Ny bok: Five Seasons of Angel

Ett forum för att prata om Angel

Ny bok: Five Seasons of Angel

Inläggav AKS » mån sep 27, 2004 18:45

Måste få säga att detta låter som en intressant bok (tycks vara en uppsatssamling av scifi- och fantasyförfattare).

Mer info: http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=6656

Utgivningsdatum i UK: 28/10-04.
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1932100334/qid%3D1096303758/202-5941845-0439020
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » mån sep 27, 2004 18:58

Jag ställer mig alltid lite tveksam till sådana här böcker. Vill jag verkligen sitta och tänka på om Angel har ett oidipuskomplex när jag tittar igenom serien :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » mån sep 27, 2004 19:01

Hehe, ja det kan ju vara en nackdel. Men för mig fungerar det inte så. Jag skrev en D-uppsats om Fight Club (boken) och läste den oj så många gånger och analyserade sönder den. Tycker dock fortfarande att filmen är oerhört underhållande och jag tänker inte på mina maskulinistiska teorier och Susan Faludi då jag ser rullen. Är ganska bra på att skilja sånt åt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » mån sep 27, 2004 19:04

Off skrev:Jag ställer mig alltid lite tveksam till sådana här böcker. Vill jag verkligen sitta och tänka på om Angel har ett oidipuskomplex när jag tittar igenom serien :)


För mig är sådant inte alls irriterande... läser jag det inte så sitter jag och funderar på det själv iaf.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » mån sep 27, 2004 19:15

Jag tycker analysering är skoj men om man vet för mycket så tappar man lite nöje i att titta också tycker jag, Om man t.ex. sitter och kollar på Buffy säsong 1 och tänker allt för mycket på hur Buffy ändras under åren så går man lite miste om charmen med den första säsongen (dåligt exempel men ändå)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron