Angel börjar på tv4 den....

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav sus@n » sön jun 20, 2004 21:57

Tobbe_E skrev:
sus@n skrev:Giles: Ladda hem då.


Det vill man nog inte om man sitter med en modemuppkoppling, fallet kan vara så.


Jo det är klart..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Giles » sön jun 20, 2004 23:06

ska nog följa ditt råd sus@n, har lina så ja klarar mig :)

Måste bara vänta på allt annat som ska ner som jag har flyttad fram hela på hela tiden.
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Johannah » tor jun 24, 2004 15:51

Vad synd att angel inte ska sändas... Jag har inte sett ett enda avsnitt av Angel, och det hade vart roligt. Men men, bättre lycka nästa gång...
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Tob » tor jun 24, 2004 15:55

Ja det är synd även om jag kommer att ha sett hela första säsongen innan det blir aktuellt för Tv4. Tv4 är abslout inte rädd om sina tittare!

Pga den ekonmiska biten så får jag råda dig till att börja tanka även Angel.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Nightcrawler » tis jul 20, 2004 13:07

Synd...som tur är har jag ju tv2 norge, där de visar Angel två gånger i veckan. Ett repris avsnitt och ett nytt...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Calle » tis jul 20, 2004 14:27

Rätt så trist att de inte ska visa någon angel. Men vem vill inte se "på liv och död" istället?
Amerikansk dramadokumentärserie från 1995 i 25 avsnitt. Rekonstruktioner av verkliga händelser där poliser, brandmän, räddningspersonal och vanliga människor utför dramatiska räddningar. Inslagen bygger på autentiska samtal som inkommit till larmcentraler i USA. Programledare: William Shatner
vilket ersatte angel. Jag ska tanka hem alla angel sässongerna nu och sedan ska jag börja köpa boxarna.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Nightcrawler » ons jul 21, 2004 11:55

Jävlar du, den där vill man ju helt klart se :rolleyes: TV4 är ena riktiga jävla klantar!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

hej

Inläggav the vampire » sön jul 25, 2004 21:01

hoppas att dom lägger angel på en bra tid på 4an..
the vampire
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 jul 2004

Inläggav latarmig » sön jul 25, 2004 21:18

Håller med. Inte för tidigt så de måste censurera. Hade det varit en barnserie så hade det inte funnits några scener som behövt klippas. Det kan räcka med att Kanal 5 massakrerade BtVS i våras.

Jag trodde i och för sig att Angel var stoppad på fyran och att de inte skulle sända den.

Välkommen förresten.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav the vampire » mån jul 26, 2004 11:16

stoppad? hmm aja det va ju synd, har inte sett ett enda avsnitt me angel! blir ju snart galen! heh.

det är väl bara att börja ladda hem då.

tack :)
the vampire
Demon Fodder
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 jul 2004

Re: hej

Inläggav Ai » fre jul 30, 2004 17:04

the vampire skrev:hoppas att dom lägger angel på en bra tid på 4an..


Det kan man nog förutsätta att dom inte gör....

-Emilie- skrev:Skickade ett mejl till dem om tider och om de ska sända de andra resterande säsongerna.. de skrev såhär:

"Hej Emelie!

I dags läget har vi säsong 1 inköpt, går den bra blir det säkert fler. Den
innehåller 22 episoder och sänds vid midnatt. Börjar troligen den 25/7.


Vänliga hälsningar

Gunnar "Kulan" Kugelberg
TV4 Programinformationen
08-459 40 50
"


Enda chansen är väl om dom - mot förmodan (litar absolut inte på fyran) - flyttade fram starten till september för att få loss en tid som inte var runt midnatt.... men det känns inte troligt...

Fyran ska tydligen släppa sin höst-tablå i slutet av augusti, så det är bara att hålla tummarna fram till dess.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav sus@n » fre jul 30, 2004 20:18

http://www.tv4.se/visa/?innehall=/lopsedel/lopsedel.html

här står att Angel ska börja i september
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » fre jul 30, 2004 20:24

Tyvärr så visar inte Tv4 den rätta länkadressen utan man kommer till löpsedel för nöjes sajten. Går man där emot in på Tv4info/programstarter så ser man dessvärre att Angel inte är tablålagt.

Har också hört september, den som lever får se....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » fre jul 30, 2004 20:50

Okej, länken skulle gått till en intervju där de sa september i.af.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Illyria » mån aug 02, 2004 16:52

Det ska bli "spännande" att se om de 1. faktiskt kommer börja visa Angel i september och 2. vilken sändningstid och dag den får...

:twisted:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ai » mån aug 02, 2004 16:53

Jag tippar på tisdagar efter midnatt nångång....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Zaxx » mån aug 02, 2004 17:35

Vet ens tv4 att den hänger ihop med en serie de la ner ?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Mr Chase » mån aug 02, 2004 21:22

Zaxx skrev:Vet ens tv4 att den hänger ihop med en serie de la ner ?

Sannolikheten är väl inte alltför stor för det :( !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Piraten » tor aug 05, 2004 3:22

Okej nu ska jag berätta min livssaga. Under mitt 18åriga liv har jag kommit fram till en enda sak ----> Tv4 är roten till allt ont

..End Of Story..
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav sus@n » tor aug 05, 2004 15:51

Samma sak gäller mitt artonåriga liv, tv4 innebär bara besvikelse.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » tor aug 05, 2004 19:37

Nu är ju jag några år äldre än er och har alltså mer livserfarenhet (t.o.m. om man räknar bort de fem år då jag bara såg Red Dwarf och inte gjorde nåt annat!)... Denna livserfarenhet får mig att dra slutsatsen att TV4 och The WB tillsammans, på ett makabert vis, är roten till allt ont. Och just det, höll på att glömma... Fox är deras bitch.

;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mr Chase » tor aug 05, 2004 22:33

Alltså nu är ni en smula orättvisa! Hade det inte varit för TV4 hade jag nog aldrig upptäckt Buffy.

Sedan är det kanske en åldersfråga, men ni ungdomar kan bara inte föreställa er hur det var att växa upp med bara två statskanaler. Garanterat inget Buffy-liknande. Mest prisbelönta tjeckiska kortfilmer, socialrealism, clownen Manne :evil: , politruknyheter och Staffan Westerberg.

Kommersiell TV må ha sina fel och brister (dokusåpor, någon :rolleyes:) men utan det så hade TV-landskapet varit bra mycket fattigare.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav AKS » fre aug 06, 2004 0:32

Mr Chase... du gör en Don Quijote, käre vän. :) Vi klagar inte på kommersiell TV (hey! hade två kanaler tills jag var tolv år så jag minns nog!) utan bara på TV4 och The WB... Fox fick sig bara ett par bitch slaps. :) Tack gode gud för kommersiell TV och tack gode gud att The WB en gång satsade på Buffy. Men de förtjänar nog en avhyvling ändå...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre aug 06, 2004 0:48

WB är inte onda, utan bara lite dumma. FOX och TV4 är onda eftersom de tror inte på tittarna för fem öre. Stafan & Krister repris på en söndag kl.18? WTF, over? Deras tablåer är kortsiktiga och vill antagligen inte att tittare ska komma tillbaka, utom när det gälller billiga dokusåpor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre aug 06, 2004 0:59

Stefan & Krister... Dö! Dö! Dö! Fy f*n, de är som ett rött skynke för mig!! Håller på att få ett utbrott bara jag hör dem omnämnas (som ni kanske märker). Humor för spyflugor, if you ask me. Synd att 80% av min släkt och familj tycker att de är kul. :) Och de är inte spyflugor.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » fre aug 06, 2004 13:29

Måste hålla med Mr Chase att TV4 trots allt skall ha en eloge för att köpt in och börjat visa Buffy en gång i tiden så man upptäckte det. Tyvärr är det väl så att de personerna som gjorde det är borta sedan länge och de som bestämmer idag inte har en aning om vad bra TV är.


(Medhåll till AKS också om Stefan&Krister. Så katastrofalt dåligt så det finns bara inte... :evil: :evil: :evil: )
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » fre aug 06, 2004 14:20

Med jämna mellanrum går jag in på fyrans hemsida och kollar på programstarter och TO's tittarforum om dom säger nåt nytt om Angel.... VARFÖR kan man ju undra för jag lämnar sidan varje gång lite småilsken och besviken... Måste sluta gå in på den sidan!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Mr Chase » lör aug 07, 2004 18:22

Jo jag kan vara den första att erkänna att TV-branschen inte är den mest intelligenta på denna jord. Och att de emellanåt förtjänar rejäla utskällningar. Jag vill bara sätta perspektiv på det hela.

Grejen är väl den att mycket av den kommersiella TV:n bara förstår hur den breda massmarknaden fungerar (alltså får vi dokusåpor och Stefan och Krister :evil: ) men har svårare att begripa genre-TV (som Buffy, science fiction o dyl). Också genre-TV har sin lockelse på annonsörer då deras tittargrupper brukar räknas till en de mest intressanta även om de i absoluta tal kanske inte är så många vid en jämförelse.

Den kommersiella producent/kanal som någon gång greppar detta kommer att vinna i det långa loppet, men marknaden är dessvärre inte perfekt (den klår dock alternativet med hästlängder).
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Tob » lör aug 07, 2004 18:35

Istämmer med Mr Chase.

Angående Angel på tv4 så skall det bli väldigt intressant att se hur dem marknadsför serien, om dem marknadsför den över huvudtaget? Kanske ännu intressantare vilken tid och dag serien kommer att placeras på. 19-22 snåret kan man nog glömma men om serien får plats någon vardag efter sena nyheterna så skall vi nog vara väldigt nöjde. Risken är att dem placerar den ännu senare, runt midnatt och tittarsiffrorna kommer att vara obefintliga.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Calle » sön aug 08, 2004 3:49

Jo, tv4 kan vara lite trista då och då, fast som sagt så visade de ju faktiskt Buffy, även om jag var rätt så liten och fattade inte allt för mycket av det då. Men trot eller ej så fastnade jag för buffy igen när jag såg det på spanska kanal+ tror jag att det var, dubbat till spanska, jag fattade inte så mycket då heller mmen av helt andra anledningar :rolleyes:.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Föregående

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron