3x02 That Vision Thing

Säsong 3-debatter

Betygsätt That Vision Thing

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
9%
6
1
5%
7
5
23%
8
11
50%
9
3
14%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 22

3x02 That Vision Thing

Inläggav pfant » sön nov 02, 2003 20:27

Det här avsnittet gillade jag. Gruppdynamiken känns lite förändrad från säsong 2, till det bättre. Även om den var lite fånig så gillade jag scenen med Angel och demonvakten, lite humor är aldrig fel.

Varför får jag känslan av att det inte alls var bra att frita den där snubben, och vad är det Darla har i magen? Varför sitter jag här och skriver när jag kunde se nästa avsnitt???
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön nov 02, 2003 20:38

Varför får jag känslan av att det inte alls var bra att frita den där snubben

Kanske för att han var så evil att TPTB plågade honom för evigt i en brinnande bur? :)

Skip är grym :D
"I commute, it's not so bad"
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav pfant » sön nov 02, 2003 20:58

Nja, kanske därför ;)

Men jag tror mer att det hade med blicken att göra, det var lite Christer Petterson över de ögonen. It's evil I tell you!
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön nov 02, 2003 21:10

Vem älskar inte Skip :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån nov 03, 2003 14:34

pfant: "...det var lite Christer Petterson över de ögonen. It's evil I tell you!"

LOL! :D Roligast på länge! Grymt bra avsnitt förresten, jag tycker så synd om Cordy här. Ett av säsongens bästa. Betyg: 8


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån nov 03, 2003 21:48

pfant: angående Darlas mage -- resultatet av ett dåligt skämt från Tim Minear och Joss Whedons elaka hjärna.

Bra avsnitt i övrigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav jonas. » mån jun 14, 2004 1:38

ska darla få femlingar? eller e det någon liten demon unge?? magen är ju stor som en luftballong :?
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav malavel » tis jun 15, 2004 16:11

Ok avsnitt. Skip och Angels terminering av hjärnsnubben var extra bra. Betyg 6.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tis jun 29, 2004 10:23

Älskade detta avsnittet och säsongen verkar lovande. Gruppdynamiken är som sagt suverän och liksom som det förra avsnittet så känns stämningen mellan Cordy & Angel helt rätt, han stöttar henne och hon vill göra allt hon kan för att hjälpa honom. Scenen i köket gillade jag rejält.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Matt » tis jun 29, 2004 12:07

malavel skrev:Ok avsnitt. Skip och Angels terminering av hjärnsnubben var extra bra. Betyg 6.


Håller med för en gångs skull. :)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav malavel » tis jun 29, 2004 12:36

Matt skrev:
malavel skrev:Ok avsnitt. Skip och Angels terminering av hjärnsnubben var extra bra. Betyg 6.


Håller med för en gångs skull. :)

Wow, det måste antecknas! :)
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » fre aug 27, 2004 17:03

Såg om avsnittet precis, och jag måste understryka hur bra de sminkar skådisarna. Detta var ett avsnitt med extra mkt skador, bubblor, blåsor, dräkter.

Skip är ju skitcool men sina "ansikten" på sig.

Cordys sår o äckelskap ser vidrigt ut, bra jobb där.

Sista scenen med Angel som kanstar armeringsjärn i huvudet på "hjärnmannen" är grymt :)

Spoiler framåt:
Ett litet minus är hur de får oss att tro att det är ngn slags drake eller demon i magen på Darla i slutet. Vi vet ju att det är en vanlig liten unge ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » fre aug 27, 2004 17:16

Zaxx skrev:Såg om avsnittet precis, och jag måste understryka hur bra de sminkar skådisarna.


De gör verkligen ett bra jobb!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Koala » ons sep 22, 2004 22:51

Detta avsnitt var riktigt bra. Cordy's megaacne var bara vidrig dock..

men allmänt tungt avsnitt. Vakten vid eldfängelset dominerade! Hoppas vi får se mer av honom..

En stark 8a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Off » ons sep 22, 2004 23:29

Skip är nog den roligaste karaktären som fått så lite tv-tid som han fick.

edit: Blev inte så bra den meningen men ja ni förstår
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Koala » tor sep 23, 2004 10:46

Off, håller med.. Du har blivit Watcher, grattis!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » lör okt 23, 2004 20:10

Borde inte fången vara lite brännskadad efter att ha varit i eld-buren, eller var det bara "psykisk eld" (om ni förstår vad jag menar)? Hoppas att frigivningen av honom följs upp på något sätt, för it can't be good.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » lör okt 23, 2004 20:15

Det var magisk eld i varje fall, eftersom Skip höll honom brinnande. Skip, åh, denne Skip. Jag saknar honom.

Men personen kanske var oskyldig och... Nej, att vara Wolfram & Hart-klient inte bara pekar uten skriver det i klartext att det inte är bra att den här personen är fri.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Johannah » tis nov 09, 2004 3:25

Skip var otroligt bra. Ser fram emot att få se mer av killen som Angel räddade. För jag har en känsla av att man kommer att få göra det...
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav CheeseGuy » lör nov 27, 2004 21:28

Ett väldigt bra avsnitt, som trots att det är ganska obehagligt också känns väldigt trevligt/mysigt, p.g.a. gruppdynamiken. Och Skip äger!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav JRT » sön jan 23, 2005 2:45

Avrättandet av hjärnsnubben påminner mig om repliken "I am pretty good at putting these through heads though" från s1 "She". Det var förvisso en kofot och inte ett armeringsjärn, men ändå.

Ett bra avsnitt rätt igenom. Både humor, action och en del allvarliga scener, allt fungerar bra.

ANGEL: Isn't that what you want?
CORDELIA: Yes! No. Well, no. Sure I hate looking and feeling like this, but - if I lose the visions, I wouldn't be able to help you anymore. You wouldn't need me.
ANGEL: That's not why I need you. *You're* important. And the visions are just after market extras like Hurst shift or Krager wheels.
CORDELIA: Did you just compare me to a car?
ANGEL: It was a very nice car.


CORDELIA: Am I a bad person? Am I just a horrible person? Because I know I can be snippy sometimes.
ANGEL: This isn't happening because you're bad. If anything it's because you're strong. Stronger than you realize.
CORDELIA: I'm not. I know what I said earlier. But I don't want the visions anymore. I tried to be brave. I did. But I'm just scared now. I'm scared all the time. I mean look at me! (teary) What could be *so* important that the Powers would do this? I don't understand.


ANGEL: Don't you came at me through Cordelia ever again. You play that card a second time and I'll kill you

Och ingen tvivlar väl på att han faktiskt menar det.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav latarmig » fre mar 04, 2005 4:16

Man känner igen sig i buffyverse. Det finns många problem, lösningar, skämt, smådetaljer, med mera, som med vissa variationer används i flera avsnitt. När Angel lämnar den här dimensionen faller hans vapen till golvet bakom honom. Han är borta, vapnen är kvar. På samma sätt gjorde de när det bar iväg till Pylea. Boken blev kvar på gatan efter dem.

Det här är inte sagt som kritik. Istället är det ett uppskattat drag. Det finns en viss kontinuitet både i deras humor och deras sätt att tänka, som är trevlig. Jag tycker om att känna igen mig. Det kan givetvis lätt gå till överdrift, men jag tycker de sköter de många parallella idéerna snyggt.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tompa » mån mar 28, 2005 16:46

Så fick man se avsnittet där Kal Penn gästspelar (Se Harold & Kumar go to White Castle NU) och han satt som Ray Liotta i Hannibal fast med något mera sinnesnärvaro.

Cordys sår efter klorna var riktigt äckliga och som Zaxx sa, bra sminkning. Kunde fallit platt i andra serier med dom på Angel vet vad dom gör.

Och Skip, så underbart sympatisk. Det är det bästa med Buffyverse; sympatiska demoner. Dom flesta är bara vanliga personer.

Människan Billy ger mig dock kalla kårar.

latarmig:
Sen måste det ju finnas olika regler för olika dimensioner. Till vissa kanske man anländer naken och till andra kan man ta med sig vad som helst. (hmm. Vill nog se den där nakendimensionen nu :D )
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » ons apr 06, 2005 12:00

Aaaaah, Skip. Eases the pain. Vem älskar inte honom?

My will prevents him from being heard. I mean there is only so many 'oh my god! The pain! Please make it stop!' that you can listen to before it starts to bug the crap out of you.


Första gången jag såg det här vart jag lite besviken. De har satt upp det där med att Cordys visioner blir allt mer tärande och att hon som människa inte ska kunna tåla det ett bra tag nu - och så var det bara en kille i fez som låg bakom det? Men... tja, sen tittade jag vidare.Och de "falska" visionerna är onekligen snyggt gjorda.

Gavin är sannerligen ingen Lindsey.

Men Lilah får mycket tid, och det gillar jag. Det är väl inget fantastiskt avsnitt direkt, men det går an. Fortsätter sätta upp mycket inför s3 snarare än att komma igång med det - Darla, Angel och Cordy, Lilah och Gavin, Wesley/Fred/Gunn...

Och vadan denna plötsliga homoerotik mellan Gunn och Wesley då? Fook beast, dick, dong... jaja.
Senast redigerad av A bear tor mar 09, 2006 14:58, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons apr 06, 2005 23:30

Stackars Cordy, sönderriven och full med varblåsor. Men hennes röst var allt lite sexig där i bland, när den var lite hes.

I simply love the host, he's adorable!

Lilah Morgan däremot är rätt obehaglig. Och vad var det för fel på svävande killens hjärna, den såg så slät ut, vad jag vet är hjärnor ruskigt hopskrynklade. Hejar dock mer på henne än killen med asbestintresset och de högklassiga skorna, Satan's toadie.

Konversationen med demonen i fångdimensionen var härlig "Do you live here? No I commute." Tjusig hak-ring hade han också.

Fred är fortfarande bedårande.
Gunn: Right. Cause why would I want to walk with a cute young woman on a beautiful night when I could be out hackin? and slayin? a ugly boil covered monster and getting myself killed.
Fred: I can?t apologize enough.
Gunn: Hey, I just follow orders, no matter how tough the job.


Men are such babies!
Någon här som aldrig tänkt samma sak? Den sentensen gäller dock inte mattek72, det är en sak som är säker. Han hade antagligen skurit av henne handen, för att säkert få tillräckligt med blod.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav VelocityBoy » ons apr 06, 2005 23:34

Binchy skrev:Fred är fortfarande bedårande.


Fred är alltid bedårande :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Binchy » tor apr 07, 2005 0:01

)
jonas. skrev:ska darla få femlingar? eller e det någon liten demon unge?? magen är ju stor som en luftballong :?


Hon är väl inte särskilt stor, så ser många ut i sjunde, åttonde, nionde månaden. De flesta har dock bredare höfter pga foglossning och annat. Hon bär dock fostret rätt långt ner, skrock säger då att det är en pojke.

JRT skrev:Avrättandet av hjärnsnubben påminner mig om repliken "I am pretty good at putting these through heads though" från s1 "She". Det var förvisso en kofot och inte ett armeringsjärn, men ändå.


Damn, jag säger det igen, du har varenda replik i hela Buffyverse i huvudet. I am, as ever, in bewildered aw! (Fyra bröllop och en begravning.)

VelocityBoy skrev:Fred är alltid bedårande


Jag har ju bara sett hit, så jag vet ju inte hur hon är senare, men hittills har hon alltid varit bedårande.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tor apr 07, 2005 0:14

Binchy skrev:Damn, jag säger det igen, du har varenda replik i hela Buffyverse i huvudet. I am, as ever, in bewildered aw! (Fyra bröllop och en begravning.)


I bewitch, I bother, I bewilder. 8)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » tor apr 07, 2005 0:57

JRT skrev:
Binchy skrev:Damn, jag säger det igen, du har varenda replik i hela Buffyverse i huvudet. I am, as ever, in bewildered aw! (Fyra bröllop och en begravning.)


I bewitch, I bother, I bewilder. 8)


Mostly the two latter i presume. :twisted:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tor apr 07, 2005 1:23

Binchy skrev:
JRT skrev:
Binchy skrev:Damn, jag säger det igen, du har varenda replik i hela Buffyverse i huvudet. I am, as ever, in bewildered aw! (Fyra bröllop och en begravning.)


I bewitch, I bother, I bewilder. 8)


Mostly the two latter i presume. :twisted:


Ja. Men jag kan även förhäxa folk om det behövs. Watch out, I'll turn you into a toad. Little hoppy toad, hit you with a hammer. :twisted:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron