Angel @ Hollywood Reporter

Ett forum för att prata om Angel

Angel @ Hollywood Reporter

Inläggav AKS » sön feb 01, 2004 1:51

Ja, det är ju trevligt då en ansedd tidning som The Hollywood Reporter firar Angels kommande 100-avsnittsdag! Nice.

Spoilers Angel S5
http://www.hollywoodreporter.com/thr/television/feature_display.jsp?vnu_content_id=2080596

EDIT:
Detta Whedoncitat är extra intressant: "It's very much a 'Where did we start; where are we going?' episode," Whedon says. "We want to keep it new-guy-friendly, but an arc will begin to reveal itself toward the end of the season."

Hmm? En arc mot *slutet* av säsongen? Betyder det att vi kommer att få se en S6?! Eller menar han bara en arc som går över att par eller tre avsnitt? Men det känns inte som en arc (i alla fall inte en arc i Buffyverse).
Senast redigerad av AKS sön feb 01, 2004 2:00, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » sön feb 01, 2004 1:58

AKS är det spoilers för själva avsnittet eller är det allmän info?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » sön feb 01, 2004 2:03

Det jag hunnit läsa spoilar inget annat än en gästskådespelare (som jag tror alla redan vet). Samt mycket kort om två kommande avsnitt (efter ep 100). Detta gäller alltså den första artikeln. Det finns ytterligare tre som är kopplade till Angel.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » sön feb 01, 2004 2:04

Hmm då får det vara. Vet skådespelerskan tyvärr men vill inte veta om kommande avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » sön feb 01, 2004 2:25

Ja, fast jag är spoilerrädd och tyckte inte att det spoilade så mycket (det var bara grundhandling som nämndes -- mindre avslöjande än de korta episodbeskrivningarna som finns i R2UK-boxarna). Zaxx skulle dock freaka om han råkade läsa det som står i artikeln. :) Så... Ja, känns det som att det skulle kunna vara spoilande så får du nog hoppa över artikeln just nu.

Hoppas att nån läser spoilerfältet i mitt första inlägg dock. Det skulle vara intressant att höra andras tankar om Whedoncitatet där.
Senast redigerad av AKS sön feb 01, 2004 2:26, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » sön feb 01, 2004 2:26

Puff puff pass då.

Den som väntar på något gott etc.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Horrabin » sön feb 01, 2004 13:15

AKS: Jag kan nog tänka mig att Whedons citat i ditt inlägg innebär ungefär följande:
En mini-arc i slutet av säsongen a la Jasmine som höll på i fyra avsnitt. Det är inte vad jag kallar arc men Joss kanske har ledsnat på riktigt långa arcs? Jag har sett små små texter om vad kommande avsnitt handlar om (fram till 5.16) och dessa har inte avslöjat någon övergripande arc i alla fall. Fast det behöver ju inte betyda något, de är mer i stil av "Angel fights a demon who can make people turn into vegetables (literally). Spike & Fred gets it on.".

Jag såg någon annanstans att Joss sa att slutet på s5 kommer att knyta ihop en del men lämna en hel del annat öppet för en eventuell ny säsong - problemet är att de inte har fått något besked ännu om det blir en ny säsong. Han säger att han brukar göra så med säsongsavslutningar men gjorde det inte mellan säsong 3 och 4 eftersom han då visste att de hade fått förlängt kontrakt. Citat Whedon: "But usually, my philosophy has always been, do an episode that ties up everything, but opens up some other things. And this season is no different. It's very much a good way to go out, and a good way to start a completely new season".
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav AKS » sön feb 01, 2004 20:46

Horrabin:

Ja, du har nog rätt. Jag hade dock hoppats på nåt annat eftersom han säger "begin to reveal", men det skulle ju även stämma in på första avsnittet i en miniarc. Snyft! Det var ju de lååååånga arcerna som var Angel! :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron