Angel S5 DVD

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav sus@n » lör mar 12, 2005 16:08

Jag känner mig lite dum för jag älskade Angel som serie innan men sen jag fick boxen har jag bara sett 2 avsnitt, avsnitt 3 & 4..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » lör mar 12, 2005 17:15

sus@n: Hm, vad har hänt? Kan lova dig att säsongen blir otäckt bra fr.o.m. avsnitt 7.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » lör mar 12, 2005 17:21

Du har väl inte ens sett säsongen innan? Gör det du måste, se avsnitten och förbered dig på ett antal riktiga höjdare från och med avsnitt 7.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » lör mar 12, 2005 18:23

jag har bara inte kommit i gång att se den och har innan dess tappat "Angel känslan" eftersom jag inte har sett serien på länge.. jag har dessutom haft annat att se typ Alias.. och eftersom jag inte har fastanat för de två avsnitten jag har sett så har jag inte kännt lustem att fortsätta se.. men jag har hopp nu efter vad ni sagt. och nej jag har inte sett säsong 5 innan,
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » lör mar 12, 2005 18:51

:eek:

Det var underligt, men som sagt, sätt igång och upplev något av det bästa inom hela Buffyverse.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » lör mar 12, 2005 19:26

sus@n. Hur kommer det sig att du inte ser säsongen i rätt ordning om du inte sett den förut? Avsnitten bygger ju på varandra även innan arcen kommit igång ordenligt. Eller har du haft säsongen nedladdad innan?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör mar 12, 2005 19:27

latarmig: Om jag minns saken rätt såg hon 5.01 och 5.02 nedladdade, men bestämde sig sedan för att vänta på DVD:erna så hon hade något att se fram emot. Därmed blir 5.03 och 5.04 de första avsnitten hon såg på DVD.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » lör mar 12, 2005 20:15

Början av säsong 5 är sådär men Susan, det blir så himla bra sen, du måste fortsätta titta! Jag fullkomligt älskar sista halvan av s 5 och tycker att den pg av detta är den bästa säsongen. Men visst förstår jag att man kan komma ur den "känslan" för ett tag. Men var lite tjurskallig och se dom följande avsnitten ändå ok? Det är värt det. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sus@n » sön mar 13, 2005 12:23

caffeineaddict skrev:latarmig: Om jag minns saken rätt såg hon 5.01 och 5.02 nedladdade, men bestämde sig sedan för att vänta på DVD:erna så hon hade något att se fram emot. Därmed blir 5.03 och 5.04 de första avsnitten hon såg på DVD.


Helt rätt caffe :D

caffeineaddict skrev:Men visst förstår jag att man kan komma ur den "känslan" för ett tag. Men var lite tjurskallig och se dom följande avsnitten ändå ok? Det är värt det.


Ja Angel känns helt enkelt inte detsamma men det är klart att jag ska fortsätta titta :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Illyria » sön mar 13, 2005 13:09

Jag kan förstå motviljan, speciellt efter den katastrofala s4, men s5 är mycket bättre, speciellt ju längre du kommer i säsongen. Det är bara att ta sig i kragen och börja titta, lättare att fastna igen då också :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » sön mar 13, 2005 13:34

Jag älskade faktiskt stora delar av säsong 4 och kunde verkligen inte slita mig när jag såg den men jag har inte fått den känslan med S5. Men lugn alla.. jag kommer säkert hitta tillbaka till "fast-mode" någongång under säsongen.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » sön mar 13, 2005 13:47

S4 katastrofal! Nu är det dags för lite spanking igen, Illyria. Du kan tydligen inte få nog! Hehe.

IMO är S4 den bästa Angel-säsongen tätt följd av S5 och S3.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön mar 13, 2005 13:52

S4 är en mycket konstig säsong, jag gillade inte den direkt. Allt är inte genomdålig men den är: ologisk och arcen är fruktansvärd och jag har aldrig varit ett fan av Cordelia och nu tas detta till en helt ny nivå och de förstör Connors karaktär helt. Nej tack!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 13, 2005 16:49

Illyria: Tycker du inte att S4 var läskigt bra i början, dock? Den fete ryska demonen, eldregnet, osv. Jag tycker iaf det var mäktiga scener. Att de dyrkar den "vackra" Gina Torres i slutet kanske är på lite tveksam nivå.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tinwiel » sön mar 13, 2005 19:44

Mitten av s4 med Orpheus och Soulless var ruskigt bra, dom andra avsnitten var helt ok, men dom sista avsnitten var riktigt hemska. :( Jag måste nog se om s4 förresten, jag kommer knappt ihåg vad som händer i avsnitten förutom just Orpheus och Soulless, som jag har sett om flera gånger... Sammanfattningsvis så är s4 en bra säsong om det inte hade varit för Jasmine-arcen. Den var dåligare och tråkigare än Adam-snubben i Buffy s4.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Zaxx » ons mar 16, 2005 13:11

Får förmodligen min Angel S5 idag :D HURRAY!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron