Tittarsiffror: Angel på TV4 och ZTV

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav mattek72 » tor maj 19, 2005 11:35

Ai skrev:
mattek72 skrev:1.7 The Bachelor Party: 95 000 (söndag 7/11) / 80 000 (torsdag 11/11) / 15 000 ( ztv 14/5 )


Höga berg och djupa dalar, höll jag på att säga. Men det är snarare små böjlande kullar och djupa dalar...


Precis! Vi får hoppas på bättre siffror från och med S2.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Lipton » lör maj 21, 2005 19:33

Nu visar de tydligen fel avsnitt av Angel, Hero i stället för IWRY. Smärre katastrof.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » lör maj 21, 2005 19:42

Ja, visst var det väl IWRY som skulle gå idag? Har inte följt det så noga på ZTV men jag trodde nog det... och det var ju även IWRYs text som rullade i början. Smooth. :rolleyes:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav mattek72 » lör maj 21, 2005 19:57

Ztv är usla på att hålla koll på i vilken ordning saker sak sändas.
Jag ringde till dom vid något tillfälle,när de hade hoppat över andra delen av ett två delat avsnitt. Kommer inte ihåg vad, men jag fick svaret “ Det gör väl inte så mycket”.

Maila program ansvarig,Elin Lundholm på <Elin.Lundholm@ztv.se>
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Illyria » lör maj 21, 2005 20:15

Trist och okunnigt när de gör så, tydligen har de sänt Smallville i väldigt konstig ordning nu också. Är det problem med just lördagarsserier eller även annat?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nyx » sön maj 22, 2005 20:59

Höll på att trilla av stolen av skratt när jag kollade min inspelning av gårdagens Angel! Fel avsnitt - Cordelias inledande voiceover i Hero tillsammans med textningen till IWRY blev en helt absurd kombination. Man kände hur förvirrad den som kör textremsorna måste ha blivit...-men det stämmer ju inte... alls faktiskt...*gnnnh... Och sen som sista utväg...skylten med:
Vi beklagar att vi just nu inte har någon text
borde ha stått:
Vi beklagar att vi just nu inte har någon koll. På nånting!

Stackars ztv. Det är inte lätt att visa saker i rätt ordning.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön maj 22, 2005 21:36

Men men.. man kan ju inte visa dom två avsnitten i fel ordning! *upprörd* Det är ju ... det går ju inte. Vill inte spoila handlingen men dom är ju väldigt viktiga att få i rätt ordning tycker jag. *suck*


Mattek72 skrev: Kommer inte ihåg vad, men jag fick svaret “ Det gör väl inte så mycket”.


Ännu en gång. :eek: :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » sön maj 22, 2005 23:02

mattek72 skrev:Ztv är usla på att hålla koll på i vilken ordning saker sak sändas.
Jag ringde till dom vid något tillfälle,när de hade hoppat över andra delen av ett två delat avsnitt. Kommer inte ihåg vad, men jag fick svaret “ Det gör väl inte så mycket”.


Betalar man inte dem för att visa TV? Och om de inte ens tycker att det är viktigt att visa TV-serier i rätt ordning, vad ska man då betala dem för??? Det är ju som om McDonald's bara skulle ha dricka och pommes en dag och tycka att det "inte gör så mycket". (Tro mig, liknande har hänt, men vi i personalen tyckte det gjorde VÄLDIGT mycket. En dag gick någon säkring, och maskin efter maskin la av. Innan vi fattade att det var en säkring hade det gått en bra stund, när vi stackars kassapersonal varit tvungen att säga "Tyvärr, ingen shake idag, nej, ingen läsk heller tyvärr. Juice har vi, går det bra? Nej, ingen fisk, paj eller kyckling heller tyvärr". En dag hade vi totalt strömavbrott, allt blev plötsligt kolsvart, de nyanställda och praoeleverna blev lite oroliga (hehe), vi fick slänga ALLT och be kunderna återkomma senare, sorry, GÄSTER hette det ju!)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav mattek72 » sön maj 22, 2005 23:15

Det är helt bedrövligt så dålig koll ztv har.
Ringer man och vill prata med någon ansvarig, så blir man kopplad i en hel evighet utan att få prata med någon.
När jag ringde dit ett par veckor innan Angel började sändas. Så fick jag vänta i en kvart, sen fick jag prata med tjejen i växeln igen. Då visade det sig att alla som hade med ztv’s program att göra, hade gått på möte just under telefon tiden. Utan att meddela växeln om detta.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Illyria » sön maj 22, 2005 23:16

Binchy skrev:Betalar man inte dem för att visa TV? Och om de inte ens tycker att det är viktigt att visa TV-serier i rätt ordning, vad ska man då betala dem för???

Det undrar jag också. De flesta tv-serier är dessutom gjorda för att visas i rätt ordning då det finns en kontinuitet i berättandet, men vill inte ZTV ha kvar sina tittare kan de ju fortsätta behandla serier och tittare så här :rolleyes:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav mattek72 » ons maj 25, 2005 0:01

Hero: 90 000 (söndag 21/11) / 65 000 (torsdag 25/11)/ 30 000 ( ztv 21/5)

Ztv's klantande med avsnitten, kommer säkert att förbättra siffrorna.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Illyria » ons maj 25, 2005 0:07

Jag tror ZTV hade tjänat på att visa s1 snabbare för att komma till s2 och nya avsnitt för den svenska publiken. Nu ska de väl ta sommaruppehåll också...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav mattek72 » ons maj 25, 2005 1:01

Illyria skrev:Jag tror ZTV hade tjänat på att visa s1 snabbare för att komma till s2 och nya avsnitt för den svenska publiken. Nu ska de väl ta sommaruppehåll också...


Jag kan bara hålla med. De skulle ha gjort som kanal 5 gör med Buffy. Ett avsnitt om dagen tills dom kommer fram till s2. Då kunde de ha börjat sända ett i veckan.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Illyria » ons maj 25, 2005 1:55

mattek72 skrev:De skulle ha gjort som kanal 5 gör med Buffy. Ett avsnitt om dagen tills dom kommer fram till s2. Då kunde de ha börjat sända ett i veckan.

Eller åtminstone visa klart s1 nu under sommaren och ha färska avsnitt till hösten, nu blir det alldeles för långdraget. ZTV verkar inte ha speciellt bra koll på sina serier eller vad tittarna vill se och det bevisar de ytterligare med att visa avsnitt i fel ordning - något som verkar vara en vanlig företeelse dessutom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav mattek72 » ons maj 25, 2005 2:03

Illyria skrev:
mattek72 skrev:De skulle ha gjort som kanal 5 gör med Buffy. Ett avsnitt om dagen tills dom kommer fram till s2. Då kunde de ha börjat sända ett i veckan.

Eller åtminstone visa klart s1 nu under sommaren och ha färska avsnitt till hösten, nu blir det alldeles för långdraget. ZTV verkar inte ha speciellt bra koll på sina serier eller vad tittarna vill se och det bevisar de ytterligare med att visa avsnitt i fel ordning - något som verkar vara en vanlig företeelse dessutom.


Att helt plötsligt göra uppehåll i en säsong, när de vet att denna säsong gick på tv4 för inte så länge sedan, är mycket märkligt. Men ztv har väldigt svårt att hålla ordning på sina program. Om de nu gör ett uppehåll, så lär de ändra både dag och sändningstid när de startar igen.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Illyria » ons maj 25, 2005 2:16

Jag vet inte hur det blir med sommaruppehåll, förut stod det nämligen att "The Guardian" skulle börja visas på lördagar klockan 19:00 med start 4/6 och det är ju Angels slot, men nu står det Angel...

De tänker ivarjefall visa IWRY nu på lördag enligt hemsidan, wooh ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sfinx » ons maj 25, 2005 2:24

Lyckliga ni som kan sitta och skälla på ZTV!
En annan har blivit berövad på kvällens sista fikastund sedan tv 4 bestämde sig för att sälja Angel, men behålla Babewatch och CandiCamera. Har bara 3 kanaler, ni vet vilka.
Dessutom är min Angeldealer okontaktbar. Befinner mig allstå bara på tredje säsongen. Känner mig lite medialt underutvecklad för tillfället.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Illyria » ons maj 25, 2005 3:03

sfinx: känner du dig halvrik kolla discshop.se, de har rea på alla Angel-boxarna nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Binchy » ons maj 25, 2005 10:14

Om det är säsong 3 du saknar så har jag en sådan som jag vill bli av med. Det är tre separata fodral med två skivor i varje, i ett slipcase, region 2. Den är spelad två gånger.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav sfinx » tor maj 26, 2005 0:52

Tack för tipsen och erbjudandet, men jag är också tekniskt underutvecklad. Har ingen DVD tyvärr.
Min trogna men ibland lite tjuriga dator är det mest avancerade jag har och haft mycket nytta av.

Visar ZTV Angel varje dag?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 1:33

sfinx skrev:Visar ZTV Angel varje dag?

Nej, de visar ett avsnitt varje lördag och har än så länge bara hunnit visa 8-9 avsnitt av s1.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ai » lör maj 28, 2005 19:23

mattek72 skrev:Hero: 90 000 (söndag 21/11) / 65 000 (torsdag 25/11)/ 30 000 ( ztv 21/5)

Ztv's klantande med avsnitten, kommer säkert att förbättra siffrorna.


Hmmm... vad kommer att hända nu då när ztv försöker korrigera misstaget genom att visa Hero igen? :?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Illyria » lör maj 28, 2005 19:27

De visar Hero igen! Tänker de helt hoppa över IWRY?! Oacceptabelt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav mattek72 » lör maj 28, 2005 19:48

Illyria skrev:De visar Hero igen! Tänker de helt hoppa över IWRY?! Oacceptabelt.


Det är ju Ztv, vad begär du. ;)
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Illyria » lör maj 28, 2005 19:56

Jag begär att avsnitten visas i rätt ordning, något som inte borde vara för mycket att begära, men hela ZTVs affärsidé verkar ju baseras på insane troll logic... De kunde ju åtminstone visat IWRY idag, precis som det stod annonserat på hemsidan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ai » lör maj 28, 2005 21:17

*suck*

Ztv konkurrerar hårt om idiotplatsen med fyran just nu...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav mattek72 » lör maj 28, 2005 22:07

Så här står det på ZTV's hemsida om nästa vecka.

Lördag 04 juni 19:00 - Doyle bevisar att han är en sann hjälte. Del 9:22.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Ai » sön maj 29, 2005 6:14

Lysande... Hero tre gånger på raken....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav sus@n » sön maj 29, 2005 8:15

Nää fy vad dåligt! Och texten saknades ju typ hela tiden när jag såg Hero förra veckan!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tinwiel » sön maj 29, 2005 11:42

Men dom kan ju inte strunta i att visa I will remember you! :eek: Näst bästa eller kanske näst näst bästa avsnittet i hela säsong 1 ju. *djup suck* :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron