Starkaste Karaktärerna (here be spoilers)

Ett forum för att prata om Angel

Starkaste Karaktärerna (here be spoilers)

Inläggav Bulsebub » sön aug 05, 2007 2:21

Och nu menar jag inte vem som gör den bästa rollen utan, vem som skulle vunnit mellan dessa:

The Beast: Bra def, men lite långsam, samt så åkta han ju ner av angel vid första fajten men klara sig fint senare

Jasmine: Stark men inte så mycket stridserfarenhet? Samt så vet jag inte om hon var odödlig eller ej, det var väl bara connor och cordelia som kunde skada henne?

Illyria(MAX): Stark, saktar ner tiden, men hon blev ju också nerslagen och gled en bra bit när angel slog till henne (innan hon såg att hennes armé var borta), sen fick hon ju ta emot ett par slag av spike

Hamilton: Stark, men hans guard verkar vara lite svagt, samt den enda som dödats av Angel

The Beast: 11 +
Jasmine: 10
Illyria: 10
Hamilton: 9 -
Senast redigerad av Bulsebub sön aug 05, 2007 20:00, redigerad totalt 1 gång.
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav HeY » sön aug 05, 2007 15:50

The Beast: 11
Jasmine: 09 (-)
Illyria: 11 (+)
Hamilton: 09

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » sön aug 05, 2007 16:31

The Beast: 11
Jasmine: 08 (-)
Illyria: 12 (+)
Hamilton: 09
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Bulsebub » sön aug 05, 2007 20:01

men var inte jasmine odödlig då?
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav A bear » sön aug 05, 2007 21:09

Bulsebub skrev:men var inte jasmine odödlig då?

Eftersom hon dog var hon bevisligen inte det.

(Spoilermärka rubriken, kanske?)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » sön aug 05, 2007 21:54

The Beast: 10 (-)
Jasmine: 09 (+)
Illyria: 12
Hamilton: 09
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Rombat » sön aug 05, 2007 22:11

The Beast: 09 (-)
Jasmine: 09
Illyria: 12
Hamilton: 10 (+)

Hamilton vinner för att han är snorkigt sarkastisk samt klär sig väl.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » sön aug 05, 2007 22:25

The Beast: 10 (+)
Jasmine: 09 (-)
Illyria: 12
Hamilton: 10

Om man ser till fysisk styrka så är the Beast starkast, enligt mig. Han är iofs inte lika smidig och *duktig* på att slåss som Illyria (som jag skulle sätta som tvåa på listan), men det enda som kunde döda honom i slutändan (förutom ett särskilt svärd) var en bit av han själv. Inte ens Illyria hade kunnat slå igenom honom, men jag tror nog att the Beast hade dunkat ner henne ganska rejält. Min teori i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Bulsebub » sön aug 05, 2007 23:24

A bear skrev:
Bulsebub skrev:men var inte jasmine odödlig då?

Eftersom hon dog var hon bevisligen inte det.

(Spoilermärka rubriken, kanske?)


smarthuvud, hon kunde väl bara dö av cordelia och connor, de som hade samma blod som henne?!
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav noike » sön aug 05, 2007 23:28

Det verkade vara lite mer komplicerat än så. All det där skyddet för Cordelia tyder på att Jasmine var länkad till henne mer än blodsmässigt sett. Hade Cordy dött, vad hade då hänt med Jasmine?

Och om två personer kan ha ihjäl dig då är du inte riktigt odödlig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » sön aug 05, 2007 23:32

Bulsebub skrev:
A bear skrev:
Bulsebub skrev:men var inte jasmine odödlig då?

Eftersom hon dog var hon bevisligen inte det.

(Spoilermärka rubriken, kanske?)


smarthuvud, hon kunde väl bara dö av cordelia och connor, de som hade samma blod som henne?!

Påminn mig, var sägs det? Och vad noike sa.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » mån aug 06, 2007 0:05

The Beast: 09 (-)
Jasmine: 09
Illyria: 13 (+)
Hamilton: 10

The Beast och Hamilton är underhuggare. Sådana brukar inte klara sig i längden. Dessutom verkade Hamilton måttligt intresserad av att möta Illyria innan hon blev av med det mesta av sina superkrafter. Han hade nog blivit slarvsylta om han försökt någonting då. Jasmine är besvärlig att säga någonting om eftersom hennes krafter är så radikalt annorlunda än de övrigas. The Beast hade väl gått i döden för henne. Hamilton hade möjligen med lite hjälp från Wolfram & Hart kunnat se igenom henne, men det är inte säkert, kanske skulle även han ha vördat henne. Jag har däremot svårt att se Illyria böja sig för ett lyckobudskap. Att the Beast skulle klara sig mot Illyria i storform har jag svårt att tro, men hade hon inte haft sina superkrafter i behåll så hade det nog blivit oavgjort mellan dem. :-)

Det lyser kanske igenom att Illyria är min favorit (och allra mest med krafterna i behåll).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Capt. Peroxide » mån aug 06, 2007 1:50

OK, men om astronauter och grottmänniskor hade mötts i en jämn fight, vilka hade vunnit då?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » mån aug 06, 2007 1:54

Jämn fight? Astonauterna inga moderna vapen och grottmänniskorna inga träpåkar?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » mån aug 06, 2007 1:58

Laserpistoler åt alla!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån aug 06, 2007 2:00

Jag har sagt det förr:

Grottmänniskor: undernärda, lusiga, kortlivade figurer som tillbad barkbitar och behövde ett par miljoner år för att vidareutveckla stenyxan.

Astronauter: elitsoldater i toppform, med åtminstone ytlig kunskap om alla teknologiska landvinningar som gjorts sen människan tämjde hästen.

Det är så ojämnt så det finns bara inte.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån aug 06, 2007 2:02

Men samtidigt, grottmänniskor är som zombies och astronauter som människor barrikaderade i ett köpcentra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Bulsebub » mån aug 06, 2007 2:06

A bear skrev:
Bulsebub skrev:
A bear skrev:
Bulsebub skrev:men var inte jasmine odödlig då?

Eftersom hon dog var hon bevisligen inte det.

(Spoilermärka rubriken, kanske?)


smarthuvud, hon kunde väl bara dö av cordelia och connor, de som hade samma blod som henne?!

Påminn mig, var sägs det? Och vad noike sa.

När dem var inuti buren, då sa dem "then we need cordelia" "cordelia is the only one who can kill her", för connor var ju inte vid deras sida då, eller var och var han hjälpte dem inte

noike, men dessa 2 är ej med... bara de 4 jag sa
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav A bear » mån aug 06, 2007 2:07

noike skrev:Men samtidigt, grottmänniskor är som zombies och astronauter som människor barrikaderade i ett köpcentra.

Och när var det folket i Dawn of the Dead råkade illa ut? Va? Jo, när de började bråka sinsemellan. Astronauter är militärer; de följer order. Inget bråk. Och inga långtradare att försöka tanka heller.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån aug 06, 2007 2:14

A bear skrev:
noike skrev:Men samtidigt, grottmänniskor är som zombies och astronauter som människor barrikaderade i ett köpcentra.

Och när var det folket i Dawn of the Dead råkade illa ut? Va? Jo, när de började bråka sinsemellan. Astronauter är militärer; de följer order. Inget bråk. Och inga långtradare att försöka tanka heller.

Problemet är att ingen sagt något om astronauternas nationalitet. Vilket land står högre upp på rangordningen? Lägg sedan till att när militärer blir uttråkade så börjar de antingen slappa och röka massor med marijuana eller planera att skjuta JFK. Och då är vi där i dumhetens centrum igen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån aug 06, 2007 2:14

Bulsebub skrev:När dem var inuti buren, då sa dem "then we need cordelia" "cordelia is the only one who can kill her", för connor var ju inte vid deras sida då, eller var och var han hjälpte dem inte

Nej, det gjorde de inte. Tror det är denna du tänker på?
WESLEY: What? Oh, no, I was just thinking. Cordelia's blood, it had the same power as Jasmine's to break the thrall she had over us.

FRED: So I figured. Mother and daughter, they share the same blood.

WESLEY: And now she's been moved—Cordelia. Why?

GUNN: Guess so people like us don't use Cordy's blood against Jasmine.

WESLEY: There are no people like us. Not anymore. We're it. She had us on the run. And if Cordelia's so dangerous to her, why not kill her and be done with it?

FRED: Because maybe she can't.

WESLEY: Exactly. I think Jasmine may be dependent on Cordelia. She can't hurt her, not without hurting herself. But maybe Cordelia can hurt Jasmine.

GUNN: That's a whole lot of maybes.

WESLEY: Maybe, but if I'm right, Cordelia might be our only hope to stop Jasmine.

Med andra ord, de har ingen aning om huruvida någon kan skada/döda Jasmine eller inte. Det sägs varken att Cordelia kan döda Jasmine, eller att ingen annan kan det. De gissar hej vilt och det enda sättet de VET att Cordelia kan skada Jasmine är genom att visa folk vad Jasmine är.

Detaljrunkeri, visst, men vafan... det är ju så lätt att kolla upp.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Bulsebub » mån aug 06, 2007 2:30

[quote="latarmig"]The Beast: 10 +
Jasmine: 08
Illyria: 13
Hamilton: 09 -

undrar om hamilton skulle kunna så emot ett pistol skott eller om angel skulle använda vapen...?

och Illyria tror jag inte alls skulle ha en chans emot the Beast, utan sin max kraft-

p.s
AKS: du glömde ta ner 1 på jasmine
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav Bulsebub » mån aug 06, 2007 2:36

A bear skrev:
Bulsebub skrev:När dem var inuti buren, då sa dem "then we need cordelia" "cordelia is the only one who can kill her", för connor var ju inte vid deras sida då, eller var och var han hjälpte dem inte

Nej, det gjorde de inte. Tror det är denna du tänker på?
WESLEY: What? Oh, no, I was just thinking. Cordelia's blood, it had the same power as Jasmine's to break the thrall she had over us.

FRED: So I figured. Mother and daughter, they share the same blood.

WESLEY: And now she's been moved—Cordelia. Why?

GUNN: Guess so people like us don't use Cordy's blood against Jasmine.

WESLEY: There are no people like us. Not anymore. We're it. She had us on the run. And if Cordelia's so dangerous to her, why not kill her and be done with it?

FRED: Because maybe she can't.

WESLEY: Exactly. I think Jasmine may be dependent on Cordelia. She can't hurt her, not without hurting herself. But maybe Cordelia can hurt Jasmine.

GUNN: That's a whole lot of maybes.

WESLEY: Maybe, but if I'm right, Cordelia might be our only hope to stop Jasmine.

Med andra ord, de har ingen aning om huruvida någon kan skada/döda Jasmine eller inte. Det sägs varken att Cordelia kan döda Jasmine, eller att ingen annan kan det. De gissar hej vilt och det enda sättet de VET att Cordelia kan skada Jasmine är genom att visa folk vad Jasmine är.

Detaljrunkeri, visst, men vafan... det är ju så lätt att kolla upp.


Men jag tror nog att det är som jag sa, för om man tittar på wikipedia så står Immortality, samt: Soon after, Jasmine is killed by an increasingly unstable Connor, the only person aside from Cordelia capable of harming her.
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav Rombat » mån aug 06, 2007 5:25

noike skrev:
A bear skrev:
noike skrev:Men samtidigt, grottmänniskor är som zombies och astronauter som människor barrikaderade i ett köpcentra.

Och när var det folket i Dawn of the Dead råkade illa ut? Va? Jo, när de började bråka sinsemellan. Astronauter är militärer; de följer order. Inget bråk. Och inga långtradare att försöka tanka heller.

Problemet är att ingen sagt något om astronauternas nationalitet. Vilket land står högre upp på rangordningen? Lägg sedan till att när militärer blir uttråkade så börjar de antingen slappa och röka massor med marijuana eller planera att skjuta JFK. Och då är vi där i dumhetens centrum igen.
Astronauter? Militärer? Ja. Elitsoldater? Nej. Flygvapensflummare? Ja. Grottmänniskor? Jaktvana! Härdade av allt naturen bestämt att försöka käka upp dem med! Kicks ass!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » mån aug 06, 2007 8:20

Bulsebub skrev:Men jag tror nog att det är som jag sa, för om man tittar på wikipedia så står Immortality, samt: Soon after, Jasmine is killed by an increasingly unstable Connor, the only person aside from Cordelia capable of harming her.

Wikipedia är ingen felfri källa, och jag skulle gärna vilja veta vad de utgår från. Själv påstår jag att har det inte sagts i serien så har det inte hänt. Nu minns jag inte varenda replik i s4 så det är möjligt att det faktiskt sägs någonstans, men det vore kul att veta var i så fall...

To wit:
The Beast: 10
Jasmine: 07 -
Illyria: 14 +
Hamilton: 09

Jasmines största styrka är att få folk att älska henne. Jag tror inte Illyria skulle göra det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån aug 06, 2007 9:53

Bulsebub skrev:p.s
AKS: du glömde ta ner 1 på jasmine


Skulle bara kolla om du hängde med.

Hm...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån aug 06, 2007 13:44

A bear skrev:
Bulsebub skrev:Men jag tror nog att det är som jag sa, för om man tittar på wikipedia så står Immortality, samt: Soon after, Jasmine is killed by an increasingly unstable Connor, the only person aside from Cordelia capable of harming her.

Wikipedia är ingen felfri källa, och jag skulle gärna vilja veta vad de utgår från. Själv påstår jag att har det inte sagts i serien så har det inte hänt. Nu minns jag inte varenda replik i s4 så det är möjligt att det faktiskt sägs någonstans, men det vore kul att veta var i så fall...

En annan sak: vad händer om Jasmine inte får äta människor? Det är alldeles för många frågetecken för att vara helt säker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Bulsebub » mån aug 06, 2007 14:35

noike skrev:
A bear skrev:
Bulsebub skrev:Men jag tror nog att det är som jag sa, för om man tittar på wikipedia så står Immortality, samt: Soon after, Jasmine is killed by an increasingly unstable Connor, the only person aside from Cordelia capable of harming her.

Wikipedia är ingen felfri källa, och jag skulle gärna vilja veta vad de utgår från. Själv påstår jag att har det inte sagts i serien så har det inte hänt. Nu minns jag inte varenda replik i s4 så det är möjligt att det faktiskt sägs någonstans, men det vore kul att veta var i så fall...

En annan sak: vad händer om Jasmine inte får äta människor? Det är alldeles för många frågetecken för att vara helt säker.


haha det är väl som att säga att, de andra ej får mat, blod eller vad dem nu äter, men jag tror nog att: styrka: jasmine
def: the beast
skicklighet/snabbhet: Illyria
hamilton är ju bara som en....vanlig människa med styrka utan allt det andra.
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav noike » mån aug 06, 2007 14:46

Bulsebub skrev:
noike skrev:En annan sak: vad händer om Jasmine inte får äta människor? Det är alldeles för många frågetecken för att vara helt säker.
haha det är väl som att säga att, de andra ej får mat, blod eller vad dem nu äter,

Hon äter ju mer och oftare än personerna i Enid Blytons Fem-böcker och Obelix i Asterix Tolv Stordåd.. Klart det betyder något.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » mån aug 06, 2007 15:21

A bear skrev:Själv påstår jag att har det inte sagts i serien så har det inte hänt. .

Aha! Vad är din syn på den ofta diskuterade "stafettpinnen" av slayer-kraften? Hur många slayers fanns efter Buffys död i s5?

Nej, ingen annan får svara! Bara björnen!
Som om någon vill ge sig in i den här gamla diskussionen. Dessutom är den gravt off-topic. Men inte mer än mitt nästa bidrag i den här tråden, nämligen:

noike: Astronauter är väl per definition amerikaner, eller utbildade i usa. Som Rombat säger, ingen militärelit.

a bear: Det är en missuppfattning att grottmänniskorna skulle vara undernärda och kortlivade*. De kunde dö i förtid av olyckor eller sjukdommar oftare än oss, men de var seglivade och välnärda på kött.

Så: grottmänniskorna vinner! Doktorn har talat.

*Man har felaktigt antagit i tidiga studier att medelålderna på ben hittade i bosättningar kan antas motsvara medellivslängden hos den populatinen. Men då antar man (oftast felaktigt) att den populationen har en konstant storlek. Bla bla bla...

The Beast: 10
Jasmine: 07
Illyria: 15 +
Hamilton: 08 -
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Nästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron