Previously on...Angel?

Ett forum för att prata om Angel

Previously on...Angel?

Inläggav sus@n » ons jun 23, 2004 8:41

Nu när jag har sett AS1 & 2 så undrar jag när de börjar med att ha Previously on i början för jag vet att de har det i säsong 4..
Själv tycker jag det är jobbigt när de inte har det för det är alltid så stämnings fullt att börja ett avsnitt med en liten tillbaka blick.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav jonas. » ons jun 23, 2004 9:38

jag håller med de blir stämmnings fullt.

Men dom kanske har klippt bort det från dvdn. om du kollar på det. för dom måste väl haft det i tv verisonen.
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav sus@n » ons jun 23, 2004 9:40

Ingen aning... men det låter osannolikt. På Buffy-DVDerna som jag har är det med.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » ons jun 23, 2004 12:34

Det har funnits ett par previously on Angel i season 2.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » ons jun 23, 2004 13:04

Inte på min R1 vad jag kan minnas...Vilka avsnitt Nogge?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav gaspode » ons jun 23, 2004 14:02

Jag tror att R1, även på buffy-boxarna, (har du R2 på buffy sus@n?) har klippt bort previously.

mini-mini-spoiler 5.22
Var snack om det i samband med the Gift som ju inleds med "Previously on BtVS..." och ett hopklipp av alla avsnitt nånsin.
Kommer inte ihåg om R1 klippte bort det eller lät det vara kvar


Själv ogillar jag previously, särskilt när man kollar på många avsnitt i sträck, var måttligt trött på det under S6:
Willow, you're using too much magic!"
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » ons jun 23, 2004 14:05

Jag har Buffy Swe-boxar så då är det alltså svaret...hmm, jag tyckte previously var bra på de säsong 4 avsnitt jag sett så då får jag väl köpa den på r2 :) Men visst kan det bli lite upprepande.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Sparvid » ons jun 23, 2004 18:23

gaspode skrev:Själv ogillar jag previously, särskilt när man kollar på många avsnitt i sträck, var måttligt trött på det under S6:
Willow, you're using too much magic!"
Jag var lite irriterad på dem först (samma med "Chosen One"-talet i S1) men nu i efterhand tycker jag att de är mycket smidiga när man får lust att kolla på t.ex. något enskilt avsnitt mitt i en säsong och inte minns exakt hur långt diverse storylines hade gått vid just det tillfället.
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav latarmig » tor jun 24, 2004 12:27

Att det finns "Previously on..." tycker jag är utmärkt, men som gaspode skrev så kan de irritera när man ser många avsnitt i följd. Själv har jag dåligt minne och kommer sällan ihåg exakt vilka huvud- och sodispår som kommer att behandlas i ett visst avsnitt i en säsong. Om det då finns en tillbakablick så kommer jag så fort jag sett återblicken att veta exakt vad som kommer att behandlas i avsnittet, vilka skämt, diskussioner, problem, monster och så vidare som ingår, vilket gör det mycket tristare att se avsnittet. Trots att jag sett alla avsnitt flera gånger så skulle jag vilja få känslan under avsnittets gång att "ah... underbart nu kommer ju det". Med en återblick omöjliggörs det.

Vad jag skulle vilja ha, är en möjlighet att trycka fram till nästa kapitel på fjärrkontrollen och att jag då slapp återblicken. Tyvärr finns inte den möjligheten eftersom andra kapitlet alltid börjar med scenen efter introt (ledmotivet) och så långt in har man utöver återblicken också missat själva upptakten till avsnittet.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tor jun 24, 2004 12:32

gaspode skrev:Jag tror att R1, även på buffy-boxarna, (har du R2 på buffy sus@n?) har klippt bort previously.


På min Buffy säsong 1 (R1) finns Chosen-talet med, det är väl samma som previously?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » tor jun 24, 2004 12:53

sus@n: Nej, puckona på Fox USA tog bort Previously On, men INTE Chosen-talet. De tar bort alla Previously On av någon anledning, inklusive den till The Gift (de insåg dock att det var en miss, och inkluderade det därför som ett easter egg på S7).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » tor jun 24, 2004 12:59

Caffeine: Det är lite irriterande tycker jag. Vad som var roligt med SWE-utgåvorna var att previsoly on var med även på The Gift (självklart) men att montaget fanns som easteregg också :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Willowtree » mån sep 06, 2004 16:35

Det enda som kan vara irriterande med"previously...." är att man kan räkna ut vad hela avsnittet kommer att handla om, om man inte har sett det förut. Särskilt om de visar saker som hände för flera säsonger sedan.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » mån sep 06, 2004 21:07

Willowtree skrev:Det enda som kan vara irriterande med"previously...." är att man kan räkna ut vad hela avsnittet kommer att handla om, om man inte har sett det förut. Särskilt om de visar saker som hände för flera säsonger sedan.


Det är sant, det är lite bäbisförklaring ibland... dock stämningsfyllande!

Andra serier lider av samma sak...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Nightcrawler » fre sep 10, 2004 11:49

I säsong 2 är det i alla fall resumé, vad jag kan komma ihåg...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron