2x01 Judgement

Diskutera Säsong 2

Hur bedömer du Judgement?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
7
23%
6
10
32%
7
6
19%
8
7
23%
9
1
3%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 31

Inläggav JRT » tis jan 25, 2005 21:48

Eller samma klädesaffär! "Black Robes R Us"
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Lipton » tis jan 25, 2005 21:50

Ja kusiner är de nog i allafall.

Sen var det ju med några sånna här demoner, som smittade Buffy med en "aspect" så att hon kunde höra tankar, på den här baren. De utan mun.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » lör feb 12, 2005 15:45

Ewwww.

KARAOKE?

MANILOW?

Trodde Angels själ skulle hålla honom ifrån sådant? Inget Angelus gjorde på 150 år kommer i närheten av detta i ondska.

Kul att se att Faith inte är helt ute ur serien dock. Storyn känns lite S1, även om jag antar att det där "champion"snacket är något som återkommer? Och som sagt, det är ju ett öppningsavsnitt och följaktligen bara att förvänta sig att det inte håller någon jättehög klass.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav CheeseGuy » lör feb 12, 2005 16:26

A bear skrev:Och som sagt, det är ju ett öppningsavsnitt och följaktligen bara att förvänta sig att det inte håller någon jättehög klass.


Det är det sämsta öppningsavsnittet i Buffyverse, och kanske även det sämsta avsnittet den här säsongen. Nästa avsnitt är desto bättre.

Det är f.ö. inte sista gången Manilow nämns...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tinwiel » tor feb 17, 2005 18:53

Ok, nu har jag påbörjat ett omseende av säsong 2, och det här avsnittet var lika medelmåttigt som jag kom ihåg att det var. Det som var bäst var dock Angel och Mandy, och såklart Faith. Eftersom jag också sjunger som en kratta kan jag definitivt relatera till Angels uppträdande, och det var *så* roligt! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Buffybot Wannabe » tor feb 24, 2005 1:56

Angel sjunger Mandy - hur kul du vill
Angel på häst - hur kul du vill
Faith i bur - hur kul skulle inte vi kunna ha då... jag och vackra Eliza.


Hade först tänkt vänta lite med att se säsong 2 efter att sett sista av säsong 1 i söndags. Det höll i ett par dar, sen tog jag mitt förnuft till fånga.

Storyn med den gravida känns ju lite fjölig, men annars gillar jag detta avsnittet. Lite mer Gunn, Lorne kommer in i bilden, Faith dyker upp lite snabbt, Darla är med, blir spännande att se vad som händer med henne i de andra avsnitten.

Och OMG, det här hör inte hemma här men jag dödade just en nyckelpiga och de borde la inte finnas i februari???

Back on topic, verkar bli en grymt spännande och bra säsong!

Oh, detta måste vara det snyggaste avsnitt Christian Kane gjort. Det var inte mycket Lindsey, men det var nåt i CK's blick som gjorde att jag skrek rakt ut. Baff, kan bli en farlig säsong om han fortsätter vara så här snygg!


Edit: Nu är jag ju farlig... 666 inlägg... wow...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Gordo » tor feb 24, 2005 9:51

Buffybot Wannabe skrev:Edit: Nu är jag ju farlig... 666 inlägg... wow...


Number of the Beast
:twisted: :twisted:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » fre mar 04, 2005 14:07

Så har jag sett det första avsnitt på säs 2 av Angel. Det var en mycket bra början på en säsong. Jag skrattade högt när det gröna monstret i första scenen tog fram en mic och började SJUNGA. När de stormade in på gymet tänkte jag "Wow, mr Billowy Coat Angel is back". Citatet "No reflection? I'll fix that" var ju helskönt. Tyckte lite synd om Angel när han trodde att han hjälpt tjejen men så hade han förstört allt för henne istället. Gillar Wesleys replik om hur de skulle kunna veta att en blodtörstig mördare helt plötsligt skulle kunna bli god och...eeeh. Verkar vara tur att Angel inte var med i OMWF, den sången var inte det vackraste jag hört. Skumt att värden (gröna monstret) kunde läsa något från honom, han verkade ju så spänd och sluten att det enda som läckte ut borde ha varit "vill härifrån nu!"

Lustigt med en gammal riddartävling, man kan verkligen se att det var ett tag sedan Angel red sist, och att han då antagligen mest red barbacka för att fort ta sig från en tjej till en annan. Så ruskigt kallt när domarna sa "your life is forfeit" - ditt liv är förverkat.

Gulligt när Angel var och besökte Faith i fängelset och de utbytte hemska upplevelser med varandra.

Och sedan ännu mer "änglasång" på slutet. Där ser man att DB antagligen är mer av en lustigkurre än vad Angel är.

Nu ska jag se vad ni andra har tyckt. Ville skriva in mina egna tankar först, innan de blandades upp med andras åsikter.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Illyria » fre mar 04, 2005 16:53

Oh, Mandy vad Angel inte kan sjunga, men underhållande blir det och det lyfter avsnittet en del. Och vilket fint hotell som skymtade förbi, annars är avsnittet sådär, fungerar väl okej som säsongsöppnare men inte mer även om "fallet" i sig är rätt bra. Det blir något cheesy mot slutet dock med "jag tog saker för givet, nu ska vi sluta med det" och Cordy borde trappa ner ännu mer. 6/10
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tompa » sön mar 20, 2005 16:18

Helt okej avsnitt, inte så mycket att lägga till vad som redan har sagts. Kul dock att Darla och Faith kom med från starten så att säsongerna verkligen sitter ihop. Ofta som trådar försvinner men i Buffyverse har dom allt som oftast koll.

Kul när Dennis "ger" boken till Wesley.

Outtaken i slutet är underbar också, verkar som om DB höll tillbaka sin sångförmåga för humorns skull ;)
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Gordo » sön apr 17, 2005 21:38

gaspode är med i Angel. Vad knäppt det blir när man ser en karaktär i en avatar innan man ser den i själva serien.

First I was afraid, I was petrified... :) Lysande inledning på avsnittet, demon-karaoke! Fick mig ett gott skratt när Angel sjöng.
There's only one way /.../ Oh Mandy...


Avsnittet som helhet. En okej start, inte mer men avsnittet gav absolut mersmak. Jättekul att Gunn är med, tyckte om honom mycket i s.1. Ett stort plus också för Darla och Faith.

Ska bli riktigt spännande att se hur Darla-storyn utvecklar sig.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » ons apr 20, 2005 13:59

Har blivit bortskämd med bra Angel avsnitt på senaste tiden. Judgement håller inte samma klass som de sista avsnitten i S1, men det kan man inte vänta sig heller. Tycker att Judgement fungerar bra som öppnings avsnitt. Angel sjunger är nästa lika kul som när han dansar. Faith scenen i slutet är helt underbar, en av de bästa Angel/Faith scenerna någonsin.
Och att Angel råkar döda en demon som var god tycker jag är bra att dom tar upp. Med tanke på hur många "goda" demoner man har sett i Angel och Buffy så var det på tiden att en olycka skulle hända.
Scenen med riddaren känns väldigt felplacerad och fånig, men jag antar att man får ta sådant när man har en serie med ett lågt budget tak.
Helt OK avsnitt.

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » tis jun 28, 2005 22:10

Detta var nästan lika tamt som jag mindes det som. Själva grundstoryn känns ointressant och trist, som tur är innehåller avsnitten en hel del bra scener. Bra att Angel dödar en god demon, det gav honom säkerligen en tankeställare, Gunn är med på ett hörn och även om han inte tillför så mycket så är är det ändå underhållande, han passar bra i gänget. Givetvis kan man se avsnittet som en introducering till Lorne, och det funkar, man gör det med humor och Barry Manilow. Sen såg jag nu att Angel och den gravida kvinnan var förbi hotellet. Scenerna på W&H med Darla känns stabila också. Rätt mycket bra saker i avsnittet, men en klen stomme, och det blir tamt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Gordo » tor jan 05, 2006 22:19

Make with the chinmusic until he canaries :D
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav MTL » sön jan 29, 2006 21:03

Så roligt som jag hade igår åt Angels sång har jag inte haft på länge...
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav latarmig » mån feb 06, 2006 21:57

När värden har hört Angel sjunga Mandy tar han ifrån honom micken och säger till publiken:

Host: Hey, how about that. A performer. Why don’t
we just call him Angel, the vampire with soul.

Det är en så vacker omskrivning av vad Angel är. I vanliga fall talas det alltid om honom som "the vampire with a soul". Att värden tar bort detta enda lilla ord "a" skänker en helt ny mening åt frasen. Värdens beskrivning av Angels kraxande som själfullt (att sånginsatsen gör Angel till en soulsångare) må vara en överdrift av stora mått, men det må samtidigt vara honom förlåtet.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Isabella » tis mar 28, 2006 20:29

Ett helt okej avsnitt. Angel sjunger ju lika bra som han dansar! :P
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Tam » sön apr 16, 2006 21:42

5x22
Lorne introduceras här med att sjunga I will survive. Det var bara det.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Ai » sön apr 16, 2006 21:45

Tam skrev:5x22
Lorne introduceras här med att sjunga I will survive. Det var bara det.


Wow! Det har jag inte ens tänkt på! :eek:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » sön apr 16, 2006 22:04

Ai skrev:
Tam skrev:5x22
Lorne introduceras här med att sjunga I will survive. Det var bara det.


Wow! Det har jag inte ens tänkt på! :eek:


I second that :eek:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tea » mån maj 22, 2006 15:56

tilltalade inte mej alls det här avsnittet!

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav latarmig » mån maj 22, 2006 18:10

När du började titta sa jag självsäkert att du säkert skulle gilla serien eftersom ingen, mig veterligen, som gillar BtVS har ungått att också tycka om AtS. Men frågan är om inte du är det efterlängtade undantaget som bekräftar regeln. Stå på dig. Det är härligt med någon som inte bara köper allt, bara för att det är signerat Joss Whedon. Serierna är dessutom så olika att det är konstigt att så många faller för båda.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör jul 14, 2007 19:31

Det här avsnittet är verkligen inget speciellt. Den har en del toppar dock: Mandy, en demon som tänker sjunga Achy Breaky Heart, FAITH! Jag hade faktiskt glömt bort att Faith var med i detta avsnitt och jag gick från halvliggande i soffan till att sätta mig käpprätt upp. Nice att ha glömt bort en sån sak! (spoiler resten av serien) Efter Sanctuary satt jag och tänkte på nästa gång Faith skulle dyka upp och drog slutsatsen att det inte var förrän S4. Så detta var muy kul.

Själva historien engagerar dock inte alls. Jag bryr mig inte ett dugg om den gravida kvinnan och hela den grejen var en avsnittsdödare eftersom jag, så snart hon var med, spejsade ut och nästan fick väcka mig själv.

Men som sagt, finns en del jäkligt bra saker i detta avsnitt ("That man will do anything to save a life." :D) så ett eller två snäpp upp för det:
5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tor dec 10, 2009 18:04

Jag gillar det här avsnittet, men det är ganska tråkigt stundtals också. Den gravida kvinnan t.ex. tycker jag är väldigt jobbig, jag hatar karaktärer som nästan bara klagar. Hon har väl sina anledningar och bla bla, men jag stör mig verkligen på henne.

Jag är inget stort fan av Lorne direkt, men det är ändå väldigt kul att se honom!

Scenen då Gunn och hans gäng närmar sig mannen som står vid en bil och skriker "Just take the car!" när han ser dem och springer i väg tycker jag är sjukt rolig av någon anledning. :D

Att Darla är med redan här glömmer jag alltid bort och även att Angel besöker Faith. Jag gillar båda de scenerna i alla fall.

Angel som sjunger är självklart en annan höjdpunkt. Stackare.

Favoritcitat:
Angel: There are three things I don't do: Tan, date - and sing in public.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tor okt 21, 2010 21:13

Gillar allt i avsnittet utom den gravida kvinnan och den fula apdemonen i baren. Öppning scenen med Lorne är rysligt bra och samma gäller stunden då Angel små pratar med Faith.
Spoiler: Hela serienVarför kunde hon inte bli en regulär i typ säsong 3 och framåt. Den här scenen på slutet får mig att inse att hon skulle vara perfekt i team angel eftersom hon och Angel har en del gemensamt på redemption biten.
5/10.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav WillowGirl » lör jan 08, 2011 1:49

Haha ååh, Angel som sjunger Mandy. Fantastiskt ju, fick mig knappast att gilla honom mindre - tvärtom! :extas:
Och striden på hästryggen, jisses vad tufft det var ^^
Och Faith... fint att se henne igen.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron