En ny liten lek *spoiler hela Angel*

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav Isabella » tor maj 04, 2006 15:14

Jaaa! Angel vann :) *glad*
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav latarmig » tor maj 04, 2006 15:21

Ajdå, där ser man faran av att sympatirösta.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor maj 04, 2006 15:50

Yay! Rätt vinnare i denna match också. Om nu Mal vinner Firefly-tävlingen så är min lycka gjord! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav love_buffy_4ever » tor maj 04, 2006 16:10

men då, buffy borde vunnit i buffy-tävlingen!! huvudpersonen eller den som serien är döpt efter "buffy the vampire slayer" och "angel" ska vinna tycker jag!! dessutom är dom bäst! spike kommer sen.
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav gaspode » tor maj 04, 2006 16:14

Det känns lite dumt att ha en tävling alls om man tycker så dock :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav merl » tor maj 04, 2006 16:26

Men! Tog ni död på Wesley??? Fruktansvärt!!! Horribelt!!

Hädanefter ska jag aldrig någonsin mer sympatirösta på en karaktär. Aldrig.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor maj 04, 2006 16:29

haha, DU tog död på Wesley!
Vi hade aldrig klarat det utan dig
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » tor maj 04, 2006 16:30

Det gäller att vara skoningslös HELA tiden, och inte känna medlidande med någon! Då kanske vi hade fått en värdig vinnare här... (ok ok, Angel är väl inte ovärdig direkt... men ändå!)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav carre » tor maj 04, 2006 16:31

ja! Angel!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav merl » tor maj 04, 2006 16:33

gaspode skrev:haha, DU tog död på Wesley!
Vi hade aldrig klarat det utan dig

Det är det värsta i det hela. Föga anade jag igår kväll vilken effekt det skulle få att bara ge Angel ett litet av Wesleys alla poäng...

Nej skämt åsido tycker jag att Angel är en värdig vinnare. (Fast Wes hade varit värdigare.)
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav carre » tor maj 04, 2006 16:34

Angel är värdigast. särskilt efter Pylea! :D (alla som har sett mig när jag kollar på de avsnitten förstår varför. eller... alla som sett mig kolla på angel över huvud taget)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Garim » tor maj 04, 2006 16:37

Ja men... Har ni någonsin sett en karaktär utvecklas så enormt som Wes gör i Angel? I någon tv-serier överhuvudtaget...

Den enda jag kommer på är väl Anakin Skywalker :eek: (Ursäkta för alla skräckbilder jag framkallade nu...)

Angel är ju ungefär likadan genom hela serien...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav merl » tor maj 04, 2006 16:40

Garim skrev:Det gäller att vara skoningslös HELA tiden, och inte känna medlidande med någon! Då kanske vi hade fått en värdig vinnare här... (ok ok, Angel är väl inte ovärdig direkt... men ändå!)

Så i den kvarvarande omröstningen ska jag ge alla mina poäng till River. Eller det kanske blir tråkigt. Men om det skulle stå mellan Mal och River i slutändan ska jag helhjärtat kämpa på Rivers sida. Inte ett enda plus kommer stackars Mal få från mig i det läget.
(Hm, undrar om jag kommer klara av det? Gillar ju Mal väldigt mycket också, det kommer att bli svårt.)
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav carre » tor maj 04, 2006 16:41

men alltså, allt det här med utvecklande. det är så självklar att Wes måste utvecklas åt nått håll, han är bara en töntig (ganska rolig) mes när han först börjar. Angel är en svår karaktär att ändra och hade man ändrat för mycket hade det bara blivit fel. missförstå mig rätt, jag älskar Wes, men jag tycker att det är en ganska enkel karaktär, från mes -> bad guy.
Angel däremot är töntig hela tiden fast han tros vara häftig och är självupptagen samtidigt som han bara tänker på andra, det tycker jag är jävligt intressant.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Garim » tor maj 04, 2006 16:42

merl skrev:
Garim skrev:Det gäller att vara skoningslös HELA tiden, och inte känna medlidande med någon! Då kanske vi hade fått en värdig vinnare här... (ok ok, Angel är väl inte ovärdig direkt... men ändå!)

Så i den kvarvarande omröstningen ska jag ge alla mina poäng till River. Eller det kanske blir tråkigt. Men om det skulle stå mellan Mal och River i slutändan ska jag helhjärtat kämpa på Rivers sida. Inte ett enda plus kommer stackars Mal få från mig i det läget.
(Hm, undrar om jag kommer klara av det? Gillar ju Mal väldigt mycket också, det kommer att bli svårt.)


Det kommer att göra ont när det är få firefly-karaktärer kvar... De bidrar ju alla - mer eller mindre - till seriens storhet.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Garim » tor maj 04, 2006 16:42

ey Let's agree to disagree on this one :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav carre » tor maj 04, 2006 16:46

Garim skrev:ey Let's agree to disagree on this one :D


ALDRIG I LIVET! ;)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav CheeseGuy » tor maj 04, 2006 17:58

ey skrev:men alltså, allt det här med utvecklande. det är så självklar att Wes måste utvecklas åt nått håll, han är bara en töntig (ganska rolig) mes när han först börjar. Angel är en svår karaktär att ändra och hade man ändrat för mycket hade det bara blivit fel. missförstå mig rätt, jag älskar Wes, men jag tycker att det är en ganska enkel karaktär, från mes -> bad guy.
Angel däremot är töntig hela tiden fast han tros vara häftig och är självupptagen samtidigt som han bara tänker på andra, det tycker jag är jävligt intressant.

Men det är ju inte så enkelt att Wes var mesig och sen blev han mörk. (Det har diskuterats en massa i avsnittstrådarna, bland annat vet jag att A bear har skrivit ett bra inlägg om det i Orpheus-tråden, så jag refererar bara dit.) Jag tycker att Wes är klart mer intressant än Angel, och från och med säsong 3 är han överlag bättre skriven och spelad. Men det är bara min åsikt, och jag tycker att Angel är riktigt bra också (i sin egen serie).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Velnor » tor maj 04, 2006 18:21

CheeseGuy skrev:
ey skrev:men alltså, allt det här med utvecklande. det är så självklar att Wes måste utvecklas åt nått håll, han är bara en töntig (ganska rolig) mes när han först börjar. Angel är en svår karaktär att ändra och hade man ändrat för mycket hade det bara blivit fel. missförstå mig rätt, jag älskar Wes, men jag tycker att det är en ganska enkel karaktär, från mes -> bad guy.
Angel däremot är töntig hela tiden fast han tros vara häftig och är självupptagen samtidigt som han bara tänker på andra, det tycker jag är jävligt intressant.

Men det är ju inte så enkelt att Wes var mesig och sen blev han mörk. (Det har diskuterats en massa i avsnittstrådarna, bland annat vet jag att A bear har skrivit ett bra inlägg om det i Orpheus-tråden, så jag refererar bara dit.) Jag tycker att Wes är klart mer intressant än Angel, och från och med säsong 3 är han överlag bättre skriven och spelad. Men det är bara min åsikt, och jag tycker att Angel är riktigt bra också (i sin egen serie).


angel är bra i dom flesta avsnitt finns väl ett par undantag tex soulless (s04e11)
iofs är det väl angelus jag inte gillar där, tycker inte att det känns som angelus i det avsnittet
Velnor
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 25 feb 2006

Inläggav The Buffster » tor maj 04, 2006 19:19

Men åh, era knäppisar nu har ni ju röstat fram fel vinnare.

Jaja, jag kommer väl över det (fast jag är rätt långsint). För min del så ser jag Wes som helt överlägsen i bland Angels karaktärer, det finns andra bra, t ex Angel själv, men dom är inte riktigt i samma klass som Wes.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » tor maj 04, 2006 20:00

Detta är ju ingenting att vara långsint över! Då bör du vara mer långsint för att Never Leave Me vann över OMWF i vår turnering för nåt år sen. OMWF är inte alls mitt favoritavsnitt, men *det* var nåt att förvånas över! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » tor maj 04, 2006 20:19

Haha, tro inte att jag har kommit över det med OMWF, knappast. Men jag hade verkligen hoppats på Wes som vinnare är. Men jag antar att det nästan hade varit lite för bra för att vara sant med tanke på att Spike vann Buffy tävlingen. Jayne lär inte heller ha någon som helst chans mot River och Mal i Firefly tävligen, men ja en av tre är alltid någonting.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Off » tor maj 04, 2006 21:38

Damnit. Jag visste att jag skulle gett Wes + varje dag. Så går det när man vill jämna ut tävlingen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » tor maj 04, 2006 21:44

Off: Jag vet, det var först på slutet (eller kanske efter halva) som jag kom på att det nog var säkrast att endast ge plus till Wes. Alla plus på Lorne känns, trots att jag älskar honom, lite bortkastade.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav carre » tor maj 04, 2006 21:47

Off skrev:Damnit. Jag visste att jag skulle gett Wes + varje dag. Så går det när man vill jämna ut tävlingen.


ja, så går det när man är dum i huvudet *sparkar Off i knäskålen* FIGHT!!!1!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » tor maj 04, 2006 21:55

Well, det är nog många som inte gav Angel plus från början heller så det jämnar nog ut sig... Jag började t ex plussa Doyle och sedan Cordelia.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » tor maj 04, 2006 21:58

härligt!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav carre » tor maj 04, 2006 22:04

AKS skrev:Well, det är nog många som inte gav Angel plus från början heller så det jämnar nog ut sig... Jag började t ex plussa Doyle och sedan Cordelia.


jag tror jag grät när cordy åkte ut. inte för att jag är bittre eller nått... ;)
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Forever Chosen » tor maj 04, 2006 22:18

Rättvis vinnare, Wesleys karaktärsutveckling är ju som sagt enorm men hans töntiga stil i första säsongen gjorde att jag i alla fall röstade bort han. Angel är ju lika cool hela tiden plus att han delvis vart ännu coolare emellanåt :D
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Spuffy » tor maj 04, 2006 22:24

Oj, jag trodde fastiskt Wes skulle vinna det här. Men där ser man!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron