Vampyrfråga

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav Off » mån okt 04, 2004 14:57

latarmig:
Du tror inte det kan ha något att göra med att demonen inom dem blir starkare med åren. Det skulle kunna förklara att mästaren etc får ett annat utseende än de unga vampyrerna som är lika människor. Bloddrickande kan förstås också vara en förklaring.

edit:
Förresten angående slayerblodet. Har funderat lite på det här nu.

spoiler Angel s05
När Angel dricker av Herr Baldwin i 5x22 så kommer jag inte ihåg om det var så att Angel blev starkare av att dricka eller om Hamilton blev svagare. Kan någon friska upp mitt minne? I fall nummer 1 så kan man ju fundera på om det är en varande effekt eller om kraften försvinner när Angel fyller på med blod och det gammla försvinner
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » mån okt 04, 2004 15:24

Jo, tror du har en poäng där. Jag skulle dessutom tro att demonen blir alltmer framträdande ju djävligare en vampyr är. Att Angel under sina produktiva år inte förvandlades tror jag enbart beror på att det krävs ytterligare många år till innan demondelen slår igenom. Inte ens Darla har ju förvandlats, vilket i sin tur innebär att the Master måste vara ruggigt gammal.

Angel s2
Man får ju en bild av Angel som demon när de är i Pylea. Sådan ser han ju aldrig ut i vampyutstyrsel här på jorden.

Angel 5x22
Om jag minns rätt säger Angel att han blir starkare av Hamiltons blod. Det är i och för sig möjligt att han bara dränerar Hamilton eftersom Hamilton avslöjat att det är där styrkan sitter (så att Hamilton blir svagare), men det förefaller iinte särskilt troligt.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Mr. Angelus » mån okt 04, 2004 16:00

Jag gillar den här disskussionen, fortsätt i samma stil! ;)
Buffy: "You don't know what feelings are."
Spike: "I damn well do! I lie awake every night."
Buffy: "You sleep during the day!"
Spike: "Yeah, bu-- You are missing the point."
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Karlskrona

Inläggav Joamna » mån okt 04, 2004 16:33

det här snackar skaparna om i nåt extra material som jag sett. Har för mig att de sa att när de gjorde the master så ville de göra en mer utvecklad vampyr, och tanken var att vampyrer efter mycket lång tid förändrades. de skissade också upp olika sorters utvecklingsfaser men hittils så är det bara the master som visats..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr. Angelus » mån okt 04, 2004 16:36

Flisa skrev:det här snackar skaparna om i nåt extra material som jag sett. Har för mig att de sa att när de gjorde the master så ville de göra en mer utvecklad vampyr, och tanken var att vampyrer efter mycket lång tid förändrades. de skissade också upp olika sorters utvecklingsfaser men hittils så är det bara the master som visats..


Intressant.. :o
Buffy: "You don't know what feelings are."
Spike: "I damn well do! I lie awake every night."
Buffy: "You sleep during the day!"
Spike: "Yeah, bu-- You are missing the point."
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Karlskrona

Inläggav Joamna » mån okt 04, 2004 16:46

Mr. Angelus skrev:
Flisa skrev:det här snackar skaparna om i nåt extra material som jag sett. Har för mig att de sa att när de gjorde the master så ville de göra en mer utvecklad vampyr, och tanken var att vampyrer efter mycket lång tid förändrades. de skissade också upp olika sorters utvecklingsfaser men hittils så är det bara the master som visats..


Intressant.. :o


Japp. Kollade på det härom dagen bara. A Buffy Bestiary hette den, har den på dc om det är nån som är intresserad.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr. Angelus » mån okt 04, 2004 16:50

Flisa skrev:
Mr. Angelus skrev:
Flisa skrev:det här snackar skaparna om i nåt extra material som jag sett. Har för mig att de sa att när de gjorde the master så ville de göra en mer utvecklad vampyr, och tanken var att vampyrer efter mycket lång tid förändrades. de skissade också upp olika sorters utvecklingsfaser men hittils så är det bara the master som visats..


Intressant.. :o


Japp. Kollade på det härom dagen bara. A Buffy Bestiary hette den, har den på dc om det är nån som är intresserad.


Jag är intresserad, måste bara ladda ner lite Angel från Noggster först. :D
Buffy: "You don't know what feelings are."
Spike: "I damn well do! I lie awake every night."
Buffy: "You sleep during the day!"
Spike: "Yeah, bu-- You are missing the point."
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Karlskrona

Inläggav Joamna » mån okt 04, 2004 16:56

Mr. Angelus skrev:
Flisa skrev:Japp. Kollade på det härom dagen bara. A Buffy Bestiary hette den, har den på dc om det är nån som är intresserad.


Jag är intresserad, måste bara ladda ner lite Angel från Noggster först. :D


är en ganska lång grejj om massa monster och grejjer från säsong 2..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mr. Angelus » mån okt 04, 2004 19:26

Flisa skrev:
Mr. Angelus skrev:
Flisa skrev:Japp. Kollade på det härom dagen bara. A Buffy Bestiary hette den, har den på dc om det är nån som är intresserad.


Jag är intresserad, måste bara ladda ner lite Angel från Noggster först. :D


är en ganska lång grejj om massa monster och grejjer från säsong 2..


NajZ! 8)
Buffy: "You don't know what feelings are."
Spike: "I damn well do! I lie awake every night."
Buffy: "You sleep during the day!"
Spike: "Yeah, bu-- You are missing the point."
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion
 
Inlägg: 69
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Karlskrona

Inläggav dansdansdans » fre nov 26, 2004 17:53

är det så att i slutet på säsong 7 av buffy

nää nu blir det spoiler.. hur gör man då hmm

såhär tror jag:
är det som jag tror det är. att tjejerna som spike då biter (fast han kommer inte ihåg det sen för han är triggad) har beställt det på något sätt? eller är det bara en av hans raggningsrepliker? hihi
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav monkeyboy » fre nov 26, 2004 22:10

Känns lite som om det har lite attityd i sig också, The Master och Khakistos är såna som skulle välkomna såna förändringar eftersom dom är gamla traditionalister och vill gärna visa hur gamla och mäktiga dom är. Utseendefixerade gossar som Angel och Spike skulle aldrig tillåta något sådant hända om dom kunde...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav KainReaver » fre dec 03, 2004 12:48

VelocityBoy skrev:
Lipton skrev:Om man inte tittar på En vampyrs bekännelse då för där är de ju män med män.


Jo men det är fortfarande en sensuell handling det är bara det att Ann Rice är lite mer liberal än de flesta vampyrförfattare :)

Appropå Ann Rice så var hon nyligen inne på amazon.com och försvarade sig mot läsares kritik vilket slutade med ett flame war och tillslut gick amazon in och tog bort hennes inlägg och de flesta svaren... inte så proffsigt av henne kan man tycka :|



Anne Rice is a sodding hoax!
Användarvisningsbild
KainReaver
Disabled User
 
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 sep 2004

Inläggav noike » fre dec 03, 2004 12:56

KainReaver skrev:Jo men det är fortfarande en sensuell handling det är bara det att Ann Rice är lite mer liberal än de flesta vampyrförfattare :)


Nejdå. Poppy Brite är mycket mer liberal. Och Anne Rice är ingen författare, hon skriver bara böcker som säljer i drivor. (Författare = någon som kan skriva bra.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav angel1000 » tor feb 08, 2007 15:36

förändring är väll klart någon gång kommer väll angel och spike bli uroldriga vampyrer finns än bra fanfic när angel föklaras vara över 600 år gammal... om det blir någon förändring i huvedaget så trorr jag någ att hans vampyr tännder skulle aldrig försvina och en mera hans vampyransikte skulle finnas kvar. han skulle bli så gammal att han inte såg ut som en människa längre i alla fall
angel1000
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2006

Inläggav Binchy » tor feb 08, 2007 15:53

Snälla, snälla, kör en liten stavningskontroll. Det där inlägget skär i mig, värre än naglar mot svarta tavlan.

*ryser*

Förresten, är svarta tavlan helt utrotad i skolan nu för tiden?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor feb 08, 2007 16:51

noike skrev:
KainReaver skrev:Jo men det är fortfarande en sensuell handling det är bara det att Ann Rice är lite mer liberal än de flesta vampyrförfattare :)


Nejdå. Poppy Brite är mycket mer liberal. Och Anne Rice är ingen författare, hon skriver bara böcker som säljer i drivor. (Författare = någon som kan skriva bra.)


så här tre år senare kan jag konstatera att Noike är en idiot. Anne Rice e brilliant!

å om man då pratar om anne rice som beskriver vampyrer lite mer utförligt än BtVS så är det, all fall i den varianten, så att man blir mer å mer "äkta" demon/vampyr ju längre man lever som vampyr. t.ex kan Lestat efter att ha druckit Akashas blod va ute i solen å bara bli lite bronsfärgad medans knattarna brinner upp direkt. man får helt enkelt en högre koncentration av demonen i blodomloppet efter ett tag.

Nu vet jag ju inte om de e relevant angående BtVS eftersom det är rätt väsenskillda vampyrer, men men.

Själv undrar jag om vampyrer bajsar å kissar å sånt, och vad som händer om dom (anne rice's versioner alltså, som dricker ur tomma glas osv för att lura människorna) äter å dricker "människoföda"
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav noike » tor feb 08, 2007 16:54

The Fucking Easterbunny skrev:så här tre år senare kan jag konstatera att Noike är en idiot.

Du ja! Anne Rice är vampyrböckernas Dan Brown. Ingen av dem kan skriva bra om de så hade en bomb i skrivmaskinerna med kvalitetkontroll. Brosan är hemsk, hemsk, hemsk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor feb 08, 2007 16:57

noike skrev:
The Fucking Easterbunny skrev:så här tre år senare kan jag konstatera att Noike är en idiot.

Du ja! Anne Rice är vampyrböckernas Dan Brown. Ingen av dem kan skriva bra om de så hade en bomb i skrivmaskinerna med kvalitetkontroll.


kysser du din mamma med den munnen?

att jämföra Anne Rice med Dan Brown är som att jämföra... Guy Clark med Markoolio!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav noike » tor feb 08, 2007 16:58

The Fucking Easterbunny skrev:att jämföra Anne Rice med Dan Brown är som att jämföra... Guy Clark med Markoolio!

Nej, Markoolio och Dr Bombay. Guy Clark är ju bra för tusan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor feb 08, 2007 17:07

noike skrev:
The Fucking Easterbunny skrev:att jämföra Anne Rice med Dan Brown är som att jämföra... Guy Clark med Markoolio!

Nej, Markoolio och Dr Bombay. Guy Clark är ju bra för tusan.


DU e Dr Bombay
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav noike » tor feb 08, 2007 17:17

Fuck! Förklarar självföraktet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor feb 08, 2007 18:39

Ska vara White Wolf's vampyrer, så täcker man in alla sorterna.

Förresten Bunny: I nån Stephen King novell så pissar väl en vampyr blod.Eller, inte för att det spoilar. Men hey.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor feb 08, 2007 19:24

Rombat skrev:Ska vara White Wolf's vampyrer, så täcker man in alla sorterna.

Förresten Bunny: I nån Stephen King novell så pissar väl en vampyr blod.Eller, inte för att det spoilar. Men hey.

hmmm... minns inte de, kan va salems lot kanske, de va länge sen jag läste den
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav Rombat » tor feb 08, 2007 20:02

The Fucking Easterbunny skrev:
Rombat skrev:Ska vara White Wolf's vampyrer, så täcker man in alla sorterna.

Förresten Bunny: I nån Stephen King novell så pissar väl en vampyr blod.Eller, inte för att det spoilar. Men hey.

hmmm... minns inte de, kan va salems lot kanske, de va länge sen jag läste den
Nä, det är en novell med nån journalist på en flygplats. Typ The Nightflier eller nåt. Tror den finns som film med.

Hur fan stavar man till flygare på engelska. 40 poäng... jaja.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav The Fucking Easterbunny » fre feb 09, 2007 0:13

ajust, har sett filmen, den va dålig..
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav lilith » lör feb 10, 2007 0:58

The Fucking Easterbunny skrev:Själv undrar jag om vampyrer bajsar å kissar å sånt, och vad som händer om dom (anne rice's versioner alltså, som dricker ur tomma glas osv för att lura människorna) äter å dricker "människoföda"

Har för mig att Anne Rices vampyrer inte har några mänskliga funktioner kvar, dvs varken kiss eller bajs eller mat och dryck. Och de svettas och gråter blod (ytterst sällan). Kan inte komma ihåg om de faktiskt intagit människoföda i nån bok, men jag tror att de skulle kasta upp det igen.
Gillar hennes vampyrer. Det är en bra mytologi.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav JillValentine » tor mar 08, 2007 20:50

As any vamp who drains a slayer gains her power.


Då har Spike fått krafter i från 2st, alltså måste det ju vara ganska omöjligt för Buffy att vinna över honom. En vampyr är ju väldigt stark i sig + 2 slayerkrafter.


Asså... Jag tror bara det gäller när man just har drukket A slayers blood. Inte för alltid. Tror jag då. Fast det kan man jo spekulara på. Spike säger jo också i episoden "fool for love" att han har hört att det fungarar som et afrodisiak. Så kanskje jo stärkare du är jo kåtare blir du.

Men enn ting jag undrar på är: Värför gör dom inte om en slayer till vampyr? :rolleyes: Tänk dig supervampen liksom! Överjordisk styrka mötar överjordisk styrka. Hallå! Det är jo genialt. Eller?

- What's your take on that?
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav gaspode » tor mar 08, 2007 21:17

JillValentine skrev:Men enn ting jag undrar på är: Värför gör dom inte om en slayer till vampyr? :rolleyes: Tänk dig supervampen liksom! Överjordisk styrka mötar överjordisk styrka. Hallå! Det är jo genialt. Eller?

- What's your take on that?

Well, som Buffy sa i Welcome to the Hellmouth:
To make you a vampire they have to suck your blood. And then you have to suck their blood. It's like a whole big sucking thing. Mostly they're just gonna kill you.

Så för att bli vampyr måste ju slayern vara villig själv.
Kanske går det att tvinga en slayer också, men jag gissar att inte så många tillfällen har uppstått eftersom det som regel bara finns en slayer i världen, och slayern oftast vinner en fight mot en vampyr.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JillValentine » tor mar 08, 2007 21:36

Aa. True. Men Spike har jo dödat två slayere. Varför inte i den minsta forsöka tvinga dom. Särskilt han som har en Slayer fetsijh:P
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav noike » tor mar 08, 2007 21:39

JillValentine skrev:Aa. True. Men Spike har jo dödat två slayere. Varför inte i den minsta forsöka tvinga dom. Särskilt han som har en Slayer fetsijh:P

Därför att det är lättare att döda. Självbevarelsedrifter och det där. Spike må vara småkorkad och dumdristig, men han är bra på att överleva.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron