"David Boreanaz says "No" to TV movies"

Ett forum för att prata om Angel

"David Boreanaz says "No" to TV movies"

Inläggav -Emelie- » ons maj 05, 2004 17:18

Let the gnashing of the (sharp) teeth begin. Since the WB cancelled Angel months ago, fans have campaigned to have the series resurrected in some form. The latest rumours suggest as many as six made-for-tv movies next season. But in an interview with the Star yesterday, David Boreanaz who plays Angel, said: "No. Big screen opportunity, yeah, but I would say that's the only way," when asked abut continuing Angel. The finale episode airs on the New VR on May 19. Read more from Boreanaz in Starweek May 15.

artikeln kom från denna sidan-> http://www.slayerverse.de/tanet/net_buf ... hp&id=7721
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion

Inläggav Langtry » ons maj 05, 2004 17:22

Jahapp, då var den lilla gnutta hopp jag hade om en fortsättning grusad =/

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav -Emelie- » ons maj 05, 2004 17:26

Langtry: Jag vet:( Men man får ju inte glömma "Ripper".. jag tittade lite på http://www.slayerverse.com och där kan man få se lite mer info om serien (vet inte om det är sant!). Det står bl a att Whistler och Andrew ska medverka i serien. Kan länka den om du har lust att titta. http://www.slayerverse.de/tanet/net_buf ... hp&id=7709
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion

Inläggav Langtry » ons maj 05, 2004 17:31

Läste också det om Ripper idag men har läst någon på nå't annat ställe att Joss skulle satsa på Firefly-filmen först så Ripper ligger nog rätt långt fram i tiden

Nä, dags att inta soffan och kolla på BtVS 4x09 "Something Blue" :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 18:12

Jag är nog ganska glad iaf jag vill, som jag har sagt tidigare, inte ha några stand alone filmer som bara håller oss på halster.. .hellre ett ordentligt slut och sedan kanske en spin-off om några år.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Zaxx » ons maj 05, 2004 18:43

FILM om Angel vore mumma .. o det är ju inte omöjligt?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 19:36

tänk er att se en buffy eller angel film på bio *drömmer i väg*
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav AKS » ons maj 05, 2004 19:37

Är inte heller så besviken. Har ställt in mig på att Angel är över och på att fristående tv-filmer bara skulle göra ont (miniserie... helt annan sak). S6 hade dock varit underbart.

Hör inte detta hemma i AtS-avdelningen? Det är ju inte OT.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Veidit » ons maj 05, 2004 20:41

Flyttat och klart
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 22:32

sus@n skrev:tänk er att se en buffy eller angel film på bio *drömmer i väg*

Jag är så nöjd med slutet på Buffy att jag inte är säker på att jag vill "spela" med den fina avslutningen...

Spekulation om slutet på Angel s5 (lite spoilers fram till s19)

I början ville jag att Buffy skulle gästa i Angel under s5 men sedan insåg jag att de aldrig skulle låta henne välja Spike ändå (det måste stå öppet...) så då föredrar jag att de låter Spike säga i sista avsnittet att han skall besöka Buffy (de kan ju iofs sabba allt ikväll med "The girl in question" jag måste säga att jag är ganska nervös... är det dåligt kommer jag att låtsas att hela s5 är en dålig au fan-fic :D )
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Zaxx » ons maj 05, 2004 22:59

Bild

vad tycker ni... ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 23:03

Zaxx. Snyggt gjort jag skulle se den... det skulle inte gå att motstå :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Zaxx » ons maj 05, 2004 23:10

slängde ihop den snabbt.. men det var kul
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav skribb » tor maj 06, 2004 13:32

Zaxx skrev:Bild

vad tycker ni... ;)

cool men buffylogon var ju lite kornig :eek:
Cordy: I came over here to tell Buffy to stop this craziness, and found you all unconscious - again.
How many times have you been knocked out, anyway? I swear, one of these times, you're going to wake up in a coma.

Giles:
Wake up in a c...? Oh, never mind. We need to save Buffy from Hansel and Gretel.

Cordy:
Now, let's be clear. The brain damage happened before I hit you.
Användarvisningsbild
skribb
Minion

Inläggav kaos » fre maj 07, 2004 1:52

najs
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad

Inläggav Noggster » fre maj 07, 2004 15:28

Snälla citera inte bilder för fan..
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Zaxx » fre maj 07, 2004 23:29

jag gjorde den kornig med mening!,, men det tyckte inte du om eller? :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » lör jul 24, 2004 16:47

Det passar sig väl hyffsat bra här

Angelic Words: First, the good news. I spoke with Garth Ancier, the new CEO of the WB, and he says he's committed to trying to bring Angel back in teleflick form. When I asked if he agreed with the decision to cut Angel loose, he replied: "I wasn't there. I don't know what choices the network really had in terms of new programming. But I certainly recognize and appreciate the loyal fan base of that show. We've had serious conversation to do some Angel movies, and that's a definite way to go, as long Joss Whedon and David Boreanaz ultimately feel that they want to embrace that as well."

According to insiders, the movies could each focus on one of the characters, seeing what happened to them after we last left off--possibly because David might not be as willing as the other castmembers.

I asked Ancier if he thinks this will actually happen. "Probably...I think so," he answered. "I haven't had a conversation with the creative forces yet, but I'm hopeful that will happen. I think the fans would love it. The show was great quality, and I don't know the specifics of why it's back or not, but if there's a way to keep it alive for the huge fan base, that would be great."

http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Archive2004/040724.html

De verkar ju vara extremt heta på filmer. Ingen kan förstå logiken i att lägga ner en serie och sen direkt efter ha filmer men ok då...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » mån feb 07, 2005 20:43

Lite svårt att hitta en passande tråd för detta, samtidigt som en ny tråd känns helt onödigt. Så jag nöjer mig med att lägga in denna Matt Roush-fråga (tvguide.com) här:

Question:
Do you believe that WB ever had any interest in the idea of telemovies for Angel or are they frantically dissembling? I, for one, would be very interested in a telemovie showcasing the prodigious talents of Mr. James Marsters, reprising the role of Spike. I'm very surprised that WB claims never to have considered this idea as likely to be popular. What are your thoughts on this matter? — Carrie

Matt:
When WB let Angel get away — a mistake if you look at the network's current impoverished landscape — the suggestion of possible movies revisiting the Angel or Buffy worlds was no doubt lip service intended to assuage the grief of Joss Whedon fans everywhere. (Didn't work.) And since Joss has for the moment suspended his TV operations, it's pretty clear that this was a pipe dream at best, but more likely just hollow PR from WB with no basis in reality. Of course I'd like to see a Spike movie, or series, or even just have him show up in an episode of something random. But I'm not counting on it.

Inte för att jag trott på tv-filmer, eller ens velat ha dem (för det har jag inte), men det är i alla fall skönt att se att WB fuckade upp rejält då de lade ner Angel. Vi har ju vetat det hela tiden naturligtvis, men kul att det skrivs av en populär skribent som Matt Roush. Take that and sod off, WB! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Återgå till Allmänt om AtS