Vem sjunger bäst i OMWF?

Här pratar vi mest om Säsong 6

Vem sjunger finast/vackrast i OMWF?

Giles
43
36%
Tara
40
33%
Buffy
4
3%
Sweet
11
9%
Dawn
0
Inga röster
Xander
0
Inga röster
Anya
2
2%
Willow
0
Inga röster
Spike
20
17%
 
Antal röster : 120

Inläggav noike » fre dec 24, 2004 15:02

Tinkerbelle skrev:Jag visste inte ens att noike hade en själ :twisted:


(Shhhhh! Don't tell any one. It's in the cookie jar.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinkerbelle » fre dec 24, 2004 15:15

Oops,sorry..
jag ska inte berätta för någon att din själ finns i kakburken!
your secret is safe with me..
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Pazuzu » fre dec 24, 2004 20:38

Självklart är det Giles, ingen tvekan om det. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav sharatec » fre dec 24, 2004 23:02

Trots att jag är legitimerad Spiketrånare får jag rösta på Giles här, med Tara tätt efter - jag är väldigt förtjust i ASHs röst. Minst bra är nog Wiilow, jo.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Mudbath » lör dec 25, 2004 3:57

Giles fick det bli.. men jag diggar även Sweet stenhårt! :)
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Zaxx » lör dec 25, 2004 12:51

Giles sjunger nog bäst ändå... men jag är bäst igentligen...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » sön dec 26, 2004 6:33

Spike sjunger tuffast och bäst! Och Ghost of the Robot är (var) bäst dom med!

Tänkte det skulle vara kul att att skriva så när jag nu satt här mitt i natten.
Apropå GotR: Hur roligt är det inte att Dangerous handlar om Michelle "Dawn" Trachtenberg? Kanske är det bara ett rykte men ändå.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav CiX » mån dec 27, 2004 16:21

bara jag som inte har smak, valde mellan Anya, Buffy o Xander...
CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav latarmig » mån dec 27, 2004 16:46

1. Giles (underbar röst och kan utnyttja den).
2. Tara (följer Giles i hälarna).
3. Buffy (riktigt bra, blev lite besviken när jag hörde att hon använt hjälpmedel dock).
4. Sweet (överreklamerad, för att vara utvald som sångare i avsnittet så är han inte märkvärdig, men visst kan han sjunga).
5. Anya (nu är vi nere på gladamatörstadiet).
6. Xander (inte mycket till röst och jag är förvånad att han klarade sin del av "I'll Never Tell" så bra, den låten är rätt svår såväl melodiskt som rytmiskt).
7. Dawn (hon dansar betydligt bättre än hon sjunger).
8. Spike (mer attityd än sång).
9. Willow (hade hon varit med i AtS så hade hon räknats till de bättre - det är nog ingen tillfällighet att det inte finns någon musikal i AtS - men i det här sällskapet där de flesta sjunger ovanligt bra, räcker hon inte alls till och hennes oförmåga att hitta rätt ton går inte att dölja).
Senast redigerad av latarmig mån dec 27, 2004 17:05, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Yog-Sothoth » mån dec 27, 2004 16:57

latarmig skrev:3. Buffy (riktigt bra, blev lite besviken när jag hörde att hon använt hjälpmedel dock)

Syftar du på de uppenbara autotune-korrigeringarna i Something to sing about (vet inte om jag kommer ihåg titeln korrekt)? Det är det enda jag har lagt märke till i Buffys sång de gånger jag har sett avsnittet...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav latarmig » mån dec 27, 2004 17:15

Det stämmer, det var auto-tune jag syftade på. Jag trodde först att hon sjöng utan hjälp och gillade hennes röst skarpt. I någon tråd här påpekades det sedan att hon hade haft hjälp. Det är fortfarande svårt att tro att det går att göra så stora förändringar med auto-tune så min slutsats är att hon har en riktigt bra röst, men att hon någon gång ibland har svårt att hitta, eller hålla, tonen.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Yog-Sothoth » mån dec 27, 2004 18:28

latarmig skrev:Det stämmer, det var auto-tune jag syftade på. Jag trodde först att hon sjöng utan hjälp och gillade hennes röst skarpt. I någon tråd här påpekades det sedan att hon hade haft hjälp. Det är fortfarande svårt att tro att det går att göra så stora förändringar med auto-tune så min slutsats är att hon har en riktigt bra röst, men att hon någon gång ibland har svårt att hitta, eller hålla, tonen.

En avslöjande faktor är att en ton hoppar till en annan utan någon slide mellan, dvs en svagare version av "Cher-effekten".

Det är dock fånigt att påstå att endast SMG's sång är modifierad. Autotuning är garanterat använt på samtligas sånger; det finns ingen producent idag som inte använder den till viss grad.

Möjligtvis kan de ha mixat lite slappt så att några toner låter lite mekaniska eller så sjöng hon lite falskt på just det stället. Jag tycker dock att hon sjunger bättre än vissa andra i avsnittet, särskilt Spike.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav sprite » sön jan 02, 2005 13:39

Spike och Giles på en delad första plats. Sedan Tara.

Tycker för övrigt att Sarah är väldigt duktig på memiken.
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Binchy » mån jan 10, 2005 21:15

Tara givetvis på första plats, men en nanosekund sendare kommer Giles och Spike, och sedan resten. Willow är ju mest osäker på sig själv, hon sjunger ju inte dåligt, då är ju Dawn tunna röst värre (Stina Nordenstam, anyone). Åh vad det är roligt att sjunga med, givetvis då lägenheten är garanterat tom. Jag var med i skolkören både i högstadiet och i gymnasiet, men skulle nog inte våga sjunga ensam inför folk.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 10, 2005 22:12

Binchy skrev:Tara givetvis på första plats, men en nanosekund sendare kommer Giles och Spike, och sedan resten. Willow är ju mest osäker på sig själv, hon sjunger ju inte dåligt, då är ju Dawn tunna röst värre (Stina Nordenstam, anyone). Åh vad det är roligt att sjunga med, givetvis då lägenheten är garanterat tom. Jag var med i skolkören både i högstadiet och i gymnasiet, men skulle nog inte våga sjunga ensam inför folk.

Jag håller med om Tara. Hon och Giles är de jag tycker har genuin talang även om både JM och SMG har fina sångröster. Det är lite charmigt att de sjunger lite falskt allihop, det får det hela att kännas lite mer äkta (förutom Anyas sång, det skär i skallen).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Samoht » tis apr 12, 2005 12:22

Meh, går ju inte att läsa titlar och textrader utan att man sjunger dem för istället för läser dem. :D

Topp tre för min del är:

1. Tara
2. Sweet
3. Giles
"World is what it is. We fight, we die. Wishing doesn't change that."
Användarvisningsbild
Samoht
Minion
 
Inlägg: 186
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Hellmouth

Inläggav Gordo » tis apr 12, 2005 13:08

Jag tycker bäst om Giles röst, han sjunger riktigt bra. Annars är jag riktigt förtjust i Anyas. Hon kanske inte har den starkaste rösten men hon låter så engagerad när hon sjunger att det inte gör så mycket.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Re: Vem sjunger bäst i OMWF?

Inläggav Anna_Denise » fre jun 03, 2005 20:24

Mr_Jack skrev:jag är säker på att det inte finns en sån här tråd, jag hittar verkligen ingen iallafall, om det finns så får ni länka och skälla på mej.

tara är ju lätt bäst, direkt efter kommer giles... sist kommer willow.


Jag håller definitivt med...Spike är ju såklart efter Giles.
Dawn hade tydligen nån sjukdom sak under inspelningen av OMWF :?
Willow sjöng ju istort sett ingenting så det är lite svårt att avgöra.

tara sjunger ju klart bättre än Giles :!:
Anna_Denise
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 jun 2005

Re: Vem sjunger bäst i OMWF?

Inläggav Anna_Denise » fre jun 03, 2005 20:25

Mr_Jack skrev:jag är säker på att det inte finns en sån här tråd, jag hittar verkligen ingen iallafall, om det finns så får ni länka och skälla på mej.

tara är ju lätt bäst, direkt efter kommer giles... sist kommer willow.


Jag håller definitivt med...Spike är ju såklart efter Giles.
Dawn hade tydligen nån sjukdom sak under inspelningen av OMWF :?
Willow sjöng ju istort sett ingenting så det är lite svårt att avgöra.

tara sjunger ju klart bättre än Giles :!:
Anna_Denise
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 jun 2005

Inläggav Binchy » fre jun 03, 2005 20:39

Väkommen, Anna_Denise!

Här finns presentationstrådar, där du kan berätta vem du är, och kolla vilka vi är. :)

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1409

I F.A.Q-avdelningen finns postningsregler och annan intressant info.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » fre jun 03, 2005 23:57

Binchy skrev:och annan intressant info.


Det var ju också en tolkning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » lör jun 04, 2005 8:18

noike skrev:
Binchy skrev:och annan intressant info.


Det var ju också en tolkning.


Hur ska man annars tolka det? :?

Nedanstående tråd är ju späckad med intressant info.

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=350
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav The Buffster » lör jun 04, 2005 14:13

Spike sjunger enligt mig bäst, får alltid gåshud när jag hör Rest in Peace.
Sen kommer nog Giles som har en helt underbar röst, sen Tara som
också sjunger helt fantastiskt. Egentligen så tycker jag nog att alla
sjunger bra, och att alla låtar är fantastiska! OMWF är ju trots allt seriens
allra bästa avsnitt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Spuffy » fre aug 26, 2005 19:52

Huga, svårt att säga vem som egentligen sjunger bäst, gillar hela högen.. Och alla låtarna är helt underbara, oavsett hur bra sången är egentligen.
Trots min stora Spike-passion så tycker jag nog ändå att Giles/ASH har bästa rösten. Även om jag faktiskt tror att han hade kunnat prestera ännu bättre, tycker mig skymta ännu mer kraft i rösten där någonstans, som tyvärr inte kommer fram riktigt. Fast kanske är det meningen att han ska låta lite halvmesig ibland??

Amber har också väldigt vacker röst, men gillar som sagt allihop och är jätteimponerad av att de låter så bra - amatörer som de ändå är.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav The Buffster » lör aug 27, 2005 2:02

Spuffy skrev:Trots min stora Spike-passion så tycker jag nog ändå att Giles/ASH har bästa rösten.


WTF Alma din svikare !?!!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » lör aug 27, 2005 2:06

The Buffster skrev:
Spuffy skrev:Trots min stora Spike-passion så tycker jag nog ändå att Giles/ASH har bästa rösten.

WTF Alma din svikare !?!!


Folk som kan se sakligt på sina besattheter och bortse från dem när de inte stämmer överrens med verkligheten applåderas ljudligt. Go! Alma, go!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » sön aug 28, 2005 11:47

noike skrev:Folk som kan se sakligt på sina besattheter och bortse från dem när de inte stämmer överrens med verkligheten applåderas ljudligt. Go! Alma, go!

Visst, håller helt med dig, nu råkar jag bara tycka att James faktiskt sjunger bäst och jag trodde att Alma också gjorde det. Dessutom var jag inte helt nykter när jag skrev inlägget, så att kalla henne svikare var kanske inte helt bra :)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Spuffy » sön aug 28, 2005 12:22

noike skrev:
The Buffster skrev:WTF Alma din svikare !?!!


Folk som kan se sakligt på sina besattheter och bortse från dem när de inte stämmer överrens med verkligheten applåderas ljudligt. Go! Alma, go!


Tack tack (bugar och bockar)! Men Buffster, honey, vi får minsann ta och diskutera deras röster i veckan över en fika, eller vad säger du!? Fast jag måste nog tillägga här att jag fullkomligt Älskar James' röst också, och var på vippen att rösta på honom, tills en bit av Standing vägde över. Varje gång jag lyssnar på Rest In Peace så ändrar jag mig dock, tills jag hör Standing igen. Hm, vilket nog innebär att jag inte direkt kan säga vem som är bäst. Äsch, det här resonemanget ledde ingenstans. Slutsats: Jag tycker att både ASH och James har helt underbara röster, framför allt just i OMWF, även om bådas respektive skivor också är bra...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav The Buffster » sön aug 28, 2005 12:40

Spuffy skrev:Men Buffster, honey, vi får minsann ta och diskutera deras röster i veckan över en fika, eller vad säger du!?

Fika blir det definitivt, jag måste ju övertyga dig om att James faktiskt sjunger bäst, jag menar om man lyssnar på Rest in Peace så finns inget annat. Tar med Mad Brilliant också för om Dangerous inte kan övertyga dig så vet jag inte vad som kan. Fast nu ska man ju inte missförstå mig, ASH sjunger också helt fantastiskt och Amber likaså.

Sen måste vi fila på listan också, jag känner mer och mer att Adrian Greiner ska flyttas upp, men det återstår att se. Kanske du vill byta ut James mot ASH på första platsen :P

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » sön aug 28, 2005 13:07

Alltså jag kan förstå att man gillar _hur_ JM sjunger men rent objektivt måste man ändå kunna säga att han inte är särskilt bra på att sjunga.

Yes? No?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron