David Fury om säsong 6 av Angel *nämner säsong 5 finalen*

Ett forum för att prata om Angel

David Fury om säsong 6 av Angel *nämner säsong 5 finalen*

Inläggav Nea » sön maj 30, 2004 14:53

Om säsong 6 av "Angel" hade gått vägen, så hade vi kunnat vänta oss följande:

If "Angel" had come back next year, it would have been post-apocalyptic. I don´t mean like "Dark Angel" with just a bunch of industrial buildings, I mean Mad Max Road Warrior. Season six would have been hugely post-apocalyptic, with Angel as the Road Warrior. That was the idea for next season, so with that in mind we knew the end of season five was heading into something huge and global and monumental. In the finale, they basically start a war and it´s a war that will have huge good and evil implications of almost biblical proportions. It would have been very different next year, and a little more sci-fi, I guess." - David Fury


Låter ... annorlunda.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav Langtry » sön maj 30, 2004 14:59

Åh, det hade jag velat se.

Hata WB!!!!

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav malavel » sön maj 30, 2004 15:00

Attans att vi inte får se det. F*n! :(
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » sön maj 30, 2004 15:01

Det finns en liten diskussion om det här på 5-22 tråden...

Hade kunnat bli hur bra som hellst som sagt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » sön maj 30, 2004 15:04

Vet inte om det här har kommit upp i någon annan tråd men,

spoiler "Angel" s5:

Det verkade även som om de hade planer på att "dela" Illyria, så att Amy Acker skulle spela både Fred och Illyria. Inte bara nu, då de innehar samma kropp, utan som två personer. Det skulle jag ha velat se.
Senast redigerad av Nea sön maj 30, 2004 15:18, redigerad totalt 1 gång.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » sön maj 30, 2004 15:08

Nea: Amy pratade om det i senaste Angel magazine så det verkar som att det skulle ha blivit så. Det hade kunnat bli hur bra som hellst.

Spoilers Angel s5 ep 22
Det ryktas om att om Angel s6 hade blivit av så hade Gunn blivit utskriven... det är mer oklart om Wesley verkligen hade dött om s6 hade blivit av, det hade varit intressant att se honom spela mot Illyria i Fred form men jag antar att det hade kunnat bli bra även utan honom då hon har fin kemi med Spike också.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » sön maj 30, 2004 15:17

VelocityBoy - Speciellt nu när vi verkligen har fått se vilken fantastisk skådespelare Amy Acker är. Jag var inte riktigt lika övertygad tidigare.

spoilers Angel s5 ep 22

Tror inte heller att Wesley hade dött i finalen men jag älskade scenen med Illyria/Fred så mycket att jag är nöjd med hur det blev. Hade s6 blivit av hade jag dock velat ha Wesley tillbaka. Och Lindsey. På något sätt.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » sön maj 30, 2004 15:24

Nea: Jag gör ju ingen hemlighet av att jag alltid har varit förtjust i ms. Burkle (min favorit kossa :) nr 4 på min Angel lista) men visst är det så att det först under slutet av s5 har framgått vilken extremt bra skådis Amy är.

Angel s5 ep 22 spoiler

Jag tycker att både Wesleys och Lindeseys dödsfall i sista avsnittet var höjdpunkter. Wesley hade behövt överleva om han skulle ha varit med i s6 då det har gått inflation i återupplivningar som jag ser det. Vad det gäller Lindsey så var jag nöjd med det slut han fick det var mäktigt och jag skulle inte vilja att han kom tillbaka.
Senast redigerad av VelocityBoy sön maj 30, 2004 15:35, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » sön maj 30, 2004 15:32

Din favorit-kossa? :eek:

Menar du:

spoiler "Angel" s2

Pylea-arcen? Det får jag hoppas :)

Ok, vidare till diskussionen:

spoiler "Angel" s5:

Jag har egentligen ingenting att sätta emot ang Wesley´s och Lindsey´s död. Det passade verkligen in perfekt i storyn. Men jag skulle ha saknat dem båda så fruktansvärt om s6 hade skett. De är ju med på min lista! :D
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » sön maj 30, 2004 15:44

Nea skrev:Din favorit-kossa? :eek:

Menar du:

spoiler "Angel" s2

Pylea-arcen? Det får jag hoppas :)


Ja naturligtvis menar jag det "what am I insensitive?" :D

Spoiler Angel s5 ep 22
Jag förstår dig helt klart man vill ju att ens favoriter skall finnas kvar... även om nu Fred inte klarade sig heller men hon skulle ju ha varit med på sätt och vis (och Illyria var ju en bubblare). Man kan ju drömma om att Andrew och Dana skulle komma med istället för Gunn och Lorne. Vilket Fang gang det skulle ha blivit
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » sön maj 30, 2004 15:57

Jag skriver under på alla de karaktärer du nämnde att du skulle velat ha med i en spin-off show (och från "Damage"-tråden). Det fanns en hel del historier att utforska där.

spoiler "Angel" säsong 5:

Jag skulle t.ex tusen gånger hellre ha haft Dana som regular i s5 istället för Eve som inte tillförde det minsta lilla. Navi Rawat var mer karismatisk i ett enda avsnitt än Sarah Thompson var i alla sina.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » mån maj 31, 2004 11:04

Jag spoilermärker inte... läser man om s6 utan att ha sett s5 får man skylla sig själv.

Jag har varit ute lite på nätet och har läst vad andra har tyckt om den här informationen och många tycker att det är Angels att Apocalypsen inträffade genom att provocera SP med morden på deras ställföreträdare. Jag är inte säker på var jag ställer mig i den frågan... visst Angels handlingar skulle leda till den men vad skall han göra? och dessutom kunde han ju inte veta att SP skulle förlora fattningen så totalt?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » mån maj 31, 2004 15:37

Jag fick känslan av att apokalypsen inte KUNDE inträffa utan the Black Thorne, och att styrkorna som attackerar på slutet av Not Fade Away är det som Senior Partners kunde få ihop för att få sin hämnd på Angel & Co. men inte nog för att få igång en hel apokalyps. Var det inte det som var poängen? Att stoppa (eller åtminstone kraftigt försena) Senior Partners möjlighet att få igång sin sedan länge planerade apokalyps på Jorden?

Annars är det ju liksom Angels fel att apokalypsen blir av, och det känns lite... tråkigt (hade iofs varit en fruktansvärt intressant arc-idé, men inte som bara en detalj sådär).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav malavel » mån maj 31, 2004 19:43

Tror inte det räknas som en apokalyps, utan mer en enkel katastrof som orsakar en Mad Max-liknande värld.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » mån maj 31, 2004 22:01

Caffeineaddict: Snackade inte Angel om att apokalypsen var på väg det var bara det att de inte såg den för att de var för inblandade i W&H affärer... det skulle ju tyda på att Angel slog tillbaka först.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » mån maj 31, 2004 22:08

Har funderat lite på det här nu och bestämt mig själv för att det inte behöver vara sant det han säger :) . Så som det låter borde alltså alla dö förutom Angel? Det låter ganska konstigt att först och främst döda Spike som de tidigare i artikeln detta är taget från pratade om var så enormt intressant i sitt samspel med Angel för att sedan låta Angel vara kvar ensam. Både Buffy och Angel har ju alltid varit ensembleserier och att göra om hela serien till någon slags one man army grej låter väldigt konstigt.

But I guess we will never know...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » mån maj 31, 2004 22:11

Off: Nu verkar det som att du har fått saker och ting om bakfoten de enda karaktärerna som skulle vara borta skulle vara Lorne och Gunn såvitt jag vet... Shanshu profetian skulle vara slutet på säsongen och de viktigaste karaktärern skulle vara Spike och Angel det är åtminstone vad som sägs i hela artikeln.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » mån maj 31, 2004 22:25

Humsa
Ja det var ju ett tag sen jag läste den nu :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron