Kommer det mer huvudkaraktärer?

Ett forum för att prata om Angel

Kommer det mer huvudkaraktärer?

Inläggav david » lör feb 28, 2004 23:28

Snart har jag sett hela säsong 1 av Angel (tre avsnitt kvar), och jag är lite tvistad om hur jag tycker om serien. Mycket av det är bra, men det känns ändå som det saknas något. Serien är absolut inte dålig, men den går inte heller att jämför med Buffy. Något som jag tror har med det att göra är antalet huvudkaraktärer i serien. Genom första säsongen är det enbart tre karaktärer som är mer eller mindre huvudkaraktärer, medan Buffy har sitt Scoobygang, Giles och eventuell pojkvän. Det känns mer underhållande på det viset, när man kan följa fler karaktärer åt gången hur de växer, osv..

Så nu undrar jag (utan att spoila för mycket), kommer det här hålla vid längre in i Angel? Eller kommer det komma mer karaktärer som får stanna kvar ett tag? Som sagt, jag vill inte bli sönderspoilad :) Men jag vill samtidigt se att serien väl tar sig någonstans med en mer djupare grundstory, än de hoppande avsnitt som finns nu.
If you want to criticize my methods, fine. But you can keep your snide remarks to yourself.
And while you're at it, don't criticize my methods.
Giles, "Bad Girls", S3E14
Användarvisningsbild
david
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » lör feb 28, 2004 23:36

Spoiler angående karkatärer i angel
Det kommer fler huvudkaraktärer med tiden, kan även nämna att angel s1 anses vara den sämsta säsongen så du ska kanske inte dömma serien efter den.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav david » lör feb 28, 2004 23:44

Låter ju lovande att serien växer (vilket jag iofs trodde), men hoppas också att själva grundstoryn växer mer och mer. För genom säsong 1 känns den väldigt fattig.

Iofs var Buffy S1 ungefär likadan :)
If you want to criticize my methods, fine. But you can keep your snide remarks to yourself.
And while you're at it, don't criticize my methods.
Giles, "Bad Girls", S3E14
Användarvisningsbild
david
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön feb 29, 2004 0:46

I Angel finns det en lång seriearc och inte småfjuttiga säsongsarcar. Jag gillar det oerhört mycket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » sön feb 29, 2004 2:49

Angels karaktärsutveckling slår allt som en mamma kan komma på
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron