Angel på ZTV i April!

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav AngelsGirl » tor mar 03, 2005 20:45

Helt underbart, kommer sprida nyheten till andra :) Helt underbart - made my day :)
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav adolvsson » tor mar 03, 2005 22:21

Illyria skrev:Det är inte tillåtet att klippa i Angel så som de gjorde med Buffy väl?

Jo? Det var ju inte femman själv som klippte, utan de körde brittisk TV:s redan censurerade version. Och om ZTV kör på samma regler, och de sänder före brittiskt TV:s gräns, ja, då blir det naturligtvis också klippt och skuret.

noike skrev: Tror itne det, Jag har för mig att gränsen går vid 19:00.

Oh, so much better, then.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tor mar 03, 2005 23:01

Simon skrev:De menar säkert falna, som i dystra.


Det måste vara en dialektal variant, just den betydelsen har jag aldrig hört innan. Man lär sig något nytt varje dag.

noike skrev:"Join the wacky adventures of the wannabe-cheerleader Buffy and her closest friends: the smart Willow and teen-heartthrob Xander as they under the leadership of Giles fight vampires and demons while they try to live normal lives and date pretty boys and girls."


Ja, jämfört med det här var sammandraget på ZTV-sidan väldigt välskrivet och träffande. Wannabe-cheerleader - det gäller väl bara ett avsnitt av 144? Tänk vad många epitet man skulle kunna ge henne med sådant finmaskigt urval.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » tor mar 03, 2005 23:08

Binchy skrev:
noike skrev:"Join the wacky adventures of the wannabe-cheerleader Buffy and her closest friends: the smart Willow and teen-heartthrob Xander as they under the leadership of Giles fight vampires and demons while they try to live normal lives and date pretty boys and girls."


Ja, jämfört med det här var sammandraget på ZTV-sidan väldigt välskrivet och träffande. Wannabe-cheerleader - det gäller väl bara ett avsnitt av 144? Tänk vad många epitet man skulle kunna ge henne med sådant finmaskigt urval.


Och sen när blev Xander 'teen-heartthrob'? Inte riktigt tanken med den karaktären...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » tor mar 03, 2005 23:14

Ai skrev:
Binchy skrev:
noike skrev:"Join the wacky adventures of the wannabe-cheerleader Buffy and her closest friends: the smart Willow and teen-heartthrob Xander as they under the leadership of Giles fight vampires and demons while they try to live normal lives and date pretty boys and girls."


Ja, jämfört med det här var sammandraget på ZTV-sidan väldigt välskrivet och träffande. Wannabe-cheerleader - det gäller väl bara ett avsnitt av 144? Tänk vad många epitet man skulle kunna ge henne med sådant finmaskigt urval.


Och sen när blev Xander 'teen-heartthrob'? Inte riktigt tanken med den karaktären...


De fick i alla fall smarta Willow rätt. Leadership of Giles är väl också lite tveksamt. Buffy gör väl som hon vill, om det någon gång sammanträffar med det Giles vill så whohooo for him! Fast när de har problem så går de ju gärna till honom och lassar över dem.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » tor mar 03, 2005 23:15

Ai skrev:
Binchy skrev:Ja, jämfört med det här var sammandraget på ZTV-sidan väldigt välskrivet och träffande. Wannabe-cheerleader - det gäller väl bara ett avsnitt av 144? Tänk vad många epitet man skulle kunna ge henne med sådant finmaskigt urval.


Och sen när blev Xander 'teen-heartthrob'? Inte riktigt tanken med den karaktären...

Vad hade ni väntat er? att jag skulle lägga ner mer tid än en minut på att skriva en felaktig programbeskrivning? Jag ville ju bara se Simon bli förstörd -- vilket lyckades.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » tor mar 03, 2005 23:16

noike skrev:
Ai skrev:
Binchy skrev:Ja, jämfört med det här var sammandraget på ZTV-sidan väldigt välskrivet och träffande. Wannabe-cheerleader - det gäller väl bara ett avsnitt av 144? Tänk vad många epitet man skulle kunna ge henne med sådant finmaskigt urval.


Och sen när blev Xander 'teen-heartthrob'? Inte riktigt tanken med den karaktären...

Vad hade ni väntat er? att jag skulle lägga ner mer tid än en minut på att skriva en felaktig programbeskrivning? Jag ville ju bara se Simon bli förstörd -- vilket lyckades.


Verkligen - och inte bara Simon! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » tor mar 03, 2005 23:18

Ai skrev:Verkligen - och inte bara Simon! :D

Lite bonus är aldrig fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tor mar 03, 2005 23:19

noike skrev:
Ai skrev:
Binchy skrev:Ja, jämfört med det här var sammandraget på ZTV-sidan väldigt välskrivet och träffande. Wannabe-cheerleader - det gäller väl bara ett avsnitt av 144? Tänk vad många epitet man skulle kunna ge henne med sådant finmaskigt urval.


Och sen när blev Xander 'teen-heartthrob'? Inte riktigt tanken med den karaktären...

Vad hade ni väntat er? att jag skulle lägga ner mer tid än en minut på att skriva en felaktig programbeskrivning? Jag ville ju bara se Simon bli förstörd -- vilket lyckades.


Dum som jag är tog jag för givet att det var något du kopierat eller kom ihåg någonstans ifrån. Följaktligen högt betyg härifrån Gullible Central. :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tam » tor mar 03, 2005 23:43

Så Xander är inte teen-heartthrob?

I England marknadsfördes Angel en gång med Teenage vampire Angel leaves Sunnydale for Los Angeles, where he meats his old friend Cordelia.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » tor mar 03, 2005 23:51

Tam: LOL. Stavades "meats" på det sättet också? Det antyder ju något annat. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » fre mar 04, 2005 0:15

Teenage och Angel hör ju på intet sätt ihop. Han var typ 245 när han kom till LA. DB var ungefär 27 år när Buffy-serien började. Och han ser ut som sin ålder (DB alltså, inte Angel).

Upptäckte att jag använt ordet "väl" fyra gånger i texten ovan. Missbruk, much?! Never again!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » fre mar 04, 2005 0:21

Binchy skrev:Teenage och Angel hör ju på intet sätt ihop. Han var typ 245 när han kom till LA. DB var ungefär 27 år när Buffy-serien började. Och han ser ut som sin ålder (DB alltså, inte Angel).

Upptäckte att jag använt ordet "väl" fyra gånger i texten ovan. Missbruk, much?! Never again!


Jag har för mig att Liam var 26 när han sprang in i Darla första gången dessutom....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Illyria » fre mar 04, 2005 0:27

adolvsson skrev:
Illyria skrev:Det är inte tillåtet att klippa i Angel så som de gjorde med Buffy väl?

Jo? Det var ju inte femman själv som klippte, utan de körde brittisk TV:s redan censurerade version. Och om ZTV kör på samma regler, och de sänder före brittiskt TV:s gräns, ja, då blir det naturligtvis också klippt och skuret.

Såklart inte 5an klipper själva (:rolleyes:) och det jag syftar på är att Angel inte fått klippas i UK på det sättet Buffy fick. Detta har diskuterats tidigare i någon tråd? Angel fick inte lov att klippas alls?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ai » fre mar 04, 2005 0:37

Men var det inte så att vissa avsnitt inte visades alls i England? Har för mig att JRT hade nån länk där det räknades upp både klipp och vilka avsnitt som totalstoppats på Channel 4. Jag är å andra sidan tvärsäker på att fyran sagt att dom inte fick klippa i Angel.

Edit: Den som söker skall finna... en länk! http://www.cuts.freeserve.co.uk/Angel/index.html

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav JRT » fre mar 04, 2005 0:45

Ai skrev:Men var det inte så att vissa avsnitt inte visades alls i England? Har för mig att JRT hade nån länk där det räknades upp både klipp och vilka avsnitt som totalstoppats på Channel 4. Jag är å andra sidan tvärsäker på att fyran sagt att dom inte fick klippa i Angel.

Edit: Den som söker skall finna... en länk! http://www.cuts.freeserve.co.uk/Angel/index.html


Huh! Jag som tänkte det här var ett utmärkt tillfälle att göra en Ai och citera sig själv. :P Äh, det vill jag göra ändå.

JRT skrev:Channel 4 visade Angel s1 i England. Fördjävliga klippningar, och avsnitten 11, 12 och 14 fick inte visas alls... För den som vill se titta själv på vad som togs bort i några avsnitt:

http://www.cuts.freeserve.co.uk/Angel/index.html

Lyckligtvis får fyran enligt kontraktet inte klippa i avsnitten alls.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Ai » fre mar 04, 2005 0:50

Självcitering är en skön konstart som skall vårdas! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav CheeseGuy » fre mar 04, 2005 0:58

JRT skrev:Lyckligtvis får fyran enligt kontraktet inte klippa i avsnitten alls.


Kan det även gälla för ZTV?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Ai » fre mar 04, 2005 1:01

CheeseGuy skrev:
JRT skrev:Lyckligtvis får fyran enligt kontraktet inte klippa i avsnitten alls.


Kan det även gälla för ZTV?


Hoppas kan man alltid. Sen nämnde nån också att möjligen är 19.00 en sån där magisk tidsgräns för "vad som får visas när".

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tam » fre mar 04, 2005 9:02

caffeineaddict skrev:Tam: LOL. Stavades "meats" på det sättet också? Det antyder ju något annat. ;)

Oops. Så fel av mig. Och hehehe.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav mattek72 » fre mar 04, 2005 11:36

När det blir dags att kolla tittarsiffrorna,så måste man komma ihåg att det är fler som kan se tv4 eftersom man behöver box/kabel tv för att kunna se ztv.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Ai » fre mar 04, 2005 12:31

mattek72 skrev:När det blir dags att kolla tittarsiffrorna,så måste man komma ihåg att det är fler som kan se tv4 eftersom man behöver box/kabel tv för att kunna se ztv.


Å andra sidan var siffrorna för Angel på fyran inte speciellt imponerande ens jämfört med Buffys på femman, som väl har ungefär lika stor tittarbas som ztv. Så det kan bli väldigt intressant att se om ztv åtminstone kan komma upp i liknande siffror. Förhoppningsvis mer eftersom tiden är så mycket bättre.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Ai » fre mar 04, 2005 14:54

Nu funderar jag en sak igen...

På fyrans hemsida står det:

Angel (säsong 1) (R) - Start EJ TABLÅLAGD


Dom verkar alltså ha reprisrättigheter kvar för säsong ett. Betyder det att ztv inte kunnat köpa in säsong ett?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tob » fre mar 04, 2005 15:01

Ai skrev:Nu funderar jag en sak igen...

På fyrans hemsida står det:

Angel (säsong 1) (R) - Start EJ TABLÅLAGD


Dom verkar alltså ha reprisrättigheter kvar för säsong ett. Betyder det att ztv inte kunnat köpa in säsong ett?


Är ju ifs inte så insatt i detta, men varför skulle inte två kanaler i samma land kunna köpa rättigheterna till ett program? Hade väl kanske vart en sak om det hade varit mellan Svt och Tv4, men ZTV är ju ändå en såpass liten kanal.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » fre mar 04, 2005 15:11

Ai skrev:Dom verkar alltså ha reprisrättigheter kvar för säsong ett. Betyder det att ztv inte kunnat köpa in säsong ett?

Det har jag nämnt tidigare i någon annan tråd, men tydligen fungerar det inte så (längre) eller så är det något specialavtal? Hade varit intressant att veta. På Ztvs hemsida står det ju "säsong 1" uskrivet till den 2 april...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » fre mar 04, 2005 21:33

I Sverige är ju Canal Digital och Viasat konkurrenter, ändå kör såväl Canal+ som TV3 The Shield, C+ & TV4 kör South Park och C+ & SVT kör Six Feet Under. Dessutom, Kanal 5 och TV6 visar båda CSI. Det är dom jag kommer på såhär på icke-vinklad arm. Så det är absolut varken ovanligt eller nytt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav mattek72 » tis mar 08, 2005 15:15

Jag har precis pratat med ztv's programinformation,om Angel.
Dom har bara köpt in första säsongen,till att börja med.
Angående eventuell klippning,kunde den jag pratade med inte svara på om det blir någon klippning eller ej.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Illyria » tis mar 08, 2005 15:31

Bara första? :| Infon på deras hemsida ger ju ett annat ljus...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » tis mar 08, 2005 15:54

Hoppas verkligen de kommer visa mer än bara första. Kanske göra en insamligen av röster för att få se resten av säsongerna? DE skulle tjäna mycket på det eftersom ingen annan svensk kanal har visat mer än säsong 1..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav mattek72 » tis mar 08, 2005 17:18

Det är bara att hoppas på bra tittarsiffror,det är ju bara det som betyder något.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron