Angel-buffy, koppling mellan serierna?

Ett forum för att prata om Angel

Angel-buffy, koppling mellan serierna?

Inläggav eynosh » lör nov 20, 2004 23:33

Jahapp. Nu e man fast på Buffy. Men detta är delen om serien Angel och jag ska väl fråga nåt om han :)

Hur pass mycket är Angel-serien kopplad till Buffy? Jag har sett dom flesta säsonger av Buffy (missa 1,2) men jag vet det mesta om Angel och Buffy
Angel utan själ, Angel med själ, Angel´s vilja att slita av huvudet på dom flesta, sticker till annan stad och att Buffy verkar hälsa på han lite
Jag undrar hur pass fristående Angel är. Om Buffy, Spike eller någon annan kommer och hälsar på och om Angel serien hittills har haft avsnitt om saker som har hänt i Buffy.

Jag har sett ett avsnitt av Angel, och det kom på fyran för någon vecka sen. Vilket avsnitt det var vet jag inte, men Angel bar hawaiiskjorta och klådde upp några gubbar vid hamnen....

Jag orkar inte sitta uppe och kolla på fyran, så därför hoppas jag att ni kan hjälpa mig. Känn er fria att länka trådar och sidor som tar upp detta.

Självklart är detta i syfte att kanske börja följa serien :)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Ai » lör nov 20, 2004 23:45

Det finns några sk. cross-over avsnitt.

Angel sticker ju till LA och är där när Buffy börjar sin 4:e säsong. Jag har i spoilermarkeringarna förklarat handlingen i Buffyavsnittet jag spoilar men verkligen ansträngt mig för att INTE spoila Angelavsnittet jag menar.

[BtVS 4x03 Harsh Light...]

När Buffy tagit ringen av Amarrah från Spike ger hon den till Oz som ska till LA på en spelning för att ge den till Angel... Detta handlar Angelavsnittet 1x03 In the Dark om.

[BtVS 4x08]

Angel smyger omkring i buskarna i detta Buffyavsnitt. I slutet får Buffy också veta att Angel varit där (Xander som inte fattat att det var en hemlighet försäger sig). Hon åker till LA... Detta handlar Angelavsnittet 1x08 I Will Remember You om.

Det var två i första säsongen av Angel. Sen finns det smygisar tex. i avsnittet the Freshman ringer Buffys telefon när hon är hemma på Ravello Drive, men ingen är där. I Angelavsnittet City of.. får man se Angel ringa och bara lyssna när hon svarar och sen lägga på luren...

Just nu kommer jag inte på nån fler - men det finns flera - men det finns säkert andra som gör det.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav noike » lör nov 20, 2004 23:48

Det finns en tråd om det i FAQ-avdelningen: Crossoverguide Buffy-Angel.

Sedan får man veta mer en del konsekvenser och sådant i Angel säsong 5 också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » lör nov 20, 2004 23:52

Angel och Buffy är samma verse/utspelar sig i samma värld men det är ändå fristående serier till större delen. Visst "hälsar de på varandra" lite då och då och Buffy och Angel är såklart fortfarande medvetna om varandra och håller koll på vad den andra gör men det är separata serier.

Varför börja titta på Angel? Det är samma skapare som av Buffy och gillar du hans vision av Buffy är det klart värt att kolla in Angel också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Joamna » lör nov 20, 2004 23:53

noike skrev:Det finns en tråd om det i FAQ-avdelningen: Crossoverguide Buffy-Angel.

Sedan får man veta mer en del konsekvenser och sådant i Angel säsong 5 också.


Äsh, du hann före. Jag hade just kopierat länken..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron