Angel Comic *Spoilers för hela AtS*

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav adolvsson » lör okt 08, 2005 15:08

Läste precis i Peter Davids blogg att hans nästa besök i buffyverse har fått grönt ljus; Spike vs. Dracula:
Five issue limited series that IDW just got the go-ahead for, charting the history of the Spike/Dracula feud and why specifically Dracula owes Spike money. Slated to feature guest appearances by Drusilla, Darla, Bela Lugosi, Ed Wood, and Adolf Hitler. Slated for early next year.

Trots risken för överdosering av Spike, gammal god kritik det där, låter den här miniserien riktigt lovande och potentiellt väldigt underhållande. Go PAD!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » lör okt 08, 2005 15:28

Heh, Spike vs Dracula låter kul.

Hur är det nu, vad finns det för serier?

Det finns en Spike mini-serie vet jag som utspelar sig i det förflutna.
Så finns det en Angel mini-serie som jag inte vet något om.
Finns det någon serie som är som en fortsättning på serien, eller ska det komma eller har det bara varit rykten.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » sön okt 09, 2005 13:34

LWes skrev:Heh, Spike vs Dracula låter kul.

Hur är det nu, vad finns det för serier?

Det finns en Spike mini-serie vet jag som utspelar sig i det förflutna.
Så finns det en Angel mini-serie som jag inte vet något om.
Finns det någon serie som är som en fortsättning på serien, eller ska det komma eller har det bara varit rykten.

Om det är de aktuella serierna från IDW du pratar om, så är den där om Spike inte en miniserie, utan en engångssak, som bland annat behandlar (spoiler, antar jag, för någon av Buffys två sista säsonger, mitt minne tillåter mig inte säga exakt):
Spike och Halfreks relation, den går närmare in på varför de verkade känna igen varandra och lite annat som jag inte kommer ihåg nu.

Dessutom, Angel: The Curse, miniserie som utspelar sig efter Not Fade Away, men inte är en direkt fortsättning på avsnittet. Jag har för mig att i nästa Angel-mini, skriven av samma författare som av The Curse (spoiler NFA)
kommer vi få se vad som hände där i gränden, efter kamerorna slocknade.

Just nu tror jag att det är vad som är aktuellt. Det kommer mera. IDW har licens för Angel the Series och tillhörande karaktärer, och det verkar ha varit en bra investering för dom.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » sön okt 09, 2005 16:48

Coolt. Hoppas att dom gör en ongoing series som uppföljare på tv-serien.
Spike One-shoten är jag inte intresserad av, men Angel: The Curse ska jag nog köpa i väntan på mer fortsättning. :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tis nov 22, 2005 2:56

Bild

Ur Long Night's Journey. Tihi.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » ons nov 23, 2005 0:45

silverbulletcomicbooks.com skrev:Meanwhile, over at IDW, plans are in place for a series of one-shots to be released in 2006, which will focus on the supporting cast of Angel. The characters currently lined up for one-shots are Illyria, Conner, Doyle, Wesley and Gunn. The writers said to be attached are Peter David, Dan Jolley, Scott Tipton, Jeff Mariotte and Jay Faerber. Though it’s not clear yet which writers will be paired with their respective characters...

Känns inte lika intressant/lovande när det inte är Joss som står bakom det... Annars är det ju väldigt intressanta karaktärer det nämns.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Dasse » lör mar 04, 2006 12:19

ahh. låter rätt kul fast som Illyria säger fastän det inte är Jossen som ligger bakom detta..
------
Frogs are damn cute
--------------
Dasse
Demon Fodder
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 sep 2004
Ort: Västerås

Whose side are you on?

Inläggav adolvsson » tor jan 25, 2007 18:43

Bild

Vet inte mer, bilden kom inte med någon länk.

Jag. Måste. Ha.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor jan 25, 2007 23:59

Illyria skrev:
silverbulletcomicbooks.com skrev:Meanwhile, over at IDW, plans are in place for a series of one-shots to be released in 2006, which will focus on the supporting cast of Angel. The characters currently lined up for one-shots are Illyria, Conner, Doyle, Wesley and Gunn. The writers said to be attached are Peter David, Dan Jolley, Scott Tipton, Jeff Mariotte and Jay Faerber. Though it’s not clear yet which writers will be paired with their respective characters...

Känns inte lika intressant/lovande när det inte är Joss som står bakom det... Annars är det ju väldigt intressanta karaktärer det nämns.

Det beror väl på om det är canon eller inte...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » fre jan 26, 2007 0:20

Tob,
Det står inte vad jag tror det står va? Säg att jag läser fel...

... Och, WOW!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor mar 15, 2007 14:15

Person på Newsarama citerar Joss, från en intervju i det officiella Buffy-magasinet:
I am talking to Brian Lynch who wrote Spike: Asylum about doing a sort of season 6 of AtS - a canon, post-AtS story. I was really impressed with Asylum. Brian really got the humour and the rythyms and told a story really well. I thought, "If they can do this, why shouldn't they?" It would be on a separate plane from BtVS, but having said that, we are planning on having Spike and Angel appear in the BtVS arc. As far as a separate story goes, we will resolve how they can both be going on. It might end up a little like the X-Men, who are always doing different things in every comic, but hopefully we will work out more continuity than that. I'm not going to make it so that you have to read books from both companies. I don't think it's fair to people and I don't think it's fair in a single company. I hate it when they finish a Spiderman arc in Iron Man. I get pissed off! There will be no Buffy Civil War! Well, maybe.

Jag har säkert egna kommentarer. Inte nu, sen.

...och nu är det redigerat för att tillägga ett litet itet ytte-pyttenamn jag råkade glömma i rena rama förbifarten.
Senast redigerad av adolvsson tor mar 15, 2007 14:22, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor mar 15, 2007 14:17

Och det är alltså Joss som sagt det adolvsson citerar ovan. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tor mar 15, 2007 14:20

gaspode skrev:Och det är alltså Joss som sagt det adolvsson citerar ovan. :)

Ditt ansikte är Joss!

Alltså, äsch...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron