4x01 Deep Down

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Betygsätt Deep Down

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
6%
7
6
19%
8
15
47%
9
7
22%
10
2
6%
 
Antal röster : 32

Inläggav VelocityBoy » lör okt 23, 2004 1:05

nikozar skrev://istället vore lite kul om dom faktiskt kom och såg rent förj*vliga ut istället :D


Det är tyvärr omöjligt med den casten men de skulle kunna se lite ruffsiga ut ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav nikozar » lör okt 23, 2004 2:00

Det är iofs sant men dom kunde iaf försöka se hemska ut=D
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav Johannah » ons nov 10, 2004 6:25

En riktigt bra öppning. Men som många andra tycker jag att man kunde ha hållt Angel där nere lite längre.

Fred är helt underbar. Gillade henne inte först, men nu är hon väldigt bra.
Gun med skägg? Njae. Men Gun är alltid Gun, jag gillar honom.

Wes var perfekt han med. Men jag avskyr hon, vad hon nu heter, och han borde ha dödat henne.

Och jag kan inte sluta upprepa det; jag älskar Connor. Vill se mer av honom och hur allting kommer att bli med honom. Angels samtal med honom var så jäkla bra.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Pazuzu » tis nov 16, 2004 23:50

Stark säsongsöppning, en av de bättre i serien. Connor har jag lite svårt för pga det han gjorde, men nästan värre är att han ljög hela sommaren för Fred och Gunn. Lite svårt att känna något medlidande med honom faktiskt.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav VelocityBoy » tis nov 16, 2004 23:52

Johannah skrev:Wes var perfekt han med. Men jag avskyr hon, vad hon nu heter, och han borde ha dödat henne.


Justine eller Lilah?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » tis nov 16, 2004 23:57

VelocityBoy skrev:
Johannah skrev:Wes var perfekt han med. Men jag avskyr hon, vad hon nu heter, och han borde ha dödat henne.


Justine eller Lilah?


Måster väl mena Justine. Man kan inte hata Lilah :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » ons nov 17, 2004 0:04

Off skrev:Måster väl mena Justine. Man kan inte hata Lilah :)


Du har rätt, efter Billy är det en omöjlighet :P

Annars är ju förstås Fred bäst
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » ons nov 17, 2004 0:20

Måster väl mena Justine. Man kan inte hata Lilah

Du har rätt, efter Billy är det en omöjlighet

Annars är ju förstås Fred bäst


Pojkar, pojkar! Hormones on parade here? :)

När det gäller Connor... Antar att man borde försöka se saken ur hans perspektiv. Han var ju inte i Quortoth ett par veckor - han växte upp där, vet inte om något annat. Förmodligen med Holtz som enda mänskliga sällskap, med tanke på hur mycket Holtz hatar Angel är det inte konstigt att Connor fått en sån skev vy av vem Angel egentligen är. Att han inte litar på att Angel är ok ens efter en tid tillsammans med honom är heller inte så konstigt. Holtz jagade Angelus länge, han vet förmodligen det mesta om honom så vi kan lita på att han präntat in i Connor att oavsett hur charmig och god Angel verkar vara så är han ond. Holtz klara åsikt är ju att en själ förlåter inte det som Angelus gjort, den åsikten ser vi klart återspeglad i det Connor säger och gör. Även om Connor inser att den Angel han träffar inte är samma som mördade hans "pappas" familj så bryr han sig inte om det.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Pazuzu » ons nov 17, 2004 0:23

JRT skrev:När det gäller Connor... Antar att man borde försöka se saken ur hans perspektiv. Han var ju inte i Quortoth ett par veckor - han växte upp där, vet inte om något annat. Förmodligen med Holtz som enda mänskliga sällskap, med tanke på hur mycket Holtz hatar Angel är det inte konstigt att Connor fått en sån skev vy av vem Angel egentligen är. Att han inte litar på att Angel är ok ens efter en tid tillsammans med honom är heller inte så konstigt. Holtz jagade Angelus länge, han vet förmodligen det mesta om honom så vi kan lita på att han präntat in i Connor att oavsett hur charmig och god Angel verkar vara så är han ond. Holtz klara åsikt är ju att en själ förlåter inte det som Angelus gjort, den åsikten ser vi klart återspeglad i det Connor säger och gör. Även om Connor inser att den Angel han träffar inte är samma som mördade hans "pappas" familj så bryr han sig inte om det.


Men det ursäktar inte hans beteende mot Fred och Gunn, tycker jag, han hade kunnat sticka därifrån bara. Jag förstår heller inte riktigt hans motiv att stanna hos dem, när han "gjort sig av" med Angel.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Off » ons nov 17, 2004 0:31

JRT: Visst är hon snygg men jag älskar Lilah som karaktär. Hade gärna sett att hon varit med mer i serien.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » ons nov 17, 2004 0:41

JRT skrev:Pojkar, pojkar! Hormones on parade here? :)


Inte nödvändigtvis ingenstans hänvisar jag till att jag tycker att de är snygga (vilket jag gör) utan det jag tycker är bra med Lilah är att hon är så härligt ond men ändå sympatisk och sedan är ju Fred så cool i det här avsnittet när hon ger Connor en omgång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » ons nov 17, 2004 0:58

Off skrev:JRT: Visst är hon snygg men jag älskar Lilah som karaktär. Hade gärna sett att hon varit med mer i serien.


Visst är det så. Hon hade gärna fått vara med mer.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tob » ons nov 17, 2004 1:37

Pazuzu skrev:
JRT skrev:När det gäller Connor... Antar att man borde försöka se saken ur hans perspektiv. Han var ju inte i Quortoth ett par veckor - han växte upp där, vet inte om något annat. Förmodligen med Holtz som enda mänskliga sällskap, med tanke på hur mycket Holtz hatar Angel är det inte konstigt att Connor fått en sån skev vy av vem Angel egentligen är. Att han inte litar på att Angel är ok ens efter en tid tillsammans med honom är heller inte så konstigt. Holtz jagade Angelus länge, han vet förmodligen det mesta om honom så vi kan lita på att han präntat in i Connor att oavsett hur charmig och god Angel verkar vara så är han ond. Holtz klara åsikt är ju att en själ förlåter inte det som Angelus gjort, den åsikten ser vi klart återspeglad i det Connor säger och gör. Även om Connor inser att den Angel han träffar inte är samma som mördade hans "pappas" familj så bryr han sig inte om det.


Men det ursäktar inte hans beteende mot Fred och Gunn, tycker jag, han hade kunnat sticka därifrån bara. Jag förstår heller inte riktigt hans motiv att stanna hos dem, när han "gjort sig av" med Angel.


Frågan är ju vart han annars skulle ta vägen? I en värld han knappt vet något om, känns för mig naturligt att han stannar hos Gunn och Fred. Att han ljuger hör väl ihop med det, berättar han vad han har gjort med Angel så skulle varken Gunn eller Fred vilja veta av honom.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Pazuzu » ons nov 17, 2004 1:47

Tob skrev:Frågan är ju vart han annars skulle ta vägen? I en värld han knappt vet något om, känns för mig naturligt att han stannar hos Gunn och Fred. Att han ljuger hör väl ihop med det, berättar han vad han har gjort med Angel så skulle varken Gunn eller Fred vilja veta av honom.


Trots att han är ny i den här världen och inte har någonstans att ta vägen känns det konstigt att han vill bo kvar där, det är trots allt Angels hem och vänner. Connor verkar ju förövrigt inte vara helt tafatt när det gäller att ta reda på sig själv.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Johannah » ons nov 17, 2004 19:22

Det är Justine jag avskyr ja. Lilah har jag inte så mycket emot, hon är en riktigt bra karaktär.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav virve » mån jan 10, 2005 11:22

Ett nästan jättebra avsnitt.

Ska bli väldigt spännande att se hur Wesley utvecklas...

Scenen med Angels "tal" till Connor var jättebra.
Connor är en orm!! men trots det så gillar jag honom...

Fred visar en lite "tuffare" sida, och det gör mig jätteglad! Kunde ibland bli lite, och då menar jag pyttelite, irriterad när hon var så där försynt och sockersöt i tredje säsongen.

Lilah blev högsta hönset! Önskar att man kunde utveckla karaktären Lilah lite. Hon har varit evil bitch, och ingenting annat, lite för länge nu.

Slutscenen med en skituttråkad Cordy var bara jätterolig!
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Zaxx » tis mar 22, 2005 0:46

Såg om det idag...

Fett, riktigt coolt o fett :D Varför skriver jag fett? Jag använder inte ens det uttrycket... aja.. grymt bra iallfall!

Hurra!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tompa » tis apr 12, 2005 19:18

Detta var mer än ren fortsättning än en säsongsstart, but who's complaining.

Snacket tidigare i tråden om Justines tunna blod har med dykningen att göra. När trycket ökar så pressas de röda blodkropparna ihop eller blir färre (är ingen expert. Go C.S.I.! )

Wes håller iaf ställningarna (ursäkta ordvitsen) med Lilah och jobbar samtidigt på med att söka efter Angel vilket om man tänker på det är ganska logiskt. Och Wes blir bara mer och mer min favorit. Spin-off, spin-off!!!

Tre månader var som sagt i minsta laget, ett år minst men då hade vi få genomlida en massa komma i form avsnitt och Angel hade väl sett ut som ett fnöske. Lite stubb kunde dom gett honom. det är ju lätt att raka bort och stör tempot.

Usch så var man i gång med näst sista säsongen. Exakt en dag lyckades jag att hålla mig.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » lör apr 23, 2005 1:08

Bob Dylan skrev:In fourteen months, I've only smiled once
And I didn't do it consciously

Wesley är mörkare än någonsin. Han är en ganska unik karaktär i Buffyverse här; hans beteende är egentligen fullständigt fel för att vara en hjälte. Rätt eller fel har slutat existera för honom och det är, för att låna en fras, bara the mission that matters. Han är skyldig till att allt blev som det blev, han är den ende som kan lösa det, och då ger han fan i vilka regler han kliver på - låsa in tjejer i garderoben och låta dem pissa i en hink, ligga med sin värsta fiende, det är ingenting. Allt är bara medel för att nå målet.

Men samtidigt, hur mörk han än är, finns där små ledtrådar till att den gamle Wes, teaterapan, besserwissern, han som vill bli beundrad, inte är fullständigt borta - bara ganska begraven. Tänker på scenen på hotellet t ex; varför talar han om för dem att han låtit Angel dricka av honom? Det enda skäl jag kan komma på är att han faktiskt fortfarande bryr sig om vad de tycker om honom; han må vara bitter över hur han har behandlats, men inte så mycket att han ger hälften så mycket fan i dem som han låtsas. Han har uppoffrat sig, och det vill han att de vet. Han är mörk - men inte riktigt så mörk som han gärna själv vill tro. Antagligen är det ett sätt att tysta samvetet.

I övrigt är det ett rätt bra avsnitt, med tanke på vilken röra det har att reda upp. Det lyckas sisådär med det. Connor är en idiot i vanlig ordning, och jag gillar verkligen scenen där Fred steker honom. Drömsekvenserna är välgjorda också (även om man undrar hur Angels undermedvetna vet att Gunn odlat skägg), och Lilah är ju... just neat. "Just under it, actually."

Fast Angels lilla tal på slutet känns malplacerat. Hela den där championbiten... han har funderat i tre månader och kommer inte på något bättre?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tompa » sön apr 24, 2005 22:23

Det är klar att Wes vill tillbaka till gänget men han lär knappast komma och fråga utan vill nog att dom ska komma och fråga honom. Iaf kolla hur han har det, höra hans version. Lite stolthet har han nog kvar.
Mest förvånad är jag över att Cordy inte snackat med honom sen det hände. Hon har bara godtagit vad dom andra har sagt och inget mer med det. Rätt illa.

Ett tag så trodde jag att Wes och Connor, lite ironiskt, skulle bilda ett andra gäng. Det hade vart lite grymt.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Gordo » mån apr 25, 2005 10:13

Säsong fyra drar igång med en stenhård Wesley!

Jag tycker att det var ett helt ok öppningsavsnitt, bortsett från slutet. Hela Cordy-som-ett-högre-väsen-aspekten kommer det nog ta ett tag att vänja sig vid. Just nu känns det bara fjantigt.

Gunn och Fred fortsätter att vara jättabra och charmiga tillsammans.
Fred: He's lost the mision bro
Gunn: Well, we're about to loose this whole place and you know you can't say bro
---
Fred: Can I say dog?
That's funny :D


Lilah verkar nästan ha lite äkta känslor, om hon nu kan ha sådana, för Wes. Men hur kommer W&H agera nu när Lilah har tagit över?

Att Wes har hållit Justine fången i sin lägenhet var ett lagomt sjukt inslag. Kändes bra att det var Wes som fick hitta Angel, kanske han kan komma tillbaka på något sätt nu.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » mån maj 02, 2005 20:46

Mycket bra säsongsinledning. Första scenen var ju så underbar.

Spoiler Buffy 5:16 The Body
Fast när man sett The Body så tar man nästan för givet att det är för bra för att vara sant, och bara väntar på att illusionen ska spricka. Vilket den mycket riktigt gör.

Härligt att se Angel komma upp från djupet.

Vill inte se Wesley och Lilah i samma säng. Fast jag kan inte låta bli att tycka synd om Lilah på jobbet, ensam tjej mot en massa testosteronstinna kostymer. Faast...när har en sådan petitess stoppat henne. Nice beheading!

Slutscenen och Cordys ord är helsköna; God, I'm so bored!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav dansdansdans » ons maj 18, 2005 23:54

är det ingen mer som reagerat på att Lilah ser ovanligt sliten ut ??
såg hon inte lite piggare och fräshare ut i förra säsongen?

öhm. cordys fåniga replik + att hon är uppe i himlen.
vad i helskutta är det?? ASTÖNTIGT!
bort bort!!
sen gillar jag inte att de är kära heller. bort med henne!

hehe
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Tob » fre jul 29, 2005 2:02

Wesley har en kvinna i en garderob, bunden och innanför galler med ett koppel i järn. Me Like! Reflekterade inte ens över det när jag såg avsnitten första gången. Men först sexscen med Lilah, ondskans ansikte nummer 1 i serien, sen Justine i garderob.

Gillar verkligen drömscenen i början när "familjen" sitter vid bordet och äter. De andra hallucinationerna som Angel har också är även dem riktigt bra (gjorda). Fred och Gunn försöker driva vidare Angels investigation, tillsammans med Connor, tjost, åt hans roll i avsnittet. Sen grillar Fred honom och det hela känns betydligt bättre. Angels monolog till Connor var till en början riktigt skaplig, gillade tonen i den, men pratet om Champions kunde han utlämnat.

Cordy scenen i slutet kunde dem gått skippat, tycker den lämnar en bitter eftersmak.

Försbaskat bra säsongsöppnare.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav xAMNESIAx » lör aug 20, 2005 11:34

Detta är bra, riktigt bra. Jag var nästan övertygad om att det skulle bli W&H som fiskade upp Angel. Nu var dom visserligen Angel på spåren, Wes han bara det före. På tal om Wes, kan man ge honom mer komplimanger? Hans transformering under S3 hara varit fenomenal. Jag minns att jag läste på forumet att S3 skulle vara "Wesleys säsong", jag fattade inte ett skit. Det gör jag nu. Hoppas bara att hans framtid ser lika ljus (mörk?) ut som i S3.

Jag var riktigt taggad över Angel och Connors konfrontation. Att Angel inte skulle döda honom var en självklarhet, vilket gjorde scenen lite mindre spännande. Men den är fortfarande riktigt bra. Angel är bara så Angel. Jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på hans och Buffys förhållande. Alla gånger då Angel varit tvungen att vända andra kinden till. Skitsnack från Buffy som borde fått Angel att koka, men istället så behåller han lugnet. Situationen är inte desamma nu med Connor, men han gör det bara så bra. Han borde vara rasande, men istället så är han Angel. Imponerande.

Connor, han fick vara med i introt nu. Allt skit jag skrev om honom tidigare var kanske fel, han fyller en viktig funktion i serien och tillför mer alternativ för författarna och defenitivt mer spänning. Vet inte riktigt vad dom ska ta sig till med honom nu. Min gissning är att W&H med Lilah i spetesen fångar upp honom. Kan bli riktigt intressant.

Det som drar ner avsnittet är en sak, den jävulskt fåniga scenen med Cordy. Jag är nästan arg. Nej, jag är arg.

xAMNESIAx skrev:Dessutom så stör jag mig så fruktansvärt mycket på hennes (Cordy) bekymmerslösa attityd, speciellt i alvarliga situationer. Situationer som sakta byggs upp (oftast av Angel och Wes) som sedan trivialiseras av henne. Det kanske var lustigt i Buffy S1, men här stör mig extremt mycket i Angel som är en betydligt mörkare och seriösare serie.


Detta skrev jag i Sleep Tight tråden i S3. Det är bara så sant att jag var tvungen att citera det (skäms på mig). Avsnittet, ända fram till sista scenen har en underbar känsla av mörker. Men, som en blixt från klar himmel kommer den ack så lustiga Cordy med tillbehörande fånig story och likt magi trollar bort den underbara stämmingen. I och med att det är sista scenen så lämnar den en bitter smak i munnen, som faktiskt förstör avsittet lite.

Och...en sak till. Sa Angel att han var instängd i helvetes dimentionen i 100 år? Är det första gången vi får veta hur lång tid han upplevde det som?

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav JRT » lör aug 20, 2005 13:39

xAMNESIAx skrev:Och...en sak till. Sa Angel att han var instängd i helvetes dimentionen i 100 år? Är det första gången vi får veta hur lång tid han upplevde det som?


Ja, det är det. Den enda riktlinjen vi fått förut är det lilla som sägs om helvetesdimensioner i Buffy säsong tre, främst då i Beauty & the Beasts där Buffy konstaterar:

So he would've been down there for hundreds of years.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav xAMNESIAx » lör aug 20, 2005 17:57

Så från hans perspektiv så är han 350 år gammal istället för 250. :eek:
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav latarmig » lör aug 20, 2005 18:47

Det stämmer, man måste räkna med hans extra hundra år (på samma sätt som människor man inte sett på år och dag ändå blivit äldre under frånvaron).

Jag undrar hur han hade det i den dimensionen. Den verkar ha varit betydligt värre än någonting annat vi har stött på i buffyverse. Att, som Fred gör, kalla Pylea för en helvetesdimension, verkar överdrivet. Det var säkert inte ett trevligt ställe för henne, och inte heller för Lorne, men på det hela taget verkar det inte ha varit värre än det är eller har varit på jorden (hela hell on earth-tanken tar tyvärr bort alla nyanser och smetar ut olika existensmöjligheter till en grå vardag av igenkännande, det vill säga det är likadant - lika jävligt - överallt).

När det gäller Quortoth så verkar inte den heller, trots Sahjans försäkringar om att det är den värsta platsen i universum, ha varit särskilt extrem. En vuxen människa med en nyfödd att ta hand om kan överleva där. De blev inte infångade, torterade, eller någonting annat av samma magnitud under de 17, 18 år de var borta. Istället verkar det ha varit ett ställe befolkat av varelser som kunde döda och dödas, och till och med en ung pojke kunde jaga och sätta skräck i dem. Det är inte så jag föreställer mig ett traditionellt helvete.

BtVS "Beauty and the Beast" (3x04)
Angels helvetesdimension verkar ha varit sju resor värre. Han blev torterad under hela sin vistelse där till den milda grad att han förlorade nästan all likhet med sitt forna jag. Med tanke på vilka umbäranden, faror och monster, Angel klarar av dagligen på jorden så måste det han ställdes mot i helvetet ha varit krafter med en potens han aldrig tidigare eller senare mött. Krafter som klarade att hålla honom nere år efter år.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav xAMNESIAx » sön aug 21, 2005 11:02

Om jag inte minns helt fel så kallade Sahjhan Quortoth för "The darkest of the dark worlds". Jag vet inte, men jag tolkade inte det som en helvetes dimension. Säkert ett otreviligt ställe, men knappast något helvete. Angel däremot var säkerligen i någon sorts helvetes dimension. Som latarmig sa, så var Angels tillstånd vid hans återkomst bevis på det.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav eriked » lör maj 20, 2006 14:47

Såg om avsnittet igår! Tycker avsnittet är lite segt stundtals. Tänker nog mest på Connor/Fred/Gunn-delarna. De är iof viktiga men de är lite sega. Men avsnittet är riktigt bra i Angel/Connor-delarna. Ingen nyhet kanske men DB har gått och blivit en riktigt bra skådespelare. Han var t.ex. inte helt klockren i s1 men nu...
I love you, Connor. Now get out of my house.
Riktigt bra i wolfram-scenerna
LILAH: Just under it, actually. Mr. Suvarta didn't think Linwood's corner of the sky was sunny enough. You're all reporting to me now. Get out. Gavin. (indicates the severed head) Please - remove that.
och Wesley är riktigt bra...

Hmm när jag läser igenom detta så ser jag att jag nog borde ha röstat högre en vad jag gjorde (7)[/quote]

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron