Angeltemat

Ett forum för att prata om Angel

Angeltemat

Inläggav AKS » sön mar 21, 2004 1:32

Att Angeltemat är mycket bra och passar serien tycker väl de flesta av oss? Ni får gärna diskutera det i denna tråd, men jag skriver inte detta inlägg för att göra det.

Då jag såg Anne i veckan blev jag konfunderad -- och förvånad -- eftersom jag upptäckte en sak som *jag* aldrig sett förut eller läst om. Granted, så överdrivet intressant är det ju inte så det kan ju vara anledningen till att jag inte läst kommentarer kring det.

Den första bilden i Angeltemat (förtexterna) efter att "Angel" dykt upp på rutan är en ensam ung kvinna i en storstad. Jag har alltid vetat att jag sett denna bild i ett avsnitt, men inte riktigt kunnat placera den. I måndags då jag såg Anne stod det dock klart. Denna storstadsbild i Angel-förtexterna är taget från ett Buffy S3-avsnitt (montaget efter att Buffy träffat avsnittets "big" bad för första gången)! Som sagt, inte så överdrivet intressant, men för oss riktiga fantaster är det liksom lite intressant ändå. Just därför är det förvånande att jag inte hört det förut. Men, men... Bara en extremt oviktig iakttagelse som jag ville dela med mig av.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav karykh » sön mar 21, 2004 1:44

Märkte faktiskt detta nån av dom första gångerna jag såg Angel, men tänkte aldrig mer på det då eftersom jag i början kände att Angel var Buffyavsnitt där dom glömt att filma i Sunnydale. Alltså, skilde dom inte åt i tanken.

Känns ju lite konstigt nu när du nämner det, måste ju finnas bra många andra skrämda unga kvinnor man kan ha med.
Spoiler Angel S02
Han kanske ville hinta om att Anne skulle vara med i serien så småningom
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav JRT » sön mar 21, 2004 12:43

Även denna bild från Buffys Amends är med i Angel s1-introt.

http://www.buffyscreenshots.com/albums/ ... 10_117.jpg
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Off » sön mar 21, 2004 13:01

Det har jag inte ens funderat över. Väldigt bra iakttaget.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » sön mar 21, 2004 13:07

"Way to go with the keen observiness, Jessica Fletcher. "

(eller nå't sådant) :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Zaxx » sön mar 21, 2004 13:26

måste skryta med en sak här... den sista bilden där med Angel som vamp från Amends... kommer ju ursprungligen såklart från Amends...

MEN det har ju varit med i Angel oxå.. och kan ni gissa när? Jo när
spoiler Angel S1:
Doyle snackar om Angel och går igenom hans liv... så man kan ju säga att det varit med i Angel oxå.. men som flashback..

är jag inte duktig?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » sön mar 21, 2004 13:39

Zaxx, du är jätteduktig =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav JRT » sön mar 21, 2004 14:55

Någon annan som uppmärksammat missen i den sista introbilden? Angel reflekteras i vattenpölen på marken... Jag är inte en sådan som sitter och irriterar mig på alla små missar som är, tänkte bara på det när jag såg den här bilden:

http://www.angelscreenshots.com/albums/ ... yle_38.jpg
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Zaxx » sön mar 21, 2004 14:59

JRT.. varför VARFÖR skall du säga sådant!...

men igentligen.. varför tänkte de inte på det?.. om han INTE skulle reflekteras skulled det var riktigt coolt... men nu.. nu retar man sig på det som sagt!!! grrr arrgh
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » sön mar 21, 2004 15:16

Vem vet, de kanske också har missat det? Eller så tycker de att det är en så liten miss att det inte spelar någon roll. Vem vet. Om de hade brytt sig så borde det väl ha gått att ta bort hans reflektering med hjälp av datateknik. Spoiler BtVS 5.16 The Body:

Lyssnade på kommentatorspåret igår och där sa Joss att Kristine/Joyce blinkat en gång vid ett tillfälle och blinkningen plockades helt enkelt bort med dator, så det skulle säkert gå.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav noike » sön mar 21, 2004 15:47

En blinkning är dock relativt lätt att ta bort, medan en fullvuxen människa på ett antal hundra frames är rätt dyrt för en tv-serie utan budget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » sön mar 21, 2004 16:05

Eller så kunde de ha använt någon annan liknande bild där han inte reflekteras - som sagt, jag tycker inte det spelar så stor roll.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Noggster » sön mar 21, 2004 17:47

Dom missar rätt ofta reflektioner, det har nog som noike säger med budgeten att göra.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav kaos » sön mar 21, 2004 20:21

och det gör ju inte så mkt
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron