar spike (eller James då egentligen för WOW vilken insats.. underbara skådespelare...)

Tror man ska vara lite halvnegativ till allt, det är då angel blir bra.. se bara hur många ggr jag sagt det här kan bli jättebra och det gått utför, sen finns det ggr jag sagt det här suger och WHOPPA serien ändrar riktining till det bättre...

Jag vill skriva att det här är ett underbart avsnitt.. men.. jag gör inte det nu då..

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav pylea » ons jan 17, 2007 11:49

Okej,
skulle bara vilja säga att detta var ett av de bästa avsnitten i hela Angel.
Helt underbart. älskar det.
spike är ju nämligen en av mina favoriter. alltid bra när han är med. han lyser upp tillvaron på något sätt.

gillade också storyn, liksom ett spöke som tar andra spöken. underbart!
Användarvisningsbild
pylea
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 jan 2007

Inläggav lilith » ons jan 17, 2007 15:36

Välkommen pylea!

I tråden här nedan hittar du presentationslänkar på förstasidan. Om man vill... :)
viewtopic.php?t=1409
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 18, 2007 17:20

Riktigt bra avsnitt, i en ny spinoffserie till Buffy som heter "Spike". Eller nähä, det gör den inte? I alla fall roligt att se hur de låter en figur från en annan, nedlagd serie komma in och ta över totalt. Särskilt när den figuren är Spike.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » sön mar 18, 2007 17:21

Capt. Peroxide skrev:I alla fall roligt att se hur de låter en figur från en annan, nedlagd serie komma in och ta över totalt. Särskilt när den figuren är Spike.

Det råder delade meningar om den saken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 18, 2007 17:34

noike skrev:
Capt. Peroxide skrev:I alla fall roligt att se hur de låter en figur från en annan, nedlagd serie komma in och ta över totalt. Särskilt när den figuren är Spike.

Det råder delade meningar om den saken.
Det kan jag tänka mig. Men eftersom jag hör till dem som tycker att figuren Angel puts the "bore" in BOREanaz, så är jag mycket belåten med utvecklingen.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 20:57

Nej, nej. Detta avsnitt är tråkigt. Tyckte en gång i tiden, första gången jag såg avsnittet, att det var bra, men fattar det inte denna gång heller (att jag kunde tycka det). Problemet kanske ligger i att jag inte tycker att avsnittet är varken spännande eller skrämmande eller rysligt? Jag tycker tvärtom att det är tråkigt och har ett extremt långsamt tempo.

Men Pavayne är ganska bra och slutet... så grymt. Jag fattar att de inte kan död på honom, men en evighet i koma hade de väl kunnat ordna? Eller sovande tillstånd? Jag är inte för tortyr hur hemsk personen/spöket än är.

4 av 10
Det har trots allt några bra scener och det är inte riktigt lika tråkigt som t ex Sacrifice i S4 som jag gav en trea.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tis aug 07, 2007 21:02

Fundering: (spoiler 5.22) Vad händer med Pavayne när skrapan rasar? Hur lång tid tar det honom att gräva sig ut ur ruinen...?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis aug 07, 2007 21:07

A bear skrev:Fundering: (spoiler 5.22) Vad händer med Pavayne när skrapan rasar? Hur lång tid tar det honom att gräva sig ut ur ruinen...?

Jag har dessutom för mig att han måste skicka själar till helvetet för att stanna kvar med jämna mellanrum. Betyder inte detta att när han grävt sig ut så har han en liten raserad jordyta att springa fram och tillbaka på i hopp om att någon död ska ta sig dit innan nästa gång? Det låter nästan värre än där han var.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 21:19

noike skrev:Jag har dessutom för mig att han måste skicka själar till helvetet för att stanna kvar med jämna mellanrum.


Fast han blev ju kroppslig där på slutet? Enligt Fred hade det kunnat rädda Spike från att vara "hell bound" (att bli kroppslig, om man nu säger så) borde inte detsamma gälla Pavayne? Nu är jag lite förvirrad känner jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » tis aug 07, 2007 21:20

pylea skrev:Okej,
skulle bara vilja säga att detta var ett av de bästa avsnitten i hela Angel.
Helt underbart. älskar det.
spike är ju nämligen en av mina favoriter. alltid bra när han är med. han lyser upp tillvaron på något sätt.

gillade också storyn, liksom ett spöke som tar andra spöken. underbart!

Ett inlägg! Så jävla coolt. Snygg avatar också.

Och Hell Bound är inte tråkigt. Reality bends to desire. Tufft.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav wyndham » tis aug 07, 2007 21:26

Capt. Peroxide skrev:
noike skrev:
Capt. Peroxide skrev:I alla fall roligt att se hur de låter en figur från en annan, nedlagd serie komma in och ta över totalt. Särskilt när den figuren är Spike.

Det råder delade meningar om den saken.
Det kan jag tänka mig. Men eftersom jag hör till dem som tycker att figuren Angel puts the "bore" in BOREanaz, så är jag mycket belåten med utvecklingen.

Nej usch och fy.

Angel är störst, bäst och vackrast. Och vilket hår. He puts the gel in Angel.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 22:55

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » ons aug 08, 2007 7:25

Hahaha.. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav carre » ons aug 08, 2007 16:29

wyndham skrev:Angel är störst, bäst och vackrast. Och vilket hår. He puts the gel in Angel.


åh, staffan! jag längtar tills jag ska få dig (aron har lovat mig staffan i utbyte mot två par illgröna sockor) så kan vi vara angel-fans tillsammans. kolla på Pylea avsnitten och fnittra! :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav makane » fre nov 09, 2007 15:41

Jag gillar verkligen det jag hittills sett av säsong 5.

Detta avsnittet var bra fast jag tycker inte det var så otroligt läskigt som många verkar tycka. Det var bra gjort och lite småläskigt, men inte så att jag satt och var rädd direkt. Och det där fingerskärandet... inte för att jag någonsin hört någon sitta och göra så, men det där lät inte så som jag tänker det. jag tänkte "någon skär vitkål" på det där ljudet. Spike börjar växa in i serien och även om jag inte riktigt gillar hans spökroll så kanske det blir bättre nu när han insett att han kan röra saker om han verkligen vill. Men något jag absolut stör mig på är hur han går rakt igenom ett skrivbord, men sedan sätter sig i en fåtölj! (i avsnitt 2 tror jag det var) Fred och Spike är bra tillsammans, men jag vill INTE se en romans där. och ABSOLUT inte mellan Angel och Eve. kan inte se så många romanser alls bland de där... skulle vara Fred & Wes isåfall. Och jag vill ha tillbaka Cordelia så hon och Angel får en ärlig chans.

Håller med om att Vita rummet har förlorat lite av sin effekt. Det var jättehäftigt första gången de åkte dit, men nu har det förlorat lite av sin magi. Synd.

var mycket negativt där, men som sagt, jag tycker den här säsongen börjat bra och längtar hem till några avsnitt till ikväll.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav A bear » fre nov 09, 2007 16:08

makane skrev:Men något jag absolut stör mig på är hur han går rakt igenom ett skrivbord, men sedan sätter sig i en fåtölj!

Egentligen är väl det inte konstigare än att han kan gå på ett golv på 30:e våningen utan att sjunka rakt igenom det. Om han är helt obunden av fysikens lagar måste han ju kunna gå, stå och sitta varsomhelst - inklusive så att det ser ut som om han sitter i en fåtölj. Han kunde precis lika gärna sitta mitt i luften, men vampyrer är ju vanedjur... plus att han vet att det retar Angel att se Spike sitta och vräka sig i hans fåtöljer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav makane » mån nov 12, 2007 13:29

Det som retade mig var att han famlar genom ett skrivbord för att bara strax efter sätta sig. Han borde ju rent logiskt inte ha hunnit bli så medveten om exakt var i luften han ska sätta sig för att sätta sig precis rätt när han precis inser att han kan gå genom skrivbord. Det känns helt enkelt som något de glömt att tänka på. Har dessutom för mig att man hör ljudet av att han sätter sig (men det kan jag ha inbillat mig för det var ju flera dagar sedan).
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare