Alla Angelavsnitt rankade (av tvtome.com:s läsare)

Ett forum för att prata om Angel

Alla Angelavsnitt rankade (av tvtome.com:s läsare)

Inläggav AKS » mån aug 16, 2004 21:03

Besökare på tvtome.com har betygsatt Angelavsnitt. Genomsnittet är uträknat och en sammanställning gjord här:

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=6061

Enda spoilers är episodtitlar. Jag är inte förvånad över att fem S5-avsnitt hamnade på topp 10. Damage på plats 26 var dock en besvikelse. För mig alltså som tycker att det är topp 5, kanske t o m ännu bättre. Kul att se vad folk tycker i genomsnitt, s.a.s.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav latarmig » mån aug 16, 2004 21:12

Att "City of Angels" (16) slår "I Will Remember You" (18 ) tyckte jag var förvånande. Men ändå bra att avsnitt från första säsongen kom så högt. Jag tycker s. 1 är undervärderad.

Kul sida AKS, ska bli ett nöje att sitta och fundera över den en stund.

Ps. 999 inlägg nu AKS, efter nästa blir det kaffe och tårta. :-) Ds.
Senast redigerad av latarmig mån aug 16, 2004 21:17, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Re: Alla Angelavsnitt rankade (av tvtome.com:s läsare)

Inläggav VelocityBoy » mån aug 16, 2004 21:13

AKS skrev:Jag är inte förvånad över att fem S5-avsnitt hamnade på topp 10. Damage på plats 26 var dock en besvikelse. För mig alltså som tycker att det är topp 5, kanske t o m ännu bättre. Kul att se vad folk tycker i genomsnitt, s.a.s.


Nej det är nog inte så konstigt att s5 ligger högt upp först och främst beroende på att det var en bra (understatement) säsong men också pga av folk har den i gott minne...

Jag håller med om att "Damage" hör hemme alldeles i toppen men jag hittade också mitt älskade "Billy" på 53 plats :evil: som sagt var god smak bestäms inte genom röstning :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » mån aug 16, 2004 21:14

Vilken kul lista :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån aug 16, 2004 21:17

Ett till nu AKS kom igen! :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » mån aug 16, 2004 21:40

Japp, det är en himla kul lista att läsa. Och nog är S5 nära i minnet, det håller jag med om, men vad gäller enskilda oerhört fantastiska episoder så tycker jag att S5 ligger steget före... De hade oerhört bra enskilda episoder mot mitten och framåt. S4 är min favoritsäsong, men det är nog bara ett avsnitt som skulle platsa på min topp 10 (4-5 avsnitt från S5 skulle dock platsa där).

Nu har jag 1003 inlägg! Kaffe och tårta blir ni bjudna på om ni kommer hem till mig! ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » mån aug 16, 2004 23:43

Varken den eller Buffylistan var något jag höll med om. Ok att vissa avsnitt är givna på sina positioner men det är väldigt många avsnitt som jag har helt andra platser på (inte för att jag har någon rangordning men går på känsla :) )
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav RalfiParpa » mån nov 01, 2004 15:03

Buffy-listan höll jag med om (med några variationer förstås) men den här är helt ute och cyklar.
Hur "City Of" hamnade före "I Will Remeber You", "Are You Now Or Have You Ever Been?" och "Damage" är bortom mig.
Ja, det är ett Joss Whedon-avsnitt. Ja, det är seriens första del. Nej, det är inte overkligt bra.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004


Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron