Top five by five: Buffy (Spoilers hela serien)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Angrypuppy » tis nov 15, 2005 21:14

oneshot? menar du en tagning?
Time, space and plexiglas.

I'm a leaf in the wind. Watch me soar.
Användarvisningsbild
Angrypuppy
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 15 nov 2005
Ort: Västerås

Inläggav Off » tis nov 15, 2005 21:23

Jajemen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 21:26

Topp fem Giles blir medvetslös på ett ovärdigt sätt.

1. I The Witch när Amys mamma deckar honom genom att knuffa ett bord mot honom. Ett bord.

2. Beauty and the Beasts där Buffy av misstag skjuter honom med en bedövningspil.

3. The Pack - En uslig liten zooskötare slår Ripper i ryggen med en stav.

4. Gingerbread - MOO rundlätta mammaförening kloroformerar honom som om han vore i en 60-tals serie.

5. Buffy Vs. Dracula - Han trillar ner och blir medvetslös eftersom det inte fanns något golv innanför dörren. Hade det inte varit för de lättklädda damerna i Draculas borg så hade det här hamnat högre upp på listan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Elliin » tis nov 15, 2005 21:31

Bra Lista, aldrig tänkt över nånting om Giles medvetslöshet, en stav i ryggen är väl ganska konstigt, hur kan ett slag i ryggen slå en medvetslös? humm..
respect the crouler, and tame the donut!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 07 nov 2005
Ort: Härnösand

Inläggav Gordo » tis nov 15, 2005 21:32

Jag älskar dina listor noike!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » tis nov 15, 2005 21:42

Elliin skrev:Bra Lista, aldrig tänkt över nånting om Giles medvetslöshet, en stav i ryggen är väl ganska konstigt, hur kan ett slag i ryggen slå en medvetslös? humm..


Tänk på att han får slag på ryggraden. Finns säkert någon nerv i vertebrarumen som styr medvetandet.
Senast redigerad av eynosh tis nov 15, 2005 21:45, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Rombat » tis nov 15, 2005 21:42

Eynosh skrev:
Elliin skrev:Bra Lista, aldrig tänkt över nånting om Giles medvetslöshet, en stav i ryggen är väl ganska konstigt, hur kan ett slag i ryggen slå en medvetslös? humm..


Tänk på att han får slag på ryggradenn. Finns säkert någon nerv i vertebrarumen som styr medvetandet.

What Mal said.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Elliin » tis nov 15, 2005 21:45

Eynosh skrev: Finns säkert någon nerv i vertebrarumen som styr medvetandet.


vertebrarumen.. hu?. den dag jag lär mig om.. allt,den dagen.
men du har säkert helt rätt, du är nog en klok typ.




ooh, kolla 50 meddelande ^^. om jag har rätt
respect the crouler, and tame the donut!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 07 nov 2005
Ort: Härnösand

Inläggav A bear » tis nov 15, 2005 21:55

How to become a successful principal in five easy steps:

5. Kids today need discipline. That's an unpopular word these days, 'discipline'. I know Principal Flutie would have said, "Kids need understanding. Kids are human beings." That's the kind of woolly-headed, liberal thinking that leads to being eaten.

4. I mean, it's incredible. One day the campus is completely bare. Empty. The next, there are children everywhere. Like locusts. Crawling around, mindlessly bent on feeding and mating. Destroying everything in sight in their relentless, pointless desire to exist.

3. People can be coerced, Summers. I'm no stranger to conspiracy. I saw JFK. I'm a truth seeker. I've got a missing gun and two confused kids on my hands. Pieces of the puzzle. And I'm gonna look at all the pieces carefully and rationally, and I'm gonna keep looking until I know exactly how this is all your fault.

2. A lot of educators tell students, "Think of your principal as your pal." I say, "Think of me as your judge, jury, and executioner."

1. This is my school. What I say goes, and I say this is NOT happening.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Elliin » tis nov 15, 2005 21:59

A bear skrev:How to become a successful principal in five easy steps:

5. Kids today need discipline. That's an unpopular word these days, 'discipline'. I know Principal Flutie would have said, "Kids need understanding. Kids are human beings." That's the kind of woolly-headed, liberal thinking that leads to being eaten.

4. I mean, it's incredible. One day the campus is completely bare. Empty. The next, there are children everywhere. Like locusts. Crawling around, mindlessly bent on feeding and mating. Destroying everything in sight in their relentless, pointless desire to exist.

3. People can be coerced, Summers. I'm no stranger to conspiracy. I saw JFK. I'm a truth seeker. I've got a missing gun and two confused kids on my hands. Pieces of the puzzle. And I'm gonna look at all the pieces carefully and rationally, and I'm gonna keep looking until I know exactly how this is all your fault.

2. A lot of educators tell students, "Think of your principal as your pal." I say, "Think of me as your judge, jury, and executioner."

1. This is my school. What I say goes, and I say this is NOT happening.


Snyders lista eller? :o
respect the crouler, and tame the donut!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 07 nov 2005
Ort: Härnösand

Inläggav caffeineaddict » tis nov 15, 2005 22:17

Off skrev:Jag vill se en topp 5 "bästa oneshot". Kaffe börja jobba på det.


Okay, baby. Men jag kommer behöva se igenom hela serien. Kommer på rak hand bara på två som är sådär tokigt imponerande men det finns ju säkerligen fler. Snart så.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eynosh » tis nov 15, 2005 22:18

Elliin skrev:men du har säkert helt rätt, du är nog en klok typ.


Ge det 2 dar till så märker du hur fel du har ;)


För övrigt var vertebrarumen (bestämd form) omgjord från engelska/latin till svenska (förmodligen fel översatt också). Det kanske låter mer bekant med columna vertebrae eller bara vertebra.
Senast redigerad av eynosh tis nov 15, 2005 22:20, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav caffeineaddict » tis nov 15, 2005 22:19

A bear skrev:How to become a successful principal in five easy steps:


Bästa listan! Snyder är fortfarande numero uno bland icke-regulars.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Elliin » tis nov 15, 2005 22:22

Eynosh skrev:
Elliin skrev:men du har säkert helt rätt, du är nog en klok typ.


Ge det 2 dar till så märker du hur fel du har ;)


För övrigt var vertebrarumen (bestämd form) omgjord från engelska/latin till svenska (förmodligen fel översatt också). Det kanske låter mer bekant med columna vertebrae eller bara vertebra.



naa. inge bekant :rolleyes:
får väl läsa på .
respect the crouler, and tame the donut!
Användarvisningsbild
Elliin
Minion
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 07 nov 2005
Ort: Härnösand

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 22:29

Topp fem mat britannica

[edit: v2 efter a bears kommentar.]

1 Jaffa Cakes (End of Days)
Vad kan jag säga? Att Giles gillar Jaffa Cakes precis som Tim Bisley i Spaced känns självklart. (Simon Pegg borde varit med i Buffy som en Watcher.)

2. Weetabix (Hush)
Spikes blodflingor är en klassiker i sig.

3. Spam (Spiral)
Anya vill fräsa spam medan de blir jagade av riddare. Fullständigt ologiskt men Anya kommer undan med det. Riddarna kommer inte unbdan med sin existens -- det förblir precis så dumt som det låter.

4. Bovril (Welcome to the Hellmouth)
Jag förstår inte varför Joss tvingade Giles att vara en sådan underlig människa som tycker om att dricka Bovril. Jag hoppas det var ett misstag och att det rättades ut samtidigt som de fick idéen med Ripper.

5. blood sausage (Checkpoint)
Xander kritiserar blodkorv och att det är vad Giles hade fått leva på om han hade blivit deporterad. Jag ska äta god blodkorv imorgon, därför hamnar den sist.

utanför. Bangers and mash (Lessons)
Även om nu inte Willow vet vad det är så känns det här lite fusk eftersom det bara är vanlig korv med mos.
Senast redigerad av noike tis nov 15, 2005 22:41, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis nov 15, 2005 22:36

noike skrev:Topp fem mat britannica


Vad hände med
XANDER: Because if they deport him, they're not just destroying his career, they're ... condemning the man to a lifetime diet of blood sausage, bangers, and mash.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 22:38

A bear skrev:Vad hände med

Jag är inte JRT, så jag glömde helt bort den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Angrypuppy » tis nov 15, 2005 23:52

Top 5 avsnitt:

1. FAMILY

Jag vet inte riktigt varför, men jag känner väldigt starkt för det avsnittet. Jag älskar taras karaktär och jag känner igen mig själv i det utanförskap hon känner. Det är ju också en av de första gångerna där Spike saves the day. Och han ÄR ju bäst.

2.ONCE MORE WITH FEELING

Egentligen började det i afterlife när Buffy berättar vad hon har varit med om för Spike. Hela den utvecklingen, oh my god. Jag kan inte ens en gång föreställa mig hur det skulle kännas. Faan vad mycket jag grät. Musiken är ju helt fantastisk, skulle passa in på broadway när som helst. Jag älskar det att karaktärerna äntligen kan uttrycka det de känner men inte vill säga. Det är härligt att se, ofrivilligt sjungande. hehe. Joss skapade något riktigt underbart med det här avsnittet.

3. BECOMMING PART 2

Mitt hjärta stannade en sekund eller 2 tror jag. Musiken, ansiktsuttrycken, ljuset, spänningen, det är bara förmycket. Jag tror jag ställde mig upp och skrek: neeejjj, inteee nuuuu! första gången jag såg slutet av avsnittet. Men det är ju helt perfekt. Det är ju vad Joss är, han ger oss inte vad vi vill, utan vad vi BEHÖVER!! Vad vi behöver för att stanna kvar. Jag tycker också att det här är ett superbra avsnitt pga det Xander gör. Jag är så himla trött på serier där 15åringar beteer sig som 35åringar, tonåringar som alltid gör det rätta och ångrar sig om de gör nåt fel. Det är just det här jag har längtat efter, att se en kär tonåring göra saker exakt som man själv skulle ha gjort... eller är det bara jag som är en självisk sociopat? (men jag hatar honom iallafall)

4. CHOSEN

Jag har aldrig sett ett bättre sista avsnitt i någon annan serie. Aldrig sett ett sånt definivit slut, som inger sånt hopp. Jag älskade slutet... jag kände mig faktiskt starkare!!! hehe here comes Laura... hehe

5. ALLA ANDRA AVSNITT

För att jag älskade de alla, hur kan man egentligen välja?



Laura
Time, space and plexiglas.

I'm a leaf in the wind. Watch me soar.
Användarvisningsbild
Angrypuppy
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 15 nov 2005
Ort: Västerås

Inläggav The Buffster » ons nov 16, 2005 10:36

A bear skrev:How to become a successful principal in five easy steps:

5. Kids today need discipline. That's an unpopular word these days, 'discipline'. I know Principal Flutie would have said, "Kids need understanding. Kids are human beings." That's the kind of woolly-headed, liberal thinking that leads to being eaten.

4. I mean, it's incredible. One day the campus is completely bare. Empty. The next, there are children everywhere. Like locusts. Crawling around, mindlessly bent on feeding and mating. Destroying everything in sight in their relentless, pointless desire to exist.

3. People can be coerced, Summers. I'm no stranger to conspiracy. I saw JFK. I'm a truth seeker. I've got a missing gun and two confused kids on my hands. Pieces of the puzzle. And I'm gonna look at all the pieces carefully and rationally, and I'm gonna keep looking until I know exactly how this is all your fault.

2. A lot of educators tell students, "Think of your principal as your pal." I say, "Think of me as your judge, jury, and executioner."

1. This is my school. What I say goes, and I say this is NOT happening.


Bästa. Listan. Någonsin.

Också kul att att den här tråden är aktiv igen. Både A bear och noike har alltid så fantastiska listor att komma med.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Gordo » ons nov 16, 2005 11:12

A bear skrev:How to become a successful principal in five easy steps:

Åh, Snyder :lovebunny:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön jan 08, 2006 16:28

Topp fem "Buffys problem med att hålla reda på demonnamn"


BUFFY: And you're sure this was the tomb of Alfalfa?
GILES: Acathla. And yes, the information provided by Kendra's Watcher
seems conclusive.
och
BUFFY: Shouldn't you be out destroying the world right now, pulling the sword out of Al Franken or whatever his name is?


GILES: Toth.
RILEY: What?
BUFFY: He called you a toth. It's a British expression. It means, like, moron.
GILES: No, Toth is the name of the demon.


BUFFY: As best we can tell, he, or precisely "it", was putting a lot of stock in that übervamp thing, the... Chaka Khan.


BUFFY: What about the spiders? The Mayor had a box of spiders that he had to eat. The Box of... I want to say gravlax?
GILES: Gavrock.


BUFFY: Uh, no tats. Crappy dressers. And, uh... Oh, the one that nearly bit me mentioned something about kissing toast. He lived for kissing toast.
GILES: You mean 'Kakistos'?
BUFFY: Maybe it was taquitos. Maybe he lived for taquitos. What?
GILES: Kakistos.
BUFFY: Is that bad? (...) I'm gonna talk to Faith, see if "Khaki trousers" rings...
GILES: Kakistos!
BUFFY: ...Kakistos rings a bell.


(Det måste finnas fler?)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav carre » sön jan 08, 2006 16:51

A bear skrev:
GILES: Toth.
RILEY: What?
BUFFY: He called you a toth. It's a British expression. It means, like, moron.
GILES: No, Toth is the name of the demon.



:D

jag älskar era top fives!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Gordo » sön jan 08, 2006 17:15

Underbart A bear!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis sep 12, 2006 11:27

Med anledning av omtitten är det väl dags att få liv i den här tråden igen.

Fem fånigaste repliker i WTTH/The Harvest

APHRODISIA: Neg!
AURA: Pos! She was starting fights!
APHRODISIA: Neg-ly!


BUFFY: What do you want?
ANGEL: The same thing you do.
BUFFY: Okay. What do I want?
ANGEL: To kill them. To kill them all.


LUKE: You're strong. I'm stronger.


DARLA: He's a good one! His blood is pure!


LUKE: I feel the Master's strength growing! I feel him rising! Every soul brings him closer! I need another!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis sep 12, 2006 15:39

A bear skrev:
LUKE: I feel the Master's strength growing! I feel him rising! Every soul brings him closer! I need another!

Och så säger folk att sex cencureras bort från network tv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » tis sep 12, 2006 21:35

noike skrev:
A bear skrev:
LUKE: I feel the Master's strength growing! I feel him rising! Every soul brings him closer! I need another!

Och så säger folk att sex cencureras bort från network tv.


hihi, drrty luke!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Binchy » tis sep 12, 2006 21:52

A bear skrev:
DARLA: He's a good one! His blood is pure!



Kunde ha varit riktigt bra, om hon inte låtit som en flåsande tonåring, utan som det (spoiler ytterst liten, senare i serierna) fyrahundraåriga monster hon är. Lägre, långsammare, lite nedlåtande och maliciöst.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Isabella » tis sep 12, 2006 23:38

Här kommer de karaktärer jag gillar mest :D
1. Cordelia, Jag har alltid gillat hennes stil och sen är hon ju väldigt rolig ibland :P Spoiler Angel: Fast detta gäller inte Ats (Möjligtvis i början). Hon blir för tråkig för mig sen
2. Angel/Angelus, Ibland är Angelus bättre än Angel och ibland tvärtom. Men jag gillar båda (Även om jag gillar Angelus liiiite mer :D). Spoiler Angel S.1 Han är så rolig när han dansar! De är väl det som är höjdpunkten i avsnittet som det är med i. sen är han så snygg! Speciellt i S.1 och S.2 ;)
3. Willow
4. Xander
5. Spike
Vad vore serien utan dem tre? Inte bättre iallfall
Sen är ju inte detta någon direkt topplista. Jag gillar dem lika mycket (Även om ettan och tvåan går lite före de andra ;))
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav The Fucking Easterbunny » ons sep 13, 2006 23:00

mina topp-5 karaktärer:

5. Cowboy-vampyrerna (minns inte va dom heter, va de va för säsong eller nånting, men dom va cowboys goddamit!)
4. Tara
3. Cordelia
2. Xander
1. Caleb
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav The Ankh » tor sep 14, 2006 8:29

Oh Bunny har sett färdigt hela serien äntligen nu! De e nåt att glädjas åt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron