TV-filmer!!

Ett forum för att prata om Angel

TV-filmer!!

Inläggav Whistler » sön apr 18, 2004 13:04

Ok hade hoppats på en ny Angel säsong, ansträngt mig rätt mycket för de men hoppet är helt dött nu verkar de som. Men verkar som om de blir TV-filmer istället och de är ok de också om dom blir bra dvs. fast ligger Joss bakom så är de ju inget '?' precis. Lite info om detta taget från scifi2k:

Buffy/Angel Telefilms: Even though UPN and Fox have passed on picking up the WB's canceled Angel series Warner Bros. has been impressed with the fans support to keep the series alive. So much so that they have talked with Joss Whedon about doing up to six telefilms around the Buffy/Angel universe next season. Warner knows that such a venture with this franchise brings in a guaranteed audience.


6st låter ju rätt trevligt måste jag säga, som en halv säsong de!
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav AKS » sön apr 18, 2004 13:07

Jepp, det är kanske bra nyheter. Se vår diskussion i Rädda Angel-tråden:

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=459&start=60
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön apr 18, 2004 14:59

Jag är i och för sig intresserad exakt hur en tv-film av ME skulle se ut. Deras serier är väldigt filmatiska, så de skulle nog bli helt likvärdiga med en riktig film. Sedan, blir det arclöst, en nya arc eller som med vissa B5 där de återgick till en gammal arc? (Att använda dem som en pilot till en spin off har också fungerat för B5 så möjligheterna är stora.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Whistler » sön apr 18, 2004 15:58

Hoppas på att dom knyter ihop filmerna lite. minst 2 timmar per film och sen att dom fortsätter. Kan ju kanske göra 2 trilogier...
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Zaxx » sön apr 18, 2004 17:48

hoppas det blir "högbudget" annars är jag skeptisk!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav skribb » sön apr 18, 2004 18:32

men bra lär det ju bli ;)
Cordy: I came over here to tell Buffy to stop this craziness, and found you all unconscious - again.
How many times have you been knocked out, anyway? I swear, one of these times, you're going to wake up in a coma.


Giles:
Wake up in a c...? Oh, never mind. We need to save Buffy from Hansel and Gretel.

Cordy:
Now, let's be clear. The brain damage happened before I hit you.
Användarvisningsbild
skribb
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 apr 2004
Ort: nacka

Inläggav kaos » sön apr 18, 2004 20:12

håller med dig skribb
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav noike » sön apr 18, 2004 20:17

Jag äör inte orolig över budgete. Angel hade inte mycket budget innan och såg fantastiskt ut. Jag hoppas dock att de lyckas förhandla till sig miniserie-status istället för tv-film.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav dajacke » ons apr 21, 2004 18:43

Känns lite oroande när man tänker på tidigare "TV-shows turns TV-film", t.ex. Hulken. (I och för sig inte riktigt jämförbart med tanke på faktorerna 80-tal, hyfsat låg budget, dålig serie etc.) Men gärna konceptet miniserie. Kanske 5-10 avsnitt, 80-90 min.? Bara för att få ett ordentligt avslut åtminstione, för enligt min källor (nämner inga namn, men caffeineaddict :) ) så gör Whedon denna gång inget avslut eftersom serien läggs ner mitt i produktion och därför inte orkar skriva om de sista avsnitten. Men det kan hända att det är så. Anyway, håll Angel levande. Det vore trevligt med mer Buffyverse.
Användarvisningsbild
dajacke
Minion
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 11 feb 2004
Ort: Norrköping

Inläggav caffeineaddict » fre apr 23, 2004 22:42

Willy: Tror inte jag använde ordet "orkar", snarare att de inte går med på den hjärtlösa slaktning som WB gjort och tänker inte ändra sina planer därför. Och när S5 är så bra som den är nu... *snyft*

Lite hopknytning hoppas jag dock på ändå... alltså, allt det här känns så hopplöst just nu. Jag vill ha en riktig avslutning på serien, men om möjligheten för TV-filmer är så stor känns det som att de isf kommer förstöra den avslutningen... men tänk om de lämnar det open-ended just p.g.a. TV-filmerna och så blir det inga sådana.... gaaaah!

Homicide (nej, jag tänker inte sluta tjata någon gång detta millennium) skötte iofs det där rätt snyggt. Även om S7 av den serien sög så knöt sista avsnittet upp snyggt, men ändå kom sedan en TV-filmen och avslutade ÄNNU snyggare. Nästan omöjligt, men ändå inte uppenbarligen.

Rör inte Buffy bara! Den serien FICK en bra avslutning!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Whistler » lör apr 24, 2004 0:58

"men tänk om de lämnar det open-ended just p.g.a. TV-filmerna och så blir det inga sådana.... gaaaah!"

Lite halvspoiler om dom kommer göra detta, inget om handlingen dock bara OM ovan stämmer eller inte: Kommer tydligen enligt Spoiler Slayer att sluta med en stor cliffhanger!
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav gaspode » lör apr 24, 2004 2:11

Detta hör ju hemma i AtS-avdelningen.
har vi inge moderatorer här eller?? :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Whistler » lör apr 24, 2004 2:32

mmm, min tanke var ju mer allmänt om filmerna och de var väl tal om att de skulle bli Buffy filmer också eller? Ja kanske bara rykten.. Vilket fall så fanns de ju ingen Buffy och Angel tråd och då tyckte jag Buffy passade bättre för att representera båda...

Men får väl ändra lite på tråden då, Buffy filmer någon som hört mer om de blir de också eller om de bara är Angel dom tänkt göra? Spekulera ev. handling kan jag inte då man fortfarande njuter av sista säsongen.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav sus@n » lör apr 24, 2004 16:35

Hittade den här informationen (tror inte den spoilrar nåt). Dessutom, om det blir filmer tror ni då den visas på bio? snacka om att jag ska se de då!

First ANGEL TV Movie May Hit in September

The WB is working on a new stand-alone telemovie, ANGEL, to air tentatively in September. The first two-hour pic is going to essentially launch the series as a sequence of films - different villain, different storyline, each one.

The first is going to tie-in with the events of the series final episode. The season ender is going to go out with a huge cliffhanger, and we'll have to wait till September to find out how it all ends.

Eliza Dushku is in talks to appear in the telemovies, as Faith, the vampire slayer. Her series TRU CALLING isn't going to be picked up for a second season, so I assume she jumped at it.

There's no titles for these Angel films yet, but all six - bi-monthly over a period of a year - will be something like ANGEL: OUTLAWED, or ANGEL: DOMINION. You get the pic.

What's interesting is, Joss Whedon's not going to have much to do with the first couple. He's apparently doing a movie for Universal. Wonder how that's going to go down with fans?

I guess that big truck - which i again saw last week driving around - did something to save this show.

How valid is this report? Well, Daybill hasn't failed us before, but September seems like too quick a turnaround for a tv movie, although not altogether impossible. It's possible that the first could be filmed after a short break, but I would think that the principal cast would want to get away from these characters for a while.

The finale Daybill speaks of also lines up with an April 17 report from our friends over at Spoiler Slayer, where they said that the series will likely end on a cliffhanger.

Joss Whedon's lack of involvement - I wouldn't be surprised. The movie Daybill speaks of is, of course, the film version of FIREFLY, which is being fasttracked at Universal. However, if these movies go forward, I have no doubt that some of the ANGEL/Mutant Enemy regulars will return.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » lör apr 24, 2004 16:50

sus@n: Tack för infon. Och, nej, TV-filmer har nog så gott som aldrig visats på bio vad jag vet. Så tyvärr.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här faktiskt. Känns mest... konstigt. Vi får väl hoppas på det bästa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » lör apr 24, 2004 16:52

Caffeine: Tänkte inte på att det var Tv-filmer, är inte så insatt eftersom jag inte har kommit så långt. Men jag är ändå intresserad för någongång kommer jag också vara framme vid säsong 5 av Angel.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » sön apr 25, 2004 1:37

Well, precis som jag sa i Rädda Angel-tråden: detta beskriver mina värsta mardrömmar kring Angel och tv-filmer. Låter som en mardröm.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » sön apr 25, 2004 1:46

Får väl också säga att det inte låter helt förtroendeingivande.
Mer som att de försöker mjölka ur de sista skälvande dollarsarna ur Angel..

Men jag är naiv och optimistisk, så jag tror att Joss inte låter dem göra vad som helst med hans verk, och att han kommer se till att det är bra folk som skriver manus o.s.v...

Jag väljer att vänta tills de kommit innan jag sågar iaf..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Willowtree » sön apr 25, 2004 10:09

Ojoj, detta kan bli så fel. Om det nu måste ske får jag hoppas på att det bara blir Angel och inte Buffy. Sarah skulle nog aldrig ställa upp i en tv film och frågan är om Aly skulle göra det. De har ju rätt schyssta karriärer ändå.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » sön maj 09, 2004 15:10

En liten bit från en kommande intervju med James på slayerverse:

And the best thing was that Marsters mentioned a "Spike Movie" still this year!!!
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor aug 12, 2004 23:02

Känns som vi har 172,000 trådar om kommande tv-filmer. Denna hittade jag först så jag skriver här. :)

Källa: buffy.nu

Detta har Joss att säga om kommande tv-filmer o dyl:

Buffy the Vampire Slayer and Angel creator Joss Whedon told SCI FI Wire that he’s ready to return to the Buffyverse with television films once he receives a green light from The WB, home of Angel, or another network. "We haven’t really heard anything," Whedon said in an interview. "Obviously, there’s been a regime change at The WB. The fans are interested. I’m interested. I don’t think either [Buffy star] Sarah [Michelle Gellar] or [Angel star] David [Boreanaz] would want to do it. But I think there’s about 10 other characters I could name who would be totally worthy of movies. And I’m just waiting for somebody to say yea or nay."

As for a proposed Buffy animated series, Whedon said, "A presentation is being made. It hasn’t been bought anywhere, but it’s still in the creating stages, so it’s still a possibility."

Beyond Buffy, Whedon said he’d readily return to series television. "I had some ideas," he said. "I’m sort of trying to look at the marketplace and say, ’What kind of idea will actually go?’ Because I’m not really interested in making things that don’t. ... So I’m not sure if what I have is what the world wants right now."

But, Whedon added, "I am totally prepared to go back to TV. Not 24-seven, as I did with the first years of Buffy. But now I’ve learned about surrounding yourself with the right people and delegating so that I can actually run a show without ruining my life. And TV is, you know, ... a medium that I love in a very different way than I love movies. The things that I can’t do in [a] movie are things that I mourn: the smaller moments. The ... protracted interactions. The things that make TV really fascinating. Watching characters change over the years. You know, I’ve waited my whole life to make movies, but movies don’t do that. ... You either write novels that are are way too long, or you make TV if you want to do that. And ... I can’t write novels that are long."


För mig (läs nån annan tråd då jag listade mina önskemål för kommande JW-projekt) är sista stycket absolut det mest glädjande!! Yay! Han har inte gett upp TV!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » fre aug 13, 2004 0:21

Låter väldigt bra det här. Ställer mig lite undrande till delen om att han kollar vad som skulle kunna fungera. Nog för att det säkert blir bra i vilket fall men man vill ju helst att han kör på iden han brinner mest för inte den som inte kommer läggas ner.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » fre aug 13, 2004 1:06

Ja, det tyckte jag också verkar konstigt. Men han är nog jävligt besviken efter Foxs hantering av Firefly. Uppenbarligen bestämde de väldigt tidigt att de inte ville ha den. Måste ha varit fruktansvärt. Tänk alla idéer han hade i sitt huvud!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre aug 13, 2004 2:12

Med tanke på dagens tv-klimat är det nog en rätt smart sak. Däremot tror jag inte att han tänker satsa på något halvhjärtat, utan ifall han kommer på något som han verkligen verkligen vill göra, så kommer han att göra den. Bara kanske inte just nu utan senare när det finns större chans att den överlever.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Calle » fre aug 13, 2004 18:42

Jag tycker att det láter väldigt bra, det första om att Joss själv inte skulle ha sá mycket med de första filmerna att göra lät väldigt osäkert, men att han själv ser till att det är bra folk som jobboar pá den och lägger ner tid pá dem även om det inte är all tid, det máste väl i alla fall räcka för att se till att ingen förstör angel och att se till att sätta sin prägel pá dem.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Off » tor aug 19, 2004 2:32

http://www.tvguide.com/news/insider/040818a.asp

Återigen får vi reda på att DB inte är intresserad av tv-filmer. En liten hint om att han ska vara med i indiana jones 4 också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » sön aug 22, 2004 14:11

Ja, och det är också trevligt att veta att nye WB-bossen är mer positivt inställd till Angel än den tidigare. (Jag var tvungen att logga in för att se artikeln [vilket jag inte kan] så jag antar att det är samma artikel som jag nyss läst hos buffy.nu.) Fast jag är ju inte så förtjust i tanken på tv-filmer, men bättre det än en comic eller animerad tv-serie osv.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » sön aug 22, 2004 16:37

Off skrev:Återigen får vi reda på att DB inte är intresserad av tv-filmer.


Inte tv-filmer men Bio-filmer har jag hört att han kan gå med på. (Ursäktar mig om det har tagits upp innan)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare