För/emot CC/Cordy (spoiler alla säsonger, från bildtråden)

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav Yog-Sothoth » tis jan 11, 2005 18:51

Neeeej s@san, nu fick du mig att må dåligt igen. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav VelocityBoy » tis jan 11, 2005 23:27

Yog-Sothoth skrev:Neeeej s@san, nu fick du mig att må dåligt igen. :(


Jag kan acceptera (men inte förstå) att man inte tycker att CC är snygg men att hon skulle göra någon illamående köper jag inte...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav mattek72 » ons jan 12, 2005 0:45

Yog-Sothoth skrev:Neeeej s@san, nu fick du mig att må dåligt igen. :(


Riktigt så illa är det inte.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Ai » ons jan 12, 2005 2:29

CC är snygg. Kirurgiskt påbättrad eller inte - hon är den av tjejerna i Buffyverse som ändå har kvinnliga former! Hur kan man inte gilla sånt? Till och med jag som är väldigt straight och kvinna av födsel och ohejdad vana uppskattar att se på henne mer än nån annan av tjejerna. Hon pendlar under åren endel i vikt och 'rondör', inte mycket och det är ju mer i mina ögon ett plus. Men hur kan man tycka att hon gör så att man mår dåligt av åsynen?

Edit: Innan nån hoppar på mig: med 'den av tjejerna i Buffyverse' menar jag såklart de av tjejerna som varit regulars.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav mattek72 » ons jan 12, 2005 2:39

Jag är som bekant inte det största CC fan som finns.
Men att säga att hon framkallar illamående, är att gå till överdrift.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 12, 2005 8:21

Det är inte själva människan som gör mig illamående, det är den roll hon gestaltar efter säsong 1/2 av Angel. CC kan inte hjälpa att hon var fel för rollen. Cordelia borde ha fått vara med ordentligt eller avlivats tidigare... Men detta hör kanske hemma i någon annan tråd (jag har redan skrivit en Cordelia-tråd så detta börjar kanske bli lite tjatigt, hehe).

Angående "naturliga" former AI, så är väl Amber Benson en bättre förebild för detta? CC var ju inte direkt oattraktiv när hon var med i Buffy...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Ai » ons jan 12, 2005 15:42

Jog:

precis som jag skrev:Edit: Innan nån hoppar på mig: med 'den av tjejerna i Buffyverse' menar jag såklart de av tjejerna som varit regulars.


Amber var med i vinjetten i ett avsnitt - för att bli dödad. Hon ville aldrig själv vara regular.

Edit: Spoilermarkerar i onödan som vanligt.
Senast redigerad av Ai ons jan 12, 2005 18:47, redigerad totalt 1 gång.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav sus@n » ons jan 12, 2005 16:07

Ai skrev: Till och med jag som är väldigt straight och kvinna av födsel och ohejdad vana uppskattar att se på henne mer än nån annan av tjejerna. Hon pendlar under åren endel i vikt och 'rondör', inte mycket och det är ju mer i mina ögon ett plus. Men hur kan man tycka att hon gör så att man mår dåligt av åsynen?


Samma här. CC är natrulig (minus bröst operation) Då jag inte ser påhoppning av någon annan person/karaktär så tycker jag detta är konstigt. CC var perfekt för rollen och ändringarna i S4 är inte hennes fel enligt mig.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 12, 2005 18:40

sus@n skrev:Samma här. CC är natrulig (minus bröst operation) Då jag inte ser påhoppning av någon annan person/karaktär så tycker jag detta är konstigt. CC var perfekt för rollen och ändringarna i S4 är inte hennes fel enligt mig.

Jag står inte ut med Cordy för att hon för mig representerar den huvudkaraktär som det har gått som mest fel för i båda serierna. CC var trovärdig som Cordy fram till och med säsong 2 av Angel, sen tycker jag att hon hade spelat ut sin roll. Dessutom är ju CC för gammal för Cordy, det kan väl ingen tvivla på. Sen tycker jag inte att hon är attraktiv heller (undantag Buffy och tidiga Angel), vilket inte gör intrycket bättre direkt...

Jag vill dock tillägga att hennes inhopp i säsong 5 var klockrent och att både CC och Cordy var strålande. Hennes död var mycket mer tragisk i det avsnittet än när hon försvann i slutet av säsong 4...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav sus@n » ons jan 12, 2005 19:21

Spoilermarkering? Sedan tycker jag inte hennes roll var sönderspelad utan mer att den "förstördes" i S4. S3 gillade jag henne i.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » ons jan 12, 2005 19:25

Yog-Sothoth skrev:Jag står inte ut med Cordy för att hon för mig representerar den huvudkaraktär som det har gått som mest fel för i båda serierna. CC var


Gått utför? Spoiler BS6 Willow då?
Senast redigerad av sus@n ons jan 12, 2005 22:57, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » ons jan 12, 2005 20:02

Yog-Sothoth skrev:Dessutom är ju CC för gammal för Cordy, det kan väl ingen tvivla på.


Jag har aldrig hängt upp mig på det jag tycker att hon fungerar bra.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 12, 2005 22:57

sus@n skrev:Spoilermarkering?

Det står spoilervarning i rubriken till denna tråd...

sus@n skrev:Willow då?

Jag menade snarare att Cordy, som var castad som high school-bitch, inte riktigt passade in så bra i AtS (personlig åsikt). Jag accepterade Cordy i Buffy för att det alltid finns såna tjejer i high school-serier, men sen tyckte jag helt enkelt inte det funkade längre. Fråga mig inte varför...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav sus@n » ons jan 12, 2005 23:01

Yog-Sothoth skrev:
sus@n skrev:Spoilermarkering?

Det står spoilervarning i rubriken till denna tråd...


sus@n skrev:Willow då?

Jag menade snarare att Cordy, som var castad som high school-bitch, inte riktigt passade in så bra i AtS (personlig åsikt). Jag accepterade Cordy i Buffy för att det alltid finns såna tjejer i high school-serier, men sen tyckte jag helt enkelt inte det funkade längre. Fråga mig inte varför...


Jo men jag ser det mer som spoilers i bilder och inte konkreta händelser.
Jag kan fortfarande inte hålla med dig speciellt inte om jag inte får en förklarning.. mitt enda svar är att männsikor ändras! Jag såg på Ricki Lake om en kille som tagit PCP i 20 år och nu hjälper andra i samma situation ur beroendet så om han kan ändras varför kan inte Cordy göra det? Och åldern säger jag inte är något problem - det syns inte att hon är äldre än de andra enligt mig. :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav monkeyboy » ons jan 12, 2005 23:35

sus@n skrev:Jo men jag ser det mer som spoilers i bilder och inte konkreta händelser.
Jag kan fortfarande inte hålla med dig speciellt inte om jag inte får en förklarning.. mitt enda svar är att männsikor ändras! Jag såg på Ricki Lake om en kille som tagit PCP i 20 år och nu hjälper andra i samma situation ur beroendet så om han kan ändras varför kan inte Cordy göra det? Och åldern säger jag inte är något problem - det syns inte att hon är äldre än de andra enligt mig. :)


Och en buffyfantast som numer tittar på Ricki Lake, kan bevisligen gå åt båda hållen =)
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 13, 2005 1:08

sus@n skrev:Jo men jag ser det mer som spoilers i bilder och inte konkreta händelser.
Jag kan fortfarande inte hålla med dig speciellt inte om jag inte får en förklarning.. mitt enda svar är att männsikor ändras! Jag såg på Ricki Lake om en kille som tagit PCP i 20 år och nu hjälper andra i samma situation ur beroendet så om han kan ändras varför kan inte Cordy göra det? Och åldern säger jag inte är något problem - det syns inte att hon är äldre än de andra enligt mig. :)

Jag kan inte förklara det... det enda jag vet är att jag tycker om Cordy i Buffy men inte under hennes sista säsonger av Angel. Det kan finnas flera anledningar, men en är att jag tycker att skådespelaren inte passar i den rollen. Hon är en snygg 30-åring men definitivt ingen 20-åring. Däremot gillar jag storyn och hur karaktären är skriven... men så som hon spelar som skådespelerska tycker jag inte passar in på karaktären Cordy. Skit samma, jag bara flummar in mig i ett hörn ändå...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tam » tor jan 13, 2005 18:07

I 3x22 Tomorrow när Cordy säger He has to know how I feel kan man bara konstatera att Charisma är lika dålig skådespelerska som Cordelia var säsong 1&2. På allvarliga saker iallafall, humor är hon briljant med.

Och jag gillar karaktären säsong 4. Det enda problemet jag har är klädkreationen hon har på sig avsnitt 15-17.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sus@n » tor jan 13, 2005 18:35

monkeyboy skrev:Och en buffyfantast som numer tittar på Ricki Lake, kan bevisligen gå åt båda hållen =)


Jag gör det inte ofta :oops:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare