Starkaste Karaktärerna (here be spoilers)

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav noike » mån aug 06, 2007 15:30

lilith skrev:noike: Astronauter är väl per definition amerikaner, eller utbildade i usa. Som Rombat säger, ingen militärelit.

Ja, det har du rätt i. Tänkte inte på det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån aug 06, 2007 19:22

Captain Tightpants har talat och I skolen lyssna:

Who'd win in a fight between a caveman and an astronaut?

Nathan Fillion: No weapons? Is the spaceman wearing his suit? Doesn't matter -- the cameman's going to win. He's going to be much stronger, his bone density's going to be greater. Here's a man who's burning thousands of calories a day, he's always moving, always in motion. Compared to a spaceman -- all his jobs are done by pushing buttons! I think the killer instinct, the survival instinct, means the caveman's going to win."


Från: SFX #160, September 2007 (som jag passande nog fick idag)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » mån aug 06, 2007 20:48

lilith skrev:
A bear skrev:Själv påstår jag att har det inte sagts i serien så har det inte hänt. .

Aha! Vad är din syn på den ofta diskuterade "stafettpinnen" av slayer-kraften? Hur många slayers fanns efter Buffys död i s5?

Nej, ingen annan får svara! Bara björnen!

Exakt samma sak, förstås. Vi vet inte om det dök upp någon mer slayer efter Buffys död, precis som vi inte vet om någon annan än Connor hade kunnat slå ihjäl Jasmine. Det sägs varken bu eller bä på någon av dem. Det kan tänkas att det kom en ny slayer som vi aldrig får höra talas om, och det kan tänkas att t ex Buffy eller ett kompani skarpskyttar hade kunnat göra slarvsylta av Jasmine, men VET gör vi inte.

EDIT: OK, det där var kanske otydligt jämfört med vad jag sade först. Så här då: Sägs det inte i serien har det inte hänt åt någondera hållet - det vill säga, det har inte kommit en ny slayer och det har inte INTE kommit en ny slayer, åtminstone så långt TV-serien angår.



AKS: det hela beror ju på vilken sorts fight det gäller. Är det mano a mano i en ring, visst, då har grottmannen en väldigt god chans. Snackar vi däremot 10 grottmän mot 10 astronauter i det fria utan tidsgräns - då tar fighten slut uppskattningsvis 10 minuter efter att en av astronauterna sagt "Hörni grabbar, borde man inte kunna göra en pilbåge av det där trädet?" (Sen beror det förstås också på vad man menar med "grottmänniska" - det är ju en viss skillnad på Homo Habilis och Homo Sapiens, liksom.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lilith » mån aug 06, 2007 20:59

A bear skrev:Exakt samma sak, förstås. Vi vet inte.....

Hah! Vi vet inte. Så flera förklaringar är möjliga (jag är alltså emot stafettpinneteorin, eftersom det känns som en efterkonstruktion).

Sen beror det förstås också på vad man menar med "grottmänniska" - det är ju en viss skillnad på Homo Habilis och Homo Sapiens, liksom

Jag antog att det gällde människa, dvs Homo sapiens.
De borde ju faktiskt ha bättre koll på om huruvida man kan göra pilbågar av nåt träd eller inte.
Jag är med Captain Tightpants! :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Bulsebub » mån aug 06, 2007 21:11

A bear skrev:
lilith skrev:
A bear skrev:Själv påstår jag att har det inte sagts i serien så har det inte hänt. .

Aha! Vad är din syn på den ofta diskuterade "stafettpinnen" av slayer-kraften? Hur många slayers fanns efter Buffys död i s5?

Nej, ingen annan får svara! Bara björnen!

Exakt samma sak, förstås. Vi vet inte om det dök upp någon mer slayer efter Buffys död, precis som vi inte vet om någon annan än Connor hade kunnat slå ihjäl Jasmine. Det sägs varken bu eller bä på någon av dem. Det kan tänkas att det kom en ny slayer som vi aldrig får höra talas om, och det kan tänkas att t ex Buffy eller ett kompani skarpskyttar hade kunnat göra slarvsylta av Jasmine, men VET gör vi inte.


Men Angel slog ju några slag, hon fick en bra stöt från kablarna och sen sa hon att hon föddes ur....(kommer ej ihåg exakt vad), men hon flög bara en bit och reste sig på några sekunder av stöten, Angels slag fick henne bara att vände huvudet några grader men Connor slog igenom som om det var ett pumphuvud. Sen så tror jag inte dem säger saker i serien utan att det är sant...
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav noike » mån aug 06, 2007 21:19

A bear skrev:EDIT: OK, det där var kanske otydligt jämfört med vad jag sade först. Så här då: Sägs det inte i serien har det inte hänt åt någondera hållet - det vill säga, det har inte kommit en ny slayer och det har inte INTE kommit en ny slayer, åtminstone så långt TV-serien angår.

Om det fortfarande skapas en ny slayer så fort Buffy dör, borde finnas en slayer till efter s5 och en till efter seeing red när Buffy flatlinedade -- minst lika död sim i Prophecy. Så varför försöker Watchers Council springa till Buffy i s7 och in te använda sina andra två? För de har varit ruskigt bra på att hitta slayers, jag tror inte det skulle tagit många veckor innan de hittar en ny aktiverad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån aug 06, 2007 21:25

lilith skrev:Jag antog att det gällde människa, dvs Homo sapiens.

Det är ju du som är The Doctor, men som jag fattat det räknas alla arter av släktet Homo (=människa) som människoarter, dock inte samma art som Homo Sapiens?

Bulsebub skrev:Sen så tror jag inte dem säger saker i serien utan att det är sant...

Helt bortsett från att Buffyverse väl är ett lysande exempel på två serier där karaktärerna ofta och gärna ljuger, hittar på och spekulerar vilt så säger de ju som sagt heller aldrig att enbart Cordy och Connor kan döda Jasmine.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån aug 06, 2007 21:27

För att inte tala om att det händer att de har riktigt jävla fel ibland också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » mån aug 06, 2007 22:22

A bear skrev:
lilith skrev:Jag antog att det gällde människa, dvs Homo sapiens.

Det är ju du som är The Doctor, men som jag fattat det räknas alla arter av släktet Homo (=människa) som människoarter, dock inte samma art som Homo Sapiens?

Ok, det var lite oklart och slarvigt. Jag menade moderna människan.
Homo habilis var ju mycket mindre och inte lika smarta. Helt orättvis kamp.

Det är rätt sällan jag ser dessa uttryck på annat än latin (eller ibland engelska). Man brukar nog oftast mena moderna människan om inget annat sägs (man specificerar ofta vilken art det är för att undvika missuppfattningar antar jag). Det är intrycket jag har. Men man syftar också på hela Homo-släktet om man endast säger människa. Det är sant. Tror jag.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Bulsebub » tis aug 07, 2007 20:34

noike skrev:För att inte tala om att det händer att de har riktigt jävla fel ibland också.

och om dem har fel brukar man få reda på det, vilket man inte gör i detta fall, och varför citerar du inte det jag som att Angel ej kunde skada men Connor kunde?
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav Bulsebub » tis aug 07, 2007 20:36

lilith skrev:
A bear skrev:Själv påstår jag att har det inte sagts i serien så har det inte hänt. .

Aha! Vad är din syn på den ofta diskuterade "stafettpinnen" av slayer-kraften? Hur många slayers fanns efter Buffys död i s5?

Nej, ingen annan får svara! Bara björnen!
Som om någon vill ge sig in i den här gamla diskussionen. Dessutom är den gravt off-topic. Men inte mer än mitt nästa bidrag i den här tråden, nämligen:

noike: Astronauter är väl per definition amerikaner, eller utbildade i usa. Som Rombat säger, ingen militärelit.

a bear: Det är en missuppfattning att grottmänniskorna skulle vara undernärda och kortlivade*. De kunde dö i förtid av olyckor eller sjukdommar oftare än oss, men de var seglivade och välnärda på kött.

Så: grottmänniskorna vinner! Doktorn har talat.

*Man har felaktigt antagit i tidiga studier att medelålderna på ben hittade i bosättningar kan antas motsvara medellivslängden hos den populatinen. Men då antar man (oftast felaktigt) att den populationen har en konstant storlek. Bla bla bla...


The Beast: 11 +
Jasmine: 07
Illyria: 15
Hamilton: 07 -
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 21:01

The Beast: 12 +
Jasmine: 06 -
Illyria: 15
Hamilton: 07
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tis aug 07, 2007 21:07

Bulsebub skrev:
noike skrev:För att inte tala om att det händer att de har riktigt jävla fel ibland också.

och om dem har fel brukar man få reda på det, vilket man inte gör i detta fall, och varför citerar du inte det jag som att Angel ej kunde skada men Connor kunde?

Angel har fått stryk av Buffy också. Är därmed bevisat att Buffy är odödlig? Angel är inte den starkaste i Buffyverse; men ge honom tid att fundera så kommer han på något sätt att hitta en svag punkt.

The Beast: 12
Jasmine: 05 -
Illyria: 16 +
Hamilton: 07
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » tis aug 07, 2007 22:16

The Beast: 11 (-)
Jasmine: 05
Illyria: 17 (+)
Hamilton: 07
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Bulsebub » tis aug 07, 2007 22:19

A bear skrev:
Bulsebub skrev:
noike skrev:För att inte tala om att det händer att de har riktigt jävla fel ibland också.

och om dem har fel brukar man få reda på det, vilket man inte gör i detta fall, och varför citerar du inte det jag som att Angel ej kunde skada men Connor kunde?

Angel har fått stryk av Buffy också. Är därmed bevisat att Buffy är odödlig? Angel är inte den starkaste i Buffyverse; men ge honom tid att fundera så kommer han på något sätt att hitta en svag punkt.

The Beast: 12
Jasmine: 05 -
Illyria: 16 +
Hamilton: 07

Men Angel iallfall bra motstånd emot Buffy, och när han var i Buffy var han "sämre" för huvudkaratären var ju Buffy, sen så kunde han inte skada Jasmine, du förvränger bara sanningen, och hur ska han få tid att tänka? Han vore ju död om Connor inte kom
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav A bear » tis aug 07, 2007 22:39

Men ta't lugnt nu. "Förvränger sanningen"? Vem är det som påstått att det sagts saker i serien som aldrig sagts?

när han var i Buffy var han "sämre" för huvudkaratären var ju Buffy

Det har inget att göra med vilken serie de är i. Även i Angels egen serie är Buffy starkare än Angel. Det säger han själv.

sen så kunde han inte skada Jasmine

Inte genom att slå henne på käften just sådär och just då, nej. Han fick storspö av The Beast första gången också. Kommer du ihåg vem som hade ihjäl The Beast till slut?

Han vore ju död om Connor inte kom

Bägge serierna är fulla med scener där en karaktär hade varit död om inte en annan dykt upp. Det är liksom en av de grundläggande tankarna i hela Jossverse: tillsammans är vi starka. Buffy hade dött i "Fool For Love" om inte Riley dykt upp. Möjligen är Riley odödlig, men det är en annan diskussion.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis aug 07, 2007 22:44

A bear skrev:Möjligen är Riley odödlig, men det är en annan diskussion.

"There can be only one!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis aug 07, 2007 22:46

noike skrev:
A bear skrev:Möjligen är Riley odödlig, men det är en annan diskussion.

"There can be only one!"

Tack och lov.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis aug 07, 2007 22:47

A bear skrev:
noike skrev:
A bear skrev:Möjligen är Riley odödlig, men det är en annan diskussion.

"There can be only one!"

Tack och lov.

Jag har en Highlander-fråga: vad händer om man klonar en sådan?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis aug 07, 2007 22:48

noike skrev:
A bear skrev:
noike skrev:
A bear skrev:Möjligen är Riley odödlig, men det är en annan diskussion.

"There can be only one!"

Tack och lov.

Jag har en Highlander-fråga: vad händer om man klonar en sådan?

Ännu bättre och något ickig fråga: kan highlanders få barn? Borde inte celldelningen leda till fullt slagsmål inuti mamman?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis aug 07, 2007 22:49

A bear skrev:
noike skrev:Jag har en Highlander-fråga: vad händer om man klonar en sådan?

Ännu bättre och något ickig fråga: kan highlanders få barn? Borde inte celldelningen leda till fullt slagsmål inuti mamman?

Jag har vagt minne om att de tog upp det i den första filmen, och där var det ett bestämt nej från skräddaren.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » tis aug 07, 2007 23:12

noike skrev:
A bear skrev:
noike skrev:Jag har en Highlander-fråga: vad händer om man klonar en sådan?

Ännu bättre och något ickig fråga: kan highlanders få barn? Borde inte celldelningen leda till fullt slagsmål inuti mamman?

Jag har vagt minne om att de tog upp det i den första filmen, och där var det ett bestämt nej från skräddaren.

Du minns rätt. Highlander kan inte få några barn. Vad det beror på framgår inte, så i teorin kan man tänka sig kloning. Det kan ju vara spermierelaterad sterilitet. Kloning borde funka fint. There can be only this set of genes! Inte lika slagkraftig, men lite modäärnt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav latarmig » tis aug 07, 2007 23:20

I've only got one set of jeans. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tis aug 07, 2007 23:21

lilith skrev:Det kan ju vara spermierelaterad sterilitet.

Mindre troligt, alla odödliga är inte män.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tis aug 07, 2007 23:28

adolvsson skrev:
lilith skrev:Det kan ju vara spermierelaterad sterilitet.

Mindre troligt, alla odödliga är inte män.

Fanns det nån odödlig kvinna där i första Highlander-filmen (som är den enda som räknas)? Tror inte det. De var väl män allihop.

latarmig: :D *fniss*
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Bulsebub » tis aug 07, 2007 23:40

A bear skrev:Men ta't lugnt nu. "Förvränger sanningen"? Vem är det som påstått att det sagts saker i serien som aldrig sagts? .

WESLEY: Exactly. I think Jasmine may be dependent on Cordelia. She can't hurt her, not without hurting herself. But maybe Cordelia can hurt Jasmine

Undrar var mer dem har sagt MAYBE, utan att man fick se om det var rätt eller fel.

när han var i Buffy var han "sämre" för huvudkaratären var ju Buffy

Det har inget att göra med vilken serie de är i. Även i Angels egen serie är Buffy starkare än Angel. Det säger han själv.

Säger och säger du har ju själv sagt att allt de säger inte är sant, har dem slagits igen? Faith tog ju Buffy från början.

sen så kunde han inte skada Jasmine

Inte genom att slå henne på käften just sådär och just då, nej. Han fick storspö av The Beast första gången också. Kommer du ihåg vem som hade ihjäl The Beast till slut?.

Angelus.... men dem slogs ju inte
Senast redigerad av Bulsebub tis aug 07, 2007 23:45, redigerad totalt 2 gånger.
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav noike » tis aug 07, 2007 23:43

lilith skrev:
adolvsson skrev:
lilith skrev:Det kan ju vara spermierelaterad sterilitet.

Mindre troligt, alla odödliga är inte män.

Fanns det nån odödlig kvinna där i första Highlander-filmen (som är den enda som räknas)? Tror inte det. De var väl män allihop.

Njaaa. Christopher Lambert kan ju diskuteras.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tis aug 07, 2007 23:47

lilith skrev:Fanns det nån odödlig kvinna där i första Highlander-filmen (som är den enda som räknas)? Tror inte det. De var väl män allihop.

Jag kom på det precis efter jag klickat iväg inlägget, hoppades du inte skulle tänka på det. Ajsing vajsing, snus på mig!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » ons aug 08, 2007 0:04

OK, sista inlägget i den här debatten från min sida eftersom den börjar bli rätt fånig.

Du påstod från första början att enbart Connor eller Cordy kunde döda Jasmine. Jag har hela tiden sagt att vi inte vet det; ingen någonstans i serien påstår att det är så. Det närmaste vi kommer är:
Bulsebub skrev:WESLEY: Exactly. I think Jasmine may be dependent on Cordelia. She can't hurt her, not without hurting herself. But maybe Cordelia can hurt Jasmine

...som, alltså, är en ren gissning från Wesleys sida (och i första hand verkar gälla det det redan vet: att Cordelias blod får folk att se Jasmine för den hon är, inte att Cordelia fysiskt kan slå ihjäl Jasmine). Eftersom de aldrig får tag på Cordelia förrän allt är avgjort vet vi inte om han har rätt eller fel. Gissningen förblir en gissning, och vi har fortfarande inget annat att utgå ifrån än att det faktiskt är Connor som dödar Jasmine. På samma sätt skulle man kunna hävda att William var odödlig för alla utom Dru, eftersom det faktiskt var hon som dödade honom.

Säger och säger du har ju själv sagt att allt de säger inte är sant, har dem slagits igen? Faith tog ju Buffy från början.

Poängen var att det faktum att karaktär A förlorar ett eller flera slagsmål mot karaktär B inte nödvändigtvis gör att den andre omöjligen kan bli besegrad och dödad av vem eller vad som helst. Jag kunde tagit vilka två karaktärer som slagits som helst.

Angelus.... men dem slogs ju inte

...precis som att Angelus/Angel (lite olika personlighet, men exakt samma superkrafter) kunde få stryk av the Beast med en strategi och besegra honom med en annan. Och om du inte räknar "köra en stor taggig kniv i ryggen på honom" som att slåss, då...

Poängen i denna ganska meningslösa diskussion: Vem som helst i Buffyverse, utom möjligen Senior Partners, kan besegras om man bara lurar ut hur. Både hjältar och skurkar. Och if at first you don't succeed, try and try again. Glory verkade också odödlig. Vem dödade henne? En medelålders bibliotekarie med bra skivsamling. The Judge var helt oslagbar - it took an army, yada yada yada - Buffy blåste bort honom med en reglementsenlig bazooka. Jasmine verkar tuff, men så länge vi inte får några bevis eller åtminstone något sorts halvsäkert uttalande ("I den här profetian står att...") på att enbart Connor eller Cordy (exakt hur skulle hon burit sig åt?) kunde ha dödat Jasmine är det inte en sanning att enbart Connor eller Cordy kunde ha dödat Jasmine. Vad som ÄR sant är att Connor gjorde det.

Och sedan dödade Angel honom.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Bulsebub » ons aug 08, 2007 0:16

dubbel
Senast redigerad av Bulsebub ons aug 08, 2007 0:19, redigerad totalt 1 gång.
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron