Utslagsomröstning Angel säsonger.

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav Eisa » fre jul 20, 2007 1:24

Jag får trösta mig med att säsong 4 åtminstone har mer av Connor, jag älskar Connor.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 1:25

noike skrev:Tack. Jag vill tacka mina föräldrar som lät mig se på film vid tidig ålder så länge jag inte gnällde över det sedan, och Martin som var lite slö ikväll, och ett speciellt till både Kalle och Eisa som var för distraherade för att rösta. Tusen tack! Med dem här hade det nog inte gått. Och så till alla andra s4-peeps som hjälpt mig fram till dödsstöten! WE! CAN! MAKE! THINGS! HAPPEN! Nu tycker jag vi festar.


Fan, vad vackert! Screw you, James Cameron, Roberto Benigni och Sally Field. Detta är ett tacktal!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 1:29

I vilken ordning hamnade säsongerna nu...?

1. S4
2. S5
3. ?
4. ?
5. ?

Även om jag inte håller med åkte väl S1 ut först...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre jul 20, 2007 1:31

1. S4
2. S5
3. S3
4. S2
5. S1

Precis rätt imo, även om jag ständigt skiftar s3 och s5.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 1:36

Jag kan inte säga så mycket för att protestera jag heller. Kommer alltid att föredra S1 p.g.a. Doyle och de fantastiska Faith-avsnitten samt To Shanshu in LA, men jag gillar S2 mer under denna omtitt än jag gjort tidigare. Föredrar fortfarande S1, som sagt. Sen så har jag alltid svårt att placera S3, S4 och S5. Jag hoppas att min omtitt ska råda bot på det problemet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » fre jul 20, 2007 1:38

AKS skrev:
noike skrev:Tack. Jag vill tacka mina föräldrar som lät mig se på film vid tidig ålder så länge jag inte gnällde över det sedan, och Martin som var lite slö ikväll, och ett speciellt till både Kalle och Eisa som var för distraherade för att rösta. Tusen tack! Med dem här hade det nog inte gått. Och så till alla andra s4-peeps som hjälpt mig fram till dödsstöten! WE! CAN! MAKE! THINGS! HAPPEN! Nu tycker jag vi festar.


Fan, vad vackert! Screw you, James Cameron, Roberto Benigni och Sally Field. Detta är ett tacktal!


Precis, så här ska ett tacktal låta. Värdigt att hamna i klassiker tråden. :)
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav eriked » fre jul 20, 2007 1:59

Rätt ordning. Let's partaaayyy!!
Bild

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sjostrand » fre jul 20, 2007 7:22

Grattis Säsong 4.
Jag tycker att Illyria förtjänade att vinna, men jag måste säga att säsong 4 är en värdig vinnare...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Murnau » fre jul 20, 2007 10:35

Säsong 4 är inte bättre än Säsong 5. Jag är i sorg.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav HeY » fre jul 20, 2007 12:49

sjostrand skrev:Grattis Säsong 4.
Jag tycker att Illyria förtjänade att vinna, men jag måste säga att säsong 4 är en värdig vinnare...


Jag bestämde mig för att en karaktär inte kan slå ut en hel säsong. Jag är nästan 100 på att S4 är bättre som helhet än S5. Antar att min omtitt också får bestämma detta.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jul 20, 2007 12:52

Murnau skrev:Säsong 4 är inte bättre än Säsong 5. Jag är i sorg.

Nej, du menar att säsong fem har bättre avsnitt än säsong fyra. Men som helhet är den ojämn, spretig, hafsigt sammansatt och har en rätt slö start utan mycket sammansättning som om den vore vilken WB-serie som helst. Vilket är WBs fel givetvis, men ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » fre jul 20, 2007 13:09

Precis varför jag röstade på säsong 4. Trots dens tveksamma slutarc så var det ju bara ca. 4 avsnitt av Jasminearcen. Det förstör inte 18 jättebra avsnitt, varav de flesta av dem är nästan 100% arcavsnitt! Mycket kärlek till säsong 4 :lovebunnier:
Senast redigerad av HeY fre jul 20, 2007 13:17, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » fre jul 20, 2007 13:13

Ja förutom en viss larvig karaktär och lite dravel på slutet så är s.4 överlag bättre.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » fre jul 20, 2007 13:21

Jag tycker inte att Jasmine-arcen är så dåligt. Kanske inte utförd på bästa sätt, men å andra sidan vågade de försöka göra något trots att de visste att de skulle tvingas improvisera runt Charismas barnafödande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Murnau » fre jul 20, 2007 14:02

noike skrev:
Murnau skrev:Säsong 4 är inte bättre än Säsong 5. Jag är i sorg.

Nej, du menar att säsong fem har bättre avsnitt än säsong fyra.

Sluta analysera mig! :D
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav HeY » fre jul 20, 2007 14:59

noike skrev:Jag tycker inte att Jasmine-arcen är så dåligt. Kanske inte utförd på bästa sätt, men å andra sidan vågade de försöka göra något trots att de visste att de skulle tvingas improvisera runt Charismas barnafödande.


Jag har aldrig tyckt den varit dålig heller. Det är bara det att den kändes lite som en besvikelse efter det stora som byggts upp genom hela säsongen. Men som "räddning" runt Charismas graviditet så tycker jag att de lyckades.
De fick väl göra någon liknande räddning i säsong 2 när Darla och Lindsay inte kunde komma tillbaka för slutarcen, det slutet gillar jag ju skarpt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 15:06

Jag har heller aldrig haft nåt emot Jasminearcen. Den är ingenting jämfört med vad som kommit innan, men avsnitten är underhållande nog. Att se pappa och son sjunga "Jasmine" är ju värt det om inte annat.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre jul 20, 2007 15:21

Sedan så är ju Home ett av de bästa avsnitten i serien, IMO.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » fre jul 20, 2007 15:26

Va, vann säsong 4?! *muttrar och småsvär lite* Flera bra avsnitt men Jasmine, hallå! Avsnitten med Faith var guld, men säsong 5 har ju Illyria och Wes ( :cry: ). Jaja, jag får väl ge mig då.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Eisa » fre jul 20, 2007 15:28

Jag tycker fortfarande morr och fräs om resultatet.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav wyndham » fre jul 20, 2007 17:28

Nämen usch och fy. Sitter ni uppe om nätterna och kuppar... Det lönar sig visst aldrig att ha ett jobb. Förutom en gång i månaden kanske.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Rombat » fre jul 20, 2007 19:06

noike ditt arbetslösa skrälle som kan sitta uppe hela nätterna och rösta när hederliga s.5-röstare sover!

Hade jag inte varit och spelat dator hos en kompis hela natten så hade jag... äh kommit ihåg att rösta... damnit!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » fre jul 20, 2007 20:50

Tinwiel skrev:men säsong 5 har ju Illyria

En Illyria gör ingen säsong, det sa redan dom gamla Bandarerna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre jul 20, 2007 21:20

Ja. Vi röstade säsong, inte enskilt utvalda avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » fre jul 20, 2007 22:07

Hmm, skulle det vara en grej? Ta typ alla avsnitt från säsong 1 mot varandra, fast med bara 5 poäng var, och ta ut det bästa. Sedan göra det med alla säsongernas vinnare för att se vilket som är *absolut* bäst. Fast det kanske blir för mycket :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 22:43

Jag tror vi haft nåt liknande i Buffytråden. Eller ja, inte samma, men där sattes avsnitt mot avsnitt efter varandra. Welcome to the Hellmouth mot The Harvest etc, men alla blev uttråkade att rösta på samma efter ett tag och jag tror att Doppelgangland slog ut Becoming till slut. Om det hade varit typ... Gradution Day Pt 1 eller Hush då i alla fall, men, men...

En sak jag funderat på att starta i BtVS-delen är en "drömsäsongs"-turnering där alla första avsnitt ställs mot varandra (WttH mot: When She Was Bad, Anne, Freshman, Buffy vs Dracula, Bargaining Pt 1 och Lessons) och alla avsnitt .02 ställs mot varandra och sen har vi en drömsäsong efter det. Eller nästan i alla fall. Såg en sån lista som nåt forum gjort som publicerades i SFX för två-tre månader sen. Tror inte att S7 bidrog med ett enda avsnitt i den säsongen... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » fre jul 20, 2007 22:51

AKS skrev:Tror inte att S7 bidrog med ett enda avsnitt i den säsongen... :)
Säkert framröstad av haters som inte sett den. :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » fre jul 20, 2007 22:53

Eller av haters som sett den... Som jag. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » fre jul 20, 2007 23:54

Inte häda... inte häda... GAH! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » lör jul 21, 2007 1:11

V.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare