Vad heter låten? *spoilers för Angel -> S4*

Ett forum för att prata om Angel

Vad heter låten? *spoilers för Angel -> S4*

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 12:34

Jag visste inte om jag skulle starta en ny tråd om detta men jag hittade ingenstans där det kunde passa in. En moderator får väl låsa eller slänga tråden efter svar.

Men jag undrar iaf vad en låt som är med i Angel heter, om den går att ladda ner! Det är ingen riktig låt utan det är mer som musik som är skriven speciellt för Angel.

Det är den som i t.ex avsnitt "3x06 Billy" när Wesley letar efter Fred när hon gömmer sig för honom uppe i hotellet och han slår upp dörrar och han pratar om hur hon är och kvinnor och sånt. Fattar ni vilken musik?
Den är också med i avsnittet "Inside Out" i säsong 4 när "Evil Cordy" försöker få Connor att dra in flickan (deras offer) in där hon har gjort i ordning för ritualen för att föda hennes barn och samtidigt försöker Darla få honom att inte göra det. Men han lyssnar på Cordy och tar tag i flickan och drar in henne där och då går Cordy efter honom och ler belåtet också ser man Darla bakom henne och när hon går efter Connor så kommer den musiken igen!

Är det ngn som vet vad den heter och den går och ladda ner? Eller går den ens få tag på?
Senast redigerad av HeY tis jun 21, 2005 13:17, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tis jun 21, 2005 13:02

Jag vet tyvärr inte vad musiken heter.

Du kan väl göra två spoilermarkeringar, en för vardera avsnittet du beskriver.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 13:09

latarmig skrev:Jag vet tyvärr inte vad musiken heter.

Du kan väl göra två spoilermarkeringar, en för vardera avsnittet du beskriver.


Okej, ska göra det. Synd att du inte visste vad den hette!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Willowtree » tis jun 21, 2005 20:33

Den kanske finns med i Angel soundtracket.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 21:36

Willowtree skrev:Den kanske finns med i Angel soundtracket.


Har kollat det men den var inte med :cry:
Senast redigerad av HeY tor jan 05, 2006 3:04, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tis jun 21, 2005 22:35

Den där Inside out pianoklinkande biten (om jag minns rätt) hade jag gärna också hört på soundtracket. Men inte.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » tis jun 21, 2005 22:44

Tam skrev:Den där Inside out pianoklinkande biten (om jag minns rätt) hade jag gärna också hört på soundtracket. Men inte.


Ja det är den jag menar. Den är med i ganska många avsnitt, den är med i avsnittet Darla i säsong 2 och i Billy säsong 3, och säkert många fler gånger.
Tycker den är riktigt bra och skulle gärna vilja få tag på den!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 3:05

Jag bumpar upp tråden, för jag har fortfarande inte hittat musiken :( Kanske finns det ngn som håller inne i hemlighet med den... :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » tor jan 05, 2006 3:10

hitta bara detta:
At one point when Wesley is chasing Fred around, a sad piano tune plays for a bit. This theme is the one that is generally associated with Cordelia and Connor in season 4, most notably when Cordelia tells Connor that he's going to be a father
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 3:21

The Ankh skrev:hitta bara detta:
At one point when Wesley is chasing Fred around, a sad piano tune plays for a bit. This theme is the one that is generally associated with Cordelia and Connor in season 4, most notably when Cordelia tells Connor that he's going to be a father


Ja, precis den! Nu fick jag den i huvudet igen, jag tycker dock inte den är sorglig, den ger mig mer en 'freaky' känsla, tycker den är lite läskig :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor jan 05, 2006 4:05

Efter en snabb genomlyssning av Angel-soundtracket verkar det tyvärr inte som att just det temat har tagits med där. :( Synd, för jag tycker också det är minnesvärt. Betydligt mer minnesvärt än en del andra spår på den skivan....


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor jan 05, 2006 15:29

caffeineaddict skrev:Efter en snabb genomlyssning av Angel-soundtracket verkar det tyvärr inte som att just det temat har tagits med där. :( Synd, för jag tycker också det är minnesvärt. Betydligt mer minnesvärt än en del andra spår på den skivan....


Håller med! Som vissa av låtarna som var med i 2x21-22, de var ju bara med då så varför skulle de vara med på soundtracket? Hade ycket hellre sett den på det!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor jan 05, 2006 16:48

HeY skrev:
caffeineaddict skrev:Efter en snabb genomlyssning av Angel-soundtracket verkar det tyvärr inte som att just det temat har tagits med där. :( Synd, för jag tycker också det är minnesvärt. Betydligt mer minnesvärt än en del andra spår på den skivan....


Håller med! Som vissa av låtarna som var med i 2x21-22, de var ju bara med då så varför skulle de vara med på soundtracket? Hade ycket hellre sett den på det!


Pylea-styckena gillar jag, tänkte nog snarare på Andy Hallett-spåren då...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron