Doyle/Glenn Quinn (varning spoilers!)

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav AKS » mån maj 17, 2004 11:03

gaspode: Jepp. Nu är det över. :) Fast alltså, diskussioner ur *detta* perspektiv. Sen så ger jag mig gärna in i andra Doylerelaterade diskussioner (om det blir några). Men jag säger ju samma sak om och om och om igen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav c0bra » mån jul 26, 2004 2:38

Man blir riktigt ledsen då personer från serien försvinner, men så fort nya karaktärer kommer in i programmet glömmer man dom lika enkelt
Användarvisningsbild
c0bra
Demon Fodder
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 16 jul 2004
Ort: Södertälje

Inläggav Illyria » mån jul 26, 2004 2:50

c0bra skrev:Man blir riktigt ledsen då personer från serien försvinner, men så fort nya karaktärer kommer in i programmet glömmer man dom lika enkelt

De riktigt bra karaktärerna glömmer ivarjefall inte jag, speciellt om det känns som de inte hade gjort sitt ännu. Och dit hör Doyle.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Piraten » mån jul 26, 2004 13:34

Doyle var underbar :cry:
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav c0bra » mån jul 26, 2004 15:24

Illyria skrev:De riktigt bra karaktärerna glömmer ivarjefall inte jag, speciellt om det känns som de inte hade gjort sitt ännu. Och dit hör Doyle.


Jag har alltid svårt att glömma bort karaktärer i avsnitten precis efter.

Spoiler buffy s4,5 & 6
tex när Oz lämnar, när Angel försvinner och jag inte var medveten om att det fanns en angel serie, Doyle.. Men när det väl kommit in en ny karaktär att koncentrera sig på glömmer jag direkt bort :) Den ende som jag saknade hela serien ut var Tara, hon gick liksom inte att ersätta.
Användarvisningsbild
c0bra
Demon Fodder
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 16 jul 2004
Ort: Södertälje

Inläggav Illyria » mån jul 26, 2004 21:39

Jag saknade Doyle under resten av hela serien :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » mån jul 26, 2004 21:46

Jag saknade Doyle ett litet tag 2-5 avsnitt men det var bara p.g.a. Wesley som jag alltid gillat. Varje gång jag ser ett Doyle avsnitt blir jag ändå förvånad av hur mycket man egentligen tyckte om honom innan han försvann.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Buffybot Wannabe » fre jan 07, 2005 13:33

Irländare.

Buffybot älskar och saknar Doyle, Wes är jättebra men jag kommer sakna Doyle hela serien.

Doyle (och Quinn) finns för alltid i mitt hjärta.

Irländare.
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Noggster » fre jan 07, 2005 19:26

Bob Dole don't need this!
Tredjepersonsprat om sig själv <3
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dajacke » fre jan 07, 2005 21:46

Jag tänkte inte så mycket på Doyle's frånfälle i början. Blev starkt påverkad av hans död, och saknade honom i avsnittet efteråt. Men nu under, den väldigt oregelbundna, omtitten av Säsong 1 märker jag att man saknar karaktären väldigt mycket. Instämmer med att han hade stor potential. RIP Glenn Quinn (och "Dimebag" Darrel Abbot) :(
ANGEL: I'm in a meeting, Spike.

SPIKE: Oh, I'm sorry. I didn't care.



Bill Bailey: I'm a post-modern vegetarian. I eat meat - ironically.
Användarvisningsbild
dajacke
Minion
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 11 feb 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Willowtree » fre jan 07, 2005 23:42

Han måste gått bort i säsong 4 för det står "In loving memory of Glenn Quinn" i endcredits av Awakening.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » fre jan 07, 2005 23:49

Ja, han dog knappt två månader tidigare, 3 december enligt IMDB.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » fre jan 07, 2005 23:50

Willowtree: Du har rätt. Glenn Quinn dog 3 december 2002. Long Day's Journey sändes första gången 22 januari 2003, som andra avsnitt efter vinteruppehållet.

Kommer ihåg hur mycket sorg och uppståndelse det blev i DVDforum-tråden när vi hörde om Glenns död... :(

EDIT: JRT var snabbare.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Eisa » tis okt 18, 2005 18:00

Buffybot Wannabe skrev:Irländare.

Buffybot älskar och saknar Doyle, Wes är jättebra men jag kommer sakna Doyle hela serien.

Doyle (och Quinn) finns för alltid i mitt hjärta.

Irländare.


du har helt rätt. en irländare är en irländare och kommer alltid vara en irländare, likadant med skottar.

doyle är fantastisk, men det är även wes och lorne. jag är inte riktigt tillfreds med tanken på att jag ska behöva välja mellan favoritkaraktärer, så jag säger helt enkelt att jag vill ha med dem alla. och givetvis saknar man doyle...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav latarmig » tis okt 18, 2005 18:40

Eisa skrev:en irländare är en irländare och kommer alltid vara en irländare, likadant med skottar.


Hade ingen aning om att skottar var irländare.

Hihi, kunde inte låta bli. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Nyx » tis okt 18, 2005 20:06

latarmig skrev:
Eisa skrev:en irländare är en irländare och kommer alltid vara en irländare, likadant med skottar.


Hade ingen aning om att skottar var irländare.

Hihi, kunde inte låta bli. :-)

Jodå, min man historieläraren försäkrar att skoterna flyttade till Skottland från Irland enligt en hel del forskare. Så Eisa har stöd för sin teori! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Buffybot Wannabe » tis okt 18, 2005 21:55

Eisa skrev:
Buffybot Wannabe skrev:Irländare.

Buffybot älskar och saknar Doyle, Wes är jättebra men jag kommer sakna Doyle hela serien.

Doyle (och Quinn) finns för alltid i mitt hjärta.

Irländare.


du har helt rätt. en irländare är en irländare och kommer alltid vara en irländare, likadant med skottar.


Det enda bra som orkanen förde med sig var alla irländare och skottar. Inte så att de sveptes med av vinden, men hela stan kryllar av pojkar som pratar helt underbart. De har varit här sen i vintras och jobbar med röjningen efter stormen. Och det finns ju fortfarande en hel del kvar att röja så de blir nog kvar ett tag till :)
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Rombat » tis okt 18, 2005 23:50

Buffybot Wannabe skrev:
Eisa skrev:
Buffybot Wannabe skrev:Irländare.

Buffybot älskar och saknar Doyle, Wes är jättebra men jag kommer sakna Doyle hela serien.

Doyle (och Quinn) finns för alltid i mitt hjärta.

Irländare.


du har helt rätt. en irländare är en irländare och kommer alltid vara en irländare, likadant med skottar.


Det enda bra som orkanen förde med sig var alla irländare och skottar. Inte så att de sveptes med av vinden, men hela stan kryllar av pojkar som pratar helt underbart. De har varit här sen i vintras och jobbar med röjningen efter stormen. Och det finns ju fortfarande en hel del kvar att röja så de blir nog kvar ett tag till :)

Hemma är det bara 50-åriga finnar och polacker. Inte lika attraktiva troféer.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Eisa » ons okt 26, 2005 19:20

Nyx skrev:
latarmig skrev:
Eisa skrev:en irländare är en irländare och kommer alltid vara en irländare, likadant med skottar.


Hade ingen aning om att skottar var irländare.

Hihi, kunde inte låta bli. :-)

Jodå, min man historieläraren försäkrar att skoterna flyttade till Skottland från Irland enligt en hel del forskare. Så Eisa har stöd för sin teori! ;)


tack, skönt att veta att det finns någon man kan lita på här=)
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav LWes » fre dec 23, 2005 18:35

Jag tycker att det var helt brilliant att döda karaktären vad anledningarna än må vara.
Visst, han var då min favorit, men jag tyckte att det var så otroligt att dom gjorde det och det har inspererat mig väldigt mycket.
Jag vet inte varför jag tycker det riktigt, men att döda karaktärer bringar fram kännslor, och det är så bra och fruktansvärt och att göra det i början av serien är så oväntat och överaskande.
Jag tror att Joss innan serien bestämmt att Doyle skulle dö och att Glenn också visste innan att karaktären skulle dö.
Visst, man kan oändligt fundera på vad som hade hänt om karaktären inte dött, men man måste faktiskt döda karaktärer då och då för att tala om för tittarna att karaktärerna faktiskt kan dö.
Det finns många serier som man vet att ingen kommer dö bara utan förvarning, och så finns det serier där man hela tiden tror att någon kan dö.

Jag tycker det i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

de dödade honom för att...

Inläggav planktis » fre mar 03, 2006 18:46

DE dödade av honom för att han hade drogproblem de va ingenting som var bestämt från början!
planktis
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 mar 2006

Inläggav planktis » fre mar 03, 2006 18:48

men håller me om att han va grymm
planktis
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 mar 2006

Re: Doyle/Glenn Quinn (varning spoilers!)

Inläggav planktis » tor mar 09, 2006 17:13

han skulle va med hela säsomgen minst men han var för beroende av drogr och fick sparken
planktis
Demon Fodder
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 03 mar 2006

Inläggav eriked » mån apr 24, 2006 18:10

hehe, tror du har gjort det tydligt nu med 3 poster

Men var det så? Trodde att det var så att Whistler typen från Buffy skulle komma och hjälpa Angel ibörjan. Men att skådespelaren sen inte var tillgänglig så de fick skapa Doyle istället. Tycker det känns som att Doyles död var planerad från början. Var har ni hört om att han fick sluta p.g.a. droger?

*edit* läste igenom tråden igen och det kanske inte är nån vits att ta upp diskussion igen. Undrade mest om det var nått fog för detta rykte eller att det bara uppkom pga hans död

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » mån apr 24, 2006 18:24

Det som slår mig nu i efterhand var att de vid flera tillfällen antydde att man skulle få värsta bakgrundsgrejen till Doyle. De la ju ut linor tidigt med hans "skäl till att *göra det*" och hans spelande och skulder. Jag får faktiskt intrycket att han skulle varit med längre.


Öh, och resten rör vid hela serien:
I vilket fall som helst kan jag bara buga och tacka för att Wes fick chansen i stället. I första och andra säsongen är han källan till så otroligt mycket mys att jag omöjligt kan känna att Doyle "borde varit kvar". Jag tror helt enkelt inte att samma dynamik mellan Angel, Cordy och Wes varit möjlig då.

Och, ja, ingen vid deras sinnens fulla bruk kan väl ångra att Wesley är med i Angel?

Det jag kan sakna med Doyle nu när jag ser om serien är känslan av att Angel mycket tidigt hade någon som kunde relatera till honom bättre än Cordy, Wes, Fred, Gunn, Lorne -ja ni fattar - kunde. Spike var ju egentligen den första karaktären i hela serien som kunde slå sig ner jämte honom och verkligen snacka på samma nivå.. även om de oftast var osams.

Visst är det det som gör Angel så extremt tuff i början av serien, att man inte kommer nära honom, men det är ändå härligt att se de fåtal gånger någon faktiskt gör det.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav AKS » mån apr 24, 2006 18:48

Jag ångrar verkligen inte att Wes är med i Angel, men med S1 som utgångspunkt (enbart S1) så hade jag hellre sett att Doyle fick fortsätta. Han hade minst lika goda förutsättningar som Wes (bättre t.o.m.) att bli en oerhört bra och tredimensionell karaktär om ni jämför Wes i Buffy S3 och Doyle i Angel S1. Vi har ingen aning om vad Doyle kunnat utvecklas till så för min del hade han gärna fått vara kvar betydligt längre. Han är en av mina favoritkaraktärer i hela Buffyverse och jag var helt förstörd då han dog.

EDIT: Jag hade uppenbarligen inte tänkt diskutera Doyle ur detta perspektiv mer, men det var ju två år sen sist. :) Däremot så säger jag inget nytt så ni kan läsa mina inlägg från första sidan av tråden lika bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » tor apr 27, 2006 23:42

hmm läste en intervju med Tim Minear och där verkade det som att Doyles död inte var planerad helt från början. Men att de tyckte att Doyles karaktär och Angels var för lika varandra. Om detta var ett svepskäl för att sparka honom det vet jag inte.

Han sa också att rätt många avsnitt var skrivna väldigt tidigt och att avsnittsordningen inte var klar. T.ex så hade orginalscriptet av Somnabulist Doyle med men sen fick Tim skriva in Wesley istället. Skulle vara kul att läsa det scriptet.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav ftwtysken » fre aug 18, 2006 12:56

Jag och min sambo älskade Doyle, tyckte han var en klockren karaktär, och förstår inte varför Doyle måste utesluta Wes och tvärtom.

Samtidigt gillade jag på ett sätt att han dog, det var så oväntat, och så tårdrypande...

Alltså är man kluven i frågan, synd att GQ inte lever längre dock...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Evvelina__ » tor sep 14, 2006 16:06

Darkwes? jag fattar inte när han är det jag har sett alla avsnitt ca 2 ggr och hela serien men jag fattar inte när ni pratar om han så!snälla förklara :?:
Dean:No chick flick moments
Sam: fine...Jerk
Dean: Bitch
Evvelina__
Demon Fodder
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 14 jul 2006

Inläggav wyndham » tor sep 14, 2006 17:04

Evvelina__ skrev:Darkwes? jag fattar inte när han är det jag har sett alla avsnitt ca 2 ggr och hela serien men jag fattar inte när ni pratar om han så!snälla förklara :?:


Välkommen till BF!

(spoiler hela serien) Wesleys utveckling sker ju väldigt gradvis, så det finns nog många svar på den frågan. Men även om han hade sina mörka stunder tidigare så är väl bortrövandet av bäbis-Connor en av de större milstolparna. Skäggstubben börjar ju växa ut när han översätter profetian till "The father will kill the son". Hans förhållande med Lilah är väl en annan avgörande händelse. Den mörkaste stunden torde väl vara när han har Justine inburad. Det är "Dark Wes" för mig. Minnesförlusten i slutet av s.4 sätter väl också punkt för Dark Wes-perioden, även om mycket av stil och beteende är förändrat för gott.

Det finns säkert redan många trådar som behandlar ämnet, men jag hittade inte nån så det gör väl inte nåt att det blir lite off topic-diskussion här.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron