Angel spin-offs (spoilers alla säsonger)

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav noike » ons okt 20, 2004 16:40

Off skrev:En ny spinoff i samma värld, kanske med favoriter från de tidigare serierna, är nog det jag vill se mest av allt.


Precis. Någon som kan utförskas ordentligt, på samma sätt som Angel gjorde när han fick sin serie. Och med två serier borde det finnas tillräckligt med karaktärer att sätta ihop något nytt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » ons okt 20, 2004 16:44

Jag håller också med. Jag skulle helst vilja se en ren fortsättning på Angel, fast det hade nog gått bra utan Angel himself (visserligen är det bara Spike och Illyria kvar isåfall). Allvarligt talat så skiter jag fullständigt i logiska luckor och att Not Fade Away inte blir lika kraftfull, för jag vill se mer av Wes! Det vore trevligt med Willow också, och kanske Faith.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » ons okt 20, 2004 16:46

Ripper! Det måste ju för sjutton få bli något av det någon gång.

Kasta in Andrew och Roger Wyndam-Pryce (den riktige) också och gör lite Watcher's Council: The Next Generation av det hela. Med gästspel från BtVS-casten när de inte är ute i världen och flyger.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons okt 20, 2004 16:50

Slayer Task Force: Ripper, Andrew, någon slayer och en eller två nya karaktärer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons okt 20, 2004 16:52

Det är en bra idé. Inte bara för Ripper men pga de oändliga gästspelsmöjligheterna. Eftersom de skall vara någon slags central för det hela så skickar de ut folk på uppdrag runt hela världen i flera månader. De kommer sedan tillbaka 1-3 avsnitt och medverkar i någon mini-arc eller en bra standalone för att sedan bege sig ut på nya äventyr. Till och med Buffy hade ju kunnat medverka på det sättet.



Jag tycker vi skriver ihop den här spinoffen lite strukturerat och skickar till ME!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » ons okt 20, 2004 17:08

Det var väl den här idén vi utarbetade i avdelningen för säsong fem (tråden för 5x22?) för ett tag sedan?

Det enda jag inte gillar är att väcka Wes från de döda. Dödsbegreppet är tillräckligt vagt som det är. Ska det vara allvarligt att någon dör så får de inte komma tillbaka ständigt och jämt - även om de är favoriter. Wesley - Rest in Peace.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » ons okt 20, 2004 17:27

caffeineaddict skrev:Watcher's Council: The Next Generation

Det var lite åt det hållet mitt förslag till ny serie var (läs förra sidan) :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ai » ons okt 20, 2004 18:21

Hittade det här på buffy.nu:

Scooper sends us inside intel on WB’s hopes to make more vampire adventures

This isn’t the first time someone’s said that there will be more adventures for ANGEL, the vampire with a soul that lasted five years running on The WB, only to be summarily dispatched last season by network executives. Angel’s co-creator, Joss Whedon, is open for more stories, and at the time of the show’s termination the WB said they were hoping to do some stand-alone ANGEL TV movies. However, comments from star David Boreanaz seem to suggest that he’s moved on, and that bringing him back to play the leader of the Fang Gang may prove to be a challenge for The WB (possibly meaning there better be a bigger paycheck involved.)

But the source that sent this scoop tells us that The WB is still pursuing the notion of resurrecting ANGEL. We can’t tell you who they are but we can share that they are in the loop and we can certainly see how they’ve come to have access to this information.

According to our anonymous source, (relatively) new WB Network Chairman Garth Ancier has spoken with Joss Whedon about doing "something" with ANGEL, be it a series of spinoff movies or -- hold your horses -- bringing the show back. Whoa.

"But there’s a problem," explains our friend on the inside. "Most people have moved on. The creators of THE MOUNTAIN are impressed with James Marsters and are hoping he’ll stay on, David Boreanaz is solid-booked with films, and Amy Acker is hanging out for SUPERMAN. (Yep, Amy got a call-back for Lois Lane in SUPERMAN. She has good chemistry with B.J Routh, the young actor that’s playing Superman apparently. Her agent is pushing and pushing and pushing for this to happen which might or might not work in Am’s favor."

(We’re not sure how long ago Ms. Acker auditioned for the Lois part but as a sidenote we’ve been scooped that it’s down to six possible contenders for Lois, and Acker’s name wasn’t on that particular list. Strangely enough, ex-ANGEL cast member Charisma Carpenter is one of the alleged candidates. Wires crossed, perhaps, or did both ladies audition for the role of Ms. Lane?)

Our source did know that one thing is for sure: there’s no plans to launch a spinoff starring Acker’s character of Illyria on her own. According to our peep that particular bogus rumor began in all places the official magazine for ANGEL and has since picked up a life of its own. "If anything it was someone trying to gain momentum for the idea, and nothing more," writes our insider. "Yes, there will be more ANGEL - just hard to say when. If Amy gets SUPERMAN - she’s out, if James stays on THE MOUNTAIN - that’ll be a juggle, and if David Boreanaz gets any more anti-ANGEL, they’ll have to recast."

And a final thought from our friend that they shared with us: "It’s interesting the way it has ended up: WB dying for more ANGEL, the cast and crew gone on to bigger and better things...whose had the last laugh?"

[We’re not certain if anonymous is from our world or another dimension, but they always send us interesting emails.]



The last laugh....ja, inte var det fansen iallafall.

Sen verkade det vara den sista dödsstöten för Illyriaryktet iallafall. Synd på sätt och vis.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Off » ons okt 20, 2004 18:47

Det var Cheeseguys länk det där väl ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » ons okt 20, 2004 20:14

Helvete, klickade mig in utan att tänka, och får reda på att Wesley dör.

Fortsättning på Angel vill jag inte säga något om innan jag har sett allt, det beror helt och hållet på hur det slutar och hur dem väver ihop serien.

Men det jag helst av allt skulle vilja se är en Faith spinoff. Det är inte en slump att bland dem bästa avsnittet i Btvs S4 ingår Faiths avsnitt. Detta gäller i Angel också. De tre avsnitten i Angel S4 är otroligt bra och det är till står del Faiths förtjänst. Hon har en grym karisma och Eliza är skicklig nog att bära upp karaktären.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » ons okt 20, 2004 20:37

Från http://www.thefutoncritic.com/cgi/gofuton.cgi?action=newswire&id=6756:

LARGEST LOSSES FOR NEW SERIES VS. ITS TIME SLOT AVERAGE FROM THE PREVIOUS SEASON

-47.02% - The Complex: Malibu (FOX, vs. Boston Public)
-44.42% - Life as We Know It (ABC, vs. Extreme Makeover)
-41.69% - The Mountain (The WB, vs. Angel)
-40.39% - Next Great Champ (FOX, vs. Paradise Hotel)
-37.63% - Joey (NBC, vs. Friends)
-36.87% - Jack & Bobby (The WB, vs. Tarzan)
-33.69% - Last Comic Standing (NBC, vs. Whoopi/Happy Family)*
-31.47% - Father of the Pride (NBC, vs. Frasier)
-30.22% - Complete Savages (ABC, vs. Married to the Kellys)
-27.96% - The Benefactor (ABC, vs. Primetime Monday)
-26.05% - Second Time Around (UPN, vs. Half & Half)
-22.86% - Clubhouse (CBS, vs. The Guardian)
-20.14% - Hawaii (NBC, vs. Ed)
-19.23% - North Shore (FOX, vs. Temptation Island)
-19.09% - LAX (NBC, vs. Third Watch)
-17.95% - Quintuplets (FOX, vs. A Minute With Stan Hooper)
-15.78% - Dr. Vegas (CBS, vs. The Handler)
-12.87% - Listen Up (CBS, vs. Still Standing)
-3.71% - Rodney (ABC, vs. Less Than Perfect)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Ai » ons okt 20, 2004 22:15

Off skrev:Det var Cheeseguys länk det där väl ;)


Ooops!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav latarmig » tor okt 21, 2004 0:31

Tob skrev:Helvete, klickade mig in utan att tänka, och får reda på att Wesley dör.

Ajdå vad synd. Helt i onödan också för min kommentar kom sig av att jag läst caffes inlägg slarvigt.

Det här kan du läsa istället.
Förresten så dör han inte, han får bara ett extremt obehagligt nageltrång. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tor okt 21, 2004 0:38

Tob: Neeeeeej! Så får man inte göra mot sig själv.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » tor okt 21, 2004 1:16

latarmig skrev:
Tob skrev:Helvete, klickade mig in utan att tänka, och får reda på att Wesley dör.

Ajdå vad synd. Helt i onödan också för min kommentar kom sig av att jag läst caffes inlägg slarvigt.

Det här kan du läsa istället.
Förresten så dör han inte, han får bara ett extremt obehagligt nageltrång. :-)


Det är ju bara mitt eget fel och blir bara förbannad på mig själv. HAr ju lyckats så bra innan att hålla mig borta från spoilers så sker detta. Detta var en traumatisk chock och har knappt hämtat mig ännu.

Nageltrång kan vara nog så jävligt, och kan mycket väl jämföras med att dö en plågsam död. Jag levde med konstant nageltrång i 3-4 år innan läkarna kom på att det är nog bättre att operera tårna permanent, mitt liv förändrades då

Och nu är jag här igen ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » tor okt 21, 2004 8:47

latarmig skrev:Det enda jag inte gillar är att väcka Wes från de döda. Dödsbegreppet är tillräckligt vagt som det är. Ska det vara allvarligt att någon dör så får de inte komma tillbaka ständigt och jämt - även om de är favoriter. Wesley - Rest in Peace.


Jag håller definitivt med...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » tor okt 21, 2004 11:19

VelocityBoy skrev:
latarmig skrev:Det enda jag inte gillar är att väcka Wes från de döda. Dödsbegreppet är tillräckligt vagt som det är. Ska det vara allvarligt att någon dör så får de inte komma tillbaka ständigt och jämt - även om de är favoriter. Wesley - Rest in Peace.


Jag håller definitivt med...


Hjärnan säger håll med men hjärtat.... :(
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » fre okt 22, 2004 17:03

Jag kan inte acceptera att Wesley är död, så är det bara.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Föregående

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron