Angel läggs ned

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav Tinder » ons feb 18, 2004 21:42

Hade vi inte smilie vägrat så hade jag haft en fet ironi smily efter mitt förra mess, var alltså inte så seriös
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Zaxx » ons feb 18, 2004 21:45

jag fattar inte vad du menar.. nånstans!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » ons feb 18, 2004 22:06

Försökte helt enkelt skämta att caffeine borde spoilermarkera att Spike blev förvandlad till ett får just för att det inte händer och han skämtar om det. Alltså försökte skämta och vara ironisk att det faktiskt händer (vilket det ju inte gör naturligtvis). Men då min besynerliga humor (som inte alls befläckats av att jag suttit och pluggat konstant hela veckan) inte riktigt gick hem, glöm det hela.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Zaxx » ons feb 18, 2004 22:37

Tinder.. spoilermärk DITT inlägg.. hahaha
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 19:04

Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Simon » tor feb 19, 2004 19:51

Jag blir väldigt orolig när sådana artiklar skrivs, det finns människor där ute som verkligen hoppar på alla chanser att kasta sitt hat åt alla möjliga håll. Några av dem är säkert Angel-fans.

Denna sortens syndabockgrej kan aldrig sluta bra, i mina ögon, och det är illa att de skrivs med en negativ vinkling över huvud taget.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 19:54

Jag har faktiskt inte läst den. Är det en ren smutskastningsartikel?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Simon » tor feb 19, 2004 19:57

Nej, själva faktan är bara informativ, men när man börjar med "know your enemy" och "the man who cancelled Angel" är det rätt självklart vilken effekt det kommer få.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 20:03

Har svårt att se att några normala människor skulle göra något mer än att kanske skicka några arga mail (som ändå aldrig öppnas) eller tala illa om honom på något forum. Sådana här artiklar kan väl mer ses som ett sätt att skapa en "Vi mot dom" känsla som förhoppningsvis leder till att folk börjar hänge sig mer åt att skicka brev etc. Jag kan förstås vara väldigt naiv, it's been know to happen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Horrabin » tor feb 19, 2004 22:28

Problemet är väl att det även finns en hel del människor som inte skulle klassas som "normala" som kan peppas av dylika artiklar. Så jag är med Mirkan i denna fråga, det känns bara onödigt att skriva och lägga ut såna där artiklar. Jobba från den positiva vinkeln i stället!
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Noggster » tor feb 19, 2004 22:54

Tycker idén om att posta vykort till dom varit den bästa anfallsvinkeln hittills... GO SNAILMAIL GO!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor feb 19, 2004 23:22

Jag blev illa till mods då jag läste "know your enemy" osv. Inte alls bra och väldigt omoget enligt mig. Även om han lade ner Angel så är han inte min fiende. Med tanke på den informativa och sakliga brödtexten så menar de nog inget med det, men det kändes cyniskt och onödigt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Veidit » tor feb 19, 2004 23:35

Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor feb 19, 2004 23:38

Du har nog missat lite poster Veidit. Den artikeln (titeln) sågs inte med blida ögon.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Veidit » tor feb 19, 2004 23:39

Hmm OK kan jag nog ha gjort.. Har haft annat att göra.
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » tor feb 19, 2004 23:40

Jag tycker att artikeln är bra dock inte den "kvalitén" man kan förvänta sig...
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör feb 21, 2004 22:28

http://www.thefutoncritic.com/cgi/gofuton.cgi?action=home

Rösta på vilken serie ni kommer sakna mest eftern den här säsongen. Antar att jag inte behöver säga vilken...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Peak » lör feb 21, 2004 23:40

Off skrev:http://www.thefutoncritic.com/cgi/gofuton.cgi?action=home

Rösta på vilken serie ni kommer sakna mest eftern den här säsongen. Antar att jag inte behöver säga vilken...


Nix. Röstade lojalt och troget på 'The Chris Isaak Show'.. :)

Eller, vänta här nu...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Off » mån feb 23, 2004 11:15

http://www.livejournal.com/users/veggiebelle/342319.html OBS spoilers för karaktärer i länken. Tar med det viktiga här:

First "sighting" was David Fury.

He was there early and stayed the entire time. I think I talked to him more than anyone else, sometimes as part of a knot of people, and sometime one-on-one. Here are some interesting tidbits from our conversations that I thought you'd all be interested in:

He chuckled about some of the internet rumors about what happened with the cancelation. Here is what he said REALLY happened. Joss went to Levin and basically said... look, don't leave us hanging until after we wrap the season this time. If you're cancelling us, tell us so everybody can find other work. If not, tell us so we can start working out next season. Levin agreed that he was right, they deserved to know one way or the other, since they'd been around for so long, they deserved that. The next day, they were told that they were canceled. They were NOT expecting that. Jaws dropped. He said that they were all shocked, especially after all the recent good press. So... that's it, that's how it happened.


The show isn't going to be saved, no matter what campaigns pop up (not that the campaigns aren't appreciated). Contrary to popular belief, Angel is one of the cheapest dramas on network t.v., despite the production value and effects. They do a lot with a little. However, the cancellation is still a money issue - a drama is more expensive than a reality show or a sitcom. Cable channels and the "netlets" really can't afford to take it on. The major networks and HBO and their ilk won't either. They might have had a shot with an HBO if the show was only two or three years old, but after five seasons? Won't happen.



Fan...
Senast redigerad av Off mån feb 23, 2004 11:29, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » mån feb 23, 2004 11:17

Men skjut mig då

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » mån feb 23, 2004 18:26

http://www.scifi.com/scifiwire/art-main.html?2004-02/23/12.30.tv

Mer på samma ämne. Här säger Fury att det snackas med UPN men att chansen är så liten så den inte ens är att tala om.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » mån feb 23, 2004 22:59

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=3332

Intressant om förhållandet mellan Joss och WB efter Buffys nerläggande efter s05
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » ons feb 25, 2004 0:32

http://tv.yahoo.com/

längst ner till vänster en helt obetydlig poll om dina känslor över nerläggningen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » ons feb 25, 2004 2:41

http://www.buffy-vs-angel.com/news/news ... om=&ucat=&

Levin continued to go further into explaining why the show about the soulful vampire was not renewed for a sixth season. He said, "We need to create timeslots where we can repeat shows."
:eek: (och den är befogad)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Susan » ons feb 25, 2004 14:09

Jag kan förstå besvikelsen för en äkta Buffy/Angle fan och även om det känns en aning vemodigt för oss som tittar lite då och då så tycker jag iofs att ett beslut att lägga ner aldrig är helt fel.

Säsong 5 av Angel har varit rena soppan, visst det har funnits några bra avsnitt men det har inte känts som Angel.

Att Buffy tog slut var på tiden och det börjar kännas samma sak med Angel. En serie kan aldrig hålla på i evigheter....jag menar, titta på X-Files...för dem gick det rätt åt h****te och jag var ett/är ett troget fan.

Fast....jag skulle nog vilja ha ett bättre slut av Angel än alla halv taskiga sätt att försökta sudda ut allt som hänt innan säsong 5 när dem tog över Wolfram & Hart.
Susan
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 02 nov 2003

Inläggav poser » ons feb 25, 2004 14:11

Hela idén med säsong 5 var väll att dra nytt folk till serien men nu så får de inte chans att jobba på detta med ännu en säsong. Säsong 6 hade om de vetat om att det varit sista kanske kunnat bli den ultimata avslutningen på en bra serie men nu så får vi ett slut som var tänkt att fortsättas.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » ons feb 25, 2004 14:21

Susan om Angel s05

Håller verkligen inte med dig. S05 hade kunnat vara en av de bättre säsongerna av Angel om säsongen bara haft en större arc. Den arc som finns nu bygger mer på personlig utveckling såsom Gunn, Wes/Fred, Angel. Det har varit väldigt många bra avsnitt den här säsongen med väldigt få bottennapp, det är väl bara 2-3 stycken som varit mindre bra. Jag har/hade stora förhoppningar om att det som byggdes upp under den här säsongen skulle leda till en perfekt grund att sparka av en ny säsong med.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Susan » fre feb 27, 2004 9:15

Jag tror att det rätta orden här är: hade kunnat Jag tycker inte jag kan se någon större personlig utveckling bland gänget.

Wes har gått runt och sett bedrövad ut för att Fred inte vill ha honom och för att Leyla dog. När man väl ser Gun så rör han sig med sådana fina termer att det nästan är jobbigt. Det passar inte honom och där känns det verkligen som att man var tvungen att ge honom en "up grade" bara för att passa in.
Om det inte hade varit för Spike så hade säsong 5 varit rena lektstugan. Den relationen som finns mellan Spike och Angel är grym.
Jag fick en känsla av att där man tog bort Connor och Cordelia så dog en del av den mytologin som kunde fungerat riktigt bra. Allt för många serier har valt att ta bort dem "oönskade barnen" so to speak.
Vad jag har saknat mest är den här äkta Angel känslan när alla i gänget sliter häcken av sig med ett fall - det som fanns i mitten av säsong 3 och säsong 4.
Fast...kommande avsnitt denna veckan verkar väldigt lovande
Susan
Minion
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 02 nov 2003

Inläggav poser » fre feb 27, 2004 14:40

Spoiler Angel 5x15
Ursäkta var det inte allt detta vi fick ?!?!?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » ons mar 03, 2004 22:51

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=3415

Allyson at DavidFury.net and Buffistas.org has confirmed that UPN has decided to pass on the offer to air Angel on their network. It’s been an incredibly ride, but it seems as if this chapter in the Jossverse has truly closed.

Let`s hope TNT/Scifi or Fox will finally pick up Angel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron