Angel på ZTV i April!

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav mattek72 » mån apr 03, 2006 0:50

Illyria skrev:Säsong 1 av Angel börjar visas i repris på tisdag 4 april. Avsnitten kommer gå alla vardagar kl 17:05.

Kommer de lyckas visa avsnitten i rätt ordning denna gången?


Blir väl Hero 3 gånger på raken igen. :rolleyes:
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Nyx » mån apr 03, 2006 12:14

mattek72 skrev:
Illyria skrev:Säsong 1 av Angel börjar visas i repris på tisdag 4 april. Avsnitten kommer gå alla vardagar kl 17:05.

Kommer de lyckas visa avsnitten i rätt ordning denna gången?


Blir väl Hero 3 gånger på raken igen. :rolleyes:

Aha! Då blir det Angel istället för Smallville på den tiden nu när de visat färdigt säsong 4. Undrade just, eftersom de inte rimligtvis kunde tänkas börja visa Smallville s5... Håller tummarna för att Ztv inte ska trassla till Angelvisningen den här gången - fast det var ju rätt roligt förstås när de visade Hero med texten till I Will Remember You, eller om det var tvärtom. :twisted:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » mån apr 03, 2006 20:47

Börjar Angel igen imorgon? Vad kul ;) Tur att jag upptäckte det nu. En liten mer rimligare tid också än halv tolv på natten :P
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav Binchy » mån apr 03, 2006 20:51

Kommer de censurera den hemskt, eller vågar man se? Fast, 17:05, då är jag inne i stan och väntar på att min buss ska gå hemmåt. Får hålla mig till dvd i fortsättningen med...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav CheeseGuy » mån apr 03, 2006 20:51

Men då kommer det censureras va? Fy fan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » mån apr 03, 2006 20:53

Hihi, två själar - en tanke!

Great minds...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Isabella » mån apr 03, 2006 21:06

Nej! Säg inte att den ska klippas :/ Hoppas det inte blir sånn farlig censurering.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav noike » mån apr 03, 2006 21:08

Isabella skrev:Hoppas det inte blir sånn farlig censurering.

All censur är farlig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » mån apr 03, 2006 21:11

noike skrev:All censur är farlig.
Jaaa!!! ondskefullt jävulskap :evil: Konstskapare bör få full artistiskt frihet (åtminstone inom budget)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån apr 03, 2006 21:12

Finns det en klippt version av Angel? (den visades väl inte på samma sätt som Buffy i UK...)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » mån apr 03, 2006 21:59

Jag klarar inte av att se Buffy klippt. Det brukar bli att jag stänger av tv:n och går och kollar på avsnittet oklippt istället :P Lär ju vara samma sak med Angel...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eriked » mån apr 03, 2006 22:12

jaa ett skräckexempel på klippning i s.3 av buffy är ju

I scenen där Angel kastar brevöppnaren mot Borgmästaren och så ska ju den penetrera handen, titta lite på den, ta ut den... I den klippta versionen så har dom gjort så att Angel kastar kniven klipp Borgmästaren håller i kniven..urk För att inte tala om alla avskyvärda slowmotionscener eller typ s.6

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » tis apr 04, 2006 19:57

Jag kollade idag och jag såg inga märkvärdiga censureringar. Fast iofs så var det väldigt länge sen jag såg City of....
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav eriked » tis maj 09, 2006 14:39

Idag startar tv6 och Angel visas just nu på den kanalen. Kunde gärna visats lite senare men men... Avsnitt 2x01 visas just nu!'

Och sen senare idag visas Married With Children också!!! och ishockey och T3

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » tis maj 09, 2006 14:53

TV6? Vad är det för nåt... Något nystartat?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eriked » tis maj 09, 2006 14:59

ja, idag. Verkar vara istället för ztv. och så är ztv typ bara musik istället :?

tror jag alltså...

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis maj 09, 2006 15:37

Jag är lite förvånad över att de sänder Angel så tidigt på eftermiddagen, men det är ju bra att de visar den ivarjefall. Kan ju vara en bra motpol till sena torsdagskvällar också, eller har serien slutat visas då?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tis maj 09, 2006 17:24

Garim skrev:TV6? Vad är det för nåt... Något nystartat?

ZTV plockade bort musiken, bytte namn till TV6 och blev gratis i digitala marknätet. Gamla ZTV blev istället ett nytt ZTV på annan kanalplats, med mer musik och ungdomsintriktat. Precis som, eh, gamla gamla ZTV.

Typ.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » tis maj 09, 2006 22:16

Åhh.. gud vilken tur att man hade fått Tv6 då :P Jag har bara några få kanaler som man får inom bostadsrättsföreningen "gratis". Men nu försvann ZTV istället :/ aja om det bara är musik på den kanalen nu så har jag iallfall MTV istället :D
Edit: Såg att dem sände Angel kl 14.15 på fredagarna :( Jag slutar ju i skolan klockan 14.20...
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav eriked » tis maj 09, 2006 22:47

adolvsson skrev:ZTV plockade bort musiken, bytte namn till TV6 och blev gratis i digitala marknätet. Gamla ZTV blev istället ett nytt ZTV på annan kanalplats, med mer musik och ungdomsintriktat.
jej! jag hade rätt..typ Go me!

Isabella skrev:Jag slutar ju i skolan klockan 14.20...
Men då får man ju ett hastigt magknip fem minuter innan man slutar och ber om att få avlägsna sig!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » ons maj 10, 2006 11:08

Nu visade de (Tv6 alltså) Angel tidigt på morgonen idag. Fast de har börjat om med säsong 2 så det var samma avsnitt som häromdan.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Forever Chosen » ons maj 10, 2006 20:23

TV6 verkar vara en kanal jag kommer att gilla! Star Trek TNG, Angel och Våra Värsta År! Och dessutom Star Wars i kväll!
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav noike » ons maj 10, 2006 20:33

Forever Chosen skrev:TV6 verkar vara en kanal jag kommer att gilla! Star Trek TNG, Angel och Våra Värsta År! Och dessutom Star Wars i kväll!


Kasta bort ST:TNG och byt ut mot the Pretender.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons maj 10, 2006 20:34

Jag håller med noike, och det säger jag som en som blev trekfan tack vare TNG.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » tor jun 08, 2006 9:25

Jag såg nu att de inte kommer visa Angel något mer på ztv. Utan kl 14.15 idag så börjar Smallville istället :/ Jag hade hoppats på att få se tredje, fjärde och femte säsongen också :(
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav adolvsson » tor jun 08, 2006 10:56

Isabella skrev:Smallville istället :/

Ech. Men dom tar i alla fall inte Pretenderpaus, det var jag annars lite orolig för.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor jun 08, 2006 13:00

Isabella skrev:Jag såg nu att de inte kommer visa Angel något mer på ztv. Utan kl 14.15 idag så börjar Smallville istället :/ Jag hade hoppats på att få se tredje, fjärde och femte säsongen också :(

Är det inte bara sommaruppehåll då?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Isabella » tor jun 08, 2006 14:35

CheeseGuy skrev:
Isabella skrev:Jag såg nu att de inte kommer visa Angel något mer på ztv. Utan kl 14.15 idag så börjar Smallville istället :/ Jag hade hoppats på att få se tredje, fjärde och femte säsongen också :(

Är det inte bara sommaruppehåll då?

Förhoppningsvis ja, men jag har ingen aning. Smallville är också bra men jag skulle gärna vilja se säsong 4 och 5 av Angel.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav eynosh » tor jun 08, 2006 15:16

Isabella skrev:
CheeseGuy skrev:
Isabella skrev:Jag såg nu att de inte kommer visa Angel något mer på ztv. Utan kl 14.15 idag så börjar Smallville istället :/ Jag hade hoppats på att få se tredje, fjärde och femte säsongen också :(

Är det inte bara sommaruppehåll då?

Förhoppningsvis ja, men jag har ingen aning. Smallville är också bra men jag skulle gärna vilja se säsong 4 och 5 av Angel.

Ladda ner?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Simon » tor jun 08, 2006 15:28

Nu går Angel på 6:an i alla fall, såg jag. 8:30 i morse eller nåt, jag vet inte vem de riktar sig till med den sändningstiden.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron