Att gråta till Buffy *spoilers hela Whedonverse*

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav adolvsson » sön jan 28, 2007 13:02

Crashdummie skrev:fick kolla pa wikipedia vad cylon e for ngt - "an advanced reptilian race who created the robots"?? Ewwww, flashback till serien V...

Fel cylons, typ. Det där var originalserien, XY är (antar jag gissningsvis, troligen och (baserat på reaktionen alldeles nyss) helt korrekt) inne på nya versionen. Då är det dom här du är ute efter*.

*Det här inlägget presenterades av FAIB**. SOSWP gäller***.

**Fredrik Adolvssons InformationsByrå.

***Standard Operating Spoiler Warning Procedure.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » sön jan 28, 2007 14:32

Man tackar adolvsson - just charge it to the BF "enlighten the bluberry" fund.

Jag gillar dessa cyloner battre XY: "creates a wave of fear and paranoia among the humans"

Me likey!!! :twisted:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » sön jan 28, 2007 21:24

Crashdummie skrev:Man tackar adolvsson - just charge it to the BF "enlighten the bluberry" fund.

Jag gillar dessa cyloner battre XY: "creates a wave of fear and paranoia among the humans"

Me likey!!! :twisted:


Jag tycker om cyloner (sort of) så det var aldrig avsett som en negativ kommentar till någon av er. : ) Mer cyloner åt folket!
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Simon » sön jan 28, 2007 21:40

Jag tar två av Tricia Helfer-modellen!
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Crashdummie » mån jan 29, 2007 16:06

Simon skrev:Jag tar två av Tricia Helfer-modellen!


.. to cry with or at? :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav sharatec » sön feb 04, 2007 5:45

Wow. Någon hittade den här gamla tråden!

DEN LEVER! MIN SKAPELSE LEVER!!!

Kul att läsa allas tankar, förresten.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Crashdummie » sön feb 04, 2007 13:21

sharatec skrev:Wow. Någon hittade den här gamla tråden!

DEN LEVER! MIN SKAPELSE LEVER!!!

Kul att läsa allas tankar, förresten.


It's ALIVE

ala Frankenstein???

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » sön feb 04, 2007 13:32

sharatec skrev:Wow. Någon hittade den här gamla tråden!



I didn't do it! Jo förresten, det gjorde jag ju. Woo.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » ons mar 28, 2007 16:26

och sen dog den igen...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » ons mar 28, 2007 20:24

Crashdummie skrev:och sen dog den igen...


Tills nu. Så, någon som har gråtit till BtVS det senaste? : )
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » tor mar 29, 2007 14:52

Jag har tyvärr inte sett Buffy på evigheter, därför gråter jag mig till sömns varje natt...

räknas det? :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav sp1keout » tor mar 29, 2007 15:45

Crashdummie skrev:Jag har tyvärr inte sett Buffy på evigheter, därför gråter jag mig till sömns varje natt...

räknas det? :D


Najs! Det var som när jag såg Restless klockan 3 på natten, fick psykbryt av någon konstig anledning och blev skiträdd... Tror nog jag aldrig blivit så rädd till en film/serie förut, som just den natten.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » tor mar 29, 2007 16:46

Awwww stackaren :lovebunny: att spara till nästa gång du blir rädd.
Hmm antar att du menar serien och inte filmen (men i och för sig är kärleksfilmer skrämmande sliskiga)...

Själv HATAR jag skräckfilmen, men jag såg "the ring" med en vännina för att behaga henne. jag vet, jag e för snäll.

men den idioten lånade sin morsas mobil för att ringa mig när jag skulle åka buss ensam i den mörka natten och väser "Ssssssseven days left". Jag visste ju att det var hon men mitt hjärta hoppade över några slag. :evil:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav sp1keout » tor mar 29, 2007 23:11

Restless var både läskigare än alla serier, och alla filmer jag sett syftade jag på. :)

Jag och Hon, Japanskan, såg Scary Movie 3, eller i alla fall början av den, och då gör de parodi av The Ring-openingen, och den var faktiskt ganska läskig, bortsett från de komiska inslagen, så då blev hon lite rädd på ett ställe, och gömde sitt ansikte mot min axel.
Då blev jag glad att skräckfilmer fanns.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor mar 29, 2007 23:22

sp1keout skrev:Restless var både läskigare än alla serier, och alla filmer jag sett syftade jag på. :)

Jag och Hon, Japanskan, såg Scary Movie 3, eller i alla fall början av den, och då gör de parodi av The Ring-openingen, och den var faktiskt ganska läskig, bortsett från de komiska inslagen, så då blev hon lite rädd på ett ställe, och gömde sitt ansikte mot min axel.
Då blev jag glad att skräckfilmer fanns.
Det är därför de finns.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav XY » fre mar 30, 2007 2:52

Crashdummie skrev:Jag har tyvärr inte sett Buffy på evigheter, därför gråter jag mig till sömns varje natt...

räknas det? :D


Nepp! Och du får minus för att inte ha sett Buffy på länge. Det är dåligt för hälsan. Jag ordinerar 4-5 valfria avsnitt att se i följd, och sedan minst ett avsnitt om dagen i två veckor. Därefter räcker det med 2-3 avsnitt i veckan.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav XY » fre mar 30, 2007 3:07

sp1keout skrev:
Crashdummie skrev:Jag har tyvärr inte sett Buffy på evigheter, därför gråter jag mig till sömns varje natt...

räknas det? :D


Najs! Det var som när jag såg Restless klockan 3 på natten, fick psykbryt av någon konstig anledning och blev skiträdd... Tror nog jag aldrig blivit så rädd till en film/serie förut, som just den natten.


Jag såg Restless med Whedons kommentarer härom dagen. Han är inte bara den bästa av Buffys manusförfattare och regissörer utan också den bästa kommentatorn. Dags att han börjar göra tv-serier igen.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre mar 30, 2007 3:10

XY skrev:Dags att han börjar göra tv-serier igen.

Det har jag sagt länge nu, men den spjuvern vägrar lyssna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav XY » fre mar 30, 2007 3:12

Crashdummie skrev:
Själv HATAR jag skräckfilmen, men jag såg "the ring" med en vännina för att behaga henne. jag vet, jag e för snäll.



The Ring skrämde helt oväntat slag på mig. Många skräckfilmer är rätt fåniga men den är genuint otäck. Såg den iofs ensam i natten.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav XY » fre mar 30, 2007 3:21

noike skrev:
XY skrev:Dags att han börjar göra tv-serier igen.

Det har jag sagt länge nu, men den spjuvern vägrar lyssna.


Är det inte uppenbart för alla att det är vad han gör bäst? (Tv-serier alltså, inte att vägra att lyssna.) Jag såg idag att Firefly har över 2900 recensioner på Amazon (de flesta positiva, förstås). Tv-bolagen vet att allting han gör får kultstatus och trogna tittare... så vad väntar de på? Ge honom pengar och artistisk frihet och låt honom skapa tv-serier, för böveln.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » fre mar 30, 2007 9:57

XY skrev:
Crashdummie skrev:
Själv HATAR jag skräckfilmen, men jag såg "the ring" med en vännina för att behaga henne. jag vet, jag e för snäll.



The Ring skrämde helt oväntat slag på mig. Många skräckfilmer är rätt fåniga men den är genuint otäck. Såg den iofs ensam i natten.


Det rä ju det absolut värsta! När jag var i England blev jag påtvingad att se en skräckfilm som var baserad på sann histora. Men så blev de uttråkade efter 20 minuter och stack, men jag var tvungen att se klart den - ensam kl 03:00!!!

Tro mig, hade ngn suttit brevid mig hade jag i princip hoppat upp i dennes knä! Hjälp!!!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » fre mar 30, 2007 10:04

XY skrev:
Crashdummie skrev:Jag har tyvärr inte sett Buffy på evigheter, därför gråter jag mig till sömns varje natt...

räknas det? :D


Nepp! Och du får minus för att inte ha sett Buffy på länge. Det är dåligt för hälsan. Jag ordinerar 4-5 valfria avsnitt att se i följd, och sedan minst ett avsnitt om dagen i två veckor. Därefter räcker det med 2-3 avsnitt i veckan.


men men *darrar med underläppen*
Jag kan ju inte göra det eftersom jag inte har Buffyboxen...

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » lör mar 31, 2007 12:59

Crashdummie skrev:
XY skrev:
Crashdummie skrev:Jag har tyvärr inte sett Buffy på evigheter, därför gråter jag mig till sömns varje natt...

räknas det? :D


Nepp! Och du får minus för att inte ha sett Buffy på länge. Det är dåligt för hälsan. Jag ordinerar 4-5 valfria avsnitt att se i följd, och sedan minst ett avsnitt om dagen i två veckor. Därefter räcker det med 2-3 avsnitt i veckan.


men men *darrar med underläppen*
Jag kan ju inte göra det eftersom jag inte har Buffyboxen...


:angry:

Men också:

:lovebunny: (som jag är skyldig dig, om du minns. :) )
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav JillValentine » lör mar 31, 2007 19:07

Angelus skrev:aha :)

Jo IWRY är förmodlligen ett av de tre bästa Buffy/Angel avsnitten ever!


Jaaaaaaa! Den är så fantastisk bra! Jag grät och grät och grät och grät... Fy asså..

Andra episoder jag grät av var:

BtVS:

Angel - Så romamtisk. Jag har deras första kyss på min mobil.
Innocence - Angel blev jo ond.
Becoming part 2 - Angel dör.
Amends - Det börjar snö midt i romantiken.
The prom - Angel: I'm leaving
Hush - the Gentelmen skrämmar mig.
Fool for Love - You're beneath me.
Into the Woods - Xander: Run.
The body - nästan flashbacks, och varför just Buffy?
The Gift - She dies man.
Ojoj... Jag gråter litt ja...:P

Angel (Season one):

I Will Remember You - Well... DAH!
Hero - Jag älskade Doyle!

JauJau..
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

Inläggav Crashdummie » mån apr 02, 2007 1:02

XY skrev:[Men också:
:lovebunny: (som jag är skyldig dig, om du minns. :) )


Nähä, så lätt kommer du inte undan - jag kör på CSN räntan när det gäller insamlingen av :lovebunny: :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » tor apr 05, 2007 13:24

Crashdummie skrev:
XY skrev:[Men också:
:lovebunny: (som jag är skyldig dig, om du minns. :) )


Nähä, så lätt kommer du inte undan - jag kör på CSN räntan när det gäller insamlingen av :lovebunny: :D


Okej, så vad ligger räntan på nu för tiden? :)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » tor apr 05, 2007 23:35

XY skrev:
Crashdummie skrev:
XY skrev:[Men också:
:lovebunny: (som jag är skyldig dig, om du minns. :) )


Nähä, så lätt kommer du inte undan - jag kör på CSN räntan när det gäller insamlingen av :lovebunny: :D


Okej, så vad ligger räntan på nu för tiden? :)


Den flukturerar så man vet aldrig - det e ju det som är charmen med det hela ;)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav XY » ons apr 11, 2007 11:23

Crashdummie skrev:
XY skrev:
Crashdummie skrev:
XY skrev:[Men också:
:lovebunny: (som jag är skyldig dig, om du minns. :) )


Nähä, så lätt kommer du inte undan - jag kör på CSN räntan när det gäller insamlingen av :lovebunny: :D


Okej, så vad ligger räntan på nu för tiden? :)


Den flukturerar så man vet aldrig - det e ju det som är charmen med det hela ;)


Ojdå. Jag visste inte att lovebuffybranchen var så svårgripbar. :D
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » ons apr 11, 2007 11:40

Du ska bara veta.

Inte nog med lovebunnybranschen, det verkar som forumet har officiellt fått en egen krampimp ;)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav JillValentine » tor apr 12, 2007 22:53

Ahhhhhhhhh! Nemi är norsk! Och va har det här med saken att göra??!
"Let me answer that question with a head butt".
Användarvisningsbild
JillValentine
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 mar 2007
Ort: Bærum, Norge. Bor i Stockholm nu.

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare