Rädda Angel!!

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav adolvsson » sön apr 04, 2004 3:45

AKS: Men en TV-film eller två måste ju vara avsevärt mycket bättre än en ingenting? Naturligtvis vill jag helst av allt ha en sjätte säsong. En spinoff med antingen Buffy eller Angelkoppling skulle göra mig hyperglad, men oavsett om det skulle bli en spinoff eller inte skulle jag gärna se ett par TV-filmer med Angel i centrum. Dina invändningar med arc förstår jag inte alls, för serie och film (vare sig den görs för TV eller bio) är två helt olika saker. Jag tror aldrig jag har hört någon säga att man inte bör göra långfilmer av liknande anledningar.

Naturligtvis finns det serier som blivit film innan, och där filmerna bara känns som långa avsnitt, men jag har lite mer tilltro till Joss och Mutant Enemy än så. Det finns många filmer som sätter karaktärerna i centrum och lyckas utveckla dom rejält under 1½-2 timmar och det tror jag ME är mer än kapabla till att göra också. Om dom överhuvudtaget bestämmer sig för att göra TV-film, så tror jag heller inte dom gör det förrän dom vet att dom kan trycka ur sig nåt som rockar hårt.

Så när det gäller Angel ser jag helst en sjätte säsong, med TV-filmer på andra plats som ett fungerande substitut. Jajamensan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Mr Chase » sön apr 04, 2004 14:26

Bild
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Teo » sön apr 04, 2004 14:27

HAHA *LOL* det var riktigt roligt..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Langtry » sön apr 04, 2004 14:28

Bilden var sorglig men sann :cry:

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Mr Chase » sön apr 04, 2004 14:30

Langtry skrev:Bilden var sorglig men sann :cry:

Yeah, I know...
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav noike » sön apr 04, 2004 15:59

Fruktansvärt överdriven bild. Kvalitets-tv finns fortfarande kvar och frodas -- fast i USA nästan enbart på betalkanaler då de inte fallit offer för reality-tvn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noggster » sön apr 04, 2004 16:29

noike jag kommer ihåg att du gillade den där bilden när den kom upp första gången får någon månad sen ?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön apr 04, 2004 17:11

Noggster: fullt möjligt, men jag tror på att man får byta åsikter. Under den senaste perioden har jag dock fått bevis för att det fortfarande görs kvalité som aldrig förr. (Carnivàle till exempel)

FOX har aldrig varit direkt tillförlitliga vilket är störande. De är bra som producenter åt andra kanaler -- men tyvärr envisas folk att ta sina serier till dem för utveckling. Enda sättet är att överge de stora kanalerna och ge sig ut bland betalkanaler som HBO eftersom mer och mer kanaler börjar bete sig precis som FOX. (ABC, UPN, Warner, Showtime bara för att nämna några.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön apr 04, 2004 17:28

adolvsson skrev:Jag tror aldrig jag har hört någon säga att man inte bör göra långfilmer av liknande anledningar.


Nej, men som du vet så talar jag inte om vilken film som helst. jag skulle ju aldrig säga att "Erin Brockovich" borde inte göras eftersom det inte kommer att bli en intressant arc med intressant karaktärsutveckling. Jag talar om en 1½ timmes film som ska fortsätta en tv-serie där karaktärerna alltid fått utvecklas och leva vidare under 16 timmar per säsong. Jag menar bara att vi inte kommer att få samma karaktärsutveckling över huvud taget eftersom de inte kommer att veta hur många tv-filmer de får göra och det därför inte kommer att kunna planeras intressanta arcer över ett visst antal tv-filmer. Jag älskar filmer, men jag tror inte alls att det är rätt väg för Angel. Kanske för andra tv-serier, men inte Angel. Hellre då en miniserie där vi får veta att detta är det allra sista vi får se av Angel. Serien får ett avslut och inte ett "kanske en ny tv-film nästa år" då Angelkaraktärerna kommer att stanna i limbo. Hur ska shanshun lösas genom tv-filmer där man inte vet hur många det kommer att bli.

Jag måste få säga att jag föredrar att Angel får ett "riktigt" avslut iom S5 (om det inte blir fler säsonger) och vi får veta om Angels ev shanshu inom ramarna för serien. Jag tror att det är det bästa sättet att försäkra kvalitet och som sagt, jag vill inte att serien ska avslutas om ett år eller så med en tv-film. Men det är ju bara vad jag tycker. Hoppas jag underbyggt min ståndpunkt bättre denna gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån apr 05, 2004 21:43

Yay! Matt Roush på TV Guide har tagit upp vykortskampanjen som vi alla (hoppas jag) deltog i!! Jag vet i alla fall att ett av de 1100 vykort han snackar om i artikeln nedan är från moi! Jag har bidragit. Say it out loud, I'm an Angel fan and I'm proud! :D

http://www.tvguide.com/tv/roush/review/

Touched by Angel Fans
A Worldwide Outcry Over a Show's Demise


Thanks to WB's cancellation of Angel, I now have an amazing postcard collection: at last count, 1100 from unhappy fans in nearly every state, all over Canada and England, plus 20 other countries, including Australia, New Zealand, Turkey, Brazil, Poland, Italy and Germany.

I'm not sure if any are written in blood, but they certainly show a lot of heart. As cult followings go, Angel's is pretty awesome.

Several Internet-driven fan campaigns, hoping to persuade WB (against the odds) to cancel the cancellation, have raised money to buy ads in trade papers and hire a billboard truck to canvass Hollywood with the message "We'll follow Angel to hell... or another network." There have been rallies, even — appropriate for a show about a noble vampire — blood drives.

These creative protests come at a time when creativity is an endangered TV commodity, with contrived reality trumping the most inspired fantasies.

Much of the mail I've received expresses fear that the networks have given up on shows that stimulate the imagination. That's why these people are so forcefully mourning the end of Joss Whedon's wild world of apocalypse and redemption that began with Buffy the Vampire Slayer.

On April 14, Angel returns with the first of its final six episodes. The story is full of action, humor and surprise, while also confronting big themes of humanity and heroism. As I watched, I was entertained, moved — but saddened. Like any fan, I'll miss Angel, too.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » mån apr 05, 2004 22:38

WOHOO!!.. ett är mitt oxå!! !

nu börjar jag gråta oxå.....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Mr Chase » tis apr 13, 2004 23:00

Hittade denna bild någonstans på nätet:

Bild
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav kaos » ons apr 14, 2004 9:21

snygg bild
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav Off » lör apr 17, 2004 1:55

Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör apr 17, 2004 2:05

Off: antingen Angel eller Wonderfalls. Varför kan vi inte få bägge två? Om de plockar upp Wonderfalls blir jag glad, men det hjälper itne. Jag vill se Angel också. Om någon stjäl hela kuliserna för 7th Heaven så behöver de en plats att fylla ut eftersom det är dyrt att bygga om allt igen. Och sedan kan några andra slarva bort omklädningsrummen till Charmed så får de lägag ner den också eftersom igen vill byta om on the set.

Då finns det helt plötsligt plats. (FYI: Jag är allvarlig.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör apr 17, 2004 11:17

INNEHÅLLER kort kommentar om slutet på BUFFY S7. Ingen egentligen spoiler om handling eller dylikt, dock.

Kristin på eonline har scoopet som vanligt och det är i princip kört med ännu en säsong av Angel (som det står i länken ovan). :cry:

Tyvärr så kommer slutet dessutom att vara "supremely open-ended" (parafras) och det är en enorm besvikelse för mig. Jag *vill* att Angel ska få avslutas i serieform (läs mina argument i ett inlägg ovan) och tycker att det är jobbigt att veta att det antagligen blir en eller två eller sex (!!) tv-filmer om Angel/Buffy. Och snälla dra inte in BtVS i detta!!!! Den serien fick ju ett riktigt avslut! Förstör inte det! Och det blir ju precis som jag befarade... De vet inte hur många tv-filmer de vill göra. Och jag är inte så positiv att jag tror att the WB kommer att säga "detta är den sista filmen nånsin". Nej, de kommer att dra ut på det så länge fansen är intresserade och Whedon et al kommer aldrig att veta när de skrivit sin sista tv-film. Och dessutom känns tv-filmsformatet som att de kommer att gå tillbaka till mer episodiska händelser med kanske fall som ska lösas och jag anser att Angel har evolverat från detta. Som sagt, hellre ett riktigt avslut (à la BtVS S7) under S5 (ja, jag tycker det!!) eller en *avslutande* miniserie. Hellre det än en eller två eller sex tv-filmer. Damn, alltså! Det känns som att the WB utnyttjar oss fans, men på ett så smart sätt att ingen kommer att inse det. Jag menar, om det blir sex tv-filmer á 90 minuter varför inte en avslutande miniserie på en gång?! Förhoppningsvis kan dessa tv-filmer evolvera till en miniserie. Men som sagt, jag har inget hopp om att Whedon nån gång snart kommer att få veta när det verkligen är slut...

Limbo, ladies and gentlemen, get used to it!

Länk till Kristins krönika (mycket info, vissa spoilers om gästskådespelare som inte ska vara med): http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Archive2004/040416.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör apr 17, 2004 11:49

Håller med dig AKS. Jag hoppas Team Whedon sätter ner foten och säger att vi gör såhär många filmer varken mer eller mindre och skriver en story utefter det. Annars får de gärna strunta i det. Förstå mig rätt nu, jag kommer titta på filmerna och säkert tycka att det är bra (ta i trä) men jag vill ha ett avslut såsom BtVS.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » lör apr 17, 2004 11:51

Om de bara drar ut på det och producerar film efter film känns det som om allt bara blir hängande i luften och jag vill också ha ett riktigt avslut...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav AKS » lör apr 17, 2004 11:57

Off: Jag håller med. Jag hoppas verkligen att de får veta hur många filmer det blir och alltså kan planera ett riktigt slut på serien. It's all good skulle jag säga då... Och jag kommer också att se filmerna och antagligen längta efter dem, men som sagt...

Kanske kan bli ganska svårt med filmerna också? Jag menar, David anser tydligen att han har en lovande karriär på gång och de andra lär också vara upptagna med sitt. Gäller att alla kan vara med samtidigt vilket kan vara nog så svårt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor apr 22, 2004 21:59

Bild

Snyft! Men skjortan och byxorna?! Känns mer Angelus än Angel om jag får säga så...
Senast redigerad av AKS tor apr 22, 2004 22:01, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Teo » tor apr 22, 2004 22:00

Ser graft ur.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav JRT » fre apr 23, 2004 8:02

Ja, det var mer Angelusstil än Angel! Men det klagar jag inte på... Fast den där bilden måste rimligen vara från Buffy säsong 2, sådär ser inte David ut nu/i de nya avsnitten.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav AKS » fre apr 23, 2004 11:16

JRT: Håller med dig. Måste vara ett gammalt foto.

EDIT: Det här låter intressant, men informationen står ju i preteritum så det är väl kört ändå... :(

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=4254

Men om det är sant så god bless Sky TV! Finns en anledning till att man är anglofil trots allt. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » fre apr 23, 2004 15:35

det sägs att bilden är tagen från becoming (s2 av buffy) det är i alla fall rykten som går på slayerverse.de
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » fre apr 23, 2004 16:54

Ja, förmodligen är det så. Angelus hade precis de kläderna i Becoming part 2, inklusive ringen på vänster hand.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav AKS » fre apr 23, 2004 21:55

Läs denna artikel: http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=4268

Detta bekräftar de värsta mardrömmar som jag har om Angel tv-filmer!! :cry: Lyckligtvis är det bara rykten.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » fre apr 23, 2004 21:57

Nej David är lite större nu. Lite plufsigare. Hur går det till när vampyrer inte kan åldras?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Whistler » lör apr 24, 2004 1:13

De med Sky TV var ju goda nyheter. Men känns som allt prat om TV-filmer gör att dom har helt gett upp att de kommer bli en säsong 6 nu tyvärr. För har mycket hellre sett de än några filmer. Iofs behöver ju inte ena utesluta de andra. Kan ju göra filmer efter säsong 6 istället, man kan ju aldrig få för mycket av Buffyverse!
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Off » tor maj 13, 2004 0:56

SKY were so desperate to keep the show, that they offered to pay half the price for a sixth season, if any network offered to keep it going. There have even been rumours of a sixth season going straight to DVD in the states, and SKY are warming to the idea:

" Yes we have been told about a sixth season going straight to DVD by FOX. They have said they are discussing it. We welcome the idea, we have said that we would be happy to pay some of the cost for the show to be produced, as long as we are allowed to screen it over here in the UK on Sky One."

So for the very vocal Angel fans out there, there is hope. And Sky are looking into every option to keep everybody's favourite vamp going:

"We constantly look at every possible option. It is one of Sky's executives favourite shows, and they have always said they would try their hardest to save the show. Every day we go to work, Angel is one of the topics of discussion!"

So there maybe some hope for the brooding vamp to bless our screens next year, in some shape or form.



http://www.cityofangel.com/phorum/read.php?f=2&i=175740&t=175740

Tragiskt att folk har gått vidare och gett upp. Jag älskar från och med den här dagen alla på Sky för att de iaf försökte.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Horrabin » tor maj 13, 2004 9:30

En intervju med DB som kanske är spiken i kistan på alla funderingar:

From Tvguide...
Boreanaz Not Sad About ANGEL Cancellation
By Marcus Ferrell | (191 Reads )


David Boreanaz talked to TV Guide about the cancellation of ANGEL:

TV Guide Online: How did you get the cancellation news?
David Boreanaz: Joss came to set and told me. I said, "OK, fine." There were no tears. There was just a moment of congratulating him on a successful run of five seasons.

TVGO: You weren't at all upset?
Boreanaz: I don't wanna sound like I was cheering, but when Joss broke the news, it was almost more like the burden of pressure came off me after five years. I mean, it's a lot of responsibility [carrying a show], and you don't realize how much that is until they say it's done and then you can breathe. So there's some really nice light that came into my life. I'm in a really great place about it.

TVGO: Most actors would be stressing about being out of work.Boreanaz: It's not worth it to get too stressed. [Laughs] What can I do, man? Look, it's a fuckin' show, and it was a great experience. I think we can be very proud of what we've accomplished. Now, you just move forward.

TVGO: A lot of us were disappointed to hear Sarah won't pop up in the finale. How do you feel about it?Boreanaz: You know, I went over to her finale and she said she would come over to mine. It would've been nice to have her over here. I guess it was Joss's decision. He wrapped it up the way he wanted to. I'll just leave it at that.

TVGO: There are rumors we haven't seen the last of Angel, that there might be some TV or DVD movies in the future. Would you come back to the character?Boreanaz: [Laughs] I don't think I will, no.

TVGO: Seriously?
Boreanaz: Yeah. The only way I would do any kind of loose-end wrapping up would be if the pieces were right, and if they decided to do it on a different, higher level, like a film. Joss is doing Serenity [the feature based on his 2002 short-lived Fox series Firefly], and we'll see how that goes for him. If they decided to do that with Angel and if the pieces were right, fine. But you never know where everyone is in their lives at that moment.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare