spinoff-filmer (spoilers hela Buffyverse)

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav LWes » ons nov 23, 2005 0:03

Zaxx skrev:En serie DVD filmer är grymt!

Om de gör ca 5st med inriktigt på olika karaktärer... samt CROSSOVERS.. MUMS FILLIBABBA!

Japp, det låter utmärkt.

Jag ser gärna även en film med Oz eller Lorne, men jag kommer absolut bli nöjd med var dom än ger oss (om det här blir av förstås).
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons nov 23, 2005 18:35

Den här tråden skulle behöva en ny rubrik när det inte längre gäller bara Spike... nyheter om Ripper! Att få Giles/Ripper med i detta hade varit underbart.

Anthony Stewart Head returning for Buffy movie?

Remember that planned “Buffy” spin-off that was set to revolve around Anthony Stewart Head’s character of Watcher Rupert Giles? It was all-set for a BBC unleashing at one stage?

How things change. But possibly, in a good way.

Head’s Giles character - for the dilettante, he was the British chap who guided Buffy the Vampire Slayer on her many adventures - will star in a “Ripper” series for DVD, says the actor.

“It’s gone from, being a series to a two-hour movie that might be part of a series of DVDs that we were talking about doing for the different characters from the shows. It’s got a lovely story, and I hope he does something wonderful with him”, Head told Buffy Magazine.

There’s also DVD spin-off’s in the works with the characters of Spike (James Marsters) and Illyria (Amy Acker).

The Giles film, set in England, has been on and off for a number of years now.

Källa: http://www.whedon.info/article.php3?id_article=12605
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons nov 23, 2005 20:31

Håller med om att titeländring skulle vara bra. Tyvärr kommer jag inte på nåt bra just nu för min hjärna har börjat släcka ner lite tidigt ikväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons nov 23, 2005 22:45

"Ripper" har ju varit mitt förstahandsval för en fortsättning hela tiden, så YAY!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » ons nov 23, 2005 23:56

Jag tror det först när jag ser det.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav sharatec » tor nov 24, 2005 0:02

Håller med Matt. Vore häftigt, dock, även om jag är mycket nöjd med avslutningarna på både Buffy och Angel.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav sus@n » fre nov 25, 2005 16:29

Är detta sant? Jag vet ju ingenting om Buffyverse längre. :oops:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tam » lör nov 26, 2005 0:28

Matt skrev:Jag tror det först när jag ser det.

Jag har faktiskt börjat tro på att vi kommer att få se mer från Buffyverse. Optimism är underskattat.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » lör nov 26, 2005 0:40

Inget nytt, men ändå (från aintitcool.com, via whedon.info). Vet inte var rubriken kommer från, bara de tre första karaktärerna har nämnts tidigare?

SPIKE THE VAMPYRE, RIPPER, ILLYRIA BURKLE, FAITH, OZ IN IOWA & SLAYER GUILD May Now Be Straight-To-DVD Movies??

Let us give thanks!

One now gets the feeling the WB - which had to cancel “Angel” to make room for great shows like “Blue Collar TV,” “Jack & Bobby,” “The Mountain,” “Supernatural,” “Just Legal,” and “Twins” - isn’t going to give us that “Spike” TV-movie after all.

One now also gets the feeling we’re going to get something a whole lot better. A Buffiverse in which Willow Rosenberg might be permitted to call the big bad “a cunt” occasionally.

In the new issue of Buffy the Vampire Slayer Magazine , Anthony Stewart Head reveals that the proposed BBC series centering on Buffy’s former mentor, Rupert Giles, is now being thought of as “a two-hour movie that might be part of a series of DVDs that we were talking about doing for the different characters from the shows.”

This info dovetails nicely into some comments former “Buffy” writer-producer Marti Noxon made to scifiwire.com several days ago:

"There are serious discussions going on about bringing some of the characters back and making a few movies that will go straight to DVD, but they will certainly be the quality they have always been."

No word on who would release such DVDs, but Twentieth Century Fox Televison controls the rights to all the Buffiverse characters, and Fox Home Entertainment has in recent years reaped vast profits from sales of DVDs compiling Joss Whedon’s “Buffy,” “Angel” and “Firefly” series.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » lör nov 26, 2005 1:16

Illyria skrev:Inget nytt, men ändå (från aintitcool.com, via whedon.info). Vet inte var rubriken kommer från, bara de tre första karaktärerna har nämnts tidigare?

Du nämnde det själv. Aintitcool är som Aftonbladet fast mer nischade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Gordo » lör nov 26, 2005 10:04

Tam skrev:
Matt skrev:Jag tror det först när jag ser det.

Jag har faktiskt börjat tro på att vi kommer att få se mer från Buffyverse. Optimism är underskattat.

Håller med, om alla tänker positivt kanske något händer!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör nov 26, 2005 11:22

noike skrev:
Illyria skrev:Inget nytt, men ändå (från aintitcool.com, via whedon.info). Vet inte var rubriken kommer från, bara de tre första karaktärerna har nämnts tidigare?

Du nämnde det själv. Aintitcool är som Aftonbladet fast mer nischade.

Men tanken är ju en serie av filmer och det där tycker jag låter som dom mest rimmliga kandidaterna.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tis nov 29, 2005 16:13

Gordo skrev:Håller med, om alla tänker positivt kanske något händer!


Count on me!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Nyx » ons nov 30, 2005 2:13

sus@n skrev:
Gordo skrev:Håller med, om alla tänker positivt kanske något händer!


Count on me!

Tänker hårt och intensivt. Oj, det började ryka ur öronen...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » ons nov 30, 2005 10:47

Jag har redan brunnit upp a la The Witch :eek:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Nyx » tor dec 01, 2005 1:02

sus@n skrev:Jag har redan brunnit upp a la The Witch :eek:

Kommer med brandsläckaren och hoppas att fågel Fenix reser sig ur askan. Det kan fortfarande vara ok om du bar en amulett vid antändningen

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor mar 02, 2006 20:40

Intervju med Joss om Serenity (spoilervarning!) och senaste icke-nyheterna om Spike-filmen:
We are trying to put together a Spike movie – I don’t know if it’s financially feasible. That’s what I’ve been working towards for the past several months, and I should know fairly soon whether or not something’s going to happen with that.

Det vore trevligt om "fairly soon" stämmer.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Zaxx » tor mar 02, 2006 20:57

Kommer det en Spikefilm kommer jag tälta utanför biografen!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eynosh » tor mar 02, 2006 21:00

Zaxx skrev:Kommer det en Spikefilm kommer jag tälta utanför biografen!


Du är ta mig fan inte ensam. Måste komma när jag är hemma, tänker fan inte tälta i Polen...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Rombat » tor mar 02, 2006 21:05

eynosh skrev:
Zaxx skrev:Kommer det en Spikefilm kommer jag tälta utanför biografen!


Du är ta mig fan inte ensam. Måste komma när jag är hemma, tänker fan inte tälta i Polen...
Vi kan bryta oss in i biografen och bo under en trappa. Och sen sno första kopian av filmen och bara för oss själva.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tor mar 02, 2006 21:30

Rombat skrev:
eynosh skrev:
Zaxx skrev:Kommer det en Spikefilm kommer jag tälta utanför biografen!


Du är ta mig fan inte ensam. Måste komma när jag är hemma, tänker fan inte tälta i Polen...
Vi kan bryta oss in i biografen och bo under en trappa. Och sen sno första kopian av filmen och bara för oss själva.

Det här låter extra kul eftersom jag antar att dom fortfarande pratar om TV-filmen. Men jag vill fortfarande se er göra det. Jättebra PR!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tor mar 02, 2006 21:36

Rombat skrev:
eynosh skrev:
Zaxx skrev:Kommer det en Spikefilm kommer jag tälta utanför biografen!


Du är ta mig fan inte ensam. Måste komma när jag är hemma, tänker fan inte tälta i Polen...
Vi kan bryta oss in i biografen och bo under en trappa. Och sen sno första kopian av filmen och bara för oss själva.


Ser framför mig hur Zaxx, Eynosh och Rombat sjungande dansar bort över de gröna ängderna i höga lyckliga skutt, bollandes filmrullen fram och tillbaka mellan sig. Solen skiner, små blommor vänder sina huvuden efter dem och ler på ett Disneyartat sätt, små ulliga moln flyger i formation ovanför och i bakgrunden går enhörningen från "Storyteller" förbi.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav LWes » tor mar 02, 2006 21:55

Jag kan inte hjälpa att föredra tv-film över bio-film för det tar nog inte lika lång tid att göra tv-film plus att då är det lättare för dom att beställa uppföljare.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » tor mar 02, 2006 22:22

A bear skrev:
Rombat skrev:
eynosh skrev:
Zaxx skrev:Kommer det en Spikefilm kommer jag tälta utanför biografen!


Du är ta mig fan inte ensam. Måste komma när jag är hemma, tänker fan inte tälta i Polen...
Vi kan bryta oss in i biografen och bo under en trappa. Och sen sno första kopian av filmen och bara för oss själva.


Ser framför mig hur Zaxx, Eynosh och Rombat sjungande dansar bort över de gröna ängderna i höga lyckliga skutt, bollandes filmrullen fram och tillbaka mellan sig. Solen skiner, små blommor vänder sina huvuden efter dem och ler på ett Disneyartat sätt, små ulliga moln flyger i formation ovanför och i bakgrunden går enhörningen från "Storyteller" förbi.


Själv ser jag hur Zaxx, eynosh och Rombat letar upp en biograf med trappa. Slår upp ett tält under sagda trappa (i det här fallet är trappan utanför herrarnas toalett) och bor där i en vecka - motandes bort väktare, städare och allehanda demoner med hemmakarvade pålar. Efter en vecka spritter dom plötsligt ut ur trappans skyddande skugga och rusar som tokar upp i projektorrummet, sliter åt sig första bästa film-kantin (om det finns nån i dessa digitala dagar...) och älgar iväg med den under Rombats mössa...

Polisen kommer senare att hitta dom hemma hos Zaxx, tittandes på Spike-filmen på datorn eftersom nedladdningen just blivit klar. Kantinen? Den tappade dom bort tre kvarter från biografen...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav CheeseGuy » tor mar 02, 2006 22:46

LWes skrev:Jag kan inte hjälpa att föredra tv-film över bio-film för det tar nog inte lika lång tid att göra tv-film plus att då är det lättare för dom att beställa uppföljare.

Det som de diskuterar nu är filmer som ska släppas direkt på DVD. Och det är ju ännu bättre än TV, för det brukar (tydligen) innebära högre budget och så kan de (förhoppningsvis) ha mycket mer sex, våld och svordomar. (Edit: inte för att det behövs för att Buffyversefilmer ska bli bra, givetvis, men det kan vara trevligt.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tor mar 02, 2006 23:43

CheeseGuy skrev:
LWes skrev:Jag kan inte hjälpa att föredra tv-film över bio-film för det tar nog inte lika lång tid att göra tv-film plus att då är det lättare för dom att beställa uppföljare.

Det som de diskuterar nu är filmer som ska släppas direkt på DVD. Och det är ju ännu bättre än TV, för det brukar (tydligen) innebära högre budget och så kan de (förhoppningsvis) ha mycket mer sex, våld och svordomar. (Edit: inte för att det behövs för att Buffyversefilmer ska bli bra, givetvis, men det kan vara trevligt.)

Just det. dvd-filmer. Det hade jag glömt, och jag tror det är ett mycket bra medium för just Buffy som har en sån enorm fanbas över hela världen.
MEN jag är inte förtjust i "sex, våld och svordomar"-delen.
Buffy och Angel fungerade mycket bra som det var och jag skulle inte vilja se det bli någon slags Deadwood-svordomar, Rome-sex och Sopranos-våld kombination...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » fre mar 03, 2006 0:13

LWes skrev:
CheeseGuy skrev:
LWes skrev:Jag kan inte hjälpa att föredra tv-film över bio-film för det tar nog inte lika lång tid att göra tv-film plus att då är det lättare för dom att beställa uppföljare.

Det som de diskuterar nu är filmer som ska släppas direkt på DVD. Och det är ju ännu bättre än TV, för det brukar (tydligen) innebära högre budget och så kan de (förhoppningsvis) ha mycket mer sex, våld och svordomar. (Edit: inte för att det behövs för att Buffyversefilmer ska bli bra, givetvis, men det kan vara trevligt.)

Just det. dvd-filmer. Det hade jag glömt, och jag tror det är ett mycket bra medium för just Buffy som har en sån enorm fanbas över hela världen.
MEN jag är inte förtjust i "sex, våld och svordomar"-delen.
Buffy och Angel fungerade mycket bra som det var och jag skulle inte vilja se det bli någon slags Deadwood-svordomar, Rome-sex och Sopranos-våld kombination...


Pitcha den blandningen till ngn TV-Kanal, de kanske köper den.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » fre mar 03, 2006 0:36

Jag har ingen mössa, Ai. Fast ibland ser det ut som om jag har en. Annars var det en sund idé. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 0:39

Rombat skrev:Jag har ingen mössa, Ai. Fast ibland ser det ut som om jag har en. Annars var det en sund idé. :D


Men tälta under en trapp, hota väktare med träpålar och stjäla helt värdelösa saker - det var helt i linje med vad du kan tänka dig att göra? Köp en mössa pöjk! :rolleyes:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav eynosh » fre mar 03, 2006 0:40

Ai skrev:
Rombat skrev:Jag har ingen mössa, Ai. Fast ibland ser det ut som om jag har en. Annars var det en sund idé. :D


Men tälta under en trapp, hota väktare med träpålar och stjäla helt värdelösa saker - det var helt i linje med vad du kan tänka dig att göra? Köp en mössa pöjk! :rolleyes:


Ohhh, vi måsta skaffa scythes, pålar, kors och heligt vatten att skydda oss med. Tur att vi har Zaxx defense kit 8)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron